آموزش گام به گام خرید دوج کوین با معرفی صرافی‌ ها

برخلاف بیشتر ارزهای دیجیتال که با هدفی خاص به وجود می‌آیند، خالق دوج کوین تنها برای شوخی و بدون داشتن هدفی خاص این رمز ارز را ایجاد کرد؛ با این حال رمز ارز دوج کوین با نماد اختصاری DOGE در رتبه نهم بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. استفاده از دوج کوین در امور خیریه و همچنین حامیان سرسختی که دارد (مانند ایلان ماسک) این رمز ارز را بسیار پرطرفدار کرده است. محبوبیت این رمز ارز در میان عامه مردم را می‌توان از دیگر دلایل رشد آن عنوان کرد. با نگاهی به صفحات ردیت مربوط به رمز ارز دوج کوین متوجه می‌شویم که این میم کوین تا چه حد در میان مردم از همه اقشار شهت یافته است.
رمز ارز، جفت ارز، سهام یا هر چیز دیگری برای رشدکردن به متقاضیان خرید نیاز دارد. دوج کوین با وجود ایرادات فنی، به‌دلیل محبوبیت خود رشد خوبی را به ثبت رسانده؛ به‌طوری‌که در زمره ۱۰ ارز برتر بازار قرار گرفته است. احتمالاً اگر بسیاری از افراد تاکنون رمز ارز دوج کوین را خریداری نکرده باشند، اکنون به فکر خرید آن هستند. اگر شما هم قصد خرید رمز ارز دوج کوین را دارید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا ابهامی در روند خرید آن نداشته باشید.
فهرست این مقاله
آنچه برای خرید دوج کوین نیاز دارید
اینترنت پرسرعت
ارزهای دیجیتال ماهیتی فیزیکی ندارند و خرید و فروش و تبادل آن‌ها به روشی کاملاً دیجیتالی انجام می‌شود؛ درنتیجه داشتن اینترنت پرسرعت از بدیهیات فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است، اما توصیه به داشتن اینترنت پرسرعت در فرایند خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به این دلیل است که نوسانات در بازار این ارزها معمولاً بسیار شدید هستند؛ از این‌رو گاهی به‌دلیل سرعت کم اینترنت ممکن است صرافی درخواست خرید رمز ارز شما را به‌موقع دریافت نکند و این موضوع سبب شود که از سود جا بمانید یا حتی متضرر شوید. این موضوع به‌ویژه برای نوسان‌گیران اهمیت دارد.
کیف پول دیجیتال
پس از خرید رمز ارز بهتر است حتماً رمز ارز خریداری‌شده را به کیف پول معتبر انتقال دهید؛ درنتیجه شما باید پیش از هر چیز یک کیف پول معتبر برای رمز ارز خود تهیه کرده و سپس در صرافی برای خرید آن اقدام کنید. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال در انواع گرم و سرد ارائه شده‌اند. کیف پول‌های سرد که به کیف پول‌های سخت‌افزاری و کاغذی اشاره دارند، کلیدهای خصوصی کاربر را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کنند و به همین دلیل امنیت بالایی دارند؛ از این‌رو برای نگه‌داری رمز ارز  با حجم بالا و برای مدت طولانی مناسب هستند؛ البته کیف پول‌های کاغذی معایب خاص خود را دارند.
کیف پول‌های گرم، کیف پول‌های تحت وب، دسکتاپ و موبایلی هستند که می‌توان بیشتر آن‌ها را به‌صورت رایگان تهیه کرد. در ادامه برخی کیف پول‌های مناسب برای ذخیره‌سازی رمز ارز دوج کوین شرح داده شده‌اند:

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor Wallet)
کیف پول نرم‌افزاری کوینومی (Coinomi)
کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
کیف پول اکسودوس (Exodus)
کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)
کیف پول DogeChain
کیف پول Doge Android Wallet
کیف پول Pungo Wallet
کیف پول BC Vault
کیف پول Jaxx Wallet
کیف پول KeepKey
کیف پول گواردا (Guarda)

صرافی رمز ارز
اکنون که کیف پول مناسب برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود انتخاب و تهیه کرده‌ایم، باید به‌دنبال یک صرافی معتبر برای خرید رمز ارز دوج کوین و دیگر ارزهای دیجیتال باشیم، اما نباید از انتخاب صرافی معتبر به‌سادگی بگذرید. برای اینکه مطمئن شوید آیا صرافی انتخابی محلی مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شماست، باید آن را از جهات مختلف بررسی کنید؛ برای مثال تجربه افرادی که از آن صرافی استفاده کرده‌اند، یا میزان کارمزد معاملات می‌تواند از موارد مهم در انتخاب صرافی باشد که بر میزان سود شما نیز تأثیرگذار باشد.  به علاوه حجم معاملات هم می‌تواند تأییدی بر اعتبار صرافی و محیطی مناسب برای نوسان‌گیران باشد؛ زیرا آن‌ها برای کسب سود به امکان خرید و فروش در قیمت‌های مختلف نیاز دارند.
دانش تحلیل
شما به‌عنوان شخصی که قصد خرید رمز ارز دوج کوین یا هر رمز ارز دیگری را دارید، باید پیش از شروع به فعالیت در بازار، خود را به دانش تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی مجهز کنید. در تحلیل تکنیکال، با توجه به نمودار قیمتی، آینده پیش روی رمز ارز  را پیش‌بینی می‌کنید، اما در تحلیل بنیادی شما باید با مطالعه وایت پیپر و اطلاعات پیرامون رمز ارز، آینده آن رمز ارز را پیش بینی کنید.
برای کسب مهارت در این دو تحلیل و حتی اطلاعات بیشتری که ممکن است در فرایند معامله‌گری و سرمایه‌گذاری به شما کمک کنند، شرکت در یک دوره آموزش رمز ارز می‌تواند برای شما بسیار مؤثر باشد. درنهایت مدیریت سرمایه و روان‌شناسی می‌توانند در کنار تحلیل تکنیکال و بنیادی برآیند مثبت همیشگی را برای شما به ارمغان آورند.
خرید دوج کوین از صرافی
اکنون که با آنچه برای خرید رمز ارز به آن نیاز خواهید داشت، آشنا شدید، بهتر است به سراغ فرایند خرید رمز ارز دوج کوین از یک صرافی ایرانی و یک صرافی خارجی برویم. خرید رمز ارزها در صرافی بسیار ساده‌ است و شما با انجام آن متوجه سهولت آن می‌شوید. این کار به‌ویژه زمانی که از یک صرافی ایرانی انجام شود، ساده‌تر نیز خواهد بود. برای خرید رمز ارز کافی است یک صرافی ایرانی معتبر را پیدا کرده و در آن ثبت‌نام کنید و درنهایت به سادگی و با کمک کارت بانکی خود رمز ارز موردنظرتان را خریداری کنید. در ادامه، نحوه خرید رمز ارز دوج کوین از صرافی تبدیل را برای شما شرح می‌دهیم و پس از آن مراحل خرید را از یک صرافی خارجی (کوکوین) به‌صورت گام به گام پیش می‌بریم تا با شیوه کار آشنا شوید. با دانستن چگونگی خرید و فروش و واریز و برداشت در یک صرافی، روش کار در دیگر صرافی‌ها را نیز می‌آموزید؛ چراکه شیوه کار در صرافی‌ها تقریباً مشابه است.
خرید رمز ارز دوج کوین از صرافی ایرانی
پیش از هر چیز، باید در صرافی موردنظر خود (در اینجا صرافی تبدیل) ثبت‌نام کنید. روند ثبت‌نام بسیار ساده است؛ معمولاً با واردکردن ایمیل و انتخاب یک رمز عبور و واردکردن کد معرف (ریفرال) کار ثبت‌نام به پایان می‌رسد. پس از ثبت‌نام نیز باید اطلاعات جزئی‌تر مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، اطلاعات بانکی که باید حتماً به نام خودتان باشد و معمولاً یک عکس سلفی به همراه برگه‌ای که در آن متن موردنظر صرافی نوشته شده باشد، ثبت شود تا به این صورت مراحل احراز هویت شما تکمیل گردد.
پس از انجام این مراحل اجازه دارید در صرافی واریز و برداشت انجام دهید و ارزهای دیجیتال موردنظر خودتان را خرید و فروش کنید. فرض ‌کنید شما در صرافی تبدیل یک حساب کاربری دارید و می‌خواهید رمز ارز دوج کوین را در این صرافی بخرید. پیش از هر چیز باید حساب کاربری خود را شارژ کنید؛ برای این منظور باید حتماً از طریق حساب بانکی احراز هویت خود را در صرافی انجام داده باشید. پس از احراز هویت روی گزینه کیف پول در نوار بالای صفحه کلیک کنید.

۱. در صفحه پیش ‌رو تومان را انتخاب کنید. درنهایت به صفحه پرداخت بانک منتقل می‌شوید که با واردکردن اطلاعات بانکی و پرداخت، حساب کاربری‌تان در صرافی شارژ می‌شود.

۲. اکنون که حساب کاربری شما شارژ شده است، می‌توانید به سراغ خرید رمز ارز مورد نظر خودتان بروید. ابتدا روی کادر زردرنگ «خرید و فروش» که در شکل نیز مشخص شده است، کلیک کنید.

۳. با کلیک روی این گزینه، زیرمنویی برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید رمز ارز موردنظرتان را در آن جست‌وجو کنید. با پیداکردن رمز ارز دوج کوین یا هر رمز ارزی که قصد خرید آن را دارید، دو راه پیش روی شما قرار می‌گیرد؛ یا باید خرید خود را با تومان انجام دهید (با توجه به اینکه پیش از این حساب کاربری خود را با کمک کارت بانکی‌تان شارژ کردید این کار به راحتی انجام خواهد شد) یا اینکه خرید خود را براساس تتر انجام دهید. برای این کار نیاز دارید ابتدا با کمک حساب بانکی‌ خود حساب صرافی‌تان را شارژ کرده و سپس تومان خود را به تتر تبدیل کنید. درواقع مراحلی که قرار است برای خرید رمز ارز دوج کوین سپری شود، باید برای خرید تتر هم طی شود.

۴. هرکدام از موارد «تتر» یا «تومان» را که انتخاب کنید، به صفحه همان جفت ارز هدایت می‌شوید. اگر در مراحل پیشین حساب کاربری‌تان را شارژ نکرده باشید، می‌توانید این کار را از این صفحه انجام دهید. کافی است روی گزینه کیف پول کلیک کنید.

۵. در این مرحله، با انتخاب تومان و کلیک روی گزینه «واریز» به صفحه بانک هدایت خواهید شد و با واردکردن اطلاعات مورد نیاز کار واریز شما به انتها می‌رسد، اما اگر قصد دارید رمز ارزی مانند تتر را به حساب کاربری خود در صرافی واریز کنید، با کلیک روی گزینه واریز در مقابل تتر به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید در آن انتقال و مبلغ واریزی را با احتساب کارمزد وارد کرده تا آدرس ولت را دریافت کنید. اکنون با داشتن آدرس ولت، می‌توانید تتر را از منابع مختلف به آدرسی که دریافت کرده‌اید ارسال کنید. توجه داشته باشید که بهتر است TRC-20 را به‌عنوان شبکه انتقال خود انتخاب کنید تا کارمزد کمتری بپردازید.

۶. خلاصه آنچه تا اینجا بیان شد، این است که ابتدا در صرافی ثبت‌نام کرده و احراز هویت می‌کنید، سپس حساب کاربری خود را در صرافی شارژ می‌کنید و پس از ورود به حساب کاربری با کلیک روی گزینه «خرید و فروش» آماده می‌شوید تا رمز ارز مورد نظر را خریداری کنید. با انتخاب دوج کوین و انتخاب خرید آن برحسب تتر، به صفحه‌ای مانند صفحه پایین هدایت می‌شوید. همان‌طور که می‌بینید نمودار قیمتی بخش بزرگی از صفحه را به خود اختصاص داده که امکان تحلیل تکنیکال نیز در این بخش برای شما فراهم شده است. در سمت راست شکل نیز آخرین قیمت جفت ‌ارزهای مختلف را می‌بینید که همیشه و همگام با بازار در حال تغییر هستند.

۷. با اسکرول به پایین صفحه، به بخش مربوط به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌رسیم. همان‌طور که در شکل مشاهده می‌کنید، امکان خرید به دو صورت برای کاربران فراهم شده است.
ثبت سفارش
در چنین معاملاتی، شما باید قیمت موردنظر خودتان را در کادر «قیمت واحد» وارد کنید. درواقع شما با این کار به صرافی می‌گویید دوج کوین را در چه قیمتی برای شما خریداری کند. در کادر مقدار نیز حجم مورد نظرتان را وارد می‌کنید؛ برای مثال ۱۰ واحد دوج کوین. با واردکردن این مقادیر مبلغ کل سفارش برای شما نمایش در داده می‌شود. درنهایت شما با کلیک روی کادر «خرید» کار را به پایان می‌رسانید.

سفارش آنی
در سفارش آنی همان‌طور که از نام آن پیداست، سفارش به‌صورت آنی ثبت شده و معامله بلافاصله انجام می‌شود. شما تنها باید در کادر «مقدار» حجم موردنظر خودتان را وارد کرده و درنهایت روی گزینه خرید کلیک کنید.

خرید رمز ارز دوج کوین از صرافی خارجی
ایرانیانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستند، ممکن است به دلایل مختلف ترجیح دهند رمز ارز خود را از یک صرافی خارجی خریداری کنند. البته بد نیست بدانید که حتی اگر شما قصد خرید رمز ارز دوج کوین یا هر رمز ارز دیگری را از یک صرافی خارجی داشته باشید، باید ابتدا مقداری تتر، بیت کوین یا یک ارز مناسب برای معامله در صرافی خارجی را در یک صرافی ایرانی خریداری کنید و سپس با انتقال رمز ارز خریداری‌شده به یک صرافی خارجی، رمز ارز موردنظرتان را در صرافی خارجی بخرید؛ پس بهتر است کار با صرافی‌های ایرانی را یاد بگیرید و در آن‌ها حساب کاربری ایجاد کنید.
در ادامه به سراغ صرافی خارجی می‌رویم که قصد داریم مراحل خرید دوج کوین را در آن دنبال کنیم. اگر در صرافی کوکوین حساب کاربری ندارید، با کلیک روی گزینه Sing Up صفحه‌ای پیش روی شما قار می‌گیرد که باید اطلاعاتی از قبیل ایمیل و یک رمز عبور را در آن وارد کنید تا حساب کاربری شما ایجاد شود. اگر کد ریفرال دارید، آن را در فرایند ثبت‌نام در صرافی وارد کنید تا از تخفیف کارمزد معاملات برخوردار شوید. در صورتی که پیش از این در صرافی حساب داشته‌اید، کافی است با کلیک روی گزینه Sing In و سپس واردکردن نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب کاربری خود شوید.

۱. پس از ورود به حساب کاربری، اگر بار اول است که وارد حساب می‌شوید یا موجودی حساب شما کافی نیست یا اینکه به رمز ارز خاصی در حساب خود نیاز دارید، باید عملیات واریز رمز ارز به حساب خودتان را انجام دهید.  برای این کار در صفحه اول با کلیک روی Assets و سپس کلیک روی (Deposit & Withdraw) Main Account به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که می‌توانید رمز ارز موردنظر خود را برای واریز انتخاب کرده و فرایند واریز را دنبال کنید.

۲. با رسیدن به این مرحله، اگر رمز ارز موردنظرتان در میان چند رمز ارز در بالای فهرست قرار داشت، می‌توانید به‌راحتی روی گزینه Deposit در مقابل رمز ارز موردنظر کلیک کنید؛ در غیر این صورت می‌توانید به‌راحتی رمز ارز را در نوار جست‌وجو تایپ کنید و درصورت امکان (پشتیبانی صرافی از ارز موردنظر) عملیات واریز آن رمز ارز را انجام دهید.

۳. در این مرحله، باز هم در کادر اول رمز ارز موردنظر خود را انتخاب کرده و سپس روی شبکه انتقال مناسب کلیک می‌کنید که البته باز هم توصیه می‌شود به‌دلیل کارمزد معقول، شبکه TRC-20 را انتخاب کنید. درنهایت آدرس کیف پولی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید با کپی‌کردن و قراردادن آن در منبعی که قصد ارسال تتر یا هر ارز دیگری را دارید، واریز رمز ارز به حساب کاربری خود را در صرافی تکمیل کنید.
۴. باید توجه داشت که پس از واریز رمز ارز به حساب شما، آن ارزها وارد حساب اصلی شما در صرافی می‌شوند؛ البته شما برای خرید و فروش ارزهای دیجتال در بخش حساب معاملاتی خود یا Trade Account فعالیت می‌کنید و باید ارزهای دیجیتال خود را از بخش Main Account به Trade Account انتقال دهید. این کار را نیز می‌توانید به‌سادگی و از همان بخش Assets و این بار Transfer به‌جای Deposit انجام دهید.

۵. حالا حساب معاملاتی شما شارژ شده است و می‌توانید معاملات خود را انجام دهید؛ البته پس از آنکه رمز معاملاتی را برای خود ثبت کنید. این کار تنها برای افزایش امنیت کاربران است و بسیار ساده انجام می‌شود. پس از واردکردن نام کاربری و رمز عبور در صفحه نخست با کلیک روی LA و سپس انتخاب Account Security به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که می‌توانید ادامه فرایند تنظیم‌کردن رمز معاملاتی خود را در آن پیش ببرید.

۶. با رسیدن به این صفحه، باید روی گزینه Set در برابر Trading Password کلیک کنید. البته در این تصویر چون ما پیش از این رمز معاملاتی را تنظیم کرده بودیم، شما کلمه Change را می‌بینید که اگر بخواهید رمز معاملاتی خود را تغییر بدهید، باید روی آن کلیک کنید.

۷. سپس یک کد به ایمیل شما ارسال می‌شود که با واردکردن آن در کادری که می‌بینید، به صفحه تنظیم‌کردن رمز معاملاتی هدایت می‌شوید. در این صفحه، باید یک رمز ۶ رقمی را برای خود انتخاب کنید. با این کار از این پس شما پیش از انجام معاملات و درواقع برای دسترسی به امکان معامله در صرافی به این رمز ۶ رقمی نیاز خواهید داشت.

۸. پس از ثبت‌نام، دارایی متناسب با معامله موردنظرتان به صرافی و در بخش حساب معاملاتی شما انتقال یافته است. درنهایت نیز رمز معاملاتی برای خود تنظیم کرده‌اید و آمادگی کامل دارید تا ارزهای دیجیتال را در صرافی خرید و فروش کنید. با واردکردن نام کاربری و رمز عبور در صفحه اول صرافی و کلیک روی گزینه Markets به معنای بازارها به مرحله بعد برای انجام معاملات هدایت می‌شوید.

۹. پس از ورود به بخش بازارها، باید بازار موردنظر خود را انتخاب کنی؛ برای مثال ارزهای وابسته به دلار، بیت کوین، ارزهای فیات، آلت کوین‌ها و… در اینجا بازار تتر را که مربوط به دلار است انتخاب می‌کنیم و به این ترتیب به صرافی نشان می‌دهیم که قصد انجام معامله با استفاده از رمز ارز تتر را داریم. سپس با جست‌وجوی رمز ارز موردنظر (Doge Coin)، جفت ارز خود را پیدا کرده و روی آن کلیک می‌کنیم و به این صورت به صفحه معاملاتی جفت ارز می‌رسیم.

۱۰. شکل پایین شمای کلی صفحه معاملاتی دوج کوین برحسب تتر را به شما نشان می‌دهد. نمودار قیمتی بیشترین بخش را به شامل می‌شود و شما می‌توانید با بررسی قیمت و تحلیل نمودار، بهترین زمان برای انجام معامله را پیدا کنید. در سمت راست و پایین صفحه می‌توانید سفارش خرید یا فروش رمز ارز خود را ثبت کنید. در ادامه انواع سفارش‌هایی را که می‌توانید ثبت کنید، بیان شده است.

Limit
در معاملات Limit شما در کادر اول باید قیمت مورد نظرتان را وارد کرده و در کادر دوم حجم خود را تعیین ‌کنید؛ برای مثال به صرافی می‌گویید در قیمت ۲۸۱۷/۰ تعداد ۱۰۰۰ واحد دوج کوین را برای شما خریداری کنند.

Market
در ثبت سفارش به روش مارکت شما تنها مبلغ معامله را وارد می‌کنید و صرافی نیز دوج کوین را با بهترین قیمت ممکن برای شما خریداری می‌کند؛ برای مثال شما در کادر Amount مقدار ۱۰۰ تتر را وارد می‌کنید و صرافی به ارزش  ۱۰۰ تتر برای شما دوج کوین خریداری می‌کند.

Stop Limit
در این شیوه ثبت سفارش، شما به‌عنوان خریدار به صرافی دستور می‌دهید، زمانی که قیمت دوج کوین به مبلغ واردشده در کادر Stop Price رسید، شرایط معامله شما را فعال کند؛ یعنی با قیمت مشخص‌شده در کادر Price به میزان مشخص‌شده در کادر Amount، رمز ارز دوج کوین را خریداری کند؛ برای مثال هرگاه قیمت به ۲۸۱۳/۰ رسید معامله فعال شود؛ یعنی سفارش خرید رمز ارز دوج کوین در قیمت ۲۸۱۵/۰ و به تعداد ۱۰۰ واحد.
Stop Price   ۰.۲۸۱۳
Price          ۰.۲۸۱۵
Amount      ۱۰۰

Stop Market
در این نوع ثبت سفارش، Stop Price باز هم مانند روش قبلی وارد معامله نمی‌شود و زمانی که قیمت رمز ارز به آن برسد، شرایط معامله فعال می‌شود. قیمت خرید در این روش توسط صرافی انتخاب می‌شود که درواقع بهینه‌ترین قیمت پس از رسیدن قیمت دوج کوین به Stop Price است. در کادر Amount نیز باید مبلغ معامله را مشخص کنید.

درنهایت با واردکردن مقادیر در هریک از انواع ثبت سفارش‌ها روی گزینه Buy DOGE کلیک کنید تا سفارش شما ثبت شود و معامله صورت بگیرد. توجه داشته باشید که شما می‌توانید با کلیک روی درصدهای مشخص‌شده (۲۵، ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰ درصد) در زیر کادرهای قیمت به صرافی بگویید که این سفارش را با چند درصد سرمایه شما ثبت کند. از دیگر امکاناتی که صرافی در اختیار شما قرار می‌دهد، انجام معاملات آتی (فیوچرز) و مارجین است که برای انجام هر دو به دانش و تجربه کافی نیاز دارید. در معاملات آتی شما روی آینده یک جفت ارز شرط‌بندی می‌کنید که این کار به کمک قراردادهای آتی انجام می‌شود، اما مارجین به نوعی معامله اشاره دارد که در آن کاربر با دارایی چند برابر دارایی خود که از صرافی قرض گرفته است، به معامله می‌پردازد. در این صورت سود و ضرر او نیز با توجه به مارجین دریافت‌شده چند برابر می‌شود که این موضوع می‌تواند هیجان‌انگیز و هم‌زمان با ریسک فراوانی همراه باشد.
صرافی‌های پشتیبانی‌کننده از رمز ارز دوج کوین
صرافی کوکوین (Kucoin)
شرح خرید رمز ارز دوج کوین به‌صورت گام به گام در بخش خرید رمز ارز دوج کوین از صرافی خارجی بیان شد. البته جز تتر شما به عنوان کاربر صرافی کوکوین می‌توانید رمز ارز دوج کوین را به‌کمک بیت کوین، USDC و KCS نیز خریداری کنید.
صرافی کوینبیس (Coinbase Exchange)
با آنکه صرافی آمریکایی کوینبیس اجازه فعالیت در پلتفرم خود را به برخی از ملیت‌ها کرده محدود است، اعتبار و امنیت فراوانی دارد. کاربران این صرافی می‌توانند با استفاده از ارزهای فیاتی مانند دلار آمریکا، یورو، پوند انگلستان و همچنین ارزهای دیجیتال بیت کوین و تتر، رمز ارز دوج کوین را خریداری کنند.
صرافی بایننس (Binance)
به‌جرئت می‌توان گفت افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستند، حتی اگر حساب کاربری در صرافی شناخته‌شده بایننس نداشته باشند، این صرافی را به‌خوبی می‌شناسند؛ البته به‌تازگی صرافی بایننس با محدودیت‌هایی که برای برخی از کشورها اعمال کرده، برخی از کاربران خود را مجبور کرده تا به سمت صرافی‌های دیگر کوچ کند؛ با این حال اگر شما به هر طریقی در صرافی بایننس فعالیت می‌کنید و قصد دارید رمز ارز دوج کوین را خریداری کنید، باید یکی از ارزهای تتر، BUSD، بیت کوین، TRY، دلار آمریکا، یورو، پوند انگلستان، دلار استرالیا، BRL، BIDR، RUB را تهیه کنید و به صرافی بایننس انتقال دهید تا بتوانید دوج کوین را خریداری کنید.
صرافی کوینکس (CoinEx)
صرافی کوینکس یک صرافی بین‌المللی است. بسیاری از افرادی که پیش از این ارزهای دیجیتال خود را در صرافی بایننس خرید و فروش می‌کردند، صرافی کوینکس را انتخاب کرده‌اند. خوشبختانه در حال حاضر ایرانیان می‌توانند به‌راحتی در این صرافی معتبر خارجی فعالیت کنند. کاربران این صرافی برای خرید رمز ارز دوج کوین به تتر، بیت کوین، BUSD، BCH نیاز خواهند داشت.
صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global)
صرافی هوبی گلوبال در سال ۲۰۱۳ در سنگاپور تأسیس شد. ایرانیان برای فعالیت در این صرافی باید از ابزارهای تغییردهنده IP مانند VPN و VPS استفاده کنند. با این حال به‌دلیل آنکه می‌توان بدون احراز هویت نیز در این صرافی فعالیت کرد، بسیاری از ایرانیان از این صرافی استفاده می‌کنند. خرید رمز ارز دوج کوین در این صرافی به کمک تتر، بیت کوین و اتریوم انجام می‌شود.
اما جز بازار اسپات امکان انجام معاملات Perpetual بر روی رمز ارز دوج کوین در صرافی‌های مختلف نیز وجود دارد. قراردادهای Perpetual درواقع همان قراردادهای آتی هستند؛ با این تفاوت که قراردادهای Perpetual تاریخ انقضا ندارد. کاربران صرافی‌های زیر می‌توانند معاملات Perpetual را روی رمز ارز دوج کوین داشته باشند:
Binance، FTX، Huobi Global، Bybit، Kucoin، Bitfinex، Poloniex، OKEx، Phemex، Delta Exchange، Crypto.com Exchange، AscenEX، AAX، Kine Protocol، Apollox، StormGain، Globe Derivative Exchange، CoinTiger، Bingbon، ZBG، Bitget
صرافی‌ های ایرانی پشتیبانی‌‌کننده از رمز ارز دوج کوین

صرافی فرهاد مارکت (Farhad Market)
صرافی آبان تتر (Aban Tether)
صرافی والکس (Wallex)
صرافی بیت ۲۴ (Bit24)
صرافی بیت پین (Bitpin)
صرافی نوبیتکس (Nobitex)
صرافی تبدیل (Tabdeal)
صرافی ایرانی کارت (Iranicard)
صرافی مانکس ۷۲۴ (Monex724)
صرافی اوکی اکسچنج (OKEX)
صرافی تتر ایران (Tether Iran)
صرافی ارزجو (Arzjoo)
صرافی بیت برگ (Bitbarg)
صرافی اکسچینو (Land Exchaino)
صرافی پول نو (Pooleno)
صرافی رابکس (Rabex)
صرافی کوین ‌نیک مارکت (Coinnik Market)
صرافی دوج بازار (Doge Bazar)

سخن آخر
خرید رمز ارز دوج کوین با توجه به شرایط این رمز ارز و محبوبیت آن کاملاً توجیه‌پذیر است. این رمز ارز با آنکه یک میم کوین است و خالقان آن هدف خاصی برای این کار خود نداشتند، به یکی از ۱۰ ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. خرید رمز ارز دوج کوین در بسیاری از صرافی‌های ایرانی و خارجی امکان‌پذیر است. در این مقاله با معرفی این صرافی‌ها و شرح کامل فرایند خرید از یک صرافی ایرانی و یک صرافی خارجی سعی کردیم راهنمای جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *