رمز ارز الروند چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز الروند (elrond)

coinmarketcap-currency-widget” data-currencyid=”6892″ data-base=”USD” data-secondary=”” data-ticker=”true” data-rank=”true” data-marketcap=”true” data-volume=”true” data-statsticker=”true” data-stats=”USD”>
 
نمودار الروند

الروند نرم‌افزاری است که به دنبال ایجاد انگیزه در شبکه توزیع شده کامپیوترها برای اجرای یک پلتفرم قرارداد هوشمند طراحی شده است. هدف اصلی این پروژه اولویت‌بندی مقیاس‌پذیری و کاهش کارمزد تراکنش‌ها است. جالب است بدانید که پروژه الروند اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع منظور از توجه؛ افزایش ۵۰۰۰ درصدی ارزش رمز ارز الروند در کمتر از ۴ ماه است. افزایش ارزش این رمزارز از اواسط مارس سال ۲۰۲۰ تا ماه جولای همان سال اتفاق افتاد.
بنیان گذاران و تیم الروند
تیم الروند از متخصصان با سابقه کارآفرین و تکنیکی تشکیل شده است. Benjamin Mincu مدیر عامل پروژه Elrond است، این شخص تجربه بلاک چین خود را به مدت ۱.۵ سال به عنوان عضوی از تیم اصلی NEM آغاز کرد. Benjamin Mincu برای تبدیل کردن پروژه NEM به یک محصول بلاک چین جهانی تلاش‌ها و اقدامات بسیاری را رهبری کرده است.
مدیر ارشد فناوری در پروژه الروند مهندسی با ۸ سال سابقه؛ به نام Lucian Mincu است. این شخص سابقه طراحی زیرساخت‌های پیچیده و راه‌حل‌های شبکه برای مشتریانی مانند دولت آلمان را در کارنامه خود دارد.
Lucian Todea مدیر ارشد عملیات را در پروژه الروند برعهده دارد. Todea تاکنون در هر دو فضای استارتاپی و بلاک چین فعال بوده و یک کارآفرین بسیار موفق با سابقه ۱۵ ساله در زمینه سرمایه‌گذاری در فضای فناوری است. تجربه ۱۵ ساله Todea به او توانایی مدیریت عالی، توسعه تجارت، رهبری و سرمایه‌گذاری داده است. علاوه بر فعالیت در پروژه الروند، Todea مدیرعامل، شریک و بنیانگذار چندین استارتاپ فناوری دیگر نیز هست.
تیم کامل Elrond شامل ۲۴ متخصص فناوری و کسب‌و‌کار می‌شود. هر ۲۴ نفر تجربه، استعداد و مهارت‌های گسترده‌ای را به پروژه Elrond Network تزریق کرده‌اند. علاوه بر اعضای اصلی، بنیانگذاران این پروژه از مشاوره ۷ متخصص فنی دیگر نیز بهره می‌برند.

تاریخچه رمز ارز الروند
Elrond در اواخر سال ۲۰۱۷ توسط برادران Mincu، (Benjamin و Lucian ) و Lucian Todea به عنوان راه‌حلی برای مشکل مقیاس‌پذیری بلاک چین تاسیس شد. از نظر توسعه‌دهندگان الروند، مقیاس‌پذیری، اصلی‌ترین مشکلی است که تاکنون صنعت ارزهای دیجیتال با آن مواجه شده است.
ویژگی های رمز ارز الروند
رمز ارز الروند از ویژگی‌های شگفت‌انگیزی برخوردار است. این ویژگی‌ها سبب شده تا Elrond به یک پروژه منحصر به فرد و آینده‌نگر تبدیل شود. این ویژگی‌ها عبارتند از:

اکوسیستم شگفت‌انگیز: Elrond به توسعه‌دهندگان، اعتبارسنجان، صرافی‌های DeFi و کسب‌و‌کارها برای ایجاد اقتصاد اینترنتی جدید؛ اکوسیستم قدرتمندی را ارائه می‌دهد
سرعت بسیار بالا: پروتکل بلاک چین الروند برای قراردادهای هوشمند و DApps علاوه بر کارمزد پایین معاملات، می‌تواند بیش از ۱۰ هزار تراکنش در ثانیه را با زمان بلاک کوتاه (۵ ثانیه)؛ در عرض چند ثانیه پردازش کند.
حق امتیاز: یکی از ویژگی‌های کلیدی پروژه الروند، حق امتیاز قرارداد هوشمند است. بر اساس این ویژگی، ۳۰% از کارمزدها می‌تواند به نویسنده قرارداد هوشمند اختصاص داده شود.
مقیاس‌پذیر/ امن / توسعه‌پذیر: پروژه الروند به دلیل فناوری بکار گرفته شده، بسیار برجسته و منحصر به فرد است.
بلاک چین الروند دارای توکن بومی EGLD است

مزایای رمز ارز الروند
در ادامه به مهم‌ترین مزایا و معایب رمز ارز الروند اشاره می‌کنیم:

امنیت بسیار بالای شبکه از طریق پروتکل Proof of Stake تامین می‌شود.
کد بلاک چین الروند منبع باز است.
برای نویسندگان قرارداد هوشمند ۳۰ درصد حق امتیاز در نظر گرفته شده است.
امنیت بالای فناوری اطلاعات (حسابرسی، گواهینامه‌ها)
الروند یکی از قوی‌ترین بلاک چین‌ها بوده و مشکل مقیاس‌پذیری و سرعت را با موازی‌سازی پردازش تراکنش (Adaptive State Sharding) حل می‌کند. بنابراین، سرعت معاملات بالا بوده و مقیاس‌پذیری مطلوبی دارد.
از آنجایی که بلاک چین Elrond از سخت‌افزارهای تجاری در دسترس استفاده می‌کند، در مصرف انرژی صرفه‌جویی دارد.
در طول یک معامله، داده‌های رمزگذاری شده در میلیون‌ها کامپیوتر (Nodes)، ذخیره می‌شوند. با اضافه شدن داده جدید به پروژه، تمام گره‌ها به روز می‌شوند، به این ترتیب هر گره در هر زمان تمام داده‌ها را دربرمی‌گیرد. همچنین فرایند رمزگذاری این اطمینان را می‌دهد که داده‌ها هرگز دستکاری نمی‌شوند.
الروند حداقل میزان هزینه معاملات را به کاربران ارائه می‌دهد. هزینه‌های معاملاتی کم پیش‌نیاز سازگاری پروژه‌های بلاک چین برای بازار انبوه و در عین حال تضمین رقابت‌پذیری است. با ارائه هزینه‌های معاملاتی ناچیز، الروند در مقایسه با راه‌حل‌های پرداخت معمولی پیشرو است.

نحوه عملکرد رمز ارز الروند
Sharding تکنیکی است که بر اساس آن داده‌ها به اجزای کوچک‌تری تجزیه شده و سپس هر یک از آنها در چند تکه از شبکه یا Shards توزیع می‌شوند. هر کدام شامل تعدادی گره (Nodes) هستند، این گره‌ها نیز وظیفه پردازش تراکنش‌ها را برعهده دارند.
به عنوان یک مفهوم اصلی، تکنیک Sharding مختص بلاک چین Elrond نیست. به عنوان مثال، Zilliqa یکی دیگر از بلاک چین‌هایی است که با اهداف مشابه از این تکنیک استفاده می‌کند. همچنین Ethereum 2.0 نیز تکنیک Shardings را پیاده‌سازی می‌کند.
آن چیزی که Elrond را کمی نسبت به بلاک چین‌های مشابه متمایز می‌کند؛ این است که در پروژه الروند سه نوع مختلف Sharding یعنی۱. state 2.تراکنش‌ها ۳. شبکه پیاده‌سازی شده است. همچنین الروند به منظور افزایش سرعت تراکنش‌ها و رسیدگی به تراکنش‌های بیشتر در یک زمان، از پردازش موازی بهره می‌برد.

جایی که “State” یا سابقه کل شبکه به بخش‌های (Shards) مختلف شبکه تقسیم می‌شوند. هر بخش تاریخچه/دفترچه مختص خود را داشته و هر نود نیز وظیفه حفظ وضعیت بخش موجود و کاهش چشمگیر میزان ظرفیت ذخیره‌سازی پنهان مورد نیاز آنها را برعهده دارد.

در آن معاملات انجام شده بر اساس معیارهایی مانند آدرس فرستنده؛ برای پردازش به بخش‌هایی تبدیل می‌شوند. هر بخش (Shard) تراکنش‌ها را به موازات سایر بخش‌ها پردازش می‌کند. در اینجا هر گره تاریخچه‌ای از وضعیت کل شبکه را ذخیره می‌کند.

به نحوه ‌گروه‌بندی گره‌ها در بخش‌ها رسیدگی کرده و می‌تواند ارتباط آنها را بهینه کند. چراکه ارسال پیام به گره‌های موجود در یک بخش بسیار سریع‌تر از کل شبکه انجام می‌شود.
کاربردهای رمز ارز الروند
رمز ارز الروند (EGLD)، نقش مهمی در حفظ شبکه خود دارد. از این رمزارز برای ارسال پاداش به مشارکت‌کنندگان شبکه و اجرای قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود. تنها در صورت در اختیار داشتن و استیک کردن (Staking) این رمزارز، کاربران قادر به رای‌دهی در مورد ارتقا شبکه خواهند بود. در نهایت نیز کاربران متناسب با میزان رمزارز استیک شده در شبکه؛ از طریق EGLD تازه ساخته شده، پاداش دریافت می‌کنند.
کیف پول های مناسب الروند
پس از خرید رمز ارز الروند، با استفاده از یک کیف پول دیجیتالی مناسب می‌توانید دارایی خود را مدیریت و ذخیره کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از کیف پول‌های رمزنگاری شده مناسب Elrond می‌‌پردازیم:
بهترین کیف پول‌های گرم رمز ارز الروند
کیف پول‌های دیجیتالی گرم به کیف پول‌هایی گفته می‌شود که به صورت مستقیم به اینترنت متصل شده و به کاربر این امکان را می‌دهند تا در هر لحظه و هر مکانی به دارایی‌های رمزنگاری شده خود دسترسی داشته باشند. کیف پول‌های گرم در انواع موبایلی، دسکتاپ و وب طراحی شده‌اند. کیف پول‌های گرمی که از رمز ارز Elrond پشتیبانی می‌کنند؛ عبارتند از:

Maiar: کیف پول رسمی شبکه بلاک چین الروند
Elrond Web Wallet: کیف پول رسمی انجمن بلاک چین الروند
Trust Wallet
Frontier Mobile Wallet

بهترین کیف پول‌ های سرد رمز ارز الروند
کیف پول‌های سرد به کیف پول‌های رمزنگاری شده‌ای گفته می‌شود که به صورت فیزیکی شبیه به USB طراحی و عرضه می‌شوند. از آنجایی که کیف پول‌های دیجیتالی سرد مستقیما به اینترنت متصل نمی‌شوند در برابر حمله هکرها بسیار ایمن هستند. کیف پول‌های سردی که از رمز ارز Elrond پشتیبانی می‌کنند؛ عبارتند از:

Ledger Nano S
Ledger Nano X

صرافی‌ های پشتیبان رمز ارز الروند
در میان طیف وسیعی از صرافی‌های دیجیتالی معتبر در سراسر جهان، ۱۴ صرافی معتبر، EGLD را در لیست رمزارزهای در دسترس در پلتفرم رمزنگاری شده خود قرار داده‌اند.

Binance
OKEx
Bithumb Global
Nami
com
FLYBIT
Bitfinex
io
WazirX
CoinEx
Indodax
Bitladon
HitBTC
Liquid

خرید رمز ارز الروند
برای خرید و فروش رمز ارز الروند می‌توانید از طریق صرافی‌های معتبری که از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند؛ اقدام کنید. برای این کار بهتر است ابتدا به یکی از صرافی‌های ذکر شده در بالا مراجعه کرده و در صورت رضایت از رابط کاربری پلتفرم مدنظر، خرید و فروش در آن را آغاز کنید. برای مثال برای ترید رمز ارز الروند در صرافی بایننس باید مانند موارد زیر عمل کنید:

گام اول: ایجاد یا ورود به حساب کاربری در صرافی بایننس

ابتدا وارد سایت رسمی صرافی بایننس شده و سپس در آن یک حساب کاربری ایجاد کنید

گام دوم: واریز وجه و شارژ حساب

پس از ورود به پنل کاربری از طریق واریز رمزارز حساب کاربری خود را شارژ کنید. بهترین روش برای شارژ حساب کاربری واریز بیت‌کوین یا اتریوم است. چراکه هر دوی آنها جفت معاملاتی طیف وسیعی از رمزارزها از جمله EGLD هستند.

۱. برای مثال برای واریز بیت‌کوین از طریق داشبورد بالای صفحه وارد گزینه “Funds” شده و سپس بر روی گزینه “Deposits” کلیک کنید.
۲. در این مرحله یک صفحه جستجو به شما نمایش داده می‌شود. بر روی گزینه BTC کلیک کنید.

۳. وب‌سایت صرافی آدرس کیف پول واریزی رمزارز انتخاب شده را به شما نمایش می‌دهد.
۴. آدرس ارائه شده را به طور کامل کپی کرده و سپس در داخل کیف پول خود قرار دهید.
۵. میزان رمزارز واریزی را مشخص کرده و تراکنش را نهایی کنید.
۶. معمولا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا وجه ارسال شده به حساب صرافی شما منتقل شود.

گام سوم: ثبت سفارش خرید رمز ارز الروند

۷. برای ثبت سفارش خرید، ابتدا از طریق داشبورد بالای صفحه وارد گزینه “Exchange” شده و سپس گزینه “Basic” را انتخاب کنید.
۸. پس از انتخاب این گزینه به صفحه معاملات صرافی بایننس هدایت می‌شوید.
۹. در گوشه سمت راست بالا صفحه، BTC را انتخاب کرده و EGLD را سرچ کنید.
۱۰. پس از آن جفت معاملاتی EGLD/BTC در صفحه ظاهر می‌شود.
۱۱. با انتخاب جفت معاملاتی EGLD/BTC، نمودار قیمت در صفحه نمایان می‌شود.

۱۲. در این مرحله در باکس ثبت سفارش، سفارش خود را به صورت دلخواه ثبت کنید.
۱۳. برای مثال می‌توانید یکی از روش‌های ثبت سفارش Market، Limit یا Stop Limit را انتخاب کنید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت رمز ارز الروند
برای موفقیت در هنگام ترید ارزهای دیجیتال در نظر گرفتن فاکتورهای اساسی بسیار اهمیت دارد. ممکن است در نگاه اول Elrond EGLD یک سرمایه‌گذاری سودآور به نظر برسد؛ اما اگر در هنگام خرید و فروش تصمیمات درستی نگیرید، متحمل ضرر خواهید شد. قبل از هر تصمیمی مطمئن شوید که تحت تاثیر احساس از دست دادن (FOMO) و اطلاعات بی‌پایه و اساس خرید و فروش انجام نمی‌دهید.
علاوه پذیرش عمومی، پیشرفت و توسعه بیشتر بلاک چین الروند؛ مانند سایر رمزارزها عوامل دیگری نیز می‌توانند تاثیر مستقیمی بر قیمت رمز ارز الروند داشته باشند.
مهم‌ترین این عوامل عبارتند از:

قانون عرضه و تقاضا:

با افزایش تقاضای خرید الروند، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. همین طور برعکس این موضوع نیز صادق است؛ به این معنا که اگر اکثر سرمایه‌گذاران، به فروش دارایی رمز ارز Elrond خود اقدام کنند، نمودار قیمت این رمزارز نزولی خواهد شد

قوانین و مقررات جدید:

قوانین مرتبط با رمز ارز که توسط نهادهای دولتی برخی از کشورها وضع می‌شوند، به طور کلی بر قیمت تمام رمزارزها تاثیر می‌گذارند. برای مثال قوانین مالیاتی، منع خرید و فروش یا منع استخراج

اگر رسانه‌ها به یک رمزارز خاص توجه کرده و در خصوص آن اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطبان قرار دهند اقبال عمومی به رمزارز مدنظر بیشتر شده و در نتیجه قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. معمولا برعکس این موضوع بیشتر اتفاق می‌افتد. مانند شایعات بی‌پایه و اساس و یا توئیت‌هایی که افراد تاثیرگذار در خصوص صنعت ارزهای دیجیتال منتشر می‌کنند.
آینده رمز ارز الروند
به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بسیار زیادی داشته و نمی‌توان در خصوص آینده یک رمز ارز خاص به صورت دقیق اظهار نظر کرد. با این حال قبل از هر سرمایه‌گذاری بلند مدت بهتر است روند رشد و پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص رمزارز مدنظر را بررسی کرده و بر اساس اطلاعات موجود تصمیم‌گیری کنید. در ادامه به بررسی پیش‌بینی‌های کارشناسی انجام شده در خصوص روند قیمت رمز ارز الروند تا سال ۲۰۲۵ میلادی می‌پردازیم:
پیش‌بینی قیمت رمز ارز Elrond در سال ۲۰۲۱
طبق پیش‌بینی‌ها، با وجود پشتیبانی از قراردادهای هوشمند قوی، به احتمال زیاد قیمت الروند تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۲۵۰ دلار می‌رسد.
پیش‌بینی قیمت رمز ارز الروند در سال ۲۰۲۲
از آنجایی که هیچ مانع محکمی در مسیر بازار ارزهای رمزنگاری شده وجود ندارد؛ بر طبق انتظارات، الروند در میان جامعه سرمایه‌گذاران به عنوان یک جاذبه موقعیت خود را حفظ خواهد کرد. در صورتی که اعتماد سرمایه‌گذاران خدشه‌دار نشود مسیر روشنی پیش روی الروند قرار داشته و احتمالا ارزش آن در سال ۲۰۲۲ از مرز ۳۰۰ دلار عبور خواهد کرد.
پیش‌بینی قیمت رمز ارز الروند در سال ۲۰۲۳
بر اساس نظر کارشناسان، ویژگی‌های ذکر شده می‌تواند کمک کند تا قیمت رمز ارز الروند به بالاتر از ۳۴۰ دلار نیز برسد. حتی اگر تا سال ۲۰۲۳ تلاش‌ها در خصوص توسعه ارزهای دیجیتال کاربردی مانند EGLD ادامه داشته باشد؛ قیمت این رمزارز با شتاب بالاتری افزایش خواهد داشت.
پیش‌بینی قیمت رمز ارز الروند در سال ۲۰۲۴
گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد روند رشد قیمت الروند وجود دارد، چراکه این پروژه ویژگی‌های امنیتی و مقیاس‌پذیری قابل ملاحظه‌ای را ارائه می‌دهد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت این رمزارز در سال ۲۰۲۴ احتمالا به ۴۰۰ دلار نیز میرسد.
پیش‌بینی قیمت رمز ارز الروند در سال ۲۰۲۵
با توجه به اینکه پروژه الروند در جامعه نیز ابتکار عمل دارد، سرعت رشد خود را حفظ کرده و ارزش قابل توجهی در بازار بدست آورده است. این امر با تمرکز بر آموزش، اطلاع‌رسانی و نوآوری حاصل شده است. به همین دلیل احتمالا گسترش و نوآوری‌های این پروژه؛ سبب شود تا قیمت رمز ارز الروند در سال ۲۰۲۵ به ۴۶۰ دلار نیز برسد.
نتیجه‌ گیری
رمز ارز الروند که با نماد EGLD نمایش داده شده و توکن بومی شبکه بلاکچین Elrond است. امنیت این بلاک چین توسط پروتکل Proof of Stake تامین شده و ویژگی‌های بسیار جذابی مانند سرعت بالای تراکنش‌ها، و حق امتیاز ۳۰ درصدی نویسندگان قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهد.
متخصصان آینده روشنی را برای این رمزارز متصور هستند. شما می‌توانید EGLD را در صرافی‌های معتبری همچون Binance و OKEx خرید و فروش کرده و در یک کیف پول گرم یا سرد مطمئن مانند Trust Wallet یا Ledger Nano X ذخیره و مدیریت کنید.
سوالات متداول

توسعه‌دهندگان اصلی الروند چه کسانی هستند؟

Elrond در اواخر سال ۲۰۱۷ توسط Mincu Benjamin، Lucian Mincu و Lucian Todea به عنوان راه‌حلی برای مشکل مقیاس‌پذیری بلاک چین تاسیس شد.

EGLD چیست؟

رمز ارز الروند که با نام EGLD شناخته می‌شود، توکن بومی بلاک چین Elrond است

نحوه خرید رمز ارز الروند به چه شکل است؟

شما می‌توانید رمز ارز الروند را از طریق صرافی‌های دیجیتال معتبری که از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند خریداری کنید. تنها کافی‌ست در یکی از این صرافی‌ها حساب کاربری ایجاد کرده و با شارژ حساب، رمزارز EGLD را خریداری کنید.

کدام صرافی‌ها از رمز ارز EGLD پشتیبانی می‌کنند؟

Binance
OKEx
Bithumb Global
Nami
com
FLYBIT
Bitfinex
io
WazirX
CoinEx
Indodax
Bitladon
HitBTC
Liquid

برای ذخیره و محافظت از دارایی الروند خود چه باید کرد؟

مانند سایر ارزهای دیجیتال پس از خرید رمز ارز الروند از صرافی معتبر، بهتر است دارایی خریداری شده را به یک کیف پول گرم یا سرد معتبر انتقال دهید. توجه داشته باشید که باید کیف پول انتخابی از این رمزارز پشتیبانی کند.

کدام کیف پول‌های دیجیتالی (گرم و سرد) از ذخیره رمز ارز الروند پشتیبانی می‌کنند؟

Maiar
Elrond Web Wallet
Trust Wallet
Frontier Mobile Wallet
Ledger Nano S
Ledger Nano X

آینده رمز ارز الروند چطور است؟

کارشناسان و متخصصان بازار ارزهای دیجیتال با توجه به وضعیت پروژه تا حدی می‌توانند آینده قیمت رمزارز را پیش‌بینی کنند. از آنجایی که Elrond یک پروژه در حال رشد و توسعه است کارشناسان آینده خوبی را برای ارزش رمزارز بومی بلاک چین الروند پیش‌بینی می‌کنند.

چه عواملی بر قیمت رمز ارز الروند تاثیرگذار هستند؟

علاوه بر موفقیت پروژه، مواردی همچون عرضه و تقاضا، احساسات بازار، رسانه و قوانین و مقررات وضع شده توسط نهادهای دولتی می‌تواند بر قیمت ارزهای دیجیتال از جمله الروند تاثیرگذار باشند.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع کوین ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *