آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول تراست ولت یکی از انواع کیف پول‌های رمزنگاری‌شده، غیرمتمرکز و محبوب میان کاربران ارزهای دیجیتال است که ذخیره، مدیریت و انجام تراکنش‌های رمز ارز را بسیار راحت کرده است. نسخه موبایلی کیف پول Trust Wallet، دسترسی کاربران به برنامه‌های غیرمتمرکز را فراهم کرده است. این امر سبب می‌شود پشتیبان‌گیری از برای بازیابی دارایی‌های دیجیتال شما در هر زمان و هر مکان، اهمیت بیشتری پیدا کند. در این مطلب قصد داریم مراحل بازیابی کیف پول تراست ولت را به‌صورت تصویری به شما عزیزان آموزش دهیم؛ پس همراه ما باشید.
فهرست این مقاله
کیف پول تراست ولت چیست؟

کیف پول تراست ولت هم مشابه با تمام ولت‌های رمزنگاری‌شده، یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در مواقع اضطراری و برای بازیابی اطلاعات کیف پول استفاده می‌شود.
Trust Wallet اساساً یک اپلیکیشن موبایل است که به کاربران امکان ذخیره، مدیریت و ترید ارزهای دیجیتال را می‌دهد. این کیف پول از ۱۶۰ ارز پشتیبانی می‌کند و به بیش از ۴۰ بلاک چین دسترسی دارد. تراست ولت دارای یک مرورگر web3 کاملاً کاربردی است که کاربران از آن برای دسترسی به DApps برای بهره‌برداری از دنیای Defi، NFT ها یا بازی‌های بلاک چین استفاده می‌کنند.
کیف پول Trust Wallet چگونه کار می‌کند؟
تراست ولت یکی از انواع کیف پول‌های نرم‌افزاری است که برای تلفن‌های همراه توسعه یافته است. گفتنی است این برنامه کلیدهای خصوصی کاربران را در خود ذخیره می‌کند. کیف پول Trust تمام تراکنش‌ها را با استفاده از دو کلید، یعنی یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی ثبت می‌کند. از کلید خصوصی برای دسترسی به کیف پول و انجام و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌شود. برای هریک از انواع دارایی‌های دیجیتال، یک آدرس عمومی ایجاد می‌شود که از آن برای دریافت ارز از دیگران باید استفاده کنید. این کلید عمومی مانند شماره حسابی است که برای دریافت پول برای دیگران ارسال می‌کنید.
عبارت بازیابی چیست؟
عبارت بازیابی ترکیبی از کلمات است که به‌نوعی با کلید خصوصی کیف پول شما ارتباط دارد. از این عبارت برای اثبات مالکیت دارایی و دسترسی به آن‌ها استفاده می‌شود؛ به همین دلیل حفاظت از این رمز و نگهداری آن در مکانی امن و دور از دسترس دیگران، اهمیت بسیاری دارد
آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت
مرحله اول: کیف پول تراست ولت خود را باز کنید
اگر پیش از اپلیکیشن کیف پول را نصب نکرده‌اید، ابتدا آن را دانلود و نصب کنید. کیف پول Trust Wallet هم در App Store و هم در Google Play Store در دسترس است. سپس برنامه Trust Wallet را در گوشی خود باز کنید و وارد کیف پول خود شوید.

مرحله دوم: وارد بخش تنظیمات کیف پول شوید
پس از بازکردن Trust Wallet، باید به بخش تنظیمات بروید. در نوار ناوبری پایین برنامه، ۳ نماد شامل Wallet، Discover و Settings را مشاهده خواهید کرد. روی گزینه Settings ضربه بزنید.

مرحله سوم: گزینه «Wallets» را انتخاب کنید
در صفحه تنظیمات چندین گزینه شامل «Wallets»، «Security»، «Push Notifications» و موارد دیگر است. برای بازیابی کیف پول تراست ولت به عبارت بازیابی نیاز دارید؛ پس روی گزینه Wallets ضربه بزنید.

مرحله چهارم: روی آیکون info کلیک کنید
پس از ضربه زدن روی «Wallets» در صفحه «Wallets» قرار خواهید گرفت. در این صفحه، فهرستی از کیف پول‌هایی را که در Trust Wallet دارید مشاهده خواهید کرد. اکنون باید روی آیکون info کیف پولی که قصد بازیابی آن را دارید، ضربه بزنید. به‌طور پیش‌فرض، اولین کیف پولی که در Trust Wallet ایجاد می‌کنید «Main Wallet» نامیده می‌شود؛ بنابراین، اگر می‌خواهید عبارت بازیابی «کیف پول اصلی» را پیدا کنید، روی نماد اطلاعات در کنار «کیف پول اصلی» ضربه بزنید.

مرحله پنجم: روی «Show Secret Phrase» ضربه بزنید
بعد از اینکه روی آیکون اطلاعات ضربه زدید، به تنظیمات کیف پول خود می‌رسید. اکنون می‌توانید نام کیف پول خود را تغییر دهید. در قسمت Name هدر  Backup Optionsرا مشاهده خواهید کرد. در زیر هدر، گزینه  Show Secret Phrase  را خواهید دید. برای دریافت عبارت بازیابی روی گزینه Show Secret Phrase ضربه بزنید. به خاطر داشته باشید اگر دسترسی به دستگاه فعلی خود را از دست بدهید، دارایی شما از بین خواهد رفت؛ مگر اینکه از عبارت بازیابی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مرحله ششم: با قوانین دریافت عبارت بازیابی اعلام موافقت کنید
بعد از اینکه روی «Show Secret Phrase» ضربه زدید، صفحه‌ای باز می‌شود که حاوی اطلاعات مهمی درباره عبارت بازیابی شماست. تیک گزینه تأیید و اعلام موافقت را بزنید. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

عبارت بازیابی، اصلی‌ترین روش دسترسی به دارایی‌تان است. به‌هیچ‌عنوان آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.
کیف پول تراست ولت هیچ کنترل و دسترسی روی عبارت بازیابی شما ندارد. اگر به هر دلیلی این عبارت را گم کنید، تراست ولت نمی‌تواند به شما کمک کند.

سپس روی «Continue» ضربه بزنید تا عبارت بازیابی خود را مشاهده کنید.

مرحله هفتم: عبارت بازیابی Trust Wallet خود را کپی کنید
پس از اینکه با شرایط موافقت کردید و روی  Continue ضربه زدید، به صفحه  Your Secret Phrase هدایت می‌شوید. اکنون می‌توانید عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای خود را ببینید. می‌توانید کلمات را کپی کنید یا به‌ترتیب درست یادداشت و در جایی امن ذخیره کنید. برای کپی‌کردن عبارت بازیابی، روی «Copy» ضربه بزنید.

نحوه بازیابی کیف پول تراست ولت
برای بازیابی کیف پول، باید به عبارت بازیابی دسترسی داشته باشید. در بخش قبل نحوه دسترسی به عبارت بازیابی و اهمیت محافظت از آن را بیان کردیم. بعد از پیداکردن عبارت بازیابی کیف پول تراست ولت، برای بازیابی ولت، مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه Trust Wallet را روی دستگاه خود نصب و اجرا کنید.
I already have a wallet را انتخاب کنید.
نوع کیف پولی که قبلاً استفاده می‌کردید، کیف پول چند ارزی یا اتریوم را انتخاب کنید.
عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای را وارد کنید.
روی import کلیک کنید.

نتیجه‌گیری
Trust Wallet به‌دلیل مزایایی که در کنار امنیت بالا ارائه می‌دهد، یکی از کیف پول‌های محبوب است. این ولت برای اطمینان از اینکه شما همیشه به عبارت بازیابی دسترسی دارد، از آن در خود کیف پول محافظت می‌کند، اما به آن دسترسی ندارد. در این مطلب مراحل بازیابی کیف پول تراست ولت با استفاده از عبارت بازیابی را به‌صورت تصویری به شما عزیزان آموزش دادیم. به خاطر داشته باشید هرکس با داشتن این عبارت ۱۲ کلمه‌ای می‌تواند به دارایی شما دسترسی داشته باشد.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *