اپل پی، سرویس پرداخت اپل، اعلام کرد به‌صورت غیرمستقیم بیت کوین را می‌پذیرد

اپل پی (Apple Pay)، سرویس پرداخت شرکت اپل، به‌تازگی اعلام کرده است که با همکاری بیت‌پی (BitPay) از پرداخت‌ها با ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از پرداخت‌ها تنها مختص کارت‌های اعتباری بیت‌پی و به‌صورت محدود خواهد بود.
به گزارش کریپتوبریفینگ، دارندگان مسترکارت‌های بیت‌پی می‌توانند با اضافه‌کردن کارت‌های اعتباری رمز ارز خود به سرویس اپل پی، پرداخت‌های خود را از این طریق انجام دهند. بیت‌پی معتقد است که گوگل و سامسونگ شرکت‌های بعدی در انجام چنین اقداماتی خواهند بود.
چندی پیش، آربی‌سی کپیتال مارکت (RBC Capital Market) در گزارشی عنوان کرده بود که شرکت اپل می‌تواند با پشتیبانی از پرداخت‌های ارزهای دیجیتال در کیف پول خود، سود خود را به شکلی قابل‌توجه افزایش دهد. شایان ذکر است که همکاری بیت‌پی و شرکت اپل در حوزه پرداخت‌های ارزهای دیجیتال در ابتدا به صورت داخلی خواهد بود.
بیت‌پی بزرگترین شرکت فعال در زمینه پردازش پرداخت‌های ارزهای دیجیتال است. خریداران و فروشندگان می‌توانند با استفاده از خدمات بیت‌پی، هزینه کالا و خدمات خود را به‌صورت ارزهای دیجیتال پرداخت یا دریافت کنند. گزینه خرید با ارزهای فیات هم برای این افراد وجود دارد.
این همکاری می‌تواند به اپل کمک کند که میزان تقاضا برای پرداخت‌های ارزهای دیجیتال را در میان کاربران خود بسنجد.
کاربران می‌توانند کارت‌های اعتباری بیت‌پی خود را با ارزهای دیجیتال بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و استیبل کوین‌هایی نظیر USDC، GUSD، پکس و BUSD‌ شارژ کنند. خدمات کارت‌های اعتباری مسترکارت بیت‌پی تنها به شهروندان آمریکا ارائه می‌شود.
مدیرعامل بیت‌پی همچنین اعلام کرد که گوگل پی و سامسونگ پی هم به‌زودی پشتیبانی از کارت‌های اعتباری بیت پی را آغاز خواهند کرد. مسترکارت هم نام بزرگ دیگری است که پیش‌تر اعلام کرده بود پرداخت‌های مستقیم ارزهای دیجیتال را به خدمات خود اضافه می‌کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *