غول مالی ژاپن همچنان به همکاری با ریپل ادامه می‌دهد

شرکت مورنینگ استارت (Morningstar)، شرکت تابعه هلدینگ «SBI Group» که در حوزه خدمات اطلاعاتی مالی فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که همچنان به همکاری خود با ریپل ادامه خواهد داد.
به گزارش کوین تلگراف، مورنینگ استار دیروز تأیید کرد که سود سهام پایان سال خود را به‌صورت XRP‌ واریز خواهد کرد.
پرداخت سود سهام بخشی از برنامه پاداش آخر سال این شرکت است که برای تشکر از سهام‌داران برای حمایت‌شان اجرا می‌شود. طبق این برنامه، مورنینگ استار به‌ازای هر ۱۰۰ سهم چیزی در حدود ۲,۵۰۰ ین ژاپن (۲۳ دلار) پرداخت می‌کند.
SBI خاطرنشان می‌کند که مبلغ دقیق XRPهای پرداختی به سهام‌داران با تکیه بر قیمت ریپل در ۳۰ ژوییه ۲۰۲۰ (۹ مرداد) محاسبه می‌شود. مورنینگ استار از سهام‌داران خود خواسته است تا با استفاده از شرکت تابعه «SBI VC Trade» اقدام به باز کردن حساب‌های ارزهای دیجیتال کنند.
 مورنینگ استار از سال ۲۰۱۹ پرداخت سود سهام را با استفاده از XRP‌ انجام می‌دهد. در آن زمان به‌ازای هر ۱۰۰ سهم، ۳۰ XRP به سهام‌داران تعلق می‌گرفت. مورنینگ استار که مقر آن در توکیو قرار دارد، شرکتی است که در زمینه خدمات تحقیقاتی سرمایه‌گذاری و اطلاعات مالی فعالیت می‌کند. در زمان نگارش این خبر، سهام این شرکت با قیمت ۴۹۳ ین (۴.۵ دلار) معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۲ درصد رشد داشته است. ارزش بازار این شرکت هم ۴۰۷,۰۰۰ دلار است.
شرکت مادر مورنینگ استار هم نسبت به پرداخت سود سهام به‌صورت XRP علاقه نشان داده بود و در سال ۲۰۲۰ قصد راه‌اندازی برنامه‌ای مشابه را داشت. این شرکت به‌صورت فعال در توسعه محصولات مبتنی بر XRP کار می‌کند. ماه فوریه (بهمن) هم اعلام شد که کاربران می‌توانند در پلتفرم «SBI VC Trade» نسبت به اخذ وام به‌صورت XRP‌ اقدام کنند.
این در حالی است که ریپل درگیر یک دعوی قانونی در آمریکا است. علیرغم شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، شرکت SBI همچنان از ریپل حمایت می‌کند. یوشیتاکا کیتائو (Yoshitaka Kitao)، مدیرعامل SBI، پیش‌تر گفته بود که در صورت خروج از آمریکا، ژاپن بهترین کشور برای فعالیت ریپل است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *