آموزش انتقال رمز ارز از صرافی بای بیت به کیف پول

صرافی بای بیت (Bybit) یکی از برترین صرافی‌های رمز ارز است که در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) در سنگاپور تأسیس شد. همچنین دفتر مرکزی این صرافی که به‌واسطه خدماتی که ارائه می‌دهد، جزء محبوب‌ترین اسکنچ‌های رمز ارز در سراسر دنیا به شمار می‌رود، در حال حاضر در هنگ‌کنگ قرار دارد. صرافی Bybit غیر از نسخه مخصوص وب، از اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای سیستم‌عامل اندروید و iOS نیز برخوردار است که این موضوع جزء یکی از برجسته‌ترین خصوصیات این صرافی محسوب می‌شود.
همچنین ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین مشتریان در بای بیت نیز به شکلی است که این صرافی را در دسته برترین صرافی‌های رمز ارز قرار می‌دهد. علاوه بر این موارد، صرافی Bybit این امکان را در اختیار تریدرهای خود قرار می‌دهد تا از قابلیت اهرم‌هایی تا سقف ۱۰۰، استفاده کرده و سوددهی معاملات خود را چندین برابر کنند. درحقیقت همه این موارد سبب شده تا این صرافی به انتخاب اول بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران حوزه ارزها تبدیل شود؛ با ‌وجود این، بسیاری از کاربران به‌دلیل امنیت پایین کیف پول‌های خود صرافی‌های رمز ارز قصد دارند دارایی‌های دیجیتال خود را به یک کیف پول مطمئن و ایمن منتقل کنند؛ از این‌رو در این مطلب قصد داریم آموزش دهیم که چگونه می‌توانید ارزهای خود را از حساب کاربری در صرافی Bybit به یک کیف پول رمز ارز دیگر انتقال دهید، اما پیش از این، بد نیست مرور کوتاهی بر کلیات و ویژگی‌های مربوط به صرافی رمز ارز بای بیت داشته باشیم تا اگر افراد اندکی نیز از این صرافی رمز ارز شناخت کافی ندارند، با آن بیشتر آشنا شوند.
فهرست این مقاله
مروری کوتاه بر صرافی رمز ارز Bybit

این صرافی در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده و هم‌اکنون تحت نظر بنیاد Bybit Fintech Limited که یک کمپانی ثبت‌شده در انگلستان است، فعالیت می‌کند. صرافی بای بیت ادعا می‌کند تیمی متشکل از متخصصان فناوری بلاک چین و امور مالی مربوط به ارزهای دیجیتال دارد. درحقیقت، این صرافی رمز ارز را بن ژو (Ben Zhou) تأسیس کرده که تجربه فعالیت‌های گسترده‌ای در بازارهای مالی مثل بازار فارکس داشته است.
همچنین سایر اعضای تیم بنیان‌گذاران و توسعه‌دهندگان Bybit از دیگر نقاط جهان گرد هم آمده و هرکدام به‌نوبه خود از تجربیات مرتبط مختلفی برخوردار هستند. غیر از این موارد، این صرافی با ارائه یک پلتفرم پیشرفته، به تریدرها یا همان معامله‌گران کمک می‌کند تا در معاملات با اهرم‌های گوناگون مشارکت داشته باشند. همچنین این صرافی یک اپلیکیشن موبایل ارائه می‌دهد که برای استفاده در دستگاه‌های اندروید و Ios بسیار آسان و پاسخ‌گوست. اپلیکیشن تلفن همراه شامل همه ویژگی‌های معاملاتی، شاخص‌ها و ابزارهای موجود در نسخه وب است. افراد می‌توانند به‌سرعت و به‌راحتی معاملات را انجام دهند و موجودی‌ها را بررسی کنند.
علاوه بر این، توانایی تنظیم حد سود و حد ضرر با استفاده از Bybit مزیتی عالی است که در همه پلتفرم‌های معاملات اهرمی وجود ندارد. همچنین موتور معاملاتی پیشرفته بای بیت می‌تواند صد هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند. این صرافی از یک رابط کاربری آسان برخوردار است که افراد می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.
آموزش انتقال ارز از صرافی بای بیت به کیف پول رمز ارز
در این آموزش، قصد داریم از نسخه وب‌سایت این صرافی رمز ارز استفاده کنیم؛ از این‌رو برای انتقال ارزهای خود، در گام اول باید از وب‌سایت این صرافی و در گوشه سمت راست صفحه اصلی وب‌سایت، روی گزینه دارایی‌های (Assets) کلیک کرده و سپس گزینه حساب اسپات (Spot Account) را انتخاب کنید

پس از ورود به بخش دارایی‌های دیجیتال خود در بخش حساب اسپات یا نقدی، باید با انتخاب گزینه برداشت (Withdraw)، مانند شکل زیر در برابر ارز مدنظر خود، فرایند انتقال را شروع کنیم.

اگر قصد داشته باشیم فرایند انتقال ارزها را از طریق اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های تلفن همراه Bybit انجام دهیم، باید در صفحه اول این اپلیکیشن روی گزینه دارایی‌های (Assets) که در بخش سمت راست و پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنیم.

پس از آن نیز گزینه برداشت (Withdraw) را انتخاب کرده و سپس مانند شکل زیر و با انتخاب رمز ارز مدنظر خود، فرایند برداشت را شروع می‌کنیم.

همان‌طور که مشاهده کردید، تا اینجا قصد انتقال مستقیم دارایی‌های دیجیتال خود از حساب اسپات را داشتیم، ولی اگر بخواهیم موجودی حساب خود در بخش مشتقات Bybit را برداشت کنیم، باید ابتدا از گزینه انتقال  (Transfer) دارایی‌های خود را به‌حساب اسپات منتقل کنیم و سپس فرایند انتقال به کیف پول را انجام دهیم.
از این‌رو برای انتقال موجودی حساب مشتقات خود در بای بیت به‌حساب اسپات خود در وب‌سایت این صرافی رمز ارز، باید مانند شکل‌های زیر پیش‌روی کنیم:

در مرحله بعد باید مانند شکل زیر اقدام کنیم:

اگر قصد داشته باشیم از طریق اپلیکیشن موبایل Bybit این کار را انجام دهیم، فرایند انتقال دارایی‌ها از حساب مشتقات به حساب اسپات به شکل زیر است:

فرایند برداشت از صرافی Bybit تا همین اندازه ساده است، اما برای درک بهتر و کامل این فرایند، در ادامه آن را با ذکر مثالی بهتر توضیح می‌دهیم؛ برای ‌مثال در ادامه قصد داریم مقداری تتر (USDT) را از حساب کاربری خود در صرافی Bybit به کیف پول رمز ارز خود انتقال دهیم.
در گام اول و پیش از ثبت درخواست انتقال، باید مطمئن شویم کیف پولی را که قصد انتقال دارایی‌هایمان به آن را داریم، به‌حساب کاربری خود در بای بیت متصل کرده باشیم؛ از این‌رو، در گام نخست باید برای افزودن آدرس کیف پول رمز ارز خود، گزینه افزون (Add) را انتخاب کنیم.
در این مرحله، باید وارد کیف پول رمز ارز خود شویم و با انتخاب ارزی که قصد انتقال آن را داریم (در اینجا تتر) آدرس تتر خود در کیف پول مدنظر را کپی کرده و در کادر بازشده در صرافی بای بیت، مانند شکل زیر وارد کنیم:

حال باید ادامه فرایند را مانند شکل‌های زیر انجام دهیم.

درحقیقت در کادر اول باید نوع شبکه را بین ERC-20 یا TRC-20 انتخاب کنیم. در کادر دوم نیز روی گزینه آدرس کیف پول (Wallet Address) کلیک کرده و آدرس کیف پول مقصد خود را انتخاب می‌کنیم. در کادر سوم باید مبلغی را وارد کنیم که قصد انتقال آن را داریم. همچنین می‌توانیم با انتخاب گزینه همه (All)، تمامی موجودی کیف پول خود (موجودی رمز مدنظر که در اینجا ارز تتر است) را انتقال دهیم. درنهایت نیز باید گزینه ثبت (Submit) را انتخاب ‌کنیم.
همچنین اگر بخواهیم این فرایندها را از طریق اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های تلفن همراه Bybit نیز انجام دهیم، باید به شکل زیر عمل کنیم:

در گام اول پس از انتخاب گزینه دارایی‌ها (Assets) و سپس گزینه برداشت (withdraw)، باید شبکه  ERC -20یا TRC-20 را انتخاب کنیم. در مرحله بعدی نیز باید مبلغی که قصد انتقال آن را داریم، وارد کرده و سپس گزینه بعدی (Next) را انتخاب کنیم.
در صفحه بعد نیز پس از انتخاب آدرس کیف پول مقصد، روی گزینه ثبت (Submit) کلیک می‌کنیم. همان‌طور که در بالا نیز آموزش دادیم، اگر پیش از این دارایی را از Bybit به کیف پول خود انتقال نداده‌اید و در فهرست آدرس‌های کیف پول، آدرس مدنظر خود را مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید آدرس موردنظر خود را به‌کمک گزینه آدرس کیف پول (Wallet Address) به حساب کاربری خود در صرافی بای بیت اضافه کنید.
فرایند احراز هویت جهت انتقال ارز از بای بیت به کیف پول
در هر دو نسخه وب‌سایت و اپلیکیشن صرافی بای بیت، پس از کلیک روی گزینه Submit، وارد صفحه تأیید انتقال خواهیم شد. فرایند تأیید انتقال از بای بیت شامل ۲ مرحله است:
مرحله اول ارسال کد تأییدیه به ایمیل است. در این مرحله باید روی گزینه دریافت کد (Get Code) کلیک کرده و با کشیدن اسلایدر، پازل را تکمیل کنیم.

در اینجا، ایمیلی حاوی کد تأییدیه به آدرس ایمیل ثبت‌شده ما در حساب کاربری‌مان در Bybit ارسال می‌شود. باید دقت داشت که هر کد ارسال‌شده از طریق ایمیل تنها تا ۵ دقیقه معتبر است. در گام بعد باید این کد را مانند شکل زیر در صفحه تأیید انتقال وارد کنید.

گام دوم مربوط به نرم‌افزار Google Authenticator‏ است. برای تأیید هویت خود در اینجا نیز باید کد دریافتی در این نرم افزار را که یک کد ۶ رقمی است، در صفحه تأیید انتقال در بای بیت وارد کنیم.

در این مرحله، یک‌بار دیگر ایمیل حاوی اطلاعات درخواست انتقال به ایمیل ثبت‌شده در حساب کاربری ما در Bybit ارسال می‌شود که باید برای تأیید درخواست انتقال، روی لینک تأییدیه داخل این ایمیل کلیک کنیم. پس از انجام این ۲ مرحله، بار دیگر باید مانند شکل زیر روی گزینه Submit کلیک کنید. درنهایت درخواست انتقال ما از Bybit با موفقیت ثبت می‌شود. باید دقت داشت که تأیید فرایند انتقال ارز از صرافی بای بیت ممکن است تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز داشته باشد.

در ادامه نکاتی که باید برای انتقال ارز از بای بیت به کیف پول به آن‌ها دقت داشته باشیم، بیان شده‌اند:

شبکه‌های ERC-20 و TRC-20آدرس‌های برداشت متفاوتی دارند. هنگام برداشت ارز USDT از طریق استاندارد TRC-20  باید آدرس مخصوص همان شبکه را وارد کنید. اشتباه در انتخاب شبکه مربوط، به از دست رفتن سرمایه‌تان منجر می‌شود.
برای برداشت ارزهای دیجیتال ریپل و ایاس از Bybit، حتماً برای انتقال باید تگ XRP یا مموی EOS را وارد کنید. در غیر این صورت، در فرایند برداشت با تأخیر بیش‌ازحد مواجه می‌شوید.

صرافی Bybit امکان برداشت آنی داشته و مدت‌زمان پردازش درخواست به بلاک چین و ترافیک شبکه آن بستگی دارد. بای بیت برخی از درخواست‌های برداشت را تنها ۳ بار در روز در ساعات ۸:۰۰، ۱۶:۰۰ و ۲۴:۰۰ (به ساعت جهانی) پردازش می‌کند. زمان قطع بررسی درخواست‌های برداشت در صرافی هم ۳۰ دقیقه قبل از زمان پردازش برنامه‌ریزی‌شده است؛ برای مثال، تمام درخواست‌های ثبت‌شده قبل از ساعت ۷:۳۰ در ساعت ۸:۰۰ پردازش می‌شوند. درخواست‌های بعد از ساعت ۷:۳۰ نیز در ساعت ۱۶:۰۰ پردازش می‌شوند.
کاربران ایرانی برای استفاده از خدمات صرافی Bybit باید از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنند و آی‌پی هر کاربر نیز باید همواره یکسان باشد؛ بنابراین قبل از شروع ثبت‌نام و معامله در این صرافی، یک ابزار مناسب برای تغییر آی‌پی انتخاب کرده و همواره از یک آی‌پی ثابت استفاده کنید.
سخن پایانی
Bybit یک صرافی ایمن، معتبر و مدرن است که هم برای تریدرهای مبتدی و هم برای حرفه‌ای‌ها پلتفرمی مناسب به‌حساب می‌آید. درحقیقت، علاوه بر معاملات اسپات که با تخفیف‌های ویژه‌ای همراه است، این صرافی بستری قدرتمند برای معاملات اهرم محسوب می‌شود. از سوی دیگر مانند بیشتر صرافی‌های ارزهای دیجیتال، کارمزد برداشت در Bybit نیز ثابت نیست و براساس نوع شبکه رمز ارز مدنظر مشخص می‌شود؛ برای مثال جهت برداشت هر واحد بیت‌ کوین، کارمزد انتقال در بای بیت، پنج ده هزارم BTC است.
شاید بزرگ‌ترین مشکل بای بیت برای کاربران ایرانی نیاز به استفاده از VPS با آی‌پی ثابت باشد. اگر با این مسئله کنار بیایید، می‌توانید از مزایای یک صرافی مدرن برای ابزار مشتق بهره‌مند شوید. مشکل دیگر تنوع کم کوین‌های قابل معامله است. درمجموع صرافی بای بیت جایگزین مناسبی برای بایننس به ‌حساب می‌آید.
پرسش‌های متداول

آیا فرایند انتقال از صرافی بای بیت سقف معینی دارد؟

بله، هم‌اکنون برای هر درخواست برداشت یک سقف مشخص در Bybit تعیین‌شده که برای هر ارز متفاوت است.

آیا انتقال از بای بیت کف مشخصی دارد؟

بله، هر درخواست انتقال از بای بیت یک حداقل مشخص دارد که برای هر ارز متفاوت است.

آیا انتقال از بای بیت شامل کارمزد است؟

بله، انتقال هرکدام از ارزها از حساب کاربری در بای بیت، کارمزد متفاوتی دارد که در طول زمان متغیر است.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” صرافی بای بیت “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *