واریز به کوینکس + نحوه برداشت از کوینکس

واریز و برداشت در کوینکس، موضوع اصلی این مطلب از سری مقالات آموزش صرافی کوینکس در وب سایت خبر روز است. بعد از آنکه مراحل ثبت نام و ورود به کوینکس را پشت سر گذاشتید، باید با نحوه شارژ اکانت کوینکس (نحوه واریز ریال به صرافی کوینکس) و سقف برداشت از کوینکس بدون احراز هویت و با احراز هویت آشنا شوید. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
آموزش واریز پول به کوینکس
درصورتی‌که مایل به واریز رمز ارز از یک صرافی دیگر و یا کیف پول دیجیتالی به آدرس کیف پول کوینکس خود هستید، لازم است آدرس کیف پول کوینکس خود را در اختیار داشته باشید. جهت واریز به کوینکس ابتدا وارد پنل کاربری خود شده و سپس از طریق گزینه “Assets” موجود در داشبورد بالا سمت راست صفحه به گزینه “Deposit” بروید.

فرض کنید در این مثال قصد واریز USDT-TRC20 را داریم.

پس از ورود به صرافی کوینکس به صفحه مربوط به واریز ارز مانند مراحل زیر عمل کنید.
از طریق گزینه “Coin Type” رمز ارز مدنظر (USDT) را جستجو کنید.
سپس از طریق گزینه “Protocol Type” شبکه انتقال مدنظر (USDT-TRC20) را انتخاب کنید.
در آخر از طریق گزینه “Copy address” یا “Show QR code” به آدرس کیف پول USDT در صرافی کوینکس دسترسی پیدا می‌کنید.
این آدرس را در کیف پول یا صرافی دیگری که قصد واریز از آن را دارید، کپی یا اسکن کنید.
در هنگام واریز ارز به صرافی لازم است به حداقل میزان مجاز واریز توجه داشته باشید.
همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که هر آدرس واریز مختص به یک ارز خاص بوده و در صورت واریز رمز ارز دیگر دارایی شما از بین خواهد رفت.
در آخر می‌توانید از طریق منوی کنار صفحه به گزینه “Deposit Records” رفته و سابقه واریزی‌های خود را بررسی کنید.

نحوه واریز ریال به صرافی کوینکس
شارژ حساب در صرافی کوینکس و یا به عبارتی نحوه واریز پول به‌منظور ترید کردن ارزهای مختلف یا خرید و فروش می‌باشد، در این خصوص باید مراحل زیر طی شود.

لازم است که وارد اکانت که از قبل ثبت‌نام‌شده است در کوینکس شد.
بعد از ورود به اکانت از منوی بالای سایت گزینه “Assets” را بیابید سپس از کشوی زیر منو گزینه Deposit را انتخاب کنید.
در صفحه جدید در قسمت Coin Type باید رمزارزی که قصد واردکردن آن به کوینکس دارید را انتخاب نمود. مثلاً ارز تتر با علامت اختصاری USDT انتخاب می‌شود در قسمت بعدی نوع بستر وارد می‌شود. مثلاً USDT در بستر اتریوم یا ترون می‌باشد. بهتر است برای انتخاب بستر از Trc20 استفاده نمود که بستر رمزارز Tron می‌باشد و کارمزد نزدیک به صفر دارد.
در قسمت Deposit To می‌توان آدرس تتر را مشاهده کرد. با کلیک روی دکمه Copy address آدرس کپی می‌شود. با این آدرس هرکسی می‌تواند برای کاربر در بستر Tron دلار و یا همان USDT واریز کند. در واقع این همان آدرسی است که وقتی از صرافی‌های ایرانی دلار خرید می‌شود باید به آنها داد تا بتوان USDT کاربر را به آن انتقال بدهند.

واریز تتر به کوینکس
اگر کاربران ایرانی از داخل کشور بخواهند در این صرافی فعالیت کنند، باید ابتدا رمز ارزی همچون تتر را برای شروع فعالیت به این صرافی واریز کنند. درصورتی‌که شما در کیف‌پول رمز ارز خود مقداری تتر داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی آن را به صرافی کوینکس انتقال دهید (شرح آن را در ادامه خواهیم آورد) اما درصورتی‌که هیچ رمز ارزی‌ در کیف‌پول خود نداشته باشید، لازم است در ابتدا یک صرافی معتبر ایرانی که از ریال پشتیبانی می‌کند را انتخاب کنید و سپس با کمک کارت بانکی خود اقدام به خرید رمز ارز تتر کنید.
در مرحلۀ بعد، برای آنکه مشکلی برای شما پیش نیاید، بهتر است ابتدا رمز ارز تتر خود را از صرافی ایرانی به کیف‌پول انتقال دهید و سپس رمزارزها را از کیف‌پول به حساب معاملاتی خود در صرافی کوینکس واریز کنید (ناگفته نماند که صرافی کوینکس مشکلی با فعالیت کاربران ایرانی ندارد). توجه داشته باشید که فرایند واریز دیگر ارزهای دیجیتال نیز به همین ترتیب است و درصورتی‌که قصد واریز رمزارز به صرافی خارجی دیگری را نیز داشته باشید، باید همین فرایند را طی کنید. با فرض اینکه شما در کیف‌پول خود مقداری تتر دارید، فرایند واریز تتر به صرافی کوینکس را شرح خواهیم کرد.

ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و از نوار بالای صفحه نشان‌گر ماوس خود را روی تب Assets نگه دارید. با این کار زیرمنویی به نمایش در می‌آید که باید از میان گزینه‌های موجود در آن Deposit را به‌معنای واریز انتخاب کنید.
در صفحه‌ای که باز می‌شود، باید از بخش Coin Type رمز ارز موردنظری که قرار است به صرافی کوینکس واریز کنید را انتخاب کنید. از آنجایی که ما قصد داریم رمز ارز تتر را به صرافی ارسال کنیم، رمزارز تتر با نماد USDT را جست‌وجو و انتخاب می‌کنیم.
در بخش بعد، باید شبکۀ انتقال را انتخاب کنید. معمولاً بهترین شبکه برای انتقال تتر شبکۀ TRC-20 است. با انتخاب شبکۀ انتقال، صرافی پیغامی را به شما نشان و شما را آگاه خواهد کرد که آدرس ایجادشده تنها برای انتقال تتر بر مبنای شبکۀ بلاک چین ترون ایجاد شده است و انتخاب هر رمز ارز دیگری یا شبکه‌های متفاوت منجر به ازدست‌رفتن سرمایۀ شما خواهد شد. با فعال‌کردن گزینۀ I’m aware of thr risk and would like to proceed و کلیک روی گزینۀ Confirm، آدرس برای شما به نمایش در می‌آید.

حالا شاهد آدرس ایجادشده خواهید بود که می‌توانید آن را با کلیک روی گزینۀ کپی که در تصویر هم مشخص شده است کپی کنید و یا با کلیک روی گزینۀ QR Code، بارکد ایجادشده را با کمک بارکدخوان کیف‌پول اسکن کنید. نکته‌ای که در واریز برخی از ارزهای دیجیتال باید به آن توجه کنید، این است که برخی از ارزهای دیجیتال علاوه بر نیاز به آدرس، به تگ یا ممو (Memo) نیز برای واریز و برداشت از کوینکس نیاز دارند؛ البته برای واریز تتر به صرافی کوینکس تنها کپی‌کردن آدرس کفایت می‌کند.

در این مرحله، باید به کیف‌پول خود مراجعه کنید و باقی مراحل را از آنجا ادامه دهید. در قدم اول، رمز ارز تتر (USDT/Tether) را بر مبنای شبکۀ انتقالی که در صرافی انتخاب کرده بودید، پیداکرده و روی آن کلیک کنید. زمانی‌که شما رمز ارز تتر را در کیف‌پول جست‌وجو کنید، چند مورد پیدا خواهد شد که هرکدام بر بستر شبکه‌ای متفاوت هستند. از آنجایی که ما در صرافی کوینکس شبکۀ انتقال TRC-20 را انتخاب کرده بودیم، در کیف‌پول نیز باید تتر بر مبنای TRC-20 را انتخاب کنیم.
پس از رفتن به صفحۀ رمز ارز (تتر پیاده‌سازی‌شده بر شبکۀ TRC-20)، گزینۀ Send را انتخاب کنید؛ زیرا قرار است شما رمز ارز تتر را به حساب خود در صرافی انتقال دهید. در مرحلۀ بعد باید آدرس که در صرافی کپی کرده بودید را در کادر اول قرار دهید و مقدار رمز ارز تتر واریزی را در کادر دوم قرار دهید و درنهایت روی گزینۀ Continue در نوار بالای سمت راست صفحۀ نمایش گوشی خود کلیک کنید. با انجام درست مواردی که گفته شد (آدرس درست، انتخاب شبکۀ انتقال و رمز ارز مناسب و رعایت حداقل میزان واریز)، پس از مدتی کوتاه رمز ارز تتر از کیف‌پول به حساب شما در صرافی منتقل خواهد شد.

نحوه واریز پول به کوینکس با گوشی
واریز و برداشت از کوینکس هم از طریق وب‌سایت و هم از طریق اپلیکیشن این صرافی قابل انجام است. واریز تتر و یا هر رمز ارز دیگری از کیف‌پول به صرافی با کمک اپلیکیشن صرافی کوینکس تفاوت چندانی با عملیات آن در وب‌سایت صرافی ندارد. با این حال، برای آنکه به مشکلی در این زمینه برخورد نکنید، فرایند آن را به‌صورت خلاصه بیان می‌کنیم.
در ابتدا وارد حساب کاربری خود در اپلیکیشن صرافی کوینکس شوید و از نوار پایین صفحه تب Assets به معنای دارایی‌ها را انتخاب کنید. در صفحۀ Assets گزینۀ Deposit را که در تصویر هم مشخص شده است انتخاب کنید تا بتوانید رمز ارز تتر (یا هر رمزارز دیگری) را به حساب خود واریز کنید.

در صفحۀ جدیدی که برای شما باز می‌شود، از منوی بالا رمز ارز موردنظر خود را انتخاب کنید و از منوی دوم، شبکۀ انتقال را انتخاب کنید. با انجام آنچه گفته شد، یک آدرس برای واریزکردن تتر بر مبنای شبکۀ انتقال انتخاب‌شده ایجاد خواهد شد که می‌توانید آن را کپی و یا از بارکد موجود استفاده کرده و آن را اسکن کنید.

کار شما در اپلیکیشن صرافی در این مرحله به پایان می‌رسد. حالا کافی است که به کیف‌پول خود مراجعه کنید و مراحل را دقیقاً طبق آنچه پیش از این برای واریز تتر به صرافی کوینکس توضیح داده شد انجام دهید. همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، انجام واریز و برداشت از کوینکس در وب‌سایت و اپلیکیشن تفاوت چندانی با هم ندارند.
آموزش برداشت ارز از کوینکس
جهت برداشت رمز ارز از صرافی کوینکس و انتقال آن به آدرس یک کیف پول رمز ارز یا صرافی دیگر ابتدا لازم است آدرس کیف پول مقصد را در اختیار داشته باشید. پس از آن به حساب کاربری Coinex خود رفته و مانند مراحل زیر عمل کنید:

پس از ورود به حساب کاربری، از طریق منوی بالا سمت راست صفحه به گزینه “Assets” بروید.
سپس بر روی گزینه “Withdraw” کلیک کنید.

در این مثال نیز فرض کنید قصد برداشت رمز ارز USDT-TRC20 را دارید.

پس از ورود به صفحه برداشت کوینکس مراحل زیر انجام دهید.
ابتدا از طریق گزینه “Coin Type” رمز ارز مدنظر (USDT) را انتخاب کنید.
در گام بعدی گزینه “Normal withdrawal” را انتخاب کنید.
در گام سوم، همان پروتکلی را که پلتفرم مقصد پشتیبانی می‌کند انتخاب کنید.
در گام چهارم، در فیلد “Withdrawal address” آدرس مقصد را با دقت وارد کنید.
در گام پنجم، مقدار رمز ارزی که قصد برداشت آن را دارید، وارد کنید.
در آخر نیز پس از بررسی مجدد موارد بالا در صورت تأیید، جهت ورود به مراحل بعدی برداشت، بر روی گزینه “Submit” کلیک کنید.

بر اساس نوع سیستم شناسایی دو عاملی که از قبل انتخاب کرده‌اید کد تأییدی به شما ارسال می‌شود.
از طریق پیامک یا اپلیکیشن Google Authenticator Code این کد را دریافت می‌کنید.
این کد را در صفحه‌ای مشابه تصویر بالا وارد کنید.

سپس به آدرس ایمیل خود رفته و ایمیلی که از جانب صرافی به شما ارسال شده است را بازکنید.
در محتوای این ایمیل اطلاعات برداشت را یک‌بار دیگر بررسی کنید.
پس از بررسی مجدد میزان برداشت و آدرس مقصد، بر روی گزینه “Reconfirm” کلیک کنید.
توجه داشته باشید که برای افزایش امنیت کاربران این لینک تنها برای 30 ثانیه اعتبار دارد.

در این مرحله صفحه بالا به شما نمایش داده خواهد شد.
جهت نهایی کردن مراحل بالا بر روی گزینه آبی رنگ “Authorize” کلیک کنید.

پس از آنکه درخواست برداشت شما با موفقیت انجام شود ایمیلی مشابه تصویر بالا از جانب صرافی Coinex به شما ارسال می‌شود.

نحوه برداشت رمز ارز از اپلیکیشن کوینکس
برداشت رمز ارز در صرافی کوینکس و انتقال آن به یک آدرس، از دیگر عملیات مالی‌ای است که در این صرافی انجام می‌شود. برای انجام این کار در اپلیکیشن صرافی کوینکس باید ابتدا به پلتفرم گیرنده یعنی کیف‌پول مراجعه کنید و رمز ارز را بر مبنای شبکه انتقال موردنظر انتخاب کنید. سپس در صفحۀ رمز ارز موردنظر، گزینۀ Receive را انتخاب کنید؛ زیرا قرار است رمز ارز را از صرافی برداشت‌کرده و به آدرس کیف‌پول (یا هر پلتفرم دیگری) ارسال کنید.
آدرس مناسب برای انتقال و همچنین بارکد در صفحۀ جدید ایجاد شده است که می‌توانید از هرکدام خواستید استفاده کنید. شما می‌توانید با کمک گزینه‌های موجود در پایین صفحه برای کپی‌کردن و یا به اشتراک‌گذاشتن آدرس استفاده کنید. پس از کپی‌کردن آدرس حالا کار شما با کیف‌پول تمام‌شده و باید به اپلیکیشن صرافی مراجعه کنید.

در مرحلۀ اول، از نوار پایین صفحه تب Assets را انتخاب کنید و گزینۀ Withdraw به معنای برداشت را در صفحۀ جدید انتخاب کنید.

 
در این صفحه از منوی بالای صفحه باید رمز ارز موردنظر خود را انتخاب کنید. در بخش Transfer Mode دو گزینه برای شما وجود دارد: Normal Transfer و Inter-user Transfer. در این بخش Normal Transfer را شرح خواهیم داد و پس از آن به بررسی Inter-user Transfer خواهیم پرداخت.
اگر رمز ارز موردنظر را پیش از این انتخاب نکردید، از منوی بالای صفحه رمزارز موردنظر را پیدا و آن را انتخاب کنید. در کادر Withdraw Account نیز باید آدرس کیف‌پول (که پیش از این در کیف‌پول کپی کرده بودید) را واریز کنید و یا با استفاده از بخش بارکدخوان، بارکد ایجادشده را در کیف‌پول اسکن کنید. در کادر Amount نیز باید مقدار رمز ارزی که قصد دارید انتقال دهید را وارد کنید و درنهایت روی گزینۀ Withdraw Now در پایین صفحه کلیک کنید.

اما درصورتی‌که بخواهید رمز ارز را از حساب خود به حساب شخص دیگری که در صرافی کوینکس حساب دارد ارسال کنید، گزینۀ Inter-user Transfer را انتخاب کنید تا انتقال دارایی به‌صورت داخلی انجام شود. با این کار کارمزد انتقال شما صفر خواهد بود. با انتخاب Inter-user Transfer درواقع شما به آدرس انتقال در کیف‌پول نیازی نخواهید داشت و کافی است که ایمیل و یا شماره تماس شخص گیرنده (که در زمان ثبت‌نام در صرافی استفاده کرده است) را در کادر Recipient Account وارد کنید و در کادر Amount نیز مقدار رمز ارزی که قرار است انتقال دهید را بنویسید. درنهایت، روی گزینۀ Withdraw Now در پایین صفحه کلیک کنید.

مشکل برداشت از کوینکس
برداشت دارایی از صرافی کوینکس یکی از عملیات مالی‌ای است که حتماً در طی فعالیت خود در صرافی آن را انجام خواهید داد. برای آنکه برداشت شما با موفقیت انجام شود، لازم است که به برخی از نکات بسیار مهم در رابطه با شبکۀ بلاک‌چین توجه داشته باشید. در ادامه، نکاتی را بازگو خواهیم کرد تا مشکلات شما را در زمان برداشت رمز ارز از صرافی کوینکس به حداقل برساند. درصورتی‌که تمام مراحل برداشت رمز ارز را به‌درستی از صرافی انجام دهید، مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. برای آنکه فعالیت شما در بازار ارزهای دیجیتال با موفقیت همراه باشد، لازم است تا اطلاعات و تجربۀ کافی در این زمینه داشته باشید. شرکت در یک دورۀ آموزش رمز ارز می‌تواند به شما کمک کند تا در کنار اساتید، با بهره‌گرفتن از دانش و تجربۀ آن‌ها در کم‌ترین زمان به موفقیت برسید. در ادامه، مشکلاتی که برخی از کاربران در زمان برداشت از کوینکس با آن مواجه بوده‌اند را آورده‌ایم.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان واریز و برداشت از کوینکس (یا هر صرافی دیگر) باید به آن توجه کنید، شبکۀ انتقال است. درحقیقت، شبکۀ انتقال بستر مناسبی برای جابه‌جایی رمزارزها به حساب می‌آید. درصورتی‌که یک رمز ارز در بستر یک شبکۀ خاص پیاده‌سازی شده باشد و شما قصد برداشت آن را داشته باشید، باید شبکۀ انتقال را در پلتفرم فرستنده (صرافی کوینکس) متناسب با آن انتخاب کنید.

یکی دیگر از مواردی که کاربران در هنگام برداشت دارایی از صرافی کوینکس با آن مواجه بوده‌اند، نرسیدن دارایی به کیف‌پول مقصد است. این مشکل ناشی از واردکردن آدرس اشتباده توسط کاربر است. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل، آدرس گیرنده را کپی‌ کنید و آن را تایپ نکنید.

واردکردن ممو (Memo)

عدم‌جایگذاری تگ یا ممو، مشکل دیگری است که کاربران در زمان واریز و برداشت از کوینکس از آن شکایت داشته‌اند. باید توجه داشته باشید که برخی از ارزهای دیجیتال تنها با جایگذاری آدرس کیف‌پول ارسال (و البته دریافت) می‌شوند درحالی‌که برخی دیگر از ارزهای دیجیتالی هستند که از کاربر می‌خواهند در زمان واریز و برداشت (در اینجا برداشت) رمز ارز، علاوه بر آدرس کیف‌پول، تگ یا مموی رمزارز را نیز وارد کنند. برای برداشت رمزارزهایی که به ممو نیاز دارند، علاوه بر آدرس کیف‌پول باید ممو (Memo) نیز جایگذرای شود. EOS یکی از ارزهای دیجیتالی است که علاوه بر آدرس کیف‌پول برای واریز و برداشت، به ممو (Memo) هم نیاز دارد.

حداقل میزان برداشت

هر کاربری با توجه به فعالیت و دارایی خود در صرافی کوینکس، رتبه‌بندی می‌شود. این افراد با توجه به رتبه‌ای که در آن قرار می‌گیرند، مجاز هستند روزانه مقدار خاصی از رمز ارز را واریز و برداشت کنند. علاوه بر این‌ها، صرافی یک مقدار حداقل را در برداشت هر رمز ارز برای تمام کاربران مشخص کرده است.

توجه به پشتیبانی پلتفرم گیرنده از رمز ارز

در هنگام برداشت رمز ارز از صرافی کوینکس و ارسال آن به یک آدرس دیگر باید مطمئن شوید که پلتفرم گیرنده از رمز ارزی‌ای که قرار است برداشت کرده و به آن آدرس ارسال کنید، پشتیبانی می‌کند. به‌عنوان مثال، اگر قرار است رمز ارز تتر را از صرافی کوینکس برداشت کنید و آن را به کیف‌پول X انتقال دهید، باید مطمئن شوید که کیف‌پول X از رمز ارز تتر، آن‌هم در بستر شبکۀ انتقال مناسب پشتیبانی می‌کند.

گاهی اوقات ممکن است شما تمام نکات را در زمان برداشت رمز ارز رعایت کرده باشید اما باز هم رمز ارزی که برداشت کرده‌اید به حساب کیف‌پولتان ننشیند. در چنین شرایطی، احتمالاض شبکه با مشکلات موقتی و یا به‌روزرسانی مواجه است و بلافاصله با رفع مشکل، برداشت رمز ارز و انتقال به کیف‌پول به‌طور خودکار انجام خواهد شد.
سپرده‌ گذاری در صرافی کوینکس

سرمایه‌گذاران در صرافی کوینکس محدود به ترید با رمز ارز هستند. این صرافی رمز ارز، هیچ روش دیگر سپرده‌گذاری را جز رمز ارز معتبر نمی‌داند. برای مبادله در این صرافی ابتدا باید ارز موردنیاز را از صرافی دیگر خریداری و سپس، به‌عنوان سپرده، آنها را در کوینکس واریز نمود.
چگونه در کوینکس سپرده‌گذاری کنیم؟
1-مراجعه به وب‌سایت صرافی کوینکس، در گوشه بالا سمت راست گزینه دارایی‌ها یا Assets را باید انتخاب نمود.
2- سکه‌ای واریزی را انتخاب کرده و سپس بر روی سپرده یا Deposit کلیک نمایید.
3- برای واریز BTC به مقصد موردنظر از دو طریق می‌توان وارد عمل شد. راه اول از آدرس برای واریز استفاده کرد. برای کپی‌کردن آدرس در کلیپ بورد، کافی است روی نمادی که در سمت راست آن کلیک شود. سپس کپی را در آدرس خروجی پلتفرم ارسال‌کننده قرار داده و درخواست واریز BTC را در کوینکس Submit نمایید.
راه دوم برای واریز استفاده از کد QR می‌باشد. برای این منظور بهتر است BTC را از پلتفرم ارسال‌کننده خارج کنید و از اسکنِ کد QR بهره بگیرید، کد QR ارائه شده توسط پلتفرم ارسال را اسکن کنید تا بتوانید BTC را در صرافی کوینکس واریز نمایید.
خلاصه مطلب
در این مطلب روش واریز و برداشت در کوینکس را به صورت مرحله به مرحله و تصویری به شما عزیزان آموزش دادیم. در آخر نیز روش سپرده گذاری در صرافی کوینکس را برای ترید رمز ارز توضیح دادیم. اگر در هریک از مراحل واریز به صرافی کوینکس و یا برداشت از صرافی نیاز به راهنمایی داشتید، از طریق بخش نظرات، سوال خود را با ما مطرح کنید.
سؤالات متداولدرصورتی‌که تمام مراحل برداشت به‌درستی انجام شده باشد اما رمز ارز به پلتفرم مقصد ننشیند، مشکل احتمالی چه خواهد بود؟در چنین شرایطی، احتمالاً شبکه در حال به‌روزرسانی است و یا فعالیت به‌دلیل برخی موارد مشکوک متوقف شده است. پس از به‌روزرسانی و یا رفع مشکل، برداشت به‌صورت خودکار انجام خواهد شد.آیا برای واریز و برداشت تتر به ممو (Memo) نیاز است؟خیر. تتر ازجمله ارزهای دیجیتالی است که برای انتقال تنها به آدرس پلتفرم مقصد نیاز دارد. با این حال، برخی از رمزارزها ازجمله EOS علاوه بر آدرس، به ممو (Memo) نیز نیاز دارند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *