بررسی انواع کیف پول لجر (Ledger) + جدول مقایسه 2022

اگر شما هم یکی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید، حتماً می‌دانید که از اولین قدم‌هایی که برای ورود به این بازار لازم است برداشته شود، پیداکردن یک کیف‌پول مناسب و امن برای دارایی‌ها یعنی همان ارزهای دیجیتال است. کیف‌پول‌‌های سخت‌افزاری از نوع لجر که قرار است امروز آن‌ها را بررسی کنیم، یکی از بهترین کیف‌پول‌های موجود در بازار هستند که توانسته‌اند اعتماد افراد زیادی را به دست آورند. در ادامه، شرحی بر کیف‌پول‌های سخت‌افزاری خواهیم داشت و سپس به معرفی و مقایسۀ بهترین لجرها در این میان خواهیم پرداخت.
بررسی و مقایسه انواع کیف پول لجر
کیف‌پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
در این بخش به بررسی مدل کیف‌پول لجر نانو اس (مدل قدیمی این شرکت) که هنوز هم از بهترین لجرها است خواهیم پرداخت. کیف‌پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) اولین محصول کیف‌پول سخت‌افزاری شرکت فرانسوی لجر است. این شرکت در سال 2014 شروع به کار کرد و محصولات مختلفی ازجمله کیف‌پول‌های سخت‌افزاری را عرضه کرد و با توجه به کیفیت و امنیت بالا توانست خیلی زود اعتماد مردم را جلب کند.

با اینکه ارزهای دیجیتالی که توسط کیف‌پول‌های لجر پشتیبانی می‌شوند مشابه هستند، محدودیت مدیریت تعداد کم‌تری از ارزهای دیجیتال به‌صورت همزمان در مدل لجر نانو اس باعث شده است تا برخی از کاربران به‌سوی لجر نانو ایکس که به اعتقاد بسیاری از کاربران از بهترین لجرها است جذب شوند. البته، بد نیست بدانید که شما پس از نصب برنامه و ثبت دارایی خود در کیف‌پول می‌توانید برنامه را حذف کنید و مطمئن باشید که با این کار آسیبی به رمزارزهای شما وارد نخواهد شد. تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که در زمان نیاز به انتقال و استفاده از این رمزارز باز هم برنامه را روی کیف‌پول لجر خود نصب کنید.
زمانی‌که جعبۀ این کیف‌پول را باز کنید، کیف‌پول، کابل اتصال کیف‌پول به کامپیوتر، برگۀ یادداشت عبارات بازیابی و دفترچۀ راهنما را مشاهده خواهید کرد. برخوردارنبودن از قابلیت بلوتوث در این مدل لجر، کاربر را مجبور می‌کند تا حتماً از کابل موجود در جعبه برای اتصال کیف‌پول استفاده کند. از دیگر ویژگی‌های مدل نانو اس عدم تعبیۀ باتری توسط شرکت برای این مدل است. درنتیجه، کابل اتصال‌دهنده در این مدل نقش بسیار مهمی را در استفاده از آن بازی می‌کند. همچنین، کیف‌پول لجر نانو اس دارای تراشۀ امنیتی ST31 است که امنیت قابل‌قبولی را برای دارایی‌های دیجیتال شما فراهم می‌کند. در ادامه، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف‌پول را مشاهده خواهید کرد.

ظرفیت
320 کیلوبایت مناسب برای نصب حداکثر 6 اپلیکیشن است. البته، باید توجه داشته باشید که با توجه به ظرفیت هر اپلیکیشن ممکن است تعداد برنامه‌ی قابل نصب (البته به‌طور همزمان) در کیف‌پول لجر نانو اس متفاوت باشد. (معمولاً 3 الی 6 اپلیکیشن)
 

بلوتوث
ندارد
 

اتصال‌دهنده
Micro USB
 

صفحۀ نمایش
32 * 128 پیکسل

وزن
16.2 گرم (هم‌وزن لجر نانو اس پلاس)

تراشۀ امنیتی
ST31

سطح گواهینامۀ امنیتی
CC EAL5+

کیف‌پول سخت‌افزاری لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus)
کیف‌پول سخت‌افزاری لجر نانو اس پلاس که یکی دیگر از بهترین لجرها است، در سال 2022 عرضه شده است. درحقیقت، می‌توان آن را مدل جدیدتر مدل لجر نانو اس دانست که جایگاهی مابین لجر نانو ایکس و لجر نانو اس دارد. در مدل لجر نانو اس پلاس شاهد یک صفح، نمایش بزرگ‌تر نسبت به مدل لجر نانو اس هستیم. همچنین حافظۀ این کیف‌پول برای نصب تعداد اپلیکیشن‌های بیش‌تری ظرفیت دارد و از این نظر می‌توان آن را هم‌ردیف مدل لجر نانو ایکس دانست. کاربران می‌توانند تا صد اپلیکیشن را به‌طور همزمان در هر دو مدل نصب و استفاده کنند. این در حالی است که فقط امکان نصب و استفاده از 3 الی 6 اپلیکیشن به‌طور هم‌زمان در مدل لجر نانو اس برای کاربران فراهم شده است.
البته، تعبیه‌نشدن امان استفاده از بلوتوث در مدل جدید شرکت لجر همچنان وجود دارد که از این جهت می‌توان آن را مشابه مدل لجر نانو اس دانست. امنیت مدل لجر نانو اس پلاس بسیار قابل‌قبول و در سطح کیف‌پول لجر نانو ایکس است که دارای تراشۀ امنیتی ST33 است و سطح گواهینامۀ امنیتی آن نیز CC EAL5+ است. مدل کیف‌پول لجر نانو اس پلاس همچون مدل کیف‌پول لجر نانو اس بدون باتری عرضه شده است و اتصال‌دهندۀ آن از نوع USB تایپ C است که از این نظر نیز شبیه مدل لجر نانو ایکس است.
قیمت این کیف‌پول در بازار ایران و البته در زمان نگارش این مقاله 270.000 الی 4.000.000 تومان است این در حالی است که قیمت رسمی آن در وب‌سایت لجر 79 یورو است.

کیف‌پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
کیف‌پول لجر نانو ایکس در سال 2019 توسط شرکت فرانسوی لجر عرضه شد. با اینکه چندسالی از تولید و عرضۀ این مدل کیف‌پول سخت‌افزاری گذشته است، هنوز هم به‌عنوان یکی از بهترین لجرها و همچنین از بهترین مدل‌های کیف‌پول در میان کاربران بازار شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد. برای آنکه بتوانید رمزارزهای خود را در کیف‌پول لجر مدل نانو ایکس (Ledger Nano X) مدیریت کنید، به یک برنامۀ جانبی به نام Ledger Live نیاز دارید که خوشبختانه هم برای کامپیوتر و هم گوشی موبایل (اندروید و IOS) در دسترس است.
کیف‌پول Ledger Nano X دارای یک باتری صد میلی آمپری است و این به آن معنا است که کاربران با هر بار شارژ این دستگاه می‌توانند ساعت‌ها از این کیف‌پول استفاده کنند. این شرکت مدعی است که باتری این کیف‌پول حدود پنج سال عمر خواهد کرد. از آنجایی که باتری این کیف‌پول غیرقابل تعویض است، ممکن است فکر کنید پرداخت هزینۀ این کیف‌پول برای پنج سال زیاد است اما این‌طور نیست؛ زیرا حتی پس از پنج سال درصورتی‌که باتری این کیف‌پول دچار مشکل شود، شما می‌توانید با استفاده از کابل و اتصال آن به کامپیوتر از این کیف‌پول استفاده کنید.
دارندگان این کیف‌پول می‌توانند حدود صد اپلیکیشن را به‌طور همزمان روی آن نصب کرده و استفاده کنند. این در حالی است که مدل قدیمی‌تر کیف‌پول لجر یعنی Ledger Nano S، ظرفیت بسیار محدودتری داشت به‌طوری که گفته می‌شود ظرفیت لجر نانو ایکس پنج برابر ظرفیت لجر نانو اس است. با اینکه قابلیت بلوتوث در این مدل کیف‌پول تعبیه شده است، باید بدانید که اتصال کیف‌پول از طریق بلوتوث تنها به گوشی‌های تلفن همراه ممکن است و درحال‌حاضر، امکان اتصال کیف‌پول و کامپیوتر از طریق بلوتوث فراهم نشده است. هرچند گفته می‌شود که در به‌روزرسانی‌های آیندۀ این مدل قرار است امکان اتصال به کامپیوتر نیز از طریق بلوتوث فراهم شود.
در زمان نگارش این مقاله،  بازۀ قیمتی کیف‌پول در کشور 3.380.000 الی 10.700.00 تومان و از فروشگاه‌های مختلف قابل تهیه است.

جدول مقایسۀ بهترین لجرها در سال 2022
کیف‌پول‌های سخت‌افزاری شرکت لجر دارای کیفیت و امنیت بالایی هستند که در سه مدل لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)، لجر نانو اس (Ledger Nano S) و لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S plus) با قیمت‌ها و البته ویژگی‌های متفاوت در بازار موجود هستند. البته، از آنجایی که ما در این مقاله بهترین لجرهای سال 2022 را بررسی کرده‌ایم، در این بخش نیز تنها به مقایسۀ لجر نانو اس پلاس (محصول جدید شرکت لجر) و لجر نانو ایکس خواهیم پرداخت. لجر نانو اس امنیت و قابلیت‌های خوبی را دارا می‌باشد که می‌تواند نیاز طیف گسترده‌ای از کاربران را پوشش دهد.
 

 
Ledger Nano X
 
Ledger Nano S Plus

 
امکان نصب اپلیکیشن روی کیف‌پول تا صد عدد
 
امکان نصب اپلیکیشن روی کیف‌پول تا صد عدد

 
امکان مدیریت بیش از 5.500 کوین و توکن با کمک برنامۀ Ledger Live از طریق کامپیوتر و گوشی موبایل
 
 
امکان مدیریت بیش از 5.500 کوین و توکن با کمک برنامۀ Ledger Live از طریق کامپیوتر و گوشی موبایل

 
سازگار با بیش از پنجاه کیف‌پول
 
سازگار با بیش از پنجاه کیف‌پول

 
امکان تنظیم پین کد
 
امکان تنظیم پین کد

 
دارای 24 عبارت امنیتی برای بازیابی
 
دارای 24 عبارت امنیتی برای بازیابی

 
دارای بلوتوث
 
–         

 
دارای صفحۀ نمایش 64 * 128
 
دارای صفحۀ نمایش 64 * 128

 
دارای اتصال‌دهندۀ USB تایپ C
 
دارای اتصال‌دهندۀ  USB تایپ C

 
باتری صد میلی آمپری، با قابلیت نگهداری شارژ باتری برای هشت ساعت در حالت Standby
 
بدون باتری

 
72mm * 18.6mm * 11.75mm
سایز کیف‌پول
 
62.39mm * 17.40mm * 8.24mm
سایز کیف‌پول

 
دارای 34 گرم وزن
 
دارای 21 گرم وزن

 
قیمت 149 یورو
 
قیمت 79 یورو

 
سطح گواهینامۀ امنیتی CC EAL5+
 
سطح گواهینامۀ امنیتی CC EAL5+

برنامۀ جانبی لجر لایو (Ledger Live)
برای آنکه بتوانید در تمام مدل‌ها از کیف‌پول لجر استفاده کنید، به برنامۀ جانبی لجر لایو نیاز خواهید داشت که باید آن را روی دستگاه خود نصب کنید. کاربران می‌توانند این برنامه را در نسخه‌های ویندوز، مک و لینوکس برای کامپیوتر و همچنین اندروید و IOS برای موبایل دریافت کنند. برای آنکه مطمئن شوید فایل اصلی برنامه را دریافت می‌کنید، بهترین کار این است که فایل نصبی برنامه را از یک منبع معتبر یعنی سایت لجر (www.ledger.com) دانلود کنید.
اما برای چه کاری به برنامۀ لجر لایو نیاز پیدا خواهید کرد؟ همان‌طورکه پیش از این گفته شد، شما می‌توانید حدودا صد اپلیکیشن را روی کیف‌پول لجر مدل Nano X و Nano S plus نصب کنید که این اپلیکیشن‌ها شامل کیف‌پول ارزهای دیجیتال مختلف، صرافی‌های غیرمتمرکز و… هستند. به‌عنوان مثال، اگر شما قصد داشته باشید که بیت‌کوین خود را در کیف‌پول لجر نگهداری کنید، لازم است پس از تهیۀ دستگاه کیف‌پول، برنامۀ لجر لایو را روی گوشی موبایل و یا سیستم کامپیوتر خود نصب کنید و پس از اتصال کیف‌پول به برنامه (از طریق کابل یا بلوتوث)، در برنامۀ لجر لایو به‌دنبال اپلیکیشن رمز ارز موردنظر خود گشته و آن را نصب کنید. با این کار، امکان ساخت کیف‌پول بیت‌کوین روی دستگاه کیف‌پول سخت‌افزاری مهیا خواهد شد. درصورتی‌که بخواهید رمز ارز دیگری را در کیف‌پول خود داشته باشید، باز هم باید اپلیکیشن مربوط به آن رمزارز را نصب کرده و سپس با ساخت کیف‌پول در دستگاه سخت‌افزاری کیف‌پول، رمزارزهای خود را دریافت کنید.
خلاصۀ مراحل استفاده از برنامۀ لجر لایو

نصب برنامۀ لجر لایو؛
اتصال کیف‌پول به برنامۀ لجر لایو؛
نصب اپلیکیشن رمز ارز موردنظر در برنامۀ لجر لایو؛
ساخت کیف‌پول برای رمز ارز موردنظر از طریق دستگاه سخت‌افزاری کیف‌پول لجر (و یا استفاده از آن درصورتی‌که پیش از این کیف‌پول را ساخته باشید).

کدام کیف پول سخت افزاری لجر برای شما بهتر است؟
اگر در حال مطالعۀ این مقاله هستید، به احتمال زیاد یکی از کاربران بازار ارزهای دیجیتال هستید و با کیف‌پول‌ها آشنایی دارید اما سوالی که پیش می‌آید این است که کدام نوع از کیف‌پول‌های لجر برای شما مناسب‌تر هستند؟ پیش از پاسخ‌دادن به این سؤال اجازه دهید این موضوع را مطرح کنیم که آیا داشتن کیف‌پول سخت‌افزاری برای شما ضرورت دارد یا خیر؟ بد نیست بدانید تعداد زیادی از کیف‌پول‌های نرم‌افزاری با امنیت بالا وجود دارند که به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. پس درصورتی‌که شما دارایی زیادی ندارید و به امنیت مناسب در کیف‌پول‌های معتبر بسنده می‌کنید، نیازی به هزینه‌کردن برای خرید کیف‌پول سخت‌افزاری لجر ندارید.
اما درصورتی‌که دارایی شما بیش از 15.000.000 تومان است، بهتر است که برای بالابردن امنیت دارایی‌های خود به فکر یک کیف‌پول سخت‌افزاری باشید. از آنجایی که ما در این مقاله به بررسی بهترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری لجر (بهترین لجرها) پرداخته‌ایم، خواهیم گفت که کدام نوع لجر برای شما مناسب‌تر است.
شاید با خود فکر کنید که مدل لجر نانو اس (و حتی لجر نانو اس پلاس) به‌دلیل قیمت پایین‌تری که دارد، گزینۀ مناسبی برای خرید نیست اما این‌طور نمی‌باشد. ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده توسط هر دو کیف‌پول مشابه هستند و مدل‌های مختلف این کیف‌پول از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بنابراین، اگر شخصی قصد هولد‌کردن رمزارزهای خود را دارد و قصد دارد پس از خرید ارزهای دیجیتال آن‌ها را برای مدت طولانی نگهداری کند، درواقع از کیف‌پول به‌عنوان یک ابزار برای نگهداری از دارایی‌های خود استفاده می‌کند (که امنیت بالایی دارد)، چنین شخصی می‌تواند با پرداخت مبلغ پایین‌تر، کیف‌پول لجر نانو اس را تهیه کند. در مقابل، شخصی که فعالیت بیش‌تری در بازار دارد، می‌تواند به کمک صفحۀ نمایش بزرگ‌تر مدل لجر نانو ایکس و یا حتی لجر نانو اس پلاس، دارایی‌های خود را راحت‌تر مدیریت کند. برای انتخاب کیف‌پول مناسب در میان بهترین لجرها، بهتر است که ویژگی‌های هرکدام از کیف‌پول‌ها را بررسی کرده و با توجه به نوع فعالیت خود، بهترین لجر را انتخاب کنید.
 کلام آخر
برای شروع فعالیت در بازار رمزارزها باید به فکر یک کیف‌پول مناسب برای فعالیت خود باشید. معنای کیف‌پول مناسب می‌تواند برای هر کاربر متفاوت باشد. با این حال، رمزارزهای پشتیبانی‌شده توسط کیف‌پول، امنیت، رابط کاربری و… از مهم‌ترین مسائلی هستند که هر کاربری باید به آن‌ها توجه کافی داشته باشد. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که نگهداری ارزهای دیجیتال حتی از خرید آن‌ها نیز اهمیت بیش‌تری دارد. پس، نباید فراموش کرد که انتخاب کیف‌پول می‌تواند نقش اساسی در تجربۀ فعالیت شما در بازار رمزارزها ایفا کند. برای آنکه کیف‌پول مناسبی را تهیه کنید، فارغ از نوع و برند کیف‌پول، باید با مفاهیمی در حوزۀ رمزارزها آشنا باشید، کارکرد شبکۀ بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال را بشناسید و امنیت در این حوزه را درک کنید.
بهترین راه برای این کار شرکت در یک دورۀ آموزش رمز ارز است که هم دانش شما برای فعالیت در بازار و تریدکردن را افزایش می‌دهد و هم به شما کمک خواهد کرد که با ابزار و مفاهیمی که سروکار دارید آشنا شوید. ما سعی کردیم در این مقاله شما را با بهترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری لجر آشنا کنیم و مقایسه‌ای بین بهترین لجرها انجام دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری در هنگام خرید داشته باشید.
سؤالات متداولکیف‌پول سخت‌افزاری چیست؟کیف‌پول سخت‌افزاری یکی از انواع کیف‌پول‌های رایج در میان کاربران بازار ارزهای دیجیتال است که کلیدهای خصوصی را به‌صورت آفلاین نگهداری می‌کند و به همین دلیل نفوذ به اطلاعات چنین کیف‌پولی تقریباً غیرممکن است.چند نوع کیف پول لجر وجود دارد؟کاربران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند کیف‌پول لجر نانو ایکس (Ldger Nano X)، لجر نانو اس (Ledger Nano S) و یا لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S plus) را در بازار تهیه کنند.بهترین کیف پول لجر کدام مدل است؟بهترین کیف‌پول لجر برای هرکاربر می‌تواند متفاوت باشد. از آنجایی که تعداد رمزارزهایی که توسط این کیف‌پول پشتیبانی می‌شوند در کنار بسیاری دیگر از ویژگی‌های این کیف‌پول‌ها در همه مدل‌ها مشابه هستند، بهتر است برای پیداکردن بهترین و مناسب‌ترین مدل متناسب با نیاز خودتان به ویژگی هرکدام از کیف‌پول‌های لجر توجه داشته باشید.برنامۀ لجر لایو چیست؟لجر لایو یک برنامۀ جانبی است که برای مدیریت دارایی کاربران روی کیف‌پول سخت‌افزاری لجر مورد استفاده قرار می‌گیرد.تفاوت‌های اصلی در میان بهترین لجرها کدام هستند؟صفحۀ نمایش بزرگ‌تر در لجر نانو ایکس و لجر نانو اس پلاس (در مقایسه با لجر نانو اس)، استفاده از قابلیت بلوتوث در مدل لجر نانو ایکس، باتری موجود در مدل لجر نانو ایکس و امکان نصب حدود صد اپلیکیشن به‌طور هم‌زمان روی لجر نانو اس پلاس و لجر نانو ایکس (لجر نانو اس تنها 3 الی 6 برنامه را در خود جای می‌دهد)، عمدۀ تفاوت موجود میان مدل‌های مختلف لجر است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *