رمز ارز KEEP چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز KEEP

نمودار لحظه ای رمز ارز KEEP

 
معرفی رمز ارز KEEP
امروزه ارزهای دیجیتالی مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. هدف کلی پیدایش رمزارزهای مختلف به‌منظور افزایش کاربرد بلاک چین و برخی رمزارزها است. البته چیزی که اغلب پروژه‌ها بر روی آن تأکید می‌کنند، حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها و اطلاعات کاربران است و پروژه‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با ایجاد راه‌حل برای مسائل امنیتی، تجربه‌ی خوبی برای کاربران بلاک چین رقم بزنند. 
پروژه‌ی شبکه و رمز ارز KEEP، یکی از پروژه‌هایی است که جهت پیاده‌سازی روشی امنیتی برای افزایش رضایت فعالان حوزه‌ی رمز ارز فعالیت می‌کند. در ادامه بیش‌تر با این شبکه و مزایای آن آشنا خواهیم شد؛ با ما همراه باشید. 
معرفی شبکه و رمز ارز KEEP
پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد تغییرات زیادی در زندگی ما شده است. در عصر حاضر، داده‌ها از اهمیت خاصی برخوردارند و بسیاری از  افراد با جمع‌آوری و ردیابی آن‌ها، سود زیادی کسب می‌کنند. فناوری بلاک چین به‌عنوان تکنولوژی جدید، با ارائه‌ی داده‌های شفاف و دستکاری نشده به کاربران خود، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کنترل بیش‌تری بر داده‌های خود داشته باشند. به بیانی دیگر، کاربران بلاک چین می‌توانند با ارائه‌ی داده‌های خود به دیگران کسب درآمد کنند. مسئله‌ای که این میان مطرح می‌شود، بحث امنیت و حریم خصوصی افراد است. به این دلیل است که شبکه‌های مختلفی برای ارائه‌ی راه‌ حل‌های امنیتی به کاربران به وجود آمده‌اند که یکی از آن‌ها شبکه‌ی KEEP است. در ادامه شبکه و رمز ارز KEEP به طور کامل معرفی و به سؤالات مهم پیرامون آن پاسخ داده خواهد شد.
شبکه‌ی KEEP چیست؟
شبکه‌ی KEEP، با هدف افزایش کارایی بلاک چین‌ها و ارزهای دیجیتال، به همراه تأمین امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران راه‌اندازی شده است. ازآن‌جایی‌که بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز روی بلاک‌چین‌های عمومی مانند اتروم ساخته و اجرا می‌شوند، برای ادامه‌ی فعالیت خود به داده‌های خصوصی کاربران نیاز دارند اما ذخیره‌کردن داده‌ها بر روی بلاک چین، ممکن است برای کاربران شبکه مشکلات امنیتی در پی داشته باشد. درواقع، شبکه‌ی KEEP  به‌عنوان یک زیرساخت و لایه‌ی میانی برای ذخیره‌کردن اطلاعات خصوصی به صورت آف چین بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. 
این شبکه به کاربران امکان می‌دهد تا برای حفظ امنیت و حریم خصوصی داده‌های خود، آن‌ها را به‌صورت خارج از شبکه و در فضایی به نام Keeps‌ ذخیره کنند. همچنین، کاربران این شبکه می‌توانند برای برقراری ارتباط با بلاک چین، از سیستم فراخوانی داده با استفاده از قراردادهای هوشمند، از داده‌های موردنظر استفاده کرده و یا آن‌ها را مدیریت کنند.
رمز ارز KEEP چیست؟

این ارز، توکن بومی شبکه‌ی KEEP می‌باشد که کاربران این شبکه برای نگهداری، آپدیت و غیرمتمرکز سازی کیپ‌ها از آن استفاده می‌کنند. همچنین، دارندگان رمز ارز کیپ، می‌توانند از طریق استیکینگ آن، از شبکه‌ی KEEP کسب درآمد کنند. 
 رمز ارز KEEP چه ویژگی‌هایی دارد؟

افزایش ایمنی شبکه‌ی KEEP به‌وسیله‌ی استیکینگ؛
اجرای برنامه‌ی tBTC؛
دریافت هزینه‌ی ارائه‌ی خدمات در شبکه.

تاریخچه‌ی پیدایش شبکه و رمز ارز کیپ
شبکه‌ی KEEP توسط مت لونگو (Matt Luongo) و کوربین پون (Corbin Pon) در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است. این دوشخص از پیشکسوتان صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتال هستند که پروژه‌ی FOLD نیز توسط آن‌ها راه‌اندازی شده است. همچنین، افرادی مانند پالی چین، Andreessen Horowitz ،Draper ، پارادایم  (Paradigm)، فنبوشی  (Fenbushi)، پارا‌فای (ParaFi) و A.Capital ، در ابتدای فعالیت این شبکه در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. کیپ نتورک، فعالیت اصلی شبکه‌ی خود را در سال ۲۰۲۰  با ایجاد یک‌میلیارد توکن شروع کرد و در حال حاضر بیش از بیست کارمند در این پروژه فعالیت می‌کنند. 
شبکه‌ ی KEEP چگونه کار می‌ کند؟
شبکه‌ی KEEP که از فضای محرمانه‌ای برای ذخیره‌ی اطلاعات استفاده می‌کند، دارای یک مگابایت فضای رمزنگاری شده است که به‌صورت تصادفی بین کاربران توزیع می‌شود. Keep Providerها یا همان تأمین‌کنندگان شبکه‌ی کیپ، این فضای رمزنگاری شده را در اختیار دارند و هرکدام از آن‌ها باید در گروه‌های امضاء مشارکت داشته باشند. این افراد دارای هویت اقتصادی و حقوقی هستند و هرکدام از آن‌ها برای اینکه به یک نُود در شبکه تبدیل شوند، بایستی از شبکه‌ی Keep، استیک انجام دهند. 
طرز کار شبکه‌ی کیپ این‌گونه است که سیستم Keep با انتخاب تصادفی گروه‌های امضاء کننده، برای افزایش امنیت شبکه تلاش می‌کند. این فرایند انتخاب توسط BLS Thereshold Relay یاده‌سازی می‌شود؛ البته، به‌عنوان یک بیکن تصادفی نیز شناخته می‌شود و تا زمانی که امضاءکنندگان انتخاب نشده باشند، کسی نمی‌تواند آن‌ها را شناسایی کند. البته، این سیستم برای جلوگیری از تقلب کاربران، نودهایی که رفتار اسپم دارند، تشخیص می‌‎دهد و به‌عنوان جریمه، استیکینگ آن‌ها را اسلش می‌کند. 
نحوه‌ی ذخیره‌ی اطلاعات رمزنگاری شده در شبکه‌ی KEEP به این صورت است که، وقتی کاربران برای استفاده از این شبکه درخواستی به سیستم ارسال می‌کنند، سیستم با استفاده از  پروتکل محاسبات چندجانبه  (Multi Party Computation)، اطلاعات کاربر و درخواست آن را رمزنگاری کرده و به نودهای مختلف ارسال می‌کند. سپس، این شبکه تمامی اطلاعات لازم را برای دسترسی کاربر به اطلاعات خود در کیپس، در اختیار او قرار می‌دهد. 
معرفی محصولات شبکه‌ی KEEP
TBTC؛

TBTC اولین محصول شبکه‌ی رمز ارز KEEP می‌باشد. این محصول، یک برنامه‌ی متن‌باز و بدون نیاز به مجوز است که به‌عنوان پل شبکه‌ی اتریوم و بیت کوین عمل می‌کند. این سیستم توسط گروه‌هایی ازجمله Keep، Summa  و Cross-chain Group پشتیبانی می‌شود. TBTC، یک توکن ERC20  با پشتوانه‌ی بیت کوین می‌باشد که ارزش آن با قیمت بیت کوین برابر است. این توکن، یکی از اولین بیت کوین‌های توکنیزه شده در شبکه‌ی اتریوم می‌باشد که نقدینگی زیادی را وارد آن اضافه کرده است. هدف از ساخت تکنولوژی TBTC، برداشت و یا وارد کردن بدون واسطه‌ی بیت‌کوین توسط کاربران شبکه در فضای دیفای بوده است. این برنامه، از تکنولوژی و الگوریتم ECDA یا امضای دیجیتال منحنی به این منظور استفاده می‌کند. استفاده از این توکن به هولدرهای بیت کوین این امکان را می‌دهد تا با فعالیت در بلاک چین اتریوم، با بیت کوین‌های خود کسب درآمد کنند. 
استیکینگ؛
استیکینگ رمز ارز KEEP، یک راهکار جایگزین برای ماینینگ رمز ارز است. این راه حل به کاربران کمک می‌کند بدون نیاز به تجهیزات ماینینگ و با سرمایه‌های کم، بتوانند از رمز ارز کیپ درآمد کسب کنند. به‌طور خلاصه، استیکینگ به‌معنای خرید یک رمز ارز و نگهداری آن در یک والت با هدف پشتیبانی از امنیت و عملیات شبکه‌ی بلاک چین است. کاربران می‌توانند با استفاده از استیکینگ رمز ارز کیپ، ارزهای KEEP  و  ETH  را به‌عنوان پاداش دریافت کنند. سیستم استیکینگ کیپ، سالانه ۲۱درصد سود به کاربران خود می‌دهد و طبق گزارش‌های ارائه شده، تعداد کاربران آن روزبه‌روز در حال افزایش است. همچنین، این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا امتیاز استیکینگ خود را به دیگران واگذار کنند. 
اغلب استخرهای استیکینگ Keep، روی یونی سواپ قرار دارند ولی علاوه بر این استخرها، پول‌های Coverage نیز در این اکوسیستم به‌عنوان یک استخر کمکی برای حفظ ارزش بین tBTC  و  BTC، به وجود آمده‌اند و به‌عنوان بیمه‌ای برای عملکرد ایمن و مطمئن سیستم فعالیت می‌کنند.
کیف‌ پول‌ های رمز ارز KEEP
انتخاب کیف‌پول یا والت، اولین قدم ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است. برای دسترسی و مدیریت سرمایه‌های دیجیتال، باید از یک کیف‌پول استفاده کنید. کیف‌پول ارزهای دیجیتال، در دونوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در دسترس همه‌ی کاربران بازارهای دیجیتال قرار می‌گیرد که هر کیف‌پول نیز از چندین نوع رمز ارزی پشتیبانی می‌کند. پس، برای ذخیره و مدیریت رمز ارز KEEP، قبل از هرچیزی، به کیف‌پول نیاز دارید تا از این رمزارز پشتیبانی کند. البته، تمامی کیف‌پول‌هایی که با استاندارد ERC20  سازگار هستند، گزینه‌ی خوبی برای مدیریت این دارایی دیجیتال به شمار می‌آیند.
سه‌کیف‌پول رمز ارز KEEP عبارتند از: 
۱- کیف‌پول متا مسک (MetaMask)؛
کیف‌پول متا مسک یک والت آنلاین و نرم‌افزاری است که علاوه بر نسخه‌ی اندروید وiOS ، با مرورگرهای کروم (Chrome) و فایرفاکس  (Firefox)نیز می‌توان از آن استفاده کرد. این کیف‌پول، به واسطه‌ی استفاده از تنظیمات hd، یک محیط امن برای کاربران خود ایجاد کرده است. بسیاری از افراد فعال شبکه‌ی کیپ، بخاطر امنیت و کاربری ساده‌ی این والت، برای نگهداری رمز ارز KEEP از آن استفاده می‌کنند. 
۲- کیف‌پول تراست (Trust wallet)؛
تراست والت، یکی از محبوب‌ترین کیف‌پول‌های رمز ارز در بین کاربران است. این والت یک کیف‌پول نرم‌افزاری است که کاربران به نسخه‌ی اندروید و ios آن دسترسی دارند و قادر هستند با نصب آن بر روی گوشی، به راحت‌ترین شکل، دارایی‌های خود را مدیریت کنند. این کیف‌پول، از امن‌ترین والت‌های رمز ارز است و برای افزایش امنیت کاربران، کلیدهای خصوصی، آن‌ها را بر روی سرور دیگری ذخیره نمی‌کند. 
۳- کیف‌پول سیف پل (SafePal Wallet).
کیف‌پول سیف پل یکی از کاربردی‌ترین کیف‌پول‌های حوزه‌ی ارزهای دیجیتال است. این کیف‌پول در دونسخه‌ی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود است و کاربران شبکه‌ی کیپ می‌توانند از هر دونوع آن برای ذخیره و مدیریت رمز ارز KEEP استفاده کنند. این کیف‌پول علاوه بر ذخیره‌ی رمزارزها، به کاربران خود امکان می‌دهد تا رمز ارز خود را به ارز دیگری تبدیل کنند. هم‌اکنون نسخه‎ی نرم‌افزاری این کیف‌پول برای سیستم عامل‌های اندروید و ios قابل نصب و استفاده است. 
معرفی صرافی‌ های خرید و فروش رمز ارز KEEP

همه‌ی اعضای فعال در دنیای ارزهای دیجیتال و افراد تازه‌کار می‌دانند که خرید و فروش تمامی رمزارزها توسط صرافی‌ها انجام می‌شود و رمز ارز KEEP نیز از این قائده مستثنی نیست. قبل از خرید رمز ارز کیپ، بایستی یک صرافی مطمئن پیدا کنید که از این رمز ارز پشتیبانی کند. پس از انتخاب صرافی موردنظر، نوبت به ثبت‌نام در آن صرافی می‌رسد که شما را قادر به خرید و فروش رمز ارز KEEP می‌کند.
نکته‌ی مهم درباره‌ی رمز ارز کیپ این است که به‌دلیل وجود تحریم‌های جهانی برای کاربران ایرانی، شما قادر به خرید مستقیم این رمز ارز نخواهید بود. به همین منظور، برای خرید رمز ارز کیپ، ابتدا بایستی یکی از استیبل کوین‌ها را خریداری کرده و سپس به واسطه‌ی صرافی، آن را با رمز ارز شبکه‌ی KEEP معاوضه کنید. 
صرافی‌های معتبر برای خرید و فروش رمز ارز KEEP عبارتند از:
۱-  صرافی کوین بیس (Coinbase)؛
۲- صزافی کراکن (Kraken)؛
۳- صرافی یونی سواپ (Uniswap)؛
۴- صرافی هات کوین (Hotcoin)؛
۵- صرافی Aex؛
۶- صرافی Bitrue.
نتیجه‌ گیری
در این مقاله، شبکه و رمز ارز keep ، نحوه‌ی کار، ویژگی‌ها و محصولات آن مورد بررسی قرار گرفت. این شبکه یک لایه‌ی میانی بین کاربران و بلاک چین است و  از اطلاعات و داده‌های آن‌ها محافظت می‌کند. رمز ارز کیپ به کاربران این امکان را می‌دهد تا از مزایای این شبکه‌ی وسیع استفاده کنند. همچنین، ارز keep شرایط ویژه‌ای برای فعالان بلاک چین اتریوم و دارندگان بیت کوین فراهم می‌کند تا به‌وسیله‌ی استیکینگ از این ارز درآمد کسب کنند. به نظر شما، آینده‌ی این رمز ارز نوپا و کاربردی چگونه خواهد بود؟ آیا این ارز می‌تواند به لیست برترین رمزارزها راه پیدا کند؟
سؤالات متداول
۱- کیف‌پول رمز ارز کیپ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
ازآن‌جایی‌که رمز ارز keep بر پایه‌ی بلاک چین اتریوم و الگوریتم erc20  است، پس کیف‌پول این رمز ارز نیز باید از الگوریتم erc20 پشتیبانی کند. 
۲- آیا رمز ارز کیپ قابلیت استخراج دارد؟
خیر! این رمز ارز قابلیت استخراج و ماینینگ ندارد و روش استکینگ را جایگزین ماین‌کردن توکن کیپ کرده است. 
۳- توسعه و ایمنی شبکه‌ی کیپ نتورک از چه روشی تأمین می شود؟
توسعه و امنیت این شبکه با استفاده از روش‌های منحصربه‌فرد تأمین می‌شود و بخشی از این بلاک چین نیز توسط استکینگ کاربران توسعه می‌یابد. 

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *