رمز ارز سولار (SXP) چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز سولار (SXP)

نمودار لحظه ای رمز ارز سولار (SXP)

رمز ارز سولار (SXP) چیست؟
رمز ارز سولار یک بلاک چین لایه یک منبع باز برای پرداخت‌های همتا به همتا و غیرمتمرکز است و براساس یک مکانیسم اجماع اثبات سهام اجرا و توسط یک DAO اداره می‌شود. تولیدکنندگان این رمز ارز، Delegates نامیده می‌شوند و بلاک چین آن را از طریق یک سیستم مبتنی بر رأی با استفاده از کوین‌های بومی SXP ایمن می‌کنند.
رمز ارز سولار چگونه کار می‌کند؟
ستون اکوسیستم این ارز، بلاک چین اثبات سهام آن به نام هسته سولار است. این انشعابی از بلاک چین آرک است که وعده می‌دهد سریع، ماژولار، پایدار، کارآمد و کاملاً غیرمتمرکز باشد؛ با این حال این ارز با استفاده از امضاهای Schnorr با Ark متفاوت است که به بهبود حریم خصوصی برای کاربران منجر می‌شود.
در مکانیسم اجماع dPoS، 53 نماینده به‌عنوان گره‌هایی که مسئولیت ایمن‌سازی و حفظ بلاک چین سولار را بر عهده دارند، عمل می‌کنند. تولید بلوک به دور و بلوک تقسیم می‌شود.  هر دور شامل 53 بلوک است و هر نماینده یک بلوک در هر دور ارسال می‌کند. زمان ارسال بلاک در سولار هشت ثانیه است؛ بنابراین بسیار سریع‌تر از بلاک ‌چین‌هایی مانند بیت ‌کوین یا اتریوم خواهد بود، اما کندتر از زنجیره‌ای مانند سولانا عمل خواهد کرد.
نقشه راه رمز ارز سولار در سه ماهه اول ۲۰۲۲
این ارز تمرکز خود را بر ایجاد یک بلاک چین مبتنی بر جامعه منعطف کرده است که روزی با بلاک چین‌هایی مانند اتریوم و سولانا مقایسه خواهد شد. برای دستیابی به این هدف بلندپروازانه، Solar اکوسیستم قبلی خود به نام Swipe را بازنگری کرد و تحت هدایت یک تیم جدید، که توسط یک DAO کنترل می‌شود، یک شبکه آزمایشی توسعه داد. در سه ماهه اول سال 2022، Solar توانست چند نقطه عطف مهم را در نقشه راه خود ثبت کند:

شبکه اصلی آن در 28 مارس 2022 پس از چندین ماه آزمایش روی devnet عملیاتی شد.
مجموعه جدیدی از کیف پول‌های دسکتاپ را برای سیستم پرداخت همتا به همتا خود منتشر کرد.
Solar پروتکل Solar Side Ledger را به کار گرفت که به کاربران اجازه می‌دهد معادل‌های توکن‌های ERC-20 و NFT را ایجاد کنند. توکن SXP برای پرداخت هزینه‌های تراکنش‌های این پلتفرم استفاده می‌شود.
اولین مجموعه متشکل از 53 نماینده برای ایمن‌سازی بلاک چین انتخاب شد.
تمرکز بر بهبود حاکمیت در آینده و افزایش قابلیت همکاری بین سولار و سایر اکوسیستم‌ها خواهد بود.

نقشه راه رمز ارز سولار در سه ماهه دوم ۲۰۲۲
نقشه راه این رمز ارز چگونگی برنامه‌ریزی اکوسیستم آن برای توسعه در سال 2022 را مشخص می‌کند. برای سه ماهه دوم سال 2022، این ارز به چندین هدف کلیدی خود رسید که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

انتشار کیف پول موبایل و وب آن
انتشار کیت توسعه نرم افزار Side Ledger Protocol
یک نسخه بتا از بازار NFT سولار
راه‌اندازی Solar Launchpad

پروتکل Side Ledger Protocol (SLP)
این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های قابل تعویض و غیرقابل تعویض در بلاک چین سولار ایجاد کنند؛ مشابه استاندارد ERC در اتریوم. این امر به لطف کیف پول Solar و کیت توسعه نرم افزار که در سه ماهه دوم سال 2022 راه‌اندازی شد، امکان‌پذیر خواهد بود.
توکن‌های SLP در Solar بسیار ارزان است و با نرخ تراکنش پایینی انجام می‌شود. توکن‌های قابل تعویض یا غیر قابل تعویض در این پروتکل در دسترس خواهند بود. Solar با این عملکرد سبب کاهش تورم در اکوسیستم خود می‌شود.
بازار متاورس و NFT سولار
این ارز قصد دارد بازار متاورس و NFT خود را راه‌اندازی کند که ویژگی‌های SLP را ادغام کرده و به سازندگان اجازه می‌دهد مجموعه‌های دیجیتالی خود را بفروشند. بازار متاورس و NFT نیز با سوزاندن توکن‌های SXP برای کارمزد تراکنش به پویایی کاهش تورم Solar کمک می‌کند.
لانچ پد سولار یا Solar Launchpad چیست؟
سولار انتظار دارد با افزایش محبوبیت، پروژه‌های دیگر آن را به‌عنوان لایه استقرار خود انتخاب کنند و برنامه‌های غیرمتمرکز آن را به کار گیرند؛ بنابراین Solar Launchpad چندین ویژگی را ارائه می‌دهد که برای دارندگان توکن و پروژه‌های نوپا مفید است:

هزینه لیست برای هر برنامه غیرمتمرکز جدید، از 10 SXP تا 1000 SXP
KYC اختیاری و ممیزی پروژه‌های جدید
سوزاندن کارمزد تراکنش‌ها و کارمزد فهرست‌بندی شده در Solar Launchpad

کیف پول سولار
این کیف ‌پول‌ها شاخه‌ای از مخازن Ark و تنها به عملکردهای اولیه مجهز بودند؛ بنابراین سولار کیف ‌پول‌های جدید دسکتاپ، موبایل و مرورگر را به کار خواهد گرفت که می‌توانند ویژگی‌های متاورس و SLP برنامه‌ریزی‌شده خود را ارائه دهند.
توکن SXP
این توکن ابزار و حاکمیت شبکه است و برای رأی‌دادن به پیشنهادهای حکومتی استفاده می‌شود. رأی‌دهندگان نیز می‌توانند آن را برای کسب سهمی از جوایز بلوک واگذار  . تعداد این توکن‌ها تا امروز 494,445,168.57 است که در حال حاضر به‌عنوان توکن‌های ERC-20 یا BEP-20 وجود دارند و با نسبت 1: 1 با SXP در شبکه اصلی سولار تعویض می‌شوند؛ بنابراین کل عرضه Solar افزایش نخواهد یافت.
چشم‌انداز آینده سولار چیست؟
این رمز ارز تلاش می‌کند تا یک پروژه طولانی‌مدت را با برداشتی جالب از همه مواردی که در حال حاضر در صنعت کریپتو مرسوم است، احیا کند. این موارد شامل NFT، متاورس و لانچ پد هستند. سازوکار اجماع و معماری بلاک چین آن از نظر ساختاری درست به نظر می‌رسد و باید با افزایش آگاهی از بلاک   «کربن خنثی» مطابقت داشته باشد؛ یعنی دستیابی به حالتی که انتشار دی اکسید کربن به صفر برسد.
اینکه سولار بتواند به بالاترین سطح قبلی خود بازگردد، به عملکرد آن در نقشه راه بلندپروازانه‌اش بسیار وابسته است. بسیاری از بلاک چین‌های لایه یک برای کسب جایگاهی در بالاترین سطح رقابت کرده‌اند، اما تنها تعداد محدودی از آن‌ها می‌توانند به‌شکلی مطمئن با اتریوم به‌عنوان رهبر بازار برای برنامه‌های غیرمتمرکز رقابت کنند. اگر سولار واقعاً بتواند برنامه‌های گسترده خود را اجرا کند، می‌تواند  یکی از شگفتی‌های صعودی در میان زنجیره‌های L1 تا پایان سال 2022 باشد.
سخن پایانی
رمز ارز سولار یک بلاک چین لایه یک منبع باز برای پرداخت‌های همتا به همتا و غیرمتمرکز است و بر الگوریتم اجماع اثبات سهام اجرا و توسط یک DAO اداره می‌شود. پایه اصلی این رمز ارز، بلاک چین اثبات سهام آن به نام هسته سولار است. این انشعابی از بلاک چین آرک است که می‌تواند بسیار سریع، ماژولار، پایدار، کارآمد و کاملاً غیرمتمرکز باشد.
این رمز ارز تمرکز خود را بر ایجاد یک بلاک چین مبتنی بر اهداف جامعه منعطف کرده است. همچنین قصد دارد روزی با بلاک چین‌هایی مانند اتریوم و سولانا رقابت کند. از سوی دیگر این رمز ارز برای راه‌اندازی بازار متاورس و NFT خود تلاش بسیاری کرده است؛ بازاری که ویژگی‌های SLP را ادغام کرده و به هنرمندان اجازه می‌دهد مجموعه‌های دیجیتالی خود را به فروش برسانند. اگر سولار بتواند برنامه‌های تعیین‌شده در نقشه راه خود را اجرا کند، می‌تواند یکی از شگفتی‌های صعودی در میان زنجیره‌های لایه ۱ تا پایان سال 2022 باشد.
پرسش‌ های متداول
۱. رمز ارز سولار (SXP) چیست؟
این ارز یک بلاک چین لایه یک منبع باز برای پرداخت‌های همتا به همتا و غیرمتمرکز است و براساس یک مکانیسم اجماع اثبات سهام اجرا و توسط یک DAO اداره می‌شود.
۲. رمز ارز سولار چگونه کار می‌ کند؟
پایه و اساس اکوسیستم این ارز، بلاک چین اثبات سهام آن به نام هسته سولار است. این شبکه انشعابی از بلاک چین آرک است که وعده‌هایی مانند سرعت بالا، ماژولاربودن، پایداری، کارآمدی و غیرمتمرکز بودن را می‌دهد.
۳. پروتکل Side Ledger Protocol (SLP) چیست؟
این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های قابل تعویض و غیرقابل تعویض در بلاک چین سولار ایجاد کنند؛ مشابه استاندارد ERC در اتریوم.
۴. توکن SXP چگونه کار می‌ کند؟
این توکن ابزار و حاکمیت شبکه است. تمام 480 میلیون SXP که در حال حاضر به‌عنوان توکن‌های ERC-20 یا BEP-20 وجود دارند با نسبت ۱: ۱ با SXP در شبکه اصلی سولار تعویض می‌شوند؛ بنابراین کل عرضه Solar افزایش نخواهد یافت.
۵. چشم‌انداز آینده سولار چیست؟
این رمز ارز تلاش می‌کند تا یک پروژه طولانی‌مدت را با برداشتی جالب از همه مواردی که در حال حاضر در صنعت کریپتو مرسوم است، احیا کند. اینکه سولار بتواند به بالاترین سطح خود برسد، به عملکرد آن بسیار وابسته است و اگر واقعاً بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند، می‌تواند یکی از شگفتی‌های آینده بین زنجیره‌های L1 تا پایان سال 2022 باشد.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *