آشنایی با سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال و چشم انداز آن ها

تقریبا از سال ۲۰۰۸، ارزهای دیجیتال به دنیای سرمایه‌گذاری معرفی شد و با گذشت زمان و برتری‌های آن نسبت به ارزهای فیات یا ارزهای بدون پشتوانه، امروزه به یکی از پرطرفدارترین ارزها برای سرمایه‌گذاران موفق است. به همین دلیل است که سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال به شیوه‌های مختلف در حال فعالیت هستند و سرمایه‌گذاران مهم پیش‌بینی‌های جالبی درباره این ارزها داشته‌اند. آگاهی از چشم‌انداز این سرمایه‌گذاران از ارزهای دیجیتال، به سرمایه‌گذاران تازه‌نفس افق دید بهتری می‌دهند.
به طور مثال، اگر شما بخواهید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید به اطلاعاتی از قبیل انواع سرمایه‌گذاران رمز ارز، رویکرد آن‌ها و چشم‌انداز موفق‌ترین سرمایه‌گذاران این بازار نیاز دارید. این اطلاعات به شما اجازه می‌دهد با خاطری آسوده‌ و بدون نگرانی فعالیت خود را در این حوزه آغاز کنید. پس برای کسب این اطلاعات ارزشمند با ما در این مقاله همراه باشید. چطور با ۱۰۰هزارتومان بیت‌کوین بخریم؟! مشاهده ویدیو در اینستاگرام

انواع سرمایه ‌گذاران مهم رمز ارز و چشم‌انداز آن‌ ها
با محبوبیت روزافزون ارزهای رمزنگاری شده، موسسات دولتی، خصوصی و سایر قشرهای سرمایه‌گذار جامعه وارد دنیای وسوسه‌انگیز آن شدند. رفته‌رفته هرکدام از این نهادها با رویکردی متفاوت شروع به فعالیت و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز کردند. در واقع هرکدام از این نهادها دیدگاه جدیدی را وارد دنیای سرمایه‌گذاری کردند که بررسی آن‌ها برای هر سرمایه‌گذار تازه‌کاری اهمیت بسزایی دارد.
لذا در ادامه ۵ نوع از سرمایه‌گذاران رمز ارز و رویکرد آن‌ها در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار گرفته است. در این صورت می‌توانید چرایی حضور این سرمایه‌گذاران و چشم‌انداز آن‌ها از رمز ارز را به خوبی درک کنید.
هودلرها (Hodlers)

هودلرها طرفداران پروپاقرص ارزهای دیجیتال هستند. نام این دسته از سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال از واژه Hold که به معنای نگه داشتن گرفته شده است. در واقع این دسته از سرمایه‌گذاران قطب اصلی تبلیغات و معاملات تویئتری هستند و نام آن‌ها از غلط املایی این واژه در توئیتر گرفته شده است.
این سرمایه‌گذاران به عنوان انقلابیون ارزهای دیجیتال نیز نامیده می‌شوند، زیرا این افراد رویکردی خوش‌بینانه به بالا و پایین شدن قیمت ارزهای دیجیتال دارند و از آینده سرمایه‌گذاری سودآور ارزهای دیجیتال مطمئن هستند.
اخبار ضد و نقیض از بازار ارزهای رمزنگاری شده، آن‌ها را نگران نمی‌کند و تحولات شدید ارزی بازار این نوع از ارزها را تحمل می‌کنند. امید این دسته از سرمایه‌گذاران مهم از ارزهای دیجیتال مثال‌زدنی است و با تمام بی‌ثباتی بازار، از معتقدین راسخ موفقیت در بازار ارزهای رمزنگاری‌شده هستند.
براساس مطالعات شرکت تحلیلی CoinMetrics، این دسته از سرمایه‌گذاران توانایی تحمل نوساناتی در بازار ارز را دارند که بسیاری از سرمایه‌گذاران دیگر این توانایی را ندارند و با شکست مواجه می‌شوند.
نسل هزاره جدید و نسل زد
برای همه ما واضح و مبرهن است که نوجوانان و جوانان نسل جدید و قرن بیست و یکم بسیار متفاوت‌تر از نسل‌های پیشین هستند. این روزها جوانان این نسل‌ها، مستقل از والدین خود و به مدد ارزهای دیجیتال وارد دنیای سرمایه‌گذاری می‌شوند.
با پیشرفت تلفن‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و رسانه‌های دیجیتال، جوانان امروز با ذهن باز و اطلاعات گسترده توانایی انجام معاملات رمزارزی را دارند. در حالی‌که سرمایه‌گذاران قدیمی مانند وارن بافت معتقد هستند ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی ندارند؛ نسل جدید به ایجاد یک انقلاب اقتصادی برمبنای بلاک چین باور دارند.
آن‌ها ارزهای دیجیتال را به یکی از محبوب‌ترین دارایی‌های دنیای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده‌اند. این ارزها آن‌قدر در میان نسل جدید محبوب هستند که حتی جوانانی که شناختی از رمزرمز ارز ندارند هم مجذوب آن‌ها می‌شوند.
در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۳ درصد از جوانان نسل هزاره و زد معتقد بودند که ارزهای رمزنگاری شده می‌توانند جایگزین سیستم مالی ایالات متحده آمریکا شوند. بسیاری معتقدند از آن‌جایی که جوانان، آینده‌سازان جهان و از سرمایه‌گذاران مهم ارزهای دیجیتال هستند؛ ممکن است این چشم‌انداز از رمزارزها به حقیقت بپیوندد.
موسسات مالی

موسسات مالی از سرمایه‌گذاران تازه‌وارد در بازارهای رمزارزها هستند. در ابتدا بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی در برابر این نوع از ارزها گارد می‌گرفتند و آن‌ها را معتبر نمی‌دانستند، اما با گذشت زمان، کم‌کم نگرش آن‌ها نسبت به ارزهای دیجیتال عوض شد و تحقیقات اخیر CNBC حاکی از آن است که این موسسات و سرمایه‌گذاران مهم آن نیز با چشم‌اندازی مثبت به ارزهای دیجیتال می‌نگرند.
از آن‌جایی که در بازار ارزهای دیجیتال دردسرهای نقدینگی و بدهکاری وجود ندارد، بسیاری از موسسات مالی نیز به آن‌ها علاقه‌مند شده‌اند و برعکس ادعاهای اولیه‌اشان، رویکرد مثبتی نسبت به بلاک چین‌ها دارند. به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال با چنین تحولاتی، انقلابی عظیم در دنیای مالی و سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.
تاجران حرفه‌ ای
بازرگانان حرفه‌ای به دلیل نوسانات ارزی و عدم نظارت نهادهای رسمی بر ارزهای دیجیتال، اولین طرفداران این ارزها بوده‌اند. این سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال به نوعی جادوگران الگوریتم‌های تجاری هستند و دست کمی از تحلیل‌گران اقتصادی وال‌استریت ندارند. به همین دلیل است که آن‌ها با پیش‌بینی‌ها و تحقیقات موثق با موفقیت در بازارهای ارز رمزنگاری شده، سرمایه‌گذاری می‌کنند و بخش اعظم سرمایه‌گذاران این بازار هستند.
این سرمایه‌گذاران باهوش به دقت نوسانات ارزی را بررسی می‌کنند و موقعیت‌های طلایی را به چنگ می‌آورند. بسیاری از آن‌ها با اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت در این بازار پرطرفدار سرمایه‌گذاری می‌کنند. این می‌تواند نشان‌دهنده نگرش مثبت آن‌ها به آینده ارزهای دیجیتال باشد. احتمالا آن‌ها مسئول بسیاری از پیشرفت‌های تدریجی رمزارزها در سال‌ها و ماه‌های اخیر نیز هستند.
سرمایه ‌گذاران عادی

و در نهایت سرمایه‌گذاران عادی که از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال هستند. این دسته از سرمایه‌گذاران که به عنوان خرده‌فروشان نیز شناخته می‌شوند، تاثیر چشمگیری بر روی نوسانات بازار ارزهای رمزنگاری شده دارند.
به طور مثال با پیوستن این سرمایه‌گذارها به این بازار در پاییز سال ۲۰۱۷، بازار دچار نوسانات شدید قیمت شد. درواقع این دسته از سرمایه‌گذاران، همان سرمایه‌گذاران معمولی هستند که به دنبال تنوع بخشیدن در کار خود با بیت‌کوین و سایر رمزارزها هستند.
تاثیر خرده‌فروشان بر بازار ارزهای دیجیتال به اندازه‌ای است که بسیاری از اقتصاددانان معتقدند اگر آن‌ها تبدیل به سرمایه‌گذاران دائمی این بازار شوند، احتمالا تحولات نهادینی در این بازار رخ خواهد داد. این خرده‌فروشان قادر هستند با کمک تلفن‌های هوشمند خود و تنها با چند کلیک به سرمایه‌گذاری‌های موفق دسترسی داشته باشند. بسیاری از این سرمایه‌گذاران باعث به وجود آمدن چشم‌اندازی بی‌نظیر در دنیای سرمایه‌گذاری می‌شوند.
کلام آخر
ارزهای دیجیتال فرصتی مناصب برای به دست آوردن سودهای کلان در دنیای سرمایه‌گذاری هستند. به همین دلیل است که ما چنین تنوعی از سرمایه‌گذاران در این بازار روبه‌رو هستیم و بسیاری از سرمایه‌گذاران نگاهی مثبت به آینده این بازار دارند.
با مطالعه‌ای در رویکرد و نگرش انواع سرمایه‌گذاران حوزه رمزارزهای دیجیتال می‌توانیم اطلاعات خوبی برای ورود به این بازار کسب کنیم
آگاهی از چشم‌انداز سرمایه‌گذاران مهم از ارزهای دیجیتال، به ما چشم‌اندازی از نتیجه سرمایه‌گذاری خود در این بازار می‌دهد که باعث کاهش نگرانی می‌شود.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” رمز ارز “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *