جزئیات قبض برق ۴۰ میلیاردی ماینر رفسنجان

در روزهای گذشته شاهد دست‌به‌دست شدن یک قبض برق با مبلغ ۴۰ میلیارد تومان در فضای مجازی بودیم که برای یک فارم بزرگ استخراج در رفسنجان صادر شده بود. انتشار این قبض با حواشی بسیاری همراه بود. این حواشی باعث شد تا روابط عمومی برق منطقه‌ای کرمان اطلاعیه‌ای را در ارتباط با این قبض برق منتشر کند.
به گزارش رمز ارز و به نقل از فردای کرمان، با بروز قطعی‌های متعدد برق طی روزهای اخیر در نقاط مختلف کشور و مطرح شدن تأثیر فعالیت مجاز و غیرمجاز استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال، اخیراً در فضای مجازی قبضی منتسب به فعالیت مزرعه‌ی مجاز استخراج ارزهای دیجیتال در شهرستان رفسنجان، منتشر شد که پس از رسانه‌ای شدن این قبض و مبلغ قابل توجه ۴۰ میلیارد تومانی بدهی برقی این مزرعه، شرکت برق منطقه‌ای کرمان، اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر کرد و توضیح داد که آن‌چه در صورتحساب دوره‌ی هشتم سال ۹۹ مشترک شرکت سرمایه‌گذاری ایران و چین در فضای مجازی منتشر شده است، طبق آیین‌نامه‌ی تکمیلی تعرفه‌های برق و دستورالعمل‌های اجرایی متعاقب آن محاسبه و اعمال شده و طبق روال جاری برای کلیه‌ی مشترکین صنعتی چنانچه مشترک تمام یا بخشی از آن را نپردازد، به عنوان بدهکاری در دوره‌ی بعد آورده شده و بر اساس مقررات موجود، مشمول تعرفه‌ی تأخیری می‌شود که در صورت عدم پرداخت، از طریق روش‌های قانونی نسبت به وصول مطالبات اقدام می‌‌شود.
این در حالی است که گفته می‌شود ماینرهای رفسنجان از ۲۴ دی خاموش هستند. از سوی دیگر، بررسی‌های رمز ارز نشان می‌دهد که برق برخی از ماینرها شبانه قطع شده است.
قبض برق فارم استخراج بزرگ رفسنجان
در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی پیرامون مصرف برق و قبض برق گروه رسمی سرمایه‌گذاری ایران و چین در تولید رمز ارز واقع در منطقه‌ی ویژه اقتصادی رفسنجان اطلاعیه‌ای به شرح ذیل توسط روابط عمومی برق منطقه‌ای کرمان صادر شده است:
هموطنان گرامی همانطور که مستحضرید کاهش دما و برودت هوا طی روزهای اخیر و پایداری این جبهه‌ هوای سرد در سراسر کشور منجر به افزایش مصرف گاز در همه‌ی بخش‌ها به‌ویژه بخش خانگی و تجاری شده و این امر موجب محدودیت سوخت‌رسانی گاز به نیروگاه‌ها گردید.افزایش مصرف برق و گاز موجب شد تا از مردم خواسته شود با همکاری در کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی موجبات تامین برق پایدار و سوخت‌رسانی به نیروگاها را فراهم نمایند که مردم شریف و انقلابی در سراسر کشور در این خصوص مشارکت نموده که جا دارد از همه‌ی آن‌ها تشکر نماییم.
این اطلاعیه می‌افزاید:
شرکت‌های برق نیز اقدامات و تمهیداتی به کار گرفته تا شبکه‌ی برق پایدار و انرژی مورد نیاز تامین باشد. کاهش خاموشی‌های غیرضروری، جلب همکاری صنایع، کنترل سیستم‌های گرمایشی و روشنایی اداری، کشف و جمع‌آوری مراکز غیررسمی تولید رمز ارز و اختصاص پاداش ۲۰ میلیون تومانی به کسانی که این مراکز را معرفی نمایند و انجام سایر امور تبلیغی و فرهنگی و غیره ازجمله این اقدامات و راهکارها بود. مع‌ذالک شاهد بودیم که برخی اصحاب رسانه به‌ویژه در فضای مجازی ضمن بیان دیدگاه‌های خود انتقاداتی درخصوص وضعیت عملکردی شرکت رسمی سرمایه‌گذاری تولید رمز ارز در منطقه‌ی اقتصادی رفسنجان داشته باشند.
در ادامه‌ی این اطلاعیه آمده است:
«۱ـ مشترک مذکور با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و چین و پس از اخذ مجوز تأسیس از سازمان صنعت، معدن و تجارت و انجام سرمایه‌گذاری در جهت انجام تعهدات فنی ابلاغی از طرف شرکت توانیر و بر اساس شرایط اتصال مطابق با آیین‌نامه‌ی تکمیلی تعرفه‌های برق به شبکه متصل شده است.
۲ـ نحوه‌ی محاسبه‌ی هزینه‌ی انرژی مصرفی این مراکز براساس مصوبه‌ی هیات محترم وزیران و بر اساس مقررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها برابر با بهای برق صادراتی می‌باشد و با در نظر گرفتن تخفیفات مربوط به اتصال به شبکه‌ی انتقال محاسبه می‌گردد. به منظور مدیریت مصرف در ماه‌های گرم سال با نرخ دو برابر و در ۸ ماه غیرگرم با نصف نرخ برق صادراتی محاسبه می‌گردد.
لازم به ذکر است شرایط مذکور برای کلیه‌ی مراکز تولید رمز ارز دارای مجوز، یکسان می‌باشد.
۳ـ آن‌چه در صورتحساب دوره‌ی هشتم سال ۹۹ مشترک شرکت سرمایه‌گذاری ایران و چین در فضای مجازی منتشر گردیده است، طبق آیین‌نامه‌ی تکمیلی تعرفه‌های برق و دستورالعمل‌های اجرایی متعاقب آن محاسبه و اعمال گردیده و طبق روال جاری برای کلیه‌ی مشترکین صنعتی چنانچه مشترک تمام یا بخشی از آن را نپردازد، به عنوان بدهکاری در دوره‌ی بعد آورده شده  و بر اساس مقررات موجود، مشمول تعرفه‌ی تأخیری می‌گردد که در صورت عدم پرداخت، از طریق روش‌های قانونی نسبت به وصول مطالبات اقدام می‌گردد.
۴ـ با توجه به سیاست‌های وزارت نیرو در تأمین برق مشترکین خانگی، علی‌الخصوص در فصل سرد سال، با توجه به محدودیت به وجود آمده ناشی از کمبود سوخت نیروگاه‌های کشور، پس از هماهنگی‌های انجام شده و به منظور حفظ پایایی شبکه‌ی برق کشور مشترکین صنعتی ملزم  به کاهش بار مصرفی خود گردیدند که مصرف بزرگترین مشترک رمز ارز کشور در منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی رفسنجان نیز از تاریخ ۲۴ دی ۹۹ به طور کامل قطع گردید».

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *