صرافی بیترکس هم معاملات ریپل را متوقف کرد

صرافی بیترکس اعلام کرده است که از ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۶ دی) کلیه جفت ارزهای دیجیتال معاملاتی XRP را در این صرافی حذف خواهد کرد. جفت‌های معاملاتی بیت کوین، اتریوم، تتر و دلار برای XRP‌ تحت تأثیر این اقدام قرار خواهند گرفت.
به گزارش کوین تلگراف، اعلامیه صرافی بیترکس تنها چند روز پس از اعلامیه صرافی کوین بیس در این خصوص منتشر شد. صرافی کوین بیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که معاملات خود با XRP را از تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۳۰ دی) به حالت تعلیق در می‌آورد.
بازار XRP از هفته گذشته و در پی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ریپل، سقوط قابل توجهی را تجربه کرده است. شرکت ریپل صادرکننده رمز ارز XRP است.
گفتنی است در دعوی قانونی که علیه ریپل مطرح شده، آمده است که مدیران این شرکت بیش از ۱٫۳ میلیارد دلار را از طریق عرضه بدون مجوز اوراق بهادار که همچنان در جریان است، جمع‌آوری کرده‌اند. از برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) مدیرعامل و کریس لارسن (Chris Larsen) هم‌بنیان‌گذار این شرکت در این دعوی نام برده شده است.  
روز گذشته ریپل در واکنش به این اقدام طی بیانیه‌ای عنوان کرد که «حمله» به ریپل تلاشی برای پایین‌کشیدن کل صنعت ارزهای دیجیتال در آمریکا است.
ریپل همچنین ضمن رد ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای اوراق بهادار خواندن XRP‌، به این موضوع اشاره کرد که بخش عمده‌ای از مشتریان XRP در خارج از ایالات متحده ساکن هستند و این شرکت همچنان به فعالیت خود ادامه داده و از محصولات خود در سایر نقاط جهان پشتیبانی می‌کند.
با این حال به نظر می‌رسد این کارها نتوانسته است قوت قلبی به سرمایه‌گذاران XRP بدهد و قیمت این رمز ارز در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ درصد دیگر نیز کاهش یافت و به ۰٫۲ دلار رسید.
XRP تا قبل از اعلام شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار در قیمت‌های بالایی معامله می‌شد و در اواخر نوامبر (اوایل آذر) به بالاترین قیمت سالانه خود و ۰٫۶۷ دلار رسید.
با سقوط ۷۰ درصدی ارزش XRP نسبت به سقف قیمتی خود در سال جاری، تحلیلگران از خود می‌پرسند آیا این شکایت می‌تواند ناقوس مرگ XRP را به صدا در آورد؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز