استیک کردن در صرافی کوکوین؛ آموزش تصویری و مرحله به مرحله

سرفصل‌های این مقالهاستیک کردن در صرافی کوکوین، یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. به دلیل تحریم‌های علیه کاربران ایرانی، صرافی کوکوین یکی از بهترین صرافی‌های رمز ارز خارجی است که ثبت نام و احراز هویت در آن به سادگی امکانپذیر است. برای آشنایی با بهترین ارز برای استیک در کوکوین و میزان سود استیک در این صرافی، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
در بسیاری از شبکه‌های بلاک چین بجای بکارگیری الگوریتم Proof of Work برای انجام فرایند تایید تراکنش‌ها و تولید بلاک‌های جدید از الگوریتم Proof of Stake استفاده می‌شود. بر اساس این الگوریتم کاربران شبکه با خرید و هولد رمز ارز شبکه؛ پاداش دریافت می‌کنند. به این ترتیب دیگر نیازی به خرید تجهیزات پیشرفته، مصرف برق بسیار زیاد، تهیه مکان مجزا و تحمل سروصدای دستگاه‌ها نخواهد بود. در نهایت به هر یک از کاربران با توجه به میزان رمز ارزی که در شبکه هولد کرده باشند، پاداش اعطا خواهد شد.
آموزش استیک کردن در کوکوین
تعدادی از صرافی‌ها امکان استیک کردن را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. بنابراین می‌توانید از دارایی رمزنگاری هولد شده خود درآمد کسب کنید. برای استیک کردن، بعد از ثبت نام و ورود به صرافی کوکوین مانند مراحل زیر عمل کنید:

ابتدا از طریق داشبورد بالای صفحه اصلی پنل کاربری خود؛ بر روی گزینه “Finance” رفته و سپس گزینه “Pool-X Earn” را انتخاب کنید.

در این مرحله مانند تصاویر بالا؛ پس از ورود به صفحه Pool-X Earn با گزینه‌های متعددی مواجه می‌شوید.
“Latest” در این گزینه نشان‌دهنده رمز ارزهایی است که اخیرا برای استیک کردن اضافه شده‌اند.
“Flexible Terms”: در این گزینه رمز ارزهایی موجود هستند که می‌توانید از میان آنها انتخاب و استیک کنید.همچنین پس از استیک کردن در هر زمانی که مایل باشید می‌توانید رمز ارز خود را برداشت نمایید.
“Staking”: در این گزینه می‌توانید دارایی رمزنگاری شده خود را برای دریافت سود، استیک کنید.
“Promotion” در این گزینه رمز ارزهای محبوب برای استیک کردن به شما نمایش داده می‌شوند. توجه داشته باشید که استیک کردن در این قسمت محدودیت زمانی دارد.
برای دسترسی به هر یک از آنها تنها کافی‌ست بر روی گزینه “More” موجود در مقابل هر گزینه کلیک کنید.

آموزش استیک کردن در قسمت Flexible Terms صرافی کوکوین
برای شروع استیک کردن در قسمت Flexible Terms ابتدا از طریق مراحل ذکر شده در قسمت بالا، به صفحه مربوط به استیک کردن در صرافی کوکوین وارد شده و سپس مانند مراحل زیر عمل کنید:

پس از آنکه در صفحه Pool-X Earn به قسمت Flexible Terms رفتید؛ بر روی گزینه “More” کلیک کنید

در این مرحله به صفحه‌ای مشابه تصویر بالا هدایت می‌شوید.
در این صفحه لیستی از رمز ارزهایی که امکان استیک کردن آنها فراهم است، وجود دارد.
می‌توانید از طریق این لیست و یا از قسمت Search رمز ارز مد نظر را انتخاب کنید.
در آخر بر روی گزینه “Transfer” موجود در مقابل آن کلیک کنید.

پس از انتخاب گزینه “Transfer” به پنجره‌ای مشابه تصویر بالا هدایت می‌شوید.
شما می‌توانید از طریق حساب تریدینگ یا حساب اصلی رمز ارز مد نظر را به حساب Pool-x انتقال دهید.
سپس از طریق فیلد “Amount” میزان رمز ارزی که قصد انتقال آن را دارید مشخص کرده و در آخر بر روی گزینه “Confirm” کلیک کنید.

آموزش استیک کردن در قسمت Staking صرافی کوکوین
برای شروع استیک کردن در قسمت Staking، ابتدا از طریق مراحل ذکر شده در قسمت بالا، به صفحه مربوط به استیک کردن در صرافی کوکوین وارد شده و سپس مانند مراحل زیر عمل کنید:

پس از آنکه در صفحه Pool-X Earn به قسمت Staking رفتید؛ بر روی گزینه “More” کلیک کنید.

در این مرحله به صفحه بالا هدایت می‌شوید.
از طریق لیست رمز ارزهای موجود و یا قسمت Search رمز ارز مدنظر را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه سبز رنگ “Subscribe” موجود در مقابل آن کلیک کنید.

از طریق کادر مشخص شده در تصویر بالا؛ میزان رمز ارزی که قصد انتقال آن را دارید؛ مشخص کرده و سپس بر روی گزینه “Transfer” کلیک کنید.
در آخر نیز گزینه “Subscribe” را انتخاب کنید.

آموزش استیک کردن در قسمت Promotion صرافی کوکوین
برای شروع استیک کردن در قسمت Promotion، ابتدا از طریق مراحل ذکر شده در قسمت بالا، به صفحه مربوط به استیک کردن در صرافی کوکوین وارد شده و سپس مانند مراحل زیر عمل کنید

پس از آنکه در صفحه Pool-X Earn به قسمت Promotion رفتید؛ بر روی گزینه “More” کلیک کنید.

در این مرحله به صفحه بالا هدایت می‌شوید؛ در این صفحه دو گزینه “Fixed” و “Flexible” در دسترس هستند.
شما می‌توانید از طریق این لیست رمز ارزی که قصد استیک کردن آن را دارید انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه “Subscribe” موجود در مقابل آن کلیک کنید.

در این مرحله پنجره‌ای مشابه تصویر بالا به شما نمایش داده می‌شود.
از طریق آن  میزان رمز ارزی که قصد انتقال آن را دارید، وارد کرده و سپس گزینه “Transfer” را انتخاب کنید.
در آخر نیز با انتخاب گزینه “Subscribe” مراحل بالا را تکمیل کنید.

آموزش استیک کردن در برنامه کوکوین در موبایل
در صورتی که مقداری رمز ارز داشته و قصد سرمایه‌گذاری میان‌مدت یا بلندمدت با سود حتمی را داشته باشید، می‌توانید از روش استیک‌کردن استفاده کنید. در این روش شما با قفل‌کردن ارزهای دیجیتال خود، درصدی را به‌عنوان سود دریافت خواهید کرد. در ادامه نحوه استیک‌کردن را در اپلیکیشن صرافی کوکوین بیان خواهیم کرد. برای این کار درحالی‌که در صفحه اصلی (Home) اپلیکیشن هستید، گزینه KuCoin Earn را که در تصویر هم مشخص شده است، انتخاب می‌کنید.

با کلیک روی KuCoin Earn در مرحله پیش لیستی از ارزهای دیجیتال که امکان استیک‌کردن آن‌ها در اپلیکیشن صرافی کوکوین وجود دارد، نمایش داده می‌شوند. با کلیک روی رمز ارزی که قصد استیک‌کردن آن را دارید، روش‌های مختلف (که در ادامه توضیح داده می‌شوند)، برای استیک‌کردن پیش روی شما قرار می‌گیرد. با انتخاب روش موردنظر و کلیک روی گزینه Subscribe در مقابل روش استیکینگ، به مرحله بعد هدایت خواهید شد.

در روش استیک شما با سپرده‌گذاری دارایی رمز ارز خود، سودی را در بازه‌های زمانی مشخص دریافت خواهید کرد. اگر دوره استیک یک رمز ارز 20 روز باشد، نمی‌توانید دارایی خود را در این مدت برداشت کنید.

با انتخاب روش استیک‌کردن Saving کاربران می‌توانند پس از یک سال سودی را در ازای ذخیره آن رمز ارز دریافت کنند. این روش استیکینگ انعطاف‌پذیر (Flexible) است یعنی شما هر زمان که بخواهید می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را از بخش ذخیره خارج کنید.

وجود داشتن عبارت Promotion در کنار ارزهای دیجیتال به این معناست که این ارزها پتانسیل رشد دارند.

در این صفحه در ابتدا میزان سود و دوره استیکینگ مشخص شده است. همچنین در صورتی که نیاز به انتقال سرمایه به بخش Main Account برای استیک‌کردن داشته باشید می‌توانید با کلیک روی گزینه مشخص‌شده روی تصویر کلیک کنید و طبق آنچه در بخش‌های پیش توضیح داده شد، انتقال دارایی را در میان بخش‌های مختلف انجام دهید. در کادر بعدی نیز باید میزان رمز ارزی که قصد استیک‌کردن آن را دارید وارد کنید، توجه داشته باشید که حداقل میزان لازم برای استیک‌کردن در کادر نوشته شده است و شما باید همین میزان یا بیشتر از این میزان از رمز ارز را برای استیکینگ وارد کنید. با فعال‌کردن بخش پذیرش توافق برای استیک‌کردن و درنهایت کلیک روی گزینه Participate Now کار استیک‌کردن رمز ارز به انتها می‌رسد.

خلاصه مطلب
استیک کردن در کوکوین یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال است که برای کاربران ایرانی به سادگی قابل انجام است. در این مطلب ما روش استیک کردن در صرافی کوکوین را هم از طریق سایت و هم از طریق برنامه موبایل کوکوین به شما آموزش دادیم. در صورتی که در رابطه با هر یک از مراحل سوال یا ابهامی دارید، از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *