رمز ارز SECRET چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه ای آن

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز SECRET

نمودار لحظه ای رمز ارز SECRET

 
همه چیز درباره بلاک چین و رمز ارز SCRT
فناوری بلاک چین در ابتدای فعالیت خود، با ارائه آزادی و شفافیت در تراکنش‌های مالی و اطلاعات خصوصی، طرفداران بسیاری یافت. از آنجا که ویژگی شفافیت در شبکه‌های مالی متمرکز ارائه نمی‌شد، بلاک چین با قرار دادن اطلاعات مالی و شناسایی در اختیار عموم مردم و ارائه مزیت‌های دیگر، توجه و رضایت عموم را جلب کرد، اما باید دانست افرادی که تمایل ندارند اطلاعات مالی و شناسایی آن‌ها در اختیار عموم قرار بگیرد، چگونه می‌توانند از بلاک چین استفاده کنند؟
در این مقاله قصد داریم یک بلاک چین و رمز ارز را به شما معرفی کنیم که علاوه بر مزایای این فناوری جدید، سطح جدیدی از امنیت و حریم خصوصی را به کاربران ارائه می‌دهد. در ادامه با رمز ارز SECRET و شبکه بلاک چین آن بیشتر آشنا می‌شویم.
معرفی شبکه و رمز ارز سکرت (SCRT)
همان‌طور که می‌دانید، یکی از ویژگی‌های شبکه بلاک چین، شفافیت تراکنش‌هاست، اما برخی کاربران به‌دلیل فاش‌نشدن اطلاعات خود نمی‌توانند از این فناوری و مزایای آن بهره لازم را ببرند؛ به همین دلیل در سال ۲۰۱۴، دو متخصص به نام‌های Can Kisagun و Guy Zyskind، به‌منظور ارائه راه‌حل مقیاس‌بندی لایه دوم برای اتریوم، یک پروژه رمز ارز راه‌اندازی کردند.
این پروژه که Enigma نام داشت، قوانین حفظ حریم خصوصی را به قراردادهای هوشمند اضافه می‌کرد. انیگما توانست در سال ۲۰۱۷، با جذب سرمایه ۴۵ میلیون دلاری، بلاک ‌چین خود را گسترش دهد، ولی بعدها با مخالفت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده آمریکا مواجه شد. پروژه Enigma، در سال ۲۰۲۰، بلاک چین مخصوص به خود را با توجه به قوانین sec راه‌اندازی کرد و سپس در پی یک رأ‌ی‌گیری، به شبکه SECRET تغییر نام داد.
پس از تغییر نام این بلاک چین، رمز ارز SECRET به عنوان توکن اصلی این پلتفرم معرفی شد و در دسترس عموم قرار گرفت. پس از این اقدام، دارندگان توکن‌های انیگما توانستند توکن خود را با نسبت ۱:۱ با توکن سکرت معاوضه کنند. در ادامه بیشتر با بلاک چین SECRET و مزایای آن آشنا می‌شوید.
شبکه رمز ارز سکرت (SECRET) چیست؟

بلاک چین SECRET یک شبکه رمزنگاری شده است که قراردادهای هوشمند خصوصی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در این شبکه، همه تراکنش‌های قراردادهای هوشمند کاملاً رمزگذاری شده‌اند و جزئیات آن‌ها حتی توسط نودهای بلاک چین نیز مشاهده نمی‌شود.
توسعه‌دهندگان این شبکه معتقد هستند این بلاک چین تعادل بین شفافیت و حریم خصوصی ارزها ایجاد و محیطی کاملاً خصوصی برای کاربران خود فراهم کرده است. شبکه غیرمتمرکز سکرت به ایمن‌سازی و مقیاس‌پذیر کردن اینترنت غیرمتمرکز کمک کرده است و به‌عنوان اولین بلاک چین از ورودی، خروجی و قراردادهای هوشمند رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند.
شبکه رمز ارز SCRT چه ویژگی‌ هایی دارد؟
همان‌طور که می‌دانید، یکی از ویژگی‌های برجسته بلاک چین‌ها، شفافیت اطلاعات و دسترسی آسان به آن است، اما برخی مواقع این شفافیت سبب کاهش امنیت شبکه برای کاربران می‌شود. چند ویژگی برجسته بلاک چین SECRET که سبب محبوبیت آن شده است، عبارت‌اند از:

ارائه سطح جدیدی از حریم خصوصی به کاربران شبکه
سطح بالای امنیتی اطلاعات شخصی و معاملاتی
نقش مهم شبکه SECRET در آینده برنامه‌های غیرمتمرکز

شبکه رمز ارز SECRET چگونه کار می ‌کند؟
این رمز ارز یک بلاک چین لایه اول است که براساس قوانین Cosmos/Tendermin توسعه داده شده است. این بلاک چین که حاکمیت شبکه خود را بر عهده دارد، براساس شبکه‌ای از نودهای توزیع‌شده کار می‌کند که قراردادهای هوشمند این شبکه را پردازش می‌کنند. این نودها در یک محیط اجرایی مطمئن TEE فعالیت می‌کنند و نمی‌توانند از محتوای داده‌ها باخبر شوند؛ به همین دلیل بلاک چین SECRET از قراردادهای هوشمند خود با نام قراردادهای سری عنوان می‌کند.
رمز ارز SCRT چیست؟
همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، این رمز ارز، توکن اصلی بلاک چین SECRET است. کاربران این شبکه بلاک چین می‌توانند از توکن SECRET برای مدیریت، مبادله و پرداخت کارمزد در شبکه استفاده کنند. برای داشتن درک بهتر درباره عملکرد این ارز، بهتر است بدانید همان‌طور که ارزهای مونرو و زی‌کش نسخه‌های ایمن‌شده برای بلاک چین بیت کوین به حساب می‌آیند، رمز ارز SECRET نیز نسخه جدید و ایمن بلاک چین اتریوم است که از قراردادهای هوشمند و حریم شخصی داده‌ها استفاده می‌کند.
نحوه خرید رمز ارز سکرت چگونه است؟
برای خرید این رمز ارز، مانند سایر ارزهای دیجیتال، ابتدا باید در صرافی‌هایی که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند، ثبت‌نام کنید. صرافی‌های پشتیبان‌کننده رمز ارز سکرت عبارت‌اند از:
۱- صرافی بایننس (Binance)
۲- صرافی Gate.io
۳- صرافی هات بیت (Hotbit)
۴- صرافی BitMart
۵- صرافی MEXC
کیف پول ‌های رمز ارز SECRET کدام‌اند؟
برای خرید و فروش و ذخیره ارزهای دیجیتال، قبل از هر چیزی به یک کیف پول نیاز دارد و ارز سکرت نیز از این قاعده مستثنا نیست. همان‌طور که می‌دانید، والت‌ها قابلیت مدیریت دارایی‌های دیجیتال را به صاحبان آن‌ها می‌دهند. کیف پول‌های رمز ارز سکرت، در دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار کاربران این شبکه قرار می‌گیرند. ۳ کیف پول معتبر برای ذخیره‌سازی و مدیریت رمز ارز سکرت عبارت‌اند از:
۱- کیف پول لجر (Ledger): این کیف پول یکی از انواع کیف پول‌هایی سخت افزاری است که رمز ارز سکرت را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول در دو مدل Ledger Nano X و Ledger Nano Sدر بازار موجود است و کاربران این شبکه می‌توانند از آن برای ذخیره‌سازی و مدیریت دارایی‌های خود استفاده کنند.
۲- تراست ولت (Trust): این کیف پول یکی از والت‌های معتبر در میان فعالان حوزه ارزهای دیجیتال است که از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از نوع موبایلی بوده و به‌دلیل سهولت دسترسی به دارایی‌ها، در میان معامله‌گران محبوب است. نرم افزار کیف پول تراست در دو نسخه اندروید و ios در پلی استورها در دسترس است.
۳- کیف پول سیف پل (safepal): کیف پول سیف پل نیز یکی از کیف پول‌های موبایلی است که از رمز ارز سکرت پشتیبانی می‌کند.
آیا رمز ارز SCRT استخراج‌ شدنی است؟

استخراج ارزهای دیجیتال، امروزه به یکی از روش‌های پرطرفدار کسب درآمد از حوزه بلاک چین تبدیل شده است؛ از این‌رو یکی از سؤالات پرتکرار درباره رمز ارز SECRET نیز بحث قابل استخراج‌بودن آن است. همان‌طور که می‌دانید، رمز ارز سکرت از الگوریتم DPoS استفاده می‌کند که نسخه پیشرفته الگوریتم اثبات سهام یا pos است؛ از این‌رو این رمز ارز استخراج‌شدنی نیست و تنها از طریق خرید رمز ارز سکرت می‌توانید در این بلاک چین سرمایه‌گذاری کنید.
نتیجه‌گیری
در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم درباره رمز ارز SECRET و بلاک چین آن را در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که می‌دانید، حفظ حریم شخصی و اطلاعات تراکنش‌ها، جزء مسائلی است که برای بسیاری از کاربران و شرکت‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار است. این رمز ارز و بلاک چین آن نیز با هدف ارائه خدمات با حفظ حریم شخصی شروع به کار کرده و توانسته است در این مدت رضایت کاربران خود را جلب کند.
به احتمال زیاد، نحوه کار این بلاک چین و ایجاد محیطی ایمن برای کاربران، سبب افزایش محبوبیت این پروژه شده و توکن SECRET به گزینه‌ای خوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل خواهد شد. به نظر شما آیا ممکن است بلاک چین SECRET، در آینده نزدیک بتواند سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص دهد؟
پرسش‌های متداول
۱- آیا رمز ارز SECRET قابلیت استیک دارد؟
بله! شما می‌توانید با استیک و ذخیره این رمز ارز، درآمد کسب کنید.
۲- سوخت گس شبکه سکرت چیست؟
توکن بومی شبکه سکرت یا scrt، به عنوان سوخت گس شبکه استفاده می‌شود.
۳- هدف اصلی سکرت نتورک چیست؟
این شبکه با هدف امکان‌پذیر کردن استفاده از قراردادهای هوشمند محرمانه برای کاربران فعالیت می‌کند.
 

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

رمز ارز SECRET چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه ای آن

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *