آموزش ثبت نام و خرید و فروش در صرافی بیت برگ

سرفصل‌های این مقاله
معرفی صرافی بیت برگ
هر فردی که در حوزه مالی، فین تک یا علوم کامپیوتر فعالیت کرده باشد یا حتی اندکی با این حوزه آشنایی داشته باشد، بدون شک از نقش فناوری بلاک چین و تاثیر آن در آینده خبر دارد. فناوری بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده در آینده‌ای نه چندان دور جای پول را خواهند گرفت، هرچند که در ایران این ارزها مانند سایر کشورها استفاده گسترده‌ای ندارند و بازار ارزهای دیجیتال، بازاری آشفته است که توسط دلالان مدیریت می‌شود. در همین هیاهو در سال ۱۳۹۶، یک تیم دانشجویی برای اندکی سروسامان دادن به این آشفتگی در بازار اقدام به ایجاد بستری مناسب برای ارتباط مستقیم عرضه و تقاضا، با توسعه پلتفرمی برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده با نام صرافی بیت برگ نمود.
امروزه صرافی بیت برگ اولین پلتفرم خرید و فروش ارز رمزنگاری‌شده در ایران است که علاوه بر خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده امکانات دیگری نظیر آموزش و خبررسانی را برای آگاهی بخشی در زمینه آموزش رمز ارز و سایر موارد مربوط به آن در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ زیرا معتقد است که مهم‌ترین نیاز توسعه، آگاهی بخشی است.
مزایا و معایب صرافی
مزایا

امکان خرید بیش از ۱۵۰ رمز ارز با ریال
ارسال آنی رمز ارز از خرید دوم به بعد
رابط کاربری بسیار ساده
امکان مشاهده قیمت لحظه‌ای و نمایش نمودار
امکان خریدوفروش در هر ساعت از شبانه روز
واریز وجه به حساب بانک آینده در مدت زمان ۱۵ دقیقه بعد از ثبت سفارش فروش
اعتبار و امنیت بالای سایت
مجهز به بیت گپ برای فراهم کردن ارتباط کاربران با یکدیگر به صورت ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته
اطلاع رسانی میزان کاهش یا افزایش ارزش هرکدام از ارزهای دیجیتال
عدم نیاز به احراز هویت برای فروش
امکان ارائه حواله دانشجویی خرد و کلان در قالب کریپتوکارنسی‌ها

معایب

سقف خرید حداقل ۱ میلیون تومان و حداکثر ۴۵ میلیون تومان

فعال سازی احراز هویت پس از اولین خرید (اگر به هر دلیلی اطلاعات ثبتی در سایت و اطلاعات هویتی شما با هم مغایرت داشته باشد و موفق به احراز هویت نشوید پس از ۱۴ روز کاری خرید شما کنسل و برای عودت وجه نیاز به دستور مقام قضایی و انتظامی دارید.)
قیمت بالای خرید ارزهای دیجیتال
قیمت فروش پایین نسبت به سایر صرافی‌ها
عدم شرایط و امکانات ویژه برای ترید کاربران
کارمزد و تعرفه‌های بسیار بالا
عدم امکان احراز هویت اتباع خارجی و به تبع عدم امکان خرید و انجام معامله در این صرافی
سقف فروش حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۵ میلیارد تومان

ویژگی‌های صرافی بیت برگ
وب سایت بیت برگ علاوه بر خریدوفروش خدمات زیر را نیز ارائه می‌دهد:

ارائه تحلیل تکنیکال
ارائه اخبار به روز ارزهای دیجیتال در وب سایت خود
ارائه قیمت لحظه‌ای
مجهز به فروشگاه
ارائه آموزش‌های مرتبط با حوزه ارزهای رمزنگاری شده
آخرین رویدادهای رمز ارز
پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
مجهز به اپلیکیشن بیت برگ در ۲ نسخه اندروید و آی یو اس

ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت برگ
نحوه ثبت نام
برای ثبت نام در صرافی بیت برگ ابتدا به سایت اصلی بیت برگ به نشانی bitbarg.me مراجعه کنید و سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
۱.پس از مشاهده صفحه اصلی سایت مطابق تصویر زیر بر روی دکمه “ثبت نام” که در گوشه راست بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

۲. شماره همراه خود را در قسمت مربوطه (تصویر زیر) وارد کنید. دقت کنید که این شماره به عنوان حساب کاربری شماست و بلافاصله پس از وارد کردن شماره و کلیک بر روی “ادامه” پیامکی بر روی شماره‌ای که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود که به منظور تکمیل و ادامه فرآیند ثبت نام باید آن کد را در سیستم وارد کنید.

 
۳. پس از وارد کردن کد یکبار مصرف ارسالی، حال رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید. توجه کنید که این رمز عبور نباید کمتر از ۸ نویسه باشد و حتماً باید شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و سایر علائم دیگر باشد.

پس از تعیین رمز عبور خود اطلاعات هویتی خود را مطابق با آنچه در مدارک هویتی شما مانند شناسنامه یا کارت ملی ثبت شده است با تمامی پسوندها و پیشوندها وارد کنید و پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده بر روی دکمه “تکمیل ثبت نام” کلیک کنید.

۵. در آخر شماره کارت بانکی که حتماً باید به نام فردی باید که اطلاعاتش در سیستم ثبت شده است را وارد کنید و بر روی استعلام کلیک کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به پروفایل کاربری خود، بخش کارت بانکی، شماره کارت و اطلاعات کارت خود را ثبت کنید. با ثبت شماره کارت در صورت عدم مغایرت با اطلاعات شما بعد از چند دقیقه شماره کارت شما تایید می‌شود.

توجه کنید که قبل از انجام هرگونه خریدوفروش باید یک شماره حساب با نام خودتان در سیستم ثبت کنید. پس از ثبت و تایید شماره حساب شما پیامک تایید (مانند تصویر زیر) برای شما ارسال می‌شود.

نحوه احراز هویت
برای احراز هویت در بیت برگ تنها کافیست که مراحل زیر را انجام دهید:

پس از ورود به حساب کاربری با کلیک بر روی گزینه مشخص شده در تصویر زیر، احراز هویت را انتخاب کنید.

۲. با انتخاب گزینه احراز هویت صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود و به شما می‌گوید که پس از ثبت اولین خرید احراز هویت شما انجام می‌شود.

۳. پس از اولین خرید شما لازم است تا برای احراز هویت خود مدارک زیر را ارائه دهید:

اثبات مالکیت سیم کارت (سیم کارتی که شماره آن را در بخش ثبت اطلاعات وارد کرده‌اید باید به نام خودتان باشد.)
ارسال تصویر سلفی با کارت ملی یا گواهینامه رانندگی به همراه دست نوشته
ارسال یک ویدیو ۵ ثانیه‌ای با وضوح بالا از چهره خودتان
داشتن سن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال

پس از تکمیل تمامی مراحل فوق مربوط به احراز هویت شما، تیم پشتیبانی صرافی بیت برگ قبل از ارسال ارز خریداری شده با شما تماس خواهند گرفت و در تماس تلفنی مجدد اطلاعات هویتی که وارد کرده‌اید با شما چک شده و تایید نهایی می‌گردد.

توجه کنید که اگر بنا به هر دلیلی احراز هویت شما رد شود و اطلاعات ثبتی و هویتی شما با هم مغایرت داشته باشد، میزان ارزی که خریداری کرده‎‌اید طی ۱۴ روز کاری کنسل شده و برای برگشت وجه نیاز به تایید مقامات قضایی و انتظامی است. همچنین برای اتباع خارجی در حال حاضر در صرافی بیت برگ امکان خرید و احراز هویت وجود ندارد.
روش خرید و فروش در صرافی بیت برگ
همانطور که در بالا اشاره کردیم صرافی بیت برگ اولین سامانه خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال در ایران است. خریدوفروش (ترید) در این صرافی در ۴ گام زیر صورت می‌گیرد:
چهار گام خرید و فروش

ثبت درخواست فروشنده
انتخاب ارز توسط خریدار و واریز وجه ریالی به حساب بیت برگ
انتقال ارز مجازی به ولت بیت برگ توسط فروشنده
پس از تایید مراحل فوق، انتقال وجه نقد و رمز ارز به حساب فروشنده و خریدار توسط بیت برگ انجام می‌شود.

خرید و فروش بیت کوین در صرافی بیت برگ
خرید در بیت برگ
برای خرید رمز ارزها پس از تکمیل مراحل ثبت نام و ورود به حساب کاربری می‌توانید به راحتی درخواست خرید یا فروش خود را ثبت کنید. شرایط خرید در صرافی بیت برگ به صورت زیر است:

ارسال یا تسویه با ریال انجام می‌شود.
پیش از انجام معامله می‌توانید مدت زمان دریافت ارز و ریال را در پیش فاکتور خود مشاهده کنید.
در خرید اول تنها تا سقف ۱۵۰۰ هزار تومان اجازه خرید بیت کوین به شما داده می‌شود؛ اما در خریدهای بعدی این محدودیت و سقف خرید برای شما برداشته می‌شود و علاوه بر بیت کوین می‌توانید ۱۰۰ رمز ارز دیگر را نیز خریداری کنید.

توجه کنید که در این صرافی بعد از اولین خرید احراز هویت شما انجام خواهد شد.
فروش در بیت برگ
برای فروش در این صرافی کافیست بعد از ثبت نام و ورود به حساب کاربری بر روی “فروش” کلیک کرده و با انتخاب رمز ارز مورد نظر خود درخواست فروش خود را ثبت کنید.
مراحل فروش در بیت برگ به صورت زیر است:

مقدار رمز ارز مورد نظر خود را که قصد فروش دارید وارد کنید.
بر روی درخواست فروش کلیک کرده و پس از وارد کردن شماره شبا (در اولین فروش) ارز مورد نظر خود را به آدرس بیت برگ منتقل کنید.

با وارد کردن شناسه تراکنش فروش شما نهایی می‌شود.

برای فروش در صرافی بیت برگ باید به نکات زیر توجه کنید:

کمترین میزان فروش در این صرافی ۵۰۰ هزار تومان و بیشترین مقدار آن ۵ میلیارد تومان است.

۲. برای فروش باید حتماً یک شماره شبا در هنگام فروش وارد کنید. (اگر در بخش ثبت نام شماره شبا بانک خود را برای تسویه وارد نکرده‌اید در هنگام فروش وارد کنید.) توجه کنید که شماره شبا وارد شده حتماً باید به نام خودتا باشد و با اطلاعات ثبتی شما در هنگام ثبت نام مطابقت داشته باشد.

توجه کنید که برای فروش در بیت برگ نیازی به احراز هویت نمی‌باشد.
نحوه انتقال ارز از صرافی
بیت برگ کیف پول اختصاصی ندارد اما پیشنهاد صرافی استفاده از کیف پول تراست ولت برای نگهداری ارزها است. توجه کنید که استفاده از این کیف پول نیاز به فیلترشکن دارد و حتماً باید IP داشته باشید.
ارز خریداری شده از بیت برگ ظرف مدت ۲۴ ساعت پس از استعلام از مراجع قضایی برای جلوگیری از سواستفاده سارقان و کلاهبرداران اینترنتی برای شما ارسال می‌شود.
کارمزد خرید و فروش در بیت برگ
در قسمت خرید کارمزد تبدیل ۰.۱ درصد کارمزد انتقال بیت کوین ۰.۰۰۰۵ اما فروش در صرافی بیت برگ هیچ کارمزدی ندارد.
امنیت بیت برگ
این صرافی از بالاترین سطح امنیتی در تمامی مراحل خریدوفروش، احراز هویت و… برخوردار است و تاکنون مورد حمله سارقان و کلاهبرداران اینترنتی قرار نگرفته است.
مقایسه بیت برگ با سایر صرافی‌های محبوب دیگر
اگر بخواهیم صرافی بیت برگ را با سایر صرافی‌های محبوب مانند اکسکوینو و والکس مقایسه کنیم نکات مثبت و مشابه زیادی بین این صرافی‌ها وجود دارد. اما در مقابل میزان کارمزد بالا، احراز هویت بعد از اولین خرید که مشکلاتی را در صورت عدم تایید هویت در بیت برگ به وجود می‌آید، قیمت خرید بالا و قیمت فروش پایین ایراداتی است که به راحتی نمی‌توان از آن ها چشم پوشی کرد.
نتیجه گیری
همانطور که در این مقاله گفتیم صرافی بیت برگ اولین پلتفرم خریدوفروش ارز رمزنگاری‌شده در ایران است که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینه خریدوفروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال آغاز کرده است و هدف آن توسعه و آموزش در این زمینه است؛ بیت برگ علاوه بر خریدوفروش ارزهای دیجیتال خدمات دیگری نظیر تحلیل تکنیکال، اخبار، قیمت لحظه‌ای، آخرین رویدادهای رمز ارز و… را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
این صرافی نیز مانند سایر صرافی‌ها مزایا و معایب مختلفی را دارد که هر فرد با توجه به شرایط خود می‌تواند این صرافی را انتخاب کند یا از انتخاب آن صرف نظر کند.

برای ثبت نام در صرافی کوینکس (CoinEx) با ۳۰% تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
برای ثبت نام در صرافی بایننس (Binance) با تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران وارد شوید

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم!

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *