رمز ارز ANC چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز ANC

نمودار لحظه ای رمز ارز ANC

همه‌چیز دربارۀ پروتکل انکر (Anchor Protocol) و توکن حاکمیتی ANC
انکر یا رمز ارز ANC، پروتکلی برای وام‌دهی و وام‌گرفتن است که روی بلاک‌چین ترا (Terra blockchain) قرار دارد و بیست‌ونهمین پروژۀ لانچ‌پول بایننس است. این پروتکل از ساختار وثیقۀ مضاعف (over-collateralized) برای قرض‌دادن و قرض‌گرفتن از کاربران بهره می‌برد و با‌ کمک دارایی‌های دیجیتالی‌شان به سود می‌رسد. درواقع، انکر پروتکل پس‌اندازی است که امکان برداشت سریع را فراهم می‌کند و سپرده‌گذاران در آن با نوسان نرخ بهرۀ کم‌تری روبه‌رو هستند؛ البته، این نرخ در میان استیبل‌کوین‌ها از نرخ‌های بالا و در حدود ۱۹.۵درصد است. انکر سپرده‌ها را در دسترس وام‌گیرندگانی قرار می‌دهد که دارایي‌های POS، bETH و bLUNA را به‌عنوان تضمین و وثیقه قرار می‌دهند.
فرایند دشوار در پشت ‌صحنۀ خلق پروتکل انکر
با وجود فراوانی محصولات دیفای، هنوز محصولی به‌ بازار نیامده که ضمن کارایی، کاربردوست یا یوزر-فرندلی (USER-FRIENDLY) باشد. استیکینگ برای بسیاری از کاربران به‌خاطر نوسانات زیادی که بیش‌تر دارایی‌های رمزارزی دارند، مناسب نیست. از سوی دیگر، ماهیت چرخه‌ای نرخ‌های بهرۀ استیبل‌کوین‌ها در شرکت‌های معروفی مانند میکر (MAKER) و کامپاوند (COMPOUND)، پروتکل‌های مانند آن‌ها را برای پس‌اندازهای خانگی نامناسب می‌کند.
انکر برای پاسخ‌گویی به این چالش‌ها، روی ترا (TERRA) به ‌وجود آمده و پلتفرمی برای پس‌انداز است که براساس پاداش بلاک‌ها، از بلاک‌چین‌های اثبات کلیدی سود سهام می‌دهد. این پروتکل محصول پس‌انداز استیبل‌کوینی هم دارد که به سپرده‌گذاران، سود باثبات و منسجمی می‌دهد. چنین اقدامی، با تنظیم نرخ سود سپرده، به‌وسیلۀ تخصیص پاداش‌های بلاک به دارایی‌هایی مقدور می‌شود که برای استقراض استیبل‌کوین‌ها استفاده شده‌اند. به‌عبارت دیگر، امکان تنظیم نرخ سود در این پلتفرم از مدیریت محل پاداش‌هایی تأمین می‌شود که برای قرض‌گرفتن استیبل‌کوین‌ها کنار گذاشته شده‌اند.
در نتیجه، انکر نرخ سود خوبی پیشنهاد می‌کند که با سود محبوب‌ترین بلاک‌چین‌های مبتنی بر اجماع اثبات سهم تعیین می‌شود. هدف اصلی پشت خلق انکر این است که به استانداردی طلایی برای درآمدهای منفعل بلاک‌چینی تبدیل شود که به‌کمک آن می‌توانید درآمد پسیو یا همان منفعل خوبی به‌دست بیاورید.
رمز ارز ANC چطور کار می‌کند؟
سه سازوکار اصلی، پروتکل انکر را هدایت می‌کنند؛ دارایی، بازار پولی و نقدینگی وام. دارایی اوراق قرضه، سهامی توکن‌شده در بلاک‌چین مبتنی بر اثبات سهام و از عناصر کلیدی پروتکل انکر است. این دارایی‌ها نمادی از مالکیت دارایی‌های اثبات سهام هستند. دارایی‌ها به دارندگان خود هم پاداش‌های بلاکی می‌دهند. چنین‌دارایی‌هایی برخلاف سهام‌، قابل جابه‌جایی و قابل معاوضه هستند. درنتیجه، کاربران می‌توانند رفتاری مشابه دارایی‌های اثبات سهام با آن‌ها داشته باشند. دارایی‌های اوراق قرضه‌ به صاحب خود اجازۀ دریافت پاداش بلاکی می‌دهند و قابلیت معاوضه و نقدشدن دارایی‌های سهام‌مانند را هم دارند.
دارایی‌های اوراق قرضه می‌توانند روی هر بلاک‌چینی تولید شوند. هر بلاک‌چینی که مبتنی بر اثبات سهام است، از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. این دارایی‌ها عناصری حیاتی و مهم برای پروتکل انکر هستند و نقش مهمی در حفظ نرخ سود ثابت سپرده‌های ترا دارند. بازار پولی ترا قرارداد هوشمندWASM  روی بلاک‌چین ترا است که امکان وام‌دهی و استقراض استیبل‌کوین‌های ترا را فراهم می‌کند.
این‌ها بنیاد پس‌انداز پروتکل انکر را می‌سازند. هر استخر سپرده‌های ترا، از وام‌ها سود تولید می‌کند و بازار پولی را تعریف می‌کند. برای قرض‌گرفتن از استخر، وام‌گیرندگان دارایی‌های دیجیتالی را به‌عنوان وثیقه قرار می‌دهند. نرخ بهره هم براساس الگوریتم مبتنی بر عرضه و تقاضای استقراض محاسبه می‌شود. این الگوریتم براساس نرخ بهره‌برداری استخر مشخص می‌گردد.
گرفتن وام از بازار پولی ترا، به‌سادگی تضمین وثیقه در ازای وام است. ظرفیت قرض‌گرفتن در موقعیت استقراض و بدهی، برابر با حداکثر مقدار بدهی‌ای است که می‌تواند در یک حساب جمع شود. مقدار و کیفیت وثیقه، ظرفیت استقراض هر حساب را مشخص می‌کند. انکر، نرخ و نسبت وام‌گیرندگان و سپرده‌گذاران را برای رسیدن به الگوریتم نرخ بهره، خودکار مورد استفاده قرار می‌دهد. نرخ بهره‌برداری استخر ترا، مهم‌ترین ورودی این الگوریتم است.
هدف نرخ انکر، نرخ بهره برای سپرده‌های ترا و عنصری کلیدی در پروتکل انکر است. برای رسیدن به نرخ مطلوب، قرارداد هوشمند انکر به‌طور پویا پاداش بلاک‌ها را برای دارایی‌های وثیقه‌ای میان وام‌گیرنده و سپرده‌گذار تقسیم می‌کند.
ویژگی‌ های منحصربه‌فرد رمز ارز ANC چیست؟
از ویژگی‌های منحصربه‌فرد انکر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اقدامات امنیتی اساسی
انکر از فرایند انحلال، برای حفاظت از اصل سرمایۀ سپرده‌گذاران استفاده می‌کند. سپرده‌ها تا زمانی در وضعیت امن خواهند بود که هرگونه تعهد ضمانت‌شده از سوی آن‌ها بیش‌تر از حد وثیقه باشد. هدف پروتکل انحلال، حفظ امنیت سپرده‌ها با پرداخت بدهی‌هایی است که در معرض خطر برآورده‌نکردن الزامات وثیقه قرار دارند.
محصولی برای پس‌انداز پول
دارایی‌های دیجیتالی نوسانات زیادی را تجربه می‌کنند. بنابراین، شاید بهترین انتخاب برای کسب درآمد منفعل نباشند اما انکر، با بازارهای پولی استیبل‌کوین ترا، راه‌کارهایی را در این‌ زمینه تدارک دیده است. درمقابل، سپرده‌گذاران استیبل‌کوین، می‌توانند صاحب استیبل‌کوین شوند و از نوسان رمزارزهای مختلف هم دور بمانند. نرخ بهرۀ سپردۀ انکر ثبات کافی دارد و سرمایۀ کاربران را از نوسانات حفظ می‌کند.
ارتقای وضعیت سرمایه‌ گذاری با حاصل تلفیق قیمت و بازده سهام
کاربران می‌توانند دارایی‌هایشان را به‌عنوان وثیقه برای استقراض استیبل‌کوین استفاده کنند و مقدار بیش‌تری از همان دارایی را بخرند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا جایگاهشان را ارتقا بدهند. کاربران می‌توانند استیبل‌کوین‌ها را با نرخ کمی قرض بگیرند و با آن‌ها دارایی‌هایی پرسودتر تهیه و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. از آنجایی که نرخ سود سپرده از سوی پاداش بلاک‌ها پشتیبانی می‌شود، کاربرانی که به‌دنبال نقدینگی بیش‌تر با کسب استیبل‌کوین‌ها هستند، امکان پیش‌برد این روند را بدون نیاز به هیچ سود جانبی و حاشیه‌ای خواهند داشت.
قراردادهایی برای انحلال
اگر مشتریان خواهان استقراض یا سپرده‌گذاری نباشند، امکان پیوستن به استخر نقدینگی برایشان وجود دارد؛ البته، این اقدام ریسک و سود بیش‌تری هم دارد. نویسندگان قراردادهای نقدینگی، می‌توانند هم از کارمزدهای پرداختی برای قراردادها و هم از حق بیمه‌های غیرفعال به درآمد برسند.
توکنومیک رمز ارز ANC

عرضۀ کلی توکن‌های انکر به ۱۰۰.۰۰۰۰.۰۰۰توکن می‌رسد. عرضۀ در گردش اخیر آن هم در حدود B 966عدد توکن بوده است.
قیمت رمز ارز ANC در تاریخ ۸ اوت ۲۰۲۲  حدود022864دلار اعلام شده است.

چشم‌انداز رمز ارز ANC در آینده
رمز ارز ANC می‌تواند مشکلی اساسی را در حوزۀ استقراض و وام‌دهی ارزهای دیجیتالی حل کند. بیش‌تر استقراض‌کنندگان وام‌ها، برای بازپرداخت، با نرخ بهرۀ بالا مثلاً حدود ۲۲درصد روبه‌رو هستند. تعداد اندکی از افراد به چنین وام‌هایی تن می‌دهند اما انکر طور دیگری عمل می‌‌کند. سپرده‌ها برای تأمین‌ مالی وام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سود وثیقه‌گذاران و نرخ بهرۀ وامی که می‌پردازند، مقداری سود به سپرده‌گذاران و مقداری کارمزد اضافی هم برای سهام‌داران بانک و حفظ منابع بازدهی کنار گذاشته می‌شود.
در بلندمدت، کاربران برای رسیدن به سود و بازدهی بیش‌تر نیاز به توکن‌های انکر بیش‌تری خواهند داشت. تعداد توکن‌ها باید بیش از کل دارایی‌ها منهای بدهی‌های انکر ارزش داشته باشند. چنین روندی تا جایی امکان دارد که دارندگان توکن‌ها انتظار دوبرابرشدن درآمدهایشان را داشته باشند. علاوه‌ بر این، باید توکن‌های باقی‌مانده به اندازه‌ای باشد که امکان توزیعشان وجود داشته باشد و بازپرداختی هم به بدهکاران صورت بگیرد. تا زمانی‌که انکر سهام جدیدی منتشر نکند، وام‌گیرندگان می‌توانند انتظار دریافت سوبسید را داشته باشند؛ البته، این درحالی است که رشد تراز مالی دارندگان توکن‌ها بیش‌تر از ارزش رقیق‌شدۀ بازار باشد.
سؤالات متداول
1. رمز ارز ANC و پروتکل انکر چیست؟
پلتفرمی برای پس‌انداز است که براساس پاداش بلاک‌ها از بلاک‌چین‌های اثبات کلیدی سود سهام می‌دهد. این پروتکل محصول پس‌انداز استیبل‌کوینی هم دارد که به سپرده‌گذاران سود منسجمی می‌دهد.
2. قیمت رمز ارز ANC چقدر است؟
قیمت پروتکل انکر در تاریخ  ۸ اوت ۲۰۲۲ حدود 0.022864دلار اعلام شده است.
3. ویژگی‌های رمز ارز ANC چیست؟
ارائۀ محصولی برای پس‌انداز، امنیت مطلوب، ارتقاء وضعیت سرمایه‌گذاری با حاصل تلفیق  قیمت و بازده سهام، امکان پیوستن کاربران به استخرهای نقدینگی.
4. چشم‌انداز رمز ارز ANC چیست؟
رمز ارز ANC می‌تواند مشکلی اساسی را در حوزۀ استقراض و وام‌دهی ارزهای دیجیتالی حل کند. بیش‌تر استقراض‌کنندگان وام‌ها، برای بازپرداخت، با نرخ بهره‌ای بالا مثلاً در حدود ۲۲درصد روبه‌رو هستند. تعداد اندکی از افراد به چنین وام‌هایی تن می‌دهند. انکر طور دیگری اقدام می‌‌کند و در آن سپرده‌ها برای تأمین مالی وام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از این روی جای رشد زیادی دارد.
 

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” رمز ارز “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *