سیگنال همتی به دلار / آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۴ بهمن چقدر بود؟

به گزارش خبر روز، روز گذشته اسکناس آمریکایی ۴۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۴ بهمن ۹۹ چقدر بود؟
در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: «نرخ ارز ممکن است به زیر ۲۰ هزار تومان نیز برسد و من فکر می‌کنم حتما تعدیل خواهد شد.» این بخش از صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی در بازار ارز مورد توجه قرار گرفت و موجب شد برخی از معامله‌گران اقدام به فروش دلار کنند؛ در نتیجه این اتفاق، اسکناس آمریکایی ۴۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.
مسئولان اقتصادی و سیاسی در هفته‌های اخیر بارها وعده دلار زیر ۲۰ هزار تومان را داده‌اند. با این حال، قیمت در کمترین حالت تا کانال ۲۱ هزار تومانی پایین رفته است. در صورتی که قیمت دلار طی ماه‌های آتی به زیر ۲۰هزار تومان نرود، ولی مقامات همچنان بر افت بیشتر قیمت تاکید کنند، ممکن است بازار واکنش معکوسی را از خود نشان دهد.

در واقع اعتبار بازارساز در صورتی که وعده‌ای دهد و آن وعده محقق نشود، دچار خدشه خواهد شد. البته رئیس کل بانک مرکزی در زمان دلار ۳۰ هزار تومانی،‌ در مورد سرمایه‌گذاری در بازار ارز هشدار داد و افت قیمت این ارز در آذر و دی ماه تا حدی اعتماد به سیاست‌گذار را بالا برد. با این حال، حداقل در یک ماه اخیر دلار به وعده‌های کاهش تا زیر ۲۰ هزار تومان، واکنشی نشان نداده است. رئیس کل بانک مرکزی و رئیس‌جمهور افت قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان را تا حدی وابسته به دسترسی منابع بلوکه شده ارزی دانسته‌اند. اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا خبر روز بخوانید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *