بهترین زمان معامله در بورس چه زمانی است؟

به نظر شما بهترین زمان معامله در بورس چه زمانی است؟ بسیاری از معامله‌گران جدید نمی‌دانند که برخی روزها برای معامله بهتر از روزهای دیگر است. حتی نمی‌دانند که ساعت‌های خاصی برای معامله نیز وجود دارد که از آن به عنوان بهترین زمان برای خرید و فروش سهام یاد می‌کنند.
اما فکر می‌کنید که چرا برخی از ساعت‌ها در طول روز برای تجارت بهتر است؟ یا اینکه چرا برخی از خرید و فروش‌ها را باید در روزهای خاصی انجام داد؟
هر آنچه که تا به حال در این مورد شنیده‌اید را کنار بگذارید و با ما در این متن همراه شوید. تمام اطلاعاتی که در این مورد لازم دارید را در اختیار شما می‌گذاریم.
سرفصل‌های این مقاله
چرا باید بهترین زمان معامله در بورس را بدانیم؟
برای تمام سرمایه‌گذاران تشخیص درست بهترین زمان برای خرید یا فروش سهام در بورس ضروری است. زیرا یک سرمایه‌گذار تنها زمانی در کار خود موفق خواهد بود که سهم خود را پایین‌ترین قیمت بخرد و همان سهم را در بالاترین قیمت بفروشد.
بنابراین زمانی معامله‌گر در کار خود موفق خواهد شد که زمان‌های طلایی را برای خرید و فروش سهام شناسایی کرده و در این ساعات اقدام به معامله کند.
اما نکته‌ای که باید بدانید این است که ساعات طلایی برای معامله در هر کشوری با توجه به ساعات فعالیت بازار در آن کشور متفاوت است. در این مقاله شما را با بهترین زمان‌ها برای معامله در بازار بورس ایران آشنا می‌کنیم.
نگاهی به ساعات طلایی در بازار بورس ایران

اگر جز سرمایه‌گذاران بازار بورس باشید، با ساعات معاملاتی بازار آشنا هستید. اما چنانچه به تازگی در این حوزه وارد شده‌اید، باید بدانید که ساعات معاملاتی در بازار بورس و فرابورس از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ بعد از ظهر است.
معمولاً در ساعت ۸:۳۰ تا ۹ صبح هیچ معامله‌ای انجام نمی‌شود؛ زیرا این ساعت به سفارش‌گیری اختصاص دارد. دراین ساعت کاربران سفارشات خرید یا فروش خود را در سامانه معاملاتی وارد می‌کنند. اما از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ ظهر معاملات اصلی در تالار و بازارهای مختلف آغاز می‌شود.
بهترین زمان خرید سهام در بورس
در مباحث تحلیل تکنیکال، بهترین زمان برای خرید سهم معمولاً در دو حالت زیر است:

زمانی که قیمت سهم از حمایت برگشته باشد؛
هنگام شکستن مقاومت.

این دو مورد کمک شایانی به سرمایه‌گذاران برای تعیین بهترین زمان معامله در بورس می‌کند. تنها لازم است که با توجه به فنون بازارخوانی زمان مناسب را برای خرید سهام مشخص کنید.
اما در چه زمانی شکستن مقاومت سهام اتفاق می‌افتد؟ زمانی که کندل قیمتی در آن روز در بالای قیمت مقاومت مورد نظر بسته شود، شکستن مقاومت را مشاهده خواهید کرد.
بگذارید به زبان ساده‌تری بگوییم؛ فرض کنید که ساعت ۱۰ با این تصور که قیمت در بالای سطح مورد نظر شما بسته و تثبیت شده است، سهام مورد نظر را خریده‌اید. اما تا زمان پایان معاملات یعنی ساعت ۱۲:۳۰ شاهد افت قیمت سهام بودید؛ در نهایت ممکن است که قیمت پایین‌تر از سطح مقاومت بسته شود.
در این صورت شما بدون توجه به بهترین زمان معامله در بورس خرید خود را انجام داده‌اید و منتظر هیچ شکستی نماندید. اینجا همان نقطه‌ای است که شما با خرید سهام در بالاترین قیمت احتمالاً متحمل ضرر فراوانی خواهید شد.
اما اگر در زمان‌های طلایی اقدام به خرید سهام کنید، دیگر از بسته بودن قیمت سهام اطمینان خواهید داشت. خلاصه کلام این است که اگر قیمت در بالای سطح مقاومت تثبیت شود، یکی از شروط شکست استاندارد قیمت رعایت شده است.
بهترین ساعت برای خرید سهام در طول روز
زمان مجاز برای معاملات در بازار بورس به طور کلی سه ساعت و نیم است. در برخی از این ساعات حجم زیادی از معاملات را شاهد هستیم و در برخی از ساعات نیز حجم معاملات بسیار پایین می‌آید.
معمولاً ساعت ۹ تا ۹:۱۵ صبح بیشترین حجم معاملات را شاهد هستیم؛ البته نباید از ساعت ۱۲:۱۵ تا ۱۲:۳۰ نیز غافل شد.
اما حتماً می‌پرسید که بهترین ساعت برای خرید سهم در طول روز چه ساعتی است؟ بهترین زمان برای خرید یک سهم ساعت ۱۲:۱۵ تا ۱۲:۳۰ است؛ می‌پرسید چرا؟
در اکثر روزها شاهد فشار فروش اینترنتی در ساعات پایانی معاملات هستیم که معمولاً منجر به کاهش قیمت سهام می‌شود. این ساعت بهترین زمان معامله در بورس است که سهام‌ها با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسند.
بهترین زمان برای فروش سهام در بورس

برای اینکه بهترین زمان فروش سهام را نیز پیدا کنید، نیاز به مهارت بازارخوانی خواهید داشت. اما به طور کلی فروش سهام معمولاً در یکی از دو حالت زیر اتفاق می‌افتد:

زمانی که سهام به تارگت قیمتی خود نزدیک می‌شود؛
زمانی که حد ضرر فعال می‌شود.

ساعات طلایی برای فروش سهام
اما حتماً این سوال برای شما پیش می‌آید که چه ساعتی برای فروش سهام بهترین زمان است؟ معمولاً ساعت‌های ابتدای بازار یعنی ساعت ۹ تا ۹:۱۵ را ساعات طلایی برای فروش سهم می‌دانند.
در صورتی که سهام شما به تارگت قیمتی رسیده باشد، روند سهم صعودی است. در چنین شرایطی بدون شک تقاضا برای خرید سهام زیاد می‌شود. از این رو امکان فروش سهم در درصدهای مثبت دور از انتظار نخواهد بود؛ البته باید توجه داشته باشید که این فروش پرسود در ۱۵ دقیقه اول بازار اتفاق می‌افتد.
اما زمانی که حد ضرر فعال می‌شود، باید هر چه زودتر اقدام به فروش سهام خود کنید. مشکلی که معمولاً فروشندگان با آن سر و کار دارند، منتظر ماندن در صف فروش است.
حتی در برخی از مواقع سرمایه‌گذاران امکان خارج شدن از سهم را نیز ندارند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر برای فروش سهام خود اقدام کنید.
بهترین زمان ها را برای معامله شناسایی کنید!
یافتن سهامی مناسب برای خرید یکی از فعالیت‌های سرگرم کننده برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌آید. البته خرید سهام می‌توان سودآور نیز باشد؛ به شرطی که قیمت سهام خریداری شده افزایش یابد. اما بهترین زمان معامله در بورس چه زمانی است؟ چه زمانی برای خرید سهام بهتر است؟
در ادامه ۵ نکته مهم را با شما در میان می‌گذاریم. با کمک این ۵ نکته بهترین زمان معامله را در بورس تشخیص خواهید داد.
در این صورت شانس شما برای کسب درآمد از سهام‌های خریداری شده نیز بیشتر خواهد بود.
۱. زمانی که سهام به فروش می‌رسد

وقتی نوبت به خرید می‌رسد، مصرف کنندگان همیشه منتظر تخفیف هستند. به عنوان مثال، جمعه سیاه، دوشنبه سایبری و فصل کریسمس نمونه‌های بارز قیمت پایین محصولات در بازار است. از آن جایی که در این زمان فروش محصولات بالا می‌رود، تقاضا برای محصولات نیز افزایش می‌یابد.
اما سرمایه‌گذاران معمولاً در این زمان‌ها ترغیب به فروش محصولات خود نمی‌شوند و از فروش سهام خود با قیمت پایین خودداری می‌کنند. آن چیزی که اهمیت دارد، کاهش قیمت سهام نیست. مهم این است که شما محدوده زمانی درستی را برای خرید سهام در نظر بگیرید.
برای این کار بهتر است که گزارش‌های تحلیلگران را به طور مداوم مطالعه کنید. اینکه بدانید تحلیلگران در این باره چه نظری دارند، نقطه خوبی برای شروع تجارت و معامله‌های شما محسوب می‌شود. به این منظور پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت‌های مالی سری بزنید، این سایت‌ها اعداد و ارقام مربوط به این موضوع را منتظر می‌کنند.
اگر محدوده زمانی درست برای خرید و بهترین زمان معامله در بورس را ندانید، سود زیادی در انتظار شما نخواهد بود.
۲. زمانی که سهام بی ارزش می‌شود
اگر به دنبال یک محدوده قیمتی مشخص هستید، به اطلاعات زیادی در این مورد نیاز دارید. بهترین روش جهت ارزش‌گذاری سهام مورد نظر، تخمین چشم انداز آینده شرکت است. اینکه شرکت در آینده به رشد و سود خوبی خواهید رسید یا خیر.
یکی از بهترین روش‌های ارزیابی، تجزیه و تحلیل جریان نقدی تخفیف است. این روش به این صورت است که جریان‌های نقدی پیش‌بینی شده در آینده شرکت را در نظر می‌گیرند و سپس آنها را با استفاده از یک عامل خطر معقول کاهش می‌دهند. در نهایت با مجموع این جریانات نقدی به قیمت سهام در آینده می‌رسند. طبیعی است که اگر قیمت سهام فعلی زیر این مقدار باشد، احتمالاً خرید خوبی خواهیم داشت.
اما روش‌های دیگری نیز برای ارزیابی شرایط سهام‌ها و شرکت‌های مربوط به آنها نیز وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بررسی رشد سود سهام شرکت با رقبا
مقایسه چند برابر قیمت سهام با سود سهام
مقایسه قیمت به فروش و قیمت به گردش پول

تمامی این روش‌ها به سرمایه‌گذار کمک می‌کند که در سنجش قیمت سهام نسبت به رقبای آن راحتتر عمل کند؛ در نهایت نیز بهترین زمان معامله در بورس را تشخیص دهد.
۳. برنامه خود را پیش ببرید
اگر چه توجه به قیمت تحلیلگران با حتی توصیه‌های خبرنامه‌های مالی نقطه خوبی برای شروع سرمایه‌گذاری است، اما سرمایه‌گذاران بزرگ خود در مورد سهام‌های مورد نظر تحقیق می‌کنند.
تحقیقات سرمایه‌گذاران شامل موارد متعددی می‌شود مانند خواندن گزارش‌های سالانه شرکت مورد نظر، خواندن اخبار‌های جدید منتشر شده درباره آن شرکت یا حتی بررسی نمایشگاه‌های اخیری که در آنها شرکت کرده است.
تمامی این اطلاعات در وب سایت شرکت‌های بزرگ قابل مشاهده است که به برنامه‌ریزی شما نیز کمک می‌کنند.
۴.چه زمانی سهام را با صبر نگه دارید

فرض کنید که تمامی بررسی‌های لازم را انجام داده‌اید و هدف قیمتی سهام را نیز به درستی مشخص کرده‌اید؛ در صورتی که ارزش سهام کم شد، بلافاصله اقدام به فروش سهام نکنید.
صبور باشید؛ سهام‌ها برای رسیدن به ارزش واقعی خود به زمان نیاز دارند. تحلیل‌گرانی که قیمت سهام را در ماه آینده با حتی سه ماه آینده پیش‌بینی می‌کنند، به سادگی حدس می‌زنند که ارزش سهام به سرعت افزایش می‌یابد.
به عنوان مثال، ممکن است که دو سال زمان لازم باشد که ارزش سهام به محدوده هدف قیمتی نزدیک شود. حتی در برخی از موارد افزایش ارزش سهام سه الی پنج سال زمان می‌برد. در این صورت توصیه می‌کنیم که اگر به رشد سهام خود اطمینان دارید، صبور باشید و در فروش سهام خود هیچ عجله‌ای نکنید.
سخن آخر
پیتر لینچ یکی از سهامداران معروف است؛ او توصیه می‌کند که سهامداران هر آنچه را که می‌دانند درست است را خریداری کنند و در خرید آن تردید نداشته باشند. اما سایر افراد بهتر است که پیش از خرید سهام در مورد شرکت یا سرمایه‌گذاران آن تحقیق کنند.
اگر چه نکاتی که در این مقاله گفته شد، برای یک خرید مطمئن لازم است اما کافی نیست. در انتخاب بهترین زمان معامله در بورس باید منطقی فکر کنید. خرید در زمان درست در نهایت به سودآورترین نتایج منتهی می‌شود.
توجه داشته باشید که یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای بهترین زمان برای معامله را می‌داند و می‌کوشد در این زمان تمام معاملات خود را انجام دهد. همچنین از ساعت‌های طلایی در بورس نیز برای کسب سود بیشتر استفاده می‌کند.

نام صرافی
تخفیف کارمزد
IP خارج از ایران
لینک ثبت نام

کوینکس
 
دارد
 
نیاز ندارد
 

بایننس
 
دارد
 
نیاز دارد
 

تبدیل
 
دارد
 
نیاز ندارد
 

نوبیتکس
 
دارد
 
نیاز ندارد
 

اوکی اکسچنج
 
دارد
 
نیاز ندارد
 

توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران وارد شوید

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *