آموزش استیک (Stake) در کوینکس و کسب درآمد از آن

استیک کردن (Staking) یا استیک ماینینگ یک روش مدرن برای استخراج ارزهای دیجیتال است. به طور کلی ماین کردن یا فرآیند ماینینگ به دو روش انجام می‌شود؛ روش اول، روش سنتی است که در آن شما به وسیله یک دستگاه، برای خودتان یک ارز را ماین می‌کنید و به اصطلاح آن رمز ارز را به دست می‌آورید؛ اما در روش جدید و مدرن استیک ماینینگ جای روش سنتی را گرفته است. در مقاله آموزش استیک در کوینکس قصد داریم روش جدید را به همراه جزئیاتی مانند سود استیک کردن در کوینکس و نحوه محاسبه سود در کوینکس باهم بررسی کنیم.
در روش مدرن شما از دارایی‌هایی که در حال حاضر دارید و هولد کرده‌اید، می‌توانید ارزهای دیجیتال دیگر را ماین کرده و به دست آورید و روز به روز دارایی‌های هولد شده خود را افزایش دهید. استخراج به روش استیک کردن فرآیندی است که شما را از خرید یک دستگاه ماینر یا استخراج کننده بی‌نیاز می‌کند و شما دیگر نیاز نیست یک دستگاه پر سروصدا با هزینه برق بسیار بالا را برای ماین کردن خریداری کنید تا برای شما رمز ارز ماین کند.
در این روش، شما از سرمایه خود در بازار رمز ارز استفاده می‌کنید، آن را در یک صرافی استیک می‌کنید و روز به روز سرمایه شما بیش‌تر می‌شود و ارزهای دیجیتال بیش‌تری به دست می‌آورید. صرافی‌های معتبر برای استیک کردن بایننس و کوینکس هستند که به علت مشکلات به وجود آمده برای صراقی بایننس، ما در این مقاله قصد داریم آموزش استیک در صرافی کوینکس را به طور کامل برای شما شرح دهیم؛ پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
استیک رمز ارز در چه شبکه‌هایی امکانپذیر است؟
در شبکه‌هایی که بر اساس الگوریتم “اثبات کار” طراحی شده باشند؛ می‌توان به عنوان ماینر شروع به کار کرده و با تایید تراکنش‌ها پاداش دریافت کرد. در واقع Proof of Work یکی از الگوریتم‌های اصلی امنیتی شبکه بلاک چین محسوب شده و درآمدزایی از این طریق مستلزم خرید ماینرهای پرقدرت و مصرف برق بسیار بالا است.
اما با پیشرفت تکنولوژی در ساخت برخی از شبکه‌های بلاک چین از الگوریتم “اثبات سهام” استفاده می‌شود. در واقع در این الگوریتم مدرن؛ سرمایه‌گذار به عنوان یکی از هزاران هزار نودهای شبکه برای تایید تراکنش و حفظ امنیت آن فعالیت کرده و بر اساس میزان رمز ارزی که استیک کرده‌ باشند؛ پاداش دریافت می‌کند. بنابراین دیگر نیازی به تجهیزات کامپیوتری پرقدرت و مصرف برق نیست.
از مارس 2021 الگوریتم شبکه بلاک چین کوینکس نیز از Proof of Work به Proof of Stake تغییر کرد. بنابراین این امکان برای کاربران فراهم شده تا با استیک رمز ارز در این شبکه؛ پاداش دریافت کنند. اما چطور می‌توان در کوینکس استیک کرد؟
کوینکس از تاریخ 20 مارس 2021 شبکه بلاکچین خودش را از اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) تغییر داد. در روش اثبات سهام شما با استیک در کوینکس و نگهداری داراییتان در بخش استیک ماینینگ کوینکس به طور اتوماتیک پاداش استخراج به دست می‌آورید. شما بعد از ثبت نام در صرافی کوینکس میتوانید از طریق استیک کردن کسب درآمد داشته باشید.
مراحل استیک کردن در صرافی کوینکس
تنها کافی‌ست بخشی از دارایی رمزنگاری شده خود را در بخش استیک ماینینگ CoinEx نگهداری کنید. با این کار به طور اتوماتیک پاداش استیک به حساب شما واریز می‌شود. با استیک کردن می‌توانید از طریق دارایی‌هایی رمزنگاری هولد شده خود سایر ارزهای دیجیتال را به دست آورده و بر میزان دارایی خود اضافه کنید.
خوشبختانه تعدادی از صرافی‌ها مانند CoinEx و Binance امکان استیک کردن را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. برای شروع استیک در CoinEx مانند مراحل زیر عمل کنید:

در قدم اول از طریق لینک https://www.coinex.com به آدرس رسمی صرافی کوینکس رفته و از طریق داشبورد بالای صفحه و گزینه Log In وارد پنل کاربری خود شوید.

در این مرحله و پس از ورود به پنل اصلی، از طریق داشبورد بالای صفحه بر روی گزینه “Mining” کلیک کنید.

پس از ورود به صفحه “Mining” بر روی گزینه “Stake mining” کلیک کنید.
با انتخاب این گزینه، تمام پروژه‌های استیک به شما نمایش داده می‌شود؛ این پروژه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

All
این گزینه نشان دهنده تمام پروژه‌های مربوط به استیک است.

In Progress
این گزینه نشان‌دهنده پروژه‌های استیک در حال اجرا است.

Coming Soon
این گزینه نشان‌دهنده پروژه‌های استیکی است که در آینده نزدیک اجرا می‌شوند.

Finished
این گزینه نشان‌دهنده پروژه‌های استیکی است که مهلت آنها به پایان رسیده است.

 

تنها کافی‌ست وارد گزینه In Progress شده و پروژه‌های در حال اجرا را بررسی کرده و مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که ممکن است در زمان مراجعه شما به دلیل عدم وجود پروژه در حال اجرا، صفحه مربوط به این گزینه، خالی باشد.

برای درک بهتر مطلب آموزش استیک به مثال زیر از یک پروژه استیک در کوینکس توجه کنید:
رویدادMM Mining  که مخفف “Market Making Mining” است و به معنای بازسازی خودکار می‌باشد، یکی از پروژه‌های استیک صرافی کوینکس است که در آن (طبق تصویر) شما باید در بخش MM Acount، ابتدا دارییتان را به CET/USDT تبدیل کنید و سپس شروع به مشارکت کرده و سپس ماینینگ به صورت اتوماتیک اتفاق می‌افتد و می‌توانید استخراج داشته باشید.
در این بخش شرایط مربوط به این پروژه نوشته شده که در هر پروژه متفاوت است.
در این بخش نیز مدت زمانیکه تا پایان این پروژه مانده و میزان سود و سایر موارد مربوط به پروژه انتخابی را به شما نشان می‌دهد.
توجه! نکته قابل توجه در خصوص تمامی پروژه‌های مربوط به استیک ماینینگ این است که حتماً باید احراز هویت شما تایید شده باشد، تا بتوانید در هر پروژه شرکت کنید.
کسب درآمد از استیک در کوینکس
همانطور که گفتیم یکی از روش های کسب درآمد در دنیای رمزارزها داشتن ماینر و استخراج رمزارزهاست. به این شکل که شما با استفاده از ماینر امنیت سیستم را با ایجاد زنجیره ای از بلوک ها و تایید تراکنش ایجاد و در ازای آن پاداش دریافت می کنید.
این سبک استخراج را که مختص به بلاکچین های سنتی است، روش Proof Of Work که به معنی اثبات کار است، شناخته می شود و با اختصار POW شناخته می شود.
اما با پیشرفت علوم رمزنگاری و ظهور بلاکچین های جدید، روش Proof Of Stake که به معنی اثبات سهام است و با نماد POS نمایش داده می شود، جایگزین روش های قبلی شد.
در این روش شما به عنوان یک نود، یکی از هزاران هزار کاربری هستید که زنجیره تایید تراکنش را به وجود می‌آورند و این نودها هستند که امنیت و تایید تراکنش را ایجاد می‌کنند و در ازای آن، براساس میزان رمزارزی که استیک کرده اید پاداش به دست می‌آورید.
جمع بندی
در دنیای ارزهای دیجیتال روش‌های متعدد برای درآمدزایی وجود دارد که استیک کردن فقط یک گوشه کوچک از این روش‌ها است؛ این دریا آنقدر بزرگ هست که هر فردی که اراده کند، می‌تواند ماهی خودش را پیدا کند و روز به روز سرمایه خود را افزایش دهد.
در حال حاضر و با محدودیت‌های اعمال شده از طرف صرافی بایننس بهترین روش برای استیک کردن، استیک در کوینکس است.
شما می‌توانید طبق مطالب گفته شده در این مقاله با ورود به سایت اصلی کوینکس و طی کردن سایر مراحل آموزش کوینکس پروژه مورد نظر خود را انتخاب کنید و از طریق آن به سوددهی برسید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *