معرفی 5 مزرعه استخراج رمز ارز در دنیا

سرفصل‌های این مقاله
مزرعه استخراج رمز ارز
کدام مزارع هجوم طلای جدید را به جلو هل می‌دهند؟ با پیچیدگی روزافزون شبکه و رقابت در بازار، استخراج‌کنندگان کوچکتر جای خود را به مزرعه استخراج رمز ارز که متخصص در بحث استخراج رمز ارزها هستند، می‌دهند.در این مقاله نگاهی به عوامل رشد استخراج نگاهی انداخته و به معرفی ۵ مزرعه استخراج رمز ارز در دنیا می‌پردازیم.
صنعت استخراج احتمالاً قدیمی‌ترین فعالیت مربوط به ارز رمزپایه است. همه چیز در سال ۲۰۰۹ آغاز شد، زمانی که ساتوشی ناکاموتو اولین بلوک را در شبکه بیت کوین ایجاد کرد.
امروزه، استخراج یک صنعت کامل است که ۱۱۴ کشور در سراسر جهان را دربرمی گیرد و عملکرد شبکه جهانی ارزهای رمزپایه را تضمین می‌کند. طبق تحلیل  Blockchain.info، کل سودآوری بازار طی سال گذشته ۴.۱ میلیارد دلار بوده است. این رقم شامل درآمد حاصل از فروش تجهیزات استخراج، که تخمین زده می‌شود به حدود ۴-۳ میلیارد دلار برسد،  که توسط غول این صنعت یعنی Bitmain صورت گرفته، می‌باشد.

شبکه بیت کوین
در کنار محبوبیت استخراج، پیچیدگی شبکه بیت کوین نیز رشد می‌کند. با وجود این واقعیت که ۸۰ درصد بیت کوین قبلاً استخراج شده است، طبق گفته کارشناسان، کل عرضه فقط تا سال ۲۱۴۰ به پایان خواهد رسید. وضعیت با این واقعیت توضیح می‌یابد که محاسبات لازم برای تولید ارز رمزنگاری شده به طور مداوم پیچیده‌تر می‌شوند و فرآیند استخراج وقت و انرژی بیشتری می‌برد.
در عین حال، بین ۳۰ تا ۶۰ درصد سود حاصل از استخراج صرف هزینه‌های انرژی می‌شود. ارقام نشان می‌دهد، برای حفظ کل زیرساخت‌های رایانه‌ای که با بیت کوین کار می‌کنند، ۳۰ راکتور هسته‌ای با ظرفیت کامل کار می‌کنند.

علی رغم کاهش پاداش برای تولید بلوک، کاهش نصف اندازه پاداش استخراج از ۲۵ بیت کوین به ۱۲.۵ بیت کوین و افزایش پیچیدگی استخراج، استخراج کنندگان هنوز هم می‌توانند تا ۲۰ میلیون دلار در روز در تأیید معاملات دریافت کنند. این موضوع تعداد سرسام آور بازیکنان جدید را که برای پیوستن به “تب دیجیتال” تلاش می‌کنند – و تولید کنندگان تجهیزات را که برای ابداع روش‌های کارآمدتر برای استخراج بیت کوین تحقیق می‌کنند را توضیح می‌دهد.
تجهیزات
در تابستان سال ۲۰۱۷، با افزایش محبوبیت ارزهای رمزپایه، تقاضای بازار نه تنها برای تجهیزات حرفه‌ای، بلکه برای کارت‌های گرافیک (GPU) نیز افزایش یافت. Jon Peddie Research اظهار داشت: فقط در سال ۲۰۱۷ بیش از سه میلیون کارت گرافیک گسسته با بیش از ۷۷۶ میلیون دلار خریداری شده است. گیمرهای رایانه‌ای قادر به خرید GPU‌های مدل برتر نبودند، زیرا حتی قبل از ورود به قفسه‌های فروشگاه‌ها به ماینرها فروخته شده بود و تولید کنندگان کارت‌های AMD و Nvidia رشد سود را ثبت کردند.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷، NVIDIA درآمد خود را بیش از ۵۰ درصد افزایش داد، در مقایسه با سه ماهه دوم ۲۰۱۶، به ۲۵۱ میلیون دلار رسید. درآمد AMD برای مدت مشابه ۱۸ درصد افزایش یافته است – ۲. ۱ میلیارد دلار. پس از سقوط بازار، علاقه به استخراج نیز کاهش یافت – AMD و Nvidia هر دو انتظار کاهش درآمد در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ را دارند.
در همین زمان، استخراج به ابعاد صنعتی رسید. در سراسر جهان، ماینرها متحد شده و کل گیاهان و سخت‌افزار های لازم را ایجاد کرده‌اند و هزاران کارت GPU در مزارع غول پیکر با ظرفیت پتا هش مونتاژ می‌شوند. برخی از شرکت‌ها نیروگاه‌های قبلی را مورد استفاده مجدد قرار می‌دهند و میلیون‌ها دلار در ساخت زیرساخت‌های استخراج سرمایه گذاری می‌کنند.
در تاریخ ۶ ژوئن، شرکت استخراج کوین مینت اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه استخراج Bitcoin در کارخانه ذوب آلومینیوم سابق در ایالت نیویورک، نزدیک مرز ایالات متحده و کانادا افتتاح کند. کوین مینت با حمایت دولت ایالات متحده قصد دارد تا ۱۸ ماه آینده ۱۵۰ شغل ایجاد کند و ۷۰۰ میلیون دلار برای اصلاح نیروگاه ۱۳۰۰ جریب آلکوآ اختصاص دهد.
در همان زمان، بازیکنان بزرگ روش‌های پیچیده تری برای کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش بهره وری تجهیزات – از ساخت مزارع در غارها تا پرتاب استخراجچیان به فضا – پیدا می‌کنند. این استخراج کاران صنعتی چه کسانی هستند؟
معرفی ۵ مزرعه استخراج رمز ارز
در ادامه شما را به بازدید از ۵ مزرعه استخراج رمز ارز در دنیا که بسیار معروف هستند، دعوت می‌کنیم.
مزرعه GigaWatt
راه اندازی شده: ۲۰۱۲
مکان: واشنگتن، ایالات متحده
نرخ هش: ۳. ۱ PH
پیش‌بینی ظهور بازیکنان جدید و سودآور غالباً دشوار است. میلیاردرها کسانی هستند که تا همین اواخر کامپیوترها را تعمیر می‌کردند یا در یک فروشگاه الکترونیکی کار می‌کردند. یکی از آنها، دیو کارلسون، با GPU معمولی شروع به استخراج کرد و اکنون صاحب بزرگترین مزرعه استخراج در آمریکای شمالی است.
یک متخصص نرم افزار و کارآفرین با ۱۰ سال سابقه کار پس از مواجهه با مشکلات مالی در شغل قبلی خود در یک شرکت تبلیغاتی، تصمیم گرفت که استخراج را آغاز کند. شرکت MegaBigPower که بعداً به GigaWatt تغییر نام یافت، در زیرزمین خانه شخصی خود در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و تنها در مدت یک سال به یک تجارت چند میلیون دلاری تبدیل شد.
امروزه این مزرعه در یک انبار صنعتی سابق واقع شده است. با این حال، مکان دقیق آن، مانند سایر مزارع، که صاحبان آن ترجیح می‌دهند توجه مقامات عمومی را جلب نکنند، فاش نمی‌شود.
با گسترش شرکت، کارلسون هزینه‌های عملیاتی ماهانه خود، از جمله حقوق ۱۵ کارمند، را بیش از ۱ میلیون دلار تخمین می‌زند. به گفته وی، رقم نهایی ۳. ۱ پتا هش آن را به طور کامل پرداخت می‌کند. علاوه بر این، موفق به جذب سرمایه‌های اضافی شد و تجهیزات استخراج مبتنی بر تراشه‌های Bitfury را برای فروش به سایر علاقه مندان به بیت کوین آغاز کرد.
تجارت کارلسون ظاهراً خوب پیش رفته است. از جمله عواملی که در موفقیت وی موثر بوده است عبارت است از این که، کارلسون نه تنها آرزوی فرار از فقر داشت، بلکه شانس داشتن قیمت پایین برق را نیز داشت.
ایالت واشنگتن، محل استقرار این شرکت، ارزان‌ترین انرژی را در کشور با تنها ۰.۰۹۵۶ دلار در هر کیلووات ساعت برای افراد و ۰.۰۸۴۲ دلار در هر کیلووات ساعت برای مشاغل ارائه می‌دهد.
مزرعه Genesis Mining

راه اندازی شده: ۲۰۱۴
مکان: ایسلند
نرخ هش: ۱۰۰۰ گیگاهرتز
یکی دیگر از صاحبان یک مزرعه استخراج واقعاً بزرگ، Genesis Mining است. در ابتدا، محل استخراج آنها در بوسنی و چین واقع شده بود، اما امروز آنها در ایسلند و کانادا متمرکز شده‌اند. آب و هوای سرد – همراه با قیمت ارزان برق – این کشورها را برای استخراج ارز رمزپایه جذاب می‌کند.
اعتقاد بر این است که مزارع استخراج Genesis بزرگترین مصرف کننده برق در ایسلند هستند. مصرف برق و سرمایه معمولاً توسط استخراج کاران بزرگ مخفی نگه داشته می‌شود، بنابراین موقعیت دقیق مزارع آنها نیز همین است. جنسیس، مانند کارلسون و دیگران، مطابق با سیاست امنیتی خود، موقعیت دقیق جغرافیایی مزارع استخراج خود را فاش نمی‌کند.
مزرعه استخراج دالیان(Dalian mining farm)
راه اندازی شد: ۲۰۱۶
مکان: دالیان، چین
استخراج ماهانه: ۷۵۰ BTC
هزینه برق ماهانه: ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار دلار
نرخ هش: ۳۶۰۰۰۰ TH *
* با توجه به هش ریت متوسط ​​شبکه بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۷
چین به دلیل کارخانه‌های متعدد در زمینه تولید کارت‌های ویدیویی و استخراج کنندگان ASIC شناخته شده است. در نتیجه، استخراج کاران در چین از مزیت خرید تجهیزات با قیمت پایین برخوردار هستند. تحویل تجهیزات ارزان‌تر است – یا حتی کاملا رایگان.
چین در کنار کشورهای ونزوئلا، تایوان و اوکراین در میان کشورهایی است که کمترین قیمت را برای برق دارند. مهمترین عامل در این امر تصمیم دولت چین برای تشویق تولید صنعتی ارز رمزنگاری شده با کاهش قیمت مصرف برق برای صاحبان رسمی چنین مزارع است.
چین جمعیت زیادی دارد و این باعث افزایش رقابت شغلی می‌شود. در این کشور مدتهاست که شهرهای صنعتی وجود داشته و کارگران بدون اینکه به دنیای خارج مراجعه کنند زندگی می‌کنند.
همین امر در مزارع استخراج نیز انجام می‌شود، جایی که مدیران سیستم با اطمینان از تولید بدون وقفه ارزهای رمزپایه، آماده زندگی در خوابگاه‌های نزدیک مزرعه با حقوق نسبتاً اندک هستند.
همه این عوامل زمینه مناسبی را برای استقرار بزرگترین مزارع استخراجی مانند استان لیائونینگ ایجاد می‌کنند. شهر کوچک آن دالیان مرکز استخراج معادن چین و احتمالاً کل جهان است.
این مرکز یک مزرعه استخراج سه طبقه است که با سیستم تهویه مخصوص طراحی شده است. در حال حاضر، مزرعه دالیان بیش از سه درصد از میزان هش کل شبکه بیت کوین را تشکیل می‌دهد.
استان دیگر چین، سیچوان ، یک مزرعه صنعتی در نزدیکی یک نیروگاه برق آبی راه اندازی کرد. از سال ۲۰۱۶، ظرفیت مزرعه تقریباً ۳ برابر شده و به ۱۲ PH رسیده است. استانهای دیگر، در سراسر چین، نیز مزارع استخراج بزرگ خود را دارند.
مزارع سوئیس

سال راه اندازی: ۲۰۱۶
مکان: لینتال، سوئیس
نرخ هش: ناشناخته
بزرگترین مزرعه استخراج معادن در سوئیس در دهکده کوچک Linthal در قسمت شرقی کشور واقع شده است. صاحب آن، گیدو رودلفی، قبلاً یک مزرعه استخراج در زوریخ را اداره کرده است، اما هزینه‌های عملیاتی آن را بسیار زیاد می‌داند. پس از تقریباً دو سال جستجو، رودلفی Linthal را انتخاب کرد، که جذاب‌ترین قیمت برق را در کشور ارائه می‌دهد.
مزرعه جدید، واقع در یک ساختمان سابق کارخانه، بزرگترین مزرعه سوئیس به حساب می‌آید. اگرچه موضوع پردازنده‌های خنک کننده هنوز به قوت خود باقی است، رودلفی اصرار دارد که سود مالی احتمالی برای او تعیین کننده نیست.
او معتقد است جهان به دلایل سیاسی بیشتر به بیت کوین احتیاج دارد. صاحب مزرعه ارز رمزنگاری شده را با اینترنت دهه ۱۹۹۰ مقایسه می‌کند، زمانی که بسیاری از مردم با شک و تردید زیادی به این پدیده نگاه می‌کردند.
مزارع روسیه
استخراج ماهانه: ۶۰۰ BTC
نرخ هش: ۳۸ PH
روسیه همچنین در میان کشورهایی است که مناطق بزرگ استخراج معادن در آنها واقع شده است. اعتقاد بر این است که بزرگترین آنها نزدیک مسکو واقع شده است، اگرچه محل دقیق مزرعه اعلام نشده است. قدرت مزرعه مسکو امکان استخراج تقریباً ۶۰۰ بیت کوین در ماه را فراهم می‌کند.
این ارز توسط ۳۰۰۰ AntminerS9 ASIC-miner  تولید می‌شود و برای این منظور به عملکرد حدود ۳۸ PH در ثانیه نیاز است. برای خنک‌سازی این مقدار تجهیزات، از تهویه مدرن ایسلند استفاده می‌شود. Slavorum.org می‌گوید: هزینه‌های برق هر ماه بیش از ۱۲۰۰۰۰دلار است.
نگاه به آینده
مزارع بزرگ استخراج فقط چند سال پیش شروع به کار کردند. در سال ۲۰۱۴، این مزارع  مورد علاقه خیلی‌ها بودند. امروزه، مزارع استخراج از زیرساخت‌های تکنولوژیکی بزرگی با کارمندان منظم و کارمندان حرفه‌ای مانند GigaWatt، Genesis Mining یا Coinmint تشکیل شده است که در محل کارخانه‌های قبلی به فعالیت مشغول می‌شوند.
با افزایش پیچیدگی شبکه و کاهش قیمت ارزهای رمزپایه، ماینرهای تکی در حال بیرون رفتن از این صنعت هستند. با این حال، آن دسته از بازیکنانی که موفق به استقرار زیرساخت‌های گسترده می‌شوند، قادر به ایجاد تعادل ایده آل در بهره وری و هزینه کم خواهند بود.

معرفی ۵ مزرعه استخراج رمز ارز در دنیا

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *