آموزش گام به گام فیوچرز صرافی Okex

قراردادهای آتی یا فیوچرز یکی از انواع روش‌های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان خرید و فروش را براساس قیمت از پیش تعیین شده در آینده به‌صورت اتوماتیک انجام داد. با استفاده از این نوع قرارداد، هم خریداران و هم فروشندگان می‌توانند از دارایی خود در برابر نوسانات قیمت نامطلوب محافظت کنند. OKEx از جمله صرافی‌هایی است که از معاملات قرارداد آتی برای ۹ دارایی دیجیتال برتر مانند بیت کوین و اتر (ETH) پشتیبانی می‌کند. معاملات آتی در مقایسه با معاملات اسپات نسبتاً پیشرفته هستند و استفاده از آن‌ها با ریسک‌های متعددی همراه است. در این مطلب قصد داریم توضیح کاملی از فیوچرز صرافی  Okex را به‌صورت مرحله به مرحله در اختیارتان قرار دهیم.
فهرست این مقاله
آموزش فیوچرز صرافی Okex
مرحله ۱. وارد بخش futures شوید
وارد صفحه اصلی OKEx شوید و از منو گزینه Trade را برای مشاهده بازارهای در دسترس انتخاب کنید. سپس روی Basic در زیر Futures کلیک کنید تا بخش فیوچرز باز شود. نسخه Basic نقطه شروع خوبی برای مبتدیان است. اگر یک معامله‌گر باتجربه هستید، می‌توانید از بخش Advanced که امکانات بیشتری دارد، استفاده کنید. در این آموزش از بخش basic برای آموزش فیوچرز اوکی اکس استفاده می‌کنیم.

مرحله ۲. معاملات آتی را فعال کنید
برای فعال‌کردن این نوع معاملات، باید با قوانین و ریسک‌های مرتبط با آن‌ها موافقت کنید. همان‌طور که در صفحه زیر نشان داده شده است، پس از علامت‌زدن کادر موردنظر، امکان فعال‌کردن معاملات مشتقات در OKEx وجود دارد.

مرحله ۳. دارایی مدنظرتان را به حساب آتی خود منتقل کنید
قبل از استفاده از فیوچرز صرافی OKEx باید حساب خود را شارژ کنید. اگر موجودی حساب فیوچرز شما صفر است، روی Transfer (در صفحه «معاملات آتی» یا در لیست کشویی «دارایی‌ها» در منوی بالا) کلیک کنید تا حسابتان شارژ شود. اگر در حساب OKEx خود هیچ دارایی دیجیتالی ندارید، می‌توانید از طریق صرافی‌های ایرانی تتر خریداری کرده و سپس با انتقال آن به حساب صرافی خود، نسبت به خرید رمز ارز اقدام کنید.

برای ترید از طریق قرارداد آتی با لیبل «BTCUSD0807» که قراردادی از نوع Coin Margined است، باید BTC را از «حساب Funding» خود به «حساب Futures» خود منتقل کنید. در این مورد، حساب آتی «حساب BTCUSD» است. مبلغ مورد نظر برای انتقال را وارد و سپس روی تأیید کلیک کنید.

مرحله ۴: یک قرارداد آتی برای ترید انتخاب کنید
پس از ورود به سیستم و مشاهده بخش آتی، ابتدا باید نوع مارجین واقع در بالای صفحه را انتخاب کنید. در مرحله بعد، بازه زمانی (هفتگی، دوهفته‌ای، فصلی و دو سه‌ ماهه) مورد نظر را برای انقضای قرارداد انتخاب کنید. پس از این می‌توانید یکی از قراردادهای آتی موجود را از نوار سمت چپ انتخاب کنید. در این آموزش، قرارداد آتی هفتگی با لیبل «BTCUSD0807» را به‌عنوان مثال انتخاب می‌کنیم. چهار رقم آخر، ۰۸۰۷، تاریخ تحویل را نشان می‌دهد، که در این مورد ۷ اوت ۲۰۲۰ است. قراردادهای آتی در OKEx هر جمعه ساعت ۸:۰۰ صبح UTC انجام می‌شود.

مرحله ۵. نوع اهرم را برای معاملات آتی انتخاب کنید
پس از شارژ حساب آتی می‌توانید حالت مارجین («Fixe» یا «Cross») و ضریب اهرم مورد نظر را انتخاب کنید. اگر حالت مارجین «Fixed» را انتخاب کنید، مارجین بدون توجه به نوسانات قیمت ثابت می‌ماند؛ درحالی‌که اگر حالت حاشیه «Cross» را انتخاب کنید، با قیمت تغییر می‌کند.

مرحله ۶: جزئیات سفارش را وارد و اجرا کنید
پس از انتخاب نوع مارجین و ضریب اهرم می‌توانید «نوع سفارش»، «قیمت» و «مبلغ» موردنظر خود را برای معامله وارد کنید. اگر می‌خواهید سفارش خود را در اسرع وقت انجام دهید، می‌توانید روی BBO (بهترین قیمت پیشنهادی) کلیک کنید. پس از واردکردن جزئیات سفارش می‌توانید روی Open Long کلیک کرده تا یک قرارداد طولانی برای خرید ایجاد کنید یا اگر می‌خواهید یک موقعیت کوتاه برای فروش ایجاد کنید، روی Open Short کلیک کنید.

مرحله ۷. سفارش اجراشده خود را بررسی کنید
پس از انجام معامله، سفارش شما ارسال می‌شود و می‌توانید با کلیک روی تب Open Positions در پایین صفحه اصلی معاملات، وضعیت موقعیت خود را بررسی کنید. این بخش اطلاعات مفیدی مانند «قیمت متوسط»، «میزان نقدینگی» و «P&L محقق نشده» را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کارمزد معاملات فیوچرز صرافی OKEx
برای معاملات آتی در OKEx، کارمزد تسویه‌حساب برای همه توکن‌ها ۰.۰۳ درصد است. با توجه به موقعیت معاملاتی (Maker یا Taker) که توسط کاربران تعیین می‌شود، اعمال کارمزد Maker و Taker نیز صورت می‌گیرد. این مقدار کارمزد، با توجه به سطح کاربران در صرافی متفاوت است.

نتیجه‌گیری
در این مطلب، نحوه انجام معاملات فیوچرز صرافی Okex را به شما عزیزان آموزش دادیم. با استفاده از قراردادهای آتی، می‌توانید ضرر ناشی از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال را به حداقل برسانید. البته استفاده از این شیوه معاملاتی، به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد؛ پس تا زمانی که درباره اصطلاحات ارزهای دیجیتال و ترفندهای این حوزه مهارت و دانش کافی را کسب نکردید، به‌صورت حرفه‌ای از قراردادهای آتی استفاده نکنید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” صرافی okex “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *