پروژه خط ۲ قطار شهری اصفهان باید در اولویت تکمیل باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیش‌ از ظهر امروز در مراسم  ورود دستگاه حفار مکانیزه (TBM) به ایستگاه چهارسو، اظهار داشت: پروژه خط ۲ قطار شهری اصفهان، پروژه بزرگ استان اصفهان است و باید در اولویت تکمیل باشد؛ قطعاً حمایت مجموعه مدیریت ارشد استان می‌تواند در دستیابی به اهداف این پروژه، کارساز باشد. وی افزود: ۳۸ درصد از کارهای عمرانی این پروژه صورت‌ گرفته‌ است که البته این‌کارها، مقدار اندکی از حجم وسیع پروژه را شکل می‌‌دهند؛ لازم است بعد از عملیات عمرانی، عملیات تأسیساتی، مکانیکی، برقی و … نیز صورت گیرند، این‌کار احتیاج به اهتمام مجموعه مدیریتی استان اصفهان دارد. نورصالحی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد، ۵۹۰ میلیون یورو اعتبار برای انجام این پروژه تخصیص داده شده‌ است، عنوان کرد: مقرر بود که در طی ۴۰ ماه عملیات این خط انجام گیرد؛ البته اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات، نیازمند هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان عمران شهرداری اصفهان، مجموعه مشاوران و پیمکاران، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و گروه صنعتی مپنا است. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم سرعت‌بخشیدن به بهره‌برداری از این پروژه یادآور شد: کل پروژه می‌تواند در ۳۶ ماه یا حتی کمتر انجام شود، اما انتظار ما این است که حداقل بهره‌برداری از ایستگاه شهید حجازی تا ایستگاه امام حسین(ع)، در طی زمان معین شده انجام شود؛ بالأخره منفعت انجام‌شدن پروژه به خود مردم و تردد در سطح شهر می‌رسد، بنابراین در اجرای این پروژه، تسریع شود. وی در ادامه بیان کرد: تا اول مهر ماه نیاز است که حداقل هزار اتوبوس در سطح شهر تردد کنند، گرچه هم‌اکنون هر روز بین ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر از طریق خط یک مترو اقدام به جابجایی می‌کنند، اما با اتوبوس، روزانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر جابه‌جا می‌شوند؛ در صورتی که شرایط بیماری کرونا تا مهر ماه پایدار بماند، پیش‌بینی می‌شود که این مقدار به ۶۵۰ هزار نفر در روز برسد؛ هم‌اکنون تنها ۶۰۰ اتوبوس فعال در سطح شهر وجود دارد، حدود ۱۷۳ اتوبوس هم خریداری شده‌ است که امید دارم با توجه به پرداخت هزینه آن، سریعاً به اصفهان ارسال شود؛ برای بازسازی اتوبوس‌ها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص‌ داده شده‌‌ است. نورصالحی ضمن اشاره به خط یک مترو اصفهان در پایان سخنانش گفت: خط یک قرار است از سمت جنوب به دانشگاه صنعتی اصفهان و از سمت شمال به بهارستان متصل شود؛ مسؤولان ذی‌ربط مایل هستند که تأمین منابع مالی و اجرا را از طرف دولت به شهرداری اصفهان بسپارند تا عملیات گسترش خط یک صورت پذیرد؛ تسهیل رفت‌وآمد مردم با احداث قطار شهری و تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی استان، یکی از بهترین کارهایی است که قابلیت انجام آن در همین دوره مدیریتی وجود دارد. انتهای پیام/۳۶۴۹/ح/






شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *