رمز ارز SNT چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه‌ ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز استاتوس (SNT)

نمودار لحظه ای رمز ارز استاتوس (SNT)

 
یکی از ویژگی‌های دنیای مدرن، دسترسی به اینترنت و استفاده از آن است. امروزه همه افراد از اینترنت برای انجام تراکنش‌ها، ارسال پیام و حتی معامله‌های آنلاین استفاده می‌کنند. همچنین بیشتر کاربران برای استفاده از اینترنت و دنیای مجازی، از گوشی‌های هوشمند خود و اپلیکیشن‌های مختلف استفاده می‌کنند.
از آنجا که شبکه‌های مجازی و موتورهای جست‌وجو، در انحصار افراد و شرکت‌های مختلفی قرار دارند، ارزهای دیجیتال مختلف تلاش می‌کنند این امکانات را با استفاده از فناوری بلاک چین، برای کاربران دنیای ارزها نیز فراهم کنند؛ از این‌رو پروژه‌های مختلفی برای دسترسی به این هدف به وجود آمدند که یکی از آن‌ها، پلتفرم استاتوس و رمز ارز SNT است. در ادامه قصد داریم بیشتر درباره این رمز ارز و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین آن توضیح دهیم.
معرفی شبکه و رمز ارز SNT
شبکه استاتوس با ارز بومی SNT، اپلیکیشنی شبیه گوگل پلی است که بیش از ۱۷۰۰ برنامه dapp یا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز قابل اجرا روی بلاک چین اتریوم را در این پلتفرم جمع‌آوری کرده است تا کاربران به‌راحتی امکان جست‌و‌جو و دسترسی به آن‌ها را داشته باشند.
همچنین این پلتفرم از دو فناوری پیام‌رسانی و پرداخت همتا به همتا در اپلیکیشن خود استفاده می‌کند تا پلی بین مراکز رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی در بلاک چین برای کاربران ایجاد کند.
رمز ارز SNT چیست؟
این رمز ارز، یک ارز ERC-20 و توکن بومی پلتفرم استاتوس است. شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چرا پلتفرمی با استفاده رایگان، توکن حاکمیتی دارد؟ بهتر است بدانید که برای استفاده از ویژگی‌های این پلتفرم، به توکن SNT نیاز دارید. البته این شبکه قبل از عرضه این توکن و انتخاب آن به‌عنوان توکن بومی، از توکن sgt استفاده می‌کرد.
این توکن در مراحل ابتدایی پروژه و راه‌اندازی شبکه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته بود، اما پس از ارائه توکن حاکمیتی، ۱۰ درصد از عرضه رمز ارز SNT به دارندگان توکن sgt تعلق گرفته است. ویژگی‌های شبکه این رمز ارز عبارت‌اند از:

ارسال و دریافت پیام‌های رمزنگاری‌شده به‌صورت همتا به همتا
جمع‌آوری، لیست‌کردن و استفاده از dapp ها
استفاده از قراردادهای هوشمند
تطبیق پیدا‌کردن شبکه و پلتفرم با علایق هر کاربر
ایجاد گروه‌های عمومی
ارائه پروپوزال و پیشنهاد درباره پلتفرم

نحوه کار شبکه SNT چگونه است؟

به‌طور خلاصه می‌توان گفت پلتفرم استاتوس برای تعامل با dapp ها در بلاک چین اتریوم ایجاد شده است. این پلتفرم همچنین به‌عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی و مرورگر وب ۳ فعالیت می‌کند. از آنجا که سرورهای این شبکه غیرمتمرکز هستند، نهادهای نظارتی نمی‌توانند ارتباط کاربران با آن را مسدود کنند.
پیام‌ها در این شبکه با استفاده از پروتکل Whisper، رمزنگاری می‌شوند و به سرورهای متمرکز نیازی ندارند. همچنین این پلتفرم برای ایجاد ارتباط در شبکه استاتوس، از سرویس Mail Server استفاده می‌کند که با پروتکل ویسپر رمزنگاری شده‌اند. این پلتفرم یک شبکه امن برای کاربران است که برای تأمین امنیت کاربران از پروتکل PFS استفاده می‌کند؛ به همین دلیل اگر کلیدهای خصوصی کاربران لو برود، باز هم پیام‌ها و فعالیت‌های قبلی آن‌ها افشا نمی‌شود.
مزایای استفاده از شبکه SNT

این اپلیکیشن و شبکه، یک پروژه متن باز بوده و از شفافیت زیادی برخوردار است.
این شبکه خدمات منحصربه‌فردی به کاربران خود ارائه می‌دهد که کمتر پروژه‌ای به این موضوعات پرداخته است.
SNT یک پلتفرم مستقل برای جمع‌آوری اپلیکیشن‌های ارائه شده برای تمامی انواع سیستم عامل موبایلی است.

معایب شبکه SNT

بیشتر امکانات داخل پلتفرم استاتوس از جمله ارسال پیام، مدیریت چت‌ها و تراکنش‌ها هزینه‌بر بوده و رایگان نیستند و تمامی هزینه‌ها با استفاده از رمز ارز بومی شبکه پرداخت می‌شوند.
تصمیم‌گیری‌های دولت‌ها درباره تنظیم قوانین برای اپلیکیشن‌ها روی این شبکه تأثیرگذار خواهد بود.
رابط کاربری ساده این اپلیکیشن، برای برخی کاربران ناخوشایند است.

معرفی سرویس‌ های SNT
مرورگر
همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، برنامه استاتوس از مرورگر نسل ۳ یا همان وب ۳ استفاده می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به برنامه‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند.
والت نرم افزاری استاتوس

کیف پول استاتوس، یک والت non-custodial است و کلیدهای خصوصی کیف پول در اختیار مشترکان قرار داده می‌شود؛ از این‌رو می‌توان گفت این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است، اما باید به این نکته توجه کنید که در این کیف پول، شما اختیار دارایی‌های خود را دارید و باید کلیدهای خصوصی خود را حفظ کنید.
والت استاتوس، همچنین از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند؛ یعنی از این کیف پول می‌توانید برای ارسال و دریافت ارزهای ERC-20 استفاده کنید. همچنین این کیف پول از ارزهای مبتنی بر استاندارد ERC-721 پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند توکن‌های nft خود را به‌وسیله کیف پول استاتوس مدیریت کنند.
کیف پول سخت افزاری SNT

کیف پول سخت افزاری استاتوس، Keycard نام دارد و مانند کیف پول نرم افزاری استاتوس، از استانداردهای ERC-20 و ERC-۷۲۱ استفاده می‌کند و کاربران می‌توانند طیف گسترده‌ای ارزهای دیجیتال را در آن ذخیره کنند. این کیف پول با استفاده از فناوری NFC، به گوشی همراه متصل می‌شود و امکان مدیریت ارزهای دیجیتال با موبایل را نیز برای کاربران خود فراهم می‌کند.
آیا می‌توان رمز ارز SNT را استخراج کرد؟
توکن SNT قابل استخراج نیست، اما روش‌ها و فرایندهای خاصی برای کاربران پیش‌بینی شده است تا بتوانند در ازای ارائه خدمات و همکاری در توسعه این شبکه، این توکن‌ها را دریافت کنند.
نحوه خرید و فروش رمز ارز SNT
اگر در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، حتماً باید بدانید خرید و فروش ارزهای دیجیتال، تنها به‌کمک صرافی‌ها ممکن است؛ به همین منظور، برای خرید و فروش این رمز ارز ابتدا باید یکی از صرافی‌های پشتیبانی‌کننده این رمز ارز را انتخاب کرده و در آن ثبت‌نام کنید. پس از مرحله احراز هویت در صرافی می‌توانید این رمز ارز را تهیه کنید یا بفروشید. صرافی‌هایی که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند، عبارت‌اند از:
۱- صرافی بایننس (Binance)
۲- صرافی Biki
۳- صرافی Bittrex
۴- صرافی کوکوین (Kucoin)
۵- صرافی اوککس (Okx)
۶- صرافی Upbit
۷- صرافی Cointiger
۸- صرافی Bitfinex
۹- صرافی هوبی (Huobi)
معرفی کیف پول‌ های رمز ارز SNT
در دنیای ارزهای دیجیتال، بدون داشتن کیف پول نمی‌توان هیچ اقدامی کرد. هر کاربری که قصد دارد در بازار ارزها فعالیت کند، قبل از هر چیزی باید یک کیف پول برای این کار انتخاب کرده و استفاده از آن را یاد بگیرد. البته هر کیف پول ممکن است از یک یا چند رمز ارز پشتیبانی می‌کند و امکان ذخیره، دریافت و ارسال توکن‌ها را به کاربران خود می‌دهد. کیف پول‌ها به دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شوند.
برای انتخاب کیف پول مناسب برای رمز ارز SNT، باید به این نکته توجه کنید که این توکن، یک ارز ERC-20 در بلاک چین اتریوم است؛ بنابراین برای ذخیره این رمز ارز، باید از کیف پول‌هایی استفاده کرد که با اتریوم سازگار هستند. البته این رمز ارز، کیف پول نرم افزاری مخصوص به خود را دارد که کاربران می‌توانند از طریق وب سایت استاتوس آن را دریافت کنند. سایر کیف پول‌هایی که از این ارز پشتیبانی می‌کنند، عبارت‌اند از:
۱- کیف پول لجر نانو (Ledger nano s): این کیف پول، یکی از انواع کیف پول سخت افزاری است که از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کند و برای ذخیره رمز ارز SNT مناسب است.
۲- کیف پول ترزور (Trezor): این کیف پول سخت افزاری، یکی از والت‌های محبوب کاربران شبکه SNT است.
۳- کیف پول متامسک (Metamask): کیف پول متا مسک، یک کیف پول نرم افزاری است که از اتریوم و ارزهای ERC-20 پشتیبانی می‌کند. این والت در سه نسخه مرورگر، اندروید و ios برای کاربران استفاده می‌شود. از آنجا که این کیف پول روی گوشی موبایل نصب شده و قابل استفاده است، بسیاری از فعالان ارزهای دیجیتال به‌دلیل سهولت دسترسی و مدیریت دارایی‌ها از آن استفاده می‌کنند.
۴- اتمیک ولت (Atomic wallet): کیف پول اتمیک، یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین والت‌های رمز ارز است. از آنجا که این کیف پول، یک والت موبایلی است و یک صرافی داخلی دارد، بیشتر کاربران را به سمت خود جذب می‌کند.
نتیجه گیری
در این مقاله درباره رمز ارز SNT و شبکه status صحبت کرده و مزایا و معایب این پلتفرم را بررسی کردیم. همچنین در این مقاله اطلاعات مربوط به نحوه عملکرد و سرویس‌های شبکه SNT را به‌طور کامل به شما عزیزان توضیح دادیم. همان‌طور که در مقاله توضیح دادیم، استاتوس به‌عنوان یک پیام‌رسان مبتنی بر شبکه اتریوم در فضای وب ۳ فعالیت می‌کند و قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به نظر شما این رمز ارز برای سرمایه‌گذاری در شبکه اتریوم مناسب است؟

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *