معرفی شرکت State Street Global Advisors

State Street Global Advisors  (SSGA)مجموعه‌ای وابسته به شرکت State Street Corporation است که از سال ۱۹۷۸ در صنعت مدیریت سرمایه‌گذاری فعالیت خود را در آمریکا آغاز کرد. درواقع SSGA بخش (سکتور) Investment management شرکت سرمایه‌گذاری State Street است.
براساس آمار منتشرشده در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، این شرکت با مدیریت ۴.۱۴ تریلیون دلار دارایی، از نظر حجم دارایی‌های تحت مدیریت، چهارمین شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری در جهان به شمار می‌آید. شرکت State Street Global Advisors با هدف درک بهتر نیازها و شرایط مشتریان خود، رویکردی منضبط، دقیق و مبتنی بر تحقیق و جست‌وجو را در پیش گرفته و برای دستیابی به اهداف منحصربه‌فرد هریک از مشتریان به آن‌ها کمک می‌کند.
این شرکت با استفاده از استراتژی‌های برتر در زمینه سرمایه‌گذاری، خدمات خود را برای دولت‌ها، شرکت‌ها، موقوفات، بنیادهای غیرانتفاعی، خزانه‌داران شرکت‌ها، مدیران مالی، مدیران دارایی، مشاوران مالی و سایر واسطه‌ها در سراسر جهان ارائه می‌دهد.
فهرست این مقاله
تاریخچه شرکت State Street Global Advisors

در سال ۱۹۷۸، این شرکت با هدف ارائه خدمات مدیریت سرمایه‌گذاری نهادی با تمرکز بر equity index و پول نقد، بخش State Street Global را در شهر بوستون آمریکا تأسیس کرد. از اولین محصولات این شرکت تازه‌تأسیس می‌توان به یک صندوق شاخص داخلی، یک صندوق شاخص بین‌المللی و یک صندوق سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت اشاره کرد. تا پایان سال ۱۹۸۹، این شرکت ۵۳ میلیارد دلار از دارایی مشتریان را تحت مدیریت خود داشت.
در سال ۱۹۹۰، شرکت State Street Global Advisors به‌منظور گسترش دفاتر خود در سطح جهان، اولین دفتر بین‌المللی SSGA را در شهر لندن کشور انگلستان تأسیس کرد. درنهایت طی چهار سال پس از آن ۱۰ دفتر دیگر نیز در سراسر جهان راه‌اندازی شد. روند پیشرفت در این شرکت ادامه پیدا کرده و اکنون خدمات خود را در بیش از ۵۸ کشور جهان به مشتریان ارائه می‌دهد. اکنون ۴۴ سال از زمان تأسیس این بخش از شرکت State Street می‌گذرد و SSGA توسط Cyrus Taraporevala اداره می‌شود.
ویژگی‌های شرکت State Street Global Advisors

یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه مدیریت دارایی است.
بیش از ۴.۱۴ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت این شرکت قرار دارد.
در حال حاضر این شرکت به بیش از ۲.۱۰۰ نفر خدمات خود را ارائه می‌دهد.
دفاتر SSGA در ۵۸ کشور دنیا مستقر هستند.
تا تاریخ مارس ۲۰۲۱، این شرکت ۱۴۲ صندوق EFT مختلف را در کنترل و مالکیت خود داشته است.
این شرکت در آینده نزدیک از سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد.

خدمات شرکت State Street Global Advisors

این شرکت استراتژی‌های سرمایه‌گذاری سفارشی‌شده را برای مؤسسات ایجاد کرده و با راه‌اندازی صندوق‌های ترکیبی دارایی آن‌ها را مدیریت می‌کند. علاوه بر محصولات سازمانی، این شرکت، تنها در بازار آمریکا دارای ۴۶ محصول سرمایه‌گذاری ETF (صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله) است. ETF های موجود براساس ارزش بازار، سبک سرمایه‌گذاری، بخش‌ها، صنعت یا کالا شاخص‌های بین‌المللی و داخلی را ردیابی و دنبال می‌کنند.
صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با نام تجاری StreetTracks، علاوه بر آمریکا در سایر نقاط جهان مانند بلژیک، فرانسه، هنگ‌کنگ و سنگاپور نیز موجود و در دسترس سرمایه‌گذاران هستند. شرکت SSGA، دارای ۲۶ صندوق مشترک است که هرکدام از آن‌ها براساس نوع سرمایه‌گذاری به انواع مختلف بازارهای پولی (money markets)، اوراق قرضه (Bonds) و فراصندوق‌های متنوع (Diversified funds of funds) تقسیم می‌شوند.
نظر شرکت State Street Global Advisors درباره بازار ارزهای دیجیتال
شرکت State Street Corporation، به‌عنوان شرکت مادر SSGA قصد دارد بخشی را به‌منظور سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتالی راه‌اندازی کند. طبق اعلام رسمی State Street، این بخش به امور مالی دیجیتالی خواهد پرداخت که شامل ارزهای دیجیتال، پولی دیجیتالی بانک مرکزی، تکنولوژی بلاک چین و توکن‌سازی می‌شود.
براساس اظهارنظر Ron O’Hanley رئیس هیئت‌مدیره شرکت State Street، این شرکت دارایی‌های دیجیتال را یکی از مهم‌ترین نیروهای مؤثر در اقتصاد جهان می‌دانند و از نظر آن‌ها ارزهای دیجیتال تا پنج سال آینده بر کل صنعت ‌تأثیر خواهد گذاشت.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *