تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۹ دسامبر (۹ دی)

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، کاردانو، بایننس کوین، پولکادات، استلار و چین لینک را برای امروز (۹ دی) در ادامه می‌خوانید:
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین در ۱۷ دسامبر یک کندل دوجی با فتیله بلند در تایم فریم روزانه تشکیل داده است. این شمع قیمتی نشان از ذخیره سود معامله‌گران در بالای سطح ۲۷,۰۰۰ دلار دارد. خریداران در روز جاری در تلاش به‌منظور تثبیت قیمت در بالای این سطح هستند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر خرس‌‌های بازار موفق به پایین آوردن قیمت به زیر ۲۵,۸۱۹.۶۹ دلار شوند، احتمال ریزش سریع آن تا ۲۴,۳۰۲.۵۰ دلار و سپس تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲۲,۹۵۱ دلار ممکن خواهد بود.
جهش قوی قیمت از این حمایت نشان از این دارد که روند صعودی همچنان دست‌نخورده باقی مانده است و خریداران در ریزش‌ها به بازار ورود می‌کنند. در چنین شرایطی خریداران برای ادامه روند صعودی تلاش خواهند کرد.
به‌هرحال، اگر فروشندگان قیمت را به زیر این میانگین متحرک هدایت کنند، سطح ۲۸,۴۲۲ دلار احتمالاً سقف کوتاه مدت قیمت بوده است. در چنین شرایطی احتمال عمیق‌تر شدن اصلاح قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱۹,۵۷۷ دلار وجود خواهد داشت.
در طرف مقابل، اگر خریداران موفق به هدایت و تثبیت قیمت در بالای ۲۸,۴۱۹.۹۴ دلار شوند، قیمت ممکن است سطح روانی ۳۰,۰۰۰ دلار را آزمایش کند، که احتمالاً این سطح به‌عنوان مقاومتی کلیدی بر سر راه قیمت قرار خواهد گرفت.
مقاومت‌ها: ۲۸,۴۲۲ – ۳۰,۰۰۰حمایت‌ها: ۲۵,۸۱۹.۶۹ – ۲۴,۳۰۲.۵۰ – ۲۲,۹۵۱ – ۱۹,۵۷۷
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم
قیمت اتریوم در ۲۳ دسامبر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۵۶۶ دلار به‌سمت بالا جهش کرده است. این نشان از جریان خرید به‌دست گاوها در هر ریزش قیمت دارد. این گروه در ۲۵ دسامبر قیمت را بار دیگر به بالای ۶۲۲.۸۰۷ دلار هدایت کرده‌اند، که این امر می‌تواند به‌معنی اتمام اصلاح قیمت باشد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شتاب قیمت اتریوم در ۲۷ دسامبر افزایش یافته و مقاومت بالاسر در ۶۷۶.۳۲۵ دلار را نقض کرده است. این امر نشان از ادامه روند صعودی قیمت دارد. هدف بعدی در مسیر صعودی ۸۰۰ دلار خواهد بود.
شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه بیشینه یا اشباع خرید، نشان از برتری خریداران دارد. دیدگاه صعود قیمت با چرخش آن و ریزش به زیر حمایت ۶۲۲.۸۰۷ دلار منتفی خواهد شد.
مقاومت‌: ۸۰۰حمایت‌: ۶۲۲.۸۰۷
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل
قیمت ریپل در یک روند نزولی قرار گرفته است. قیمت در ۲۳ دسامبر به زیر حمایت کلیدی ۰.۴۳۵ دلار رفته و این امر باعث افزایش فشار فروش و ادامه ریزش تا ۰.۲۱۳۲ دلار شده است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی خود نشان از برتری فروشندگان دارد. هنگامی‌که احساسات بازار نزولی باشد، فروشندگان در هر موج بازیابی قیمت بار دیگر به بازار ورود می‌کنند. در ۲۵ دسامبر قیمت از سطح ۳۸.۲ درصد اصلاحی فیبوناچی آخرین موج نزولی در ۰.۳۸۴۹۹۸ دلار به‌سمت پایین چرخیده است.
به‌هرحال خریداران در وضعیت فعلی در تلاش برای حفظ قیمت در بالای حمایت ۰.۲۵ دلار هستند. در این صورت احتمال نوسانات عرضی قیمت در ناحیه ۰.۲۵ الی ۰.۳۸ دلار به‌مدت چند روز وجود خواهد داشت. اولین نشانه تقویت قیمت، شکست آن به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۴۲۶ دلار خواهد بود.
مقاومت‌ها: ۰.۳۸ – ۰.۴۲۶حمایت‌ها: ۰.۲۵
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت کوین
قیمت لایت کوین در ۲۵ دسامبر به بالای الگوی پرچم و مقاومت ۱۲۴.۱۲۷۸ دلار خود رفته است. این نشانه‌ای از ادامه روند صعودی قیمت است. هدف این الگو سطح ۱۶۰ دلار است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
به‌هرحال فروشندگان فروشندگان به‌راحتی تسلیم نخواهند شد و برای به تأخیر انداختن روند صعودی در مقاومت بالاسر در ۱۴۰ دلار تلاش خواهند کرد. اگر این افراد موفق به پایین آوردن قیمت به زیر ۱۲۴.۱۲۷۸ دلار شوند، ادامه ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۰۷ دلار ممکن خواهد بود.
از طرفی اگر خریداران موفق به دفاع از قیمت در سطح ۱۲۴.۱۲۷۸ دلار شوند، این امر نشانه‌ای از تبدیل این مقاومت به حمایت خواهد بود. چنین حرکتی احتمال شکست قیمت به بالای ناحیه مقاومتی ۱۴۰ الی ۱۴۵ دلار را افزایش خواهد داد.
شیب صعودی میانگین متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع خرید به‌معنی احتمال ادامه روند صعودی قیمت است.
مقاومت‌ها: ۱۴۰ – ۱۶۰ حمایت‌ها: ۱۲۴.۱۲۷۸ – ۱۰۷
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین کش
خریداران در وضعیت فعلی در تلاش برای هدایت قیمت بیت کوین کش به بالای مقاومت ۳۷۰ دلار هستند. موفقیت در این حرکت نشانه مثبتی برای قیمت خواهد بود، زیرا طی دو دفعه گذشته که قیمت به این سطح حمله کرده، به‌سرعت جهت خود را تغییر داده است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای ۶۴ نشان‌دهنده برتری خریداران است. اگر خریداران موفق به هدایت و تثبیت قیمت در بالای سطح ۳۷۰ دلار شوند، احتمال رشد قیمت تا ۴۰۹ دلار و در بالای آن تا ۴۳۰ دلار ممکن خواهد بود.
در طرف مقابل، اگر خریداران بار دیگر از مقاومت ۳۷۰ دلار دفاع کرده و قیمت به‌سرعت به‌سمت پایین چرخش کند، احتمال نوسانات محدود قیمت بین دو حد ۲۵۵ و ۳۷۷ دلار طی چند روز آینده ممکن خواهد بود.
مقاومت‌ها: ۳۷۰ – ۴۰۹ – ۴۳۰حمایت‌ها: ۲۵۵
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات
قیمت پولکادات طی چند هفته گذشته در محدوده ۳.۵۳ الی ۵.۶۰ دلار در حال معامله شدن است. خریداران در روز گذشته موفق به هدایت قیمت به بالای ناحیه مقاومتی ۵.۶۰ الی ۶.۰۸۵۷ دلار شده‌اند.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر خریداران موفق به تثبیت قیمت در بالای ۶.۰۸۵۷ دلار شوند، احتمال شروع موج بعدی صعودی با هدف ۶.۸۶۱۹ دلار و در بالای آن تا ۷.۶۷ دلار وجود خواهد داشت. شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی در بالای سطح ۶۸، نشان از برتری گاوهای بازار دارد.
احتمالاً فروشندگان از سطح ۶.۸۶۱۹ دلار دفاع خواهند کرد، اما اگر خریداران به قیمت اجازه ریزش به زیر ۶ دلار را ندهند، نشانه‌ای از این موضوع خواهد بود که روند صعودی همچنان دست‌نخورده باقی مانده است. این دیدگاه صعودی قیمت در صورتی که بار دیگر به زیر ۵.۶۰ دلار ریزش داشته باشد، منتفی خواهد شد.
مقاومت‌ها: ۶.۰۸۵۷ – ۶.۸۶۱۹ – ۷.۶۷حمایت‌ها: ۶ – ۵.۶۰
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو
قیمت کاردانو در ۲۴ دسامبر از حمایت ۰.۱۳ دلار به‌سمت بالا جهش کرده است و خریداران از این زمان در تلاش برای تثبیت آن در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۱۵۴ دلار بوده‌اند. این نشانه مثبتی برای قیمت خواهد بود، زیرا نشان‌دهنده آمادگی آن برای حرکت به بالای ناحیه مقاومتی ۰.۱۷۵ الی ۰.۱۸۲۶۳۱۵ دلار است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
شاخص قدرت نسبی (RSI) به ناحیه مثبت خود ورود کرده و شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌تدریج در حال افزایش است. این به‌معنی تلاش خریداران به‌منظور تثبیت برتری در بازار است. اگر این گروه موفق به هدایت قیمت به بالای ناحیه مقاومتی مذکور شوند، احتمال ادامه روند صعودی با هدف ۰.۲۲ دلار و در بالای آن تا ۰.۲۳۵ دلار ممکن خواهد بود.
در طرف مقابل اگر قیمت از سطح ۰.۱۷۵ دلار به‌سمت پایین چرخش کند، احتمال نوسانات محدود قیمت به‌مدت چند روز وجود خواهد داشت.
مقاومت‌ها: ۰.۱۷۵ – ۰.۱۸۲۶۳۱۵ – ۰.۲۲ – ۰.۲۳۵حمایت‌ها: ۰.۱۳
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین
خریداران در وضعیت فعلی در تلاش برای هدایت قیمت بایننس کوین به بالای مقاومت ۳۵.۶۹ دلار هستند. در صورت موفقیت احتمال ادامه روند صعودی با هدف سقف تاریخی (ATH) در ۳۹.۵۹۴۱ دلار ممکن خواهد بود.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
فروشندگان به‌احتمال زیاد از ادامه روند صعودی در بالای سقف تاریخی ممانعت خواهند کرد، اما شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت، برتری خریداران را نشان می‌دهد.
در بالای سطح ۳۹.۵۹۴۱ دلار، احتمال افزایش شتاب قیمت و رشد آن تا ۵۰ دلار وجود خواهد داشت. این دیدگاه صعودی با چرخش قیمت از سطوح فعلی و ریزش آن به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۳۰ دلار منتفی خواهد شد. چنین حرکتی ذخیره سود به‌دست معامله‌گران در سطوح بالاتر قیمتی را نشان می‌دهد.
مقاومت‌ها: ۳۵.۶۹ – ۳۹.۵۹۴۱ – ۵۰حمایت‌ها: ۳۰
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک
قیمت چین لینک در ۲۳ دسامبر تا سطح ۸.۰۵ دلار در قیمت به پایین آمده است، اما با توجه به فتیله بلند شمع‌های قیمت در تایم فریم روزانه می‌توان گفت با قدرت از سطوح پایین‌تر خود فاصله گرفته است.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
موفق نبودن فروشندگان در تثبیت قیمت در زیر ۱۱.۲۹ دلار، موجب جذب خریدارانی شده است که قیمت را در ۲۷ دسامبر تا ۱۳.۲۴۴۸ دلار هدایت کرده‌اند. به‌هرحال با توجه به شمع بلند قیمت در نزدیکی سطح ۱۳.۲۸ دلار می‌توان گفت که فروشندگان به‌راحتی تسلیم نخواهند شد.
شیب هر دو میانگین متحرک افقی شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در زیر ناحیه میانی خود قرار گرفته است. این عوامل تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.
ممکن است خریداران با هدایت و تثبیت قیمت در بالای خط روند نزولی به برتری در بازار دست پیدا کنند. در طرف مقابل، شکست قیمت به زیر ۱۰ دلار نشانه برتری فروشندگان خواهد بود.
مقاومت‌ها: ۱۳.۲۸حمایت‌ها: ۱۱.۲۹ – ۱۰
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت استلار
خریداران در تلاش برای تثبیت قیمت استلار در بالای حمایت ۰.۱۴ دلار هستند. به‌هرحال هرگونه جهش قیمت از سطوح فعلی با مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۱۵۹ دلار و در بالای آن با ۰.۱۷ دلار مواجه خواهد شد.
برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید
اگر قیمت از مقاومت بالاسر به‌سمت پایین چرخش کند، احتمال شکست قیمت به زیر ۰.۱۴ دلار منتفی خواهد شد. حمایت بعدی قیمت در مسیر نزول در ۰.۱۱ دلار و در زیر آن در ۰.۰۸ دلار قرار گرفته است.
در طرف مقابل اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ۰.۱۷ دلار شوند، احتمال رشد آن تا خط روند نزولی قیمت وجود خواهد داشت. احتمالاً احساسات بازار تا زمانی که قیمت درون الگوی مثلث نزولی محبوس شده است، منفی باقی خواهند ماند.
شکست قیمت به بالای این الگو، سناریو نزول را منتفی کرده و احتمال دیده شدن هدف ۰.۲۳۱۶۵۵ دلار وجود خواهد داشت.
مقاومت‌ها: ۰.۱۵۹ – ۰.۱۷ – ۰.۲۳۱۶۵۵حمایت‌ها: ۰.۱۴ – ۰.۱۱ – ۰.۰۸

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز