صرافی OKCoin هم معاملات ریپل را متوقف می‌کند

صرافی مشهور اوکی کوین (OKCoin) در حال برنامه‌ریزی برای متوقف کردن معاملات XRP است. پیش‌تر صرافی کوین بیس اعلام کرد که از ماه آینده میلادی، معاملات ریپل را متوقف می‌کند.
به گزارش کریپتو بریفینگ، صرافی اوکی کوین اعلام کرده است که معاملات و سپرده‌گذاری‌های ریپل را از ۴ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۵ دی) متوقف خواهد کرد.
در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ (۲ دی) کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایلات متحده آمریکا جزئیات مربوط به شکایتی را منتشر کرد که بر اساس آن، ریپل به جذب بدون مجوز سرمایه از فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده XRP مهتم شده است.
صرافی اوکی کوین شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایلات متحده آمریکا از ریپل را دلیل توقف معاملات این رمز ارز اعلام کرده است.
اوکی کوین اعلام کرده است:
با توجه به این‌که مراحل دادرسی در حال انجام است، تشخیص دادیم که تعلیق معاملات و سپرده‌گذاری‌های ریپل از ۴ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۵ دی)، بهترین اقدام برای اوکی کوین است.
اوکی کوین اشاره‌ای به شرایط و زمان بازگشایی ریپل نکرده است، با این وجود این توقف می‌تواند دائمی باشد.
در بخش دیگری از اعلامیه اوکی کوین آمده است:
به احتمال زیاد دستیابی به یک راه‌حل برای این شرایط زمان‌بر خواهد بود. اگر اطلاعاتی به دست ما برسد که بتواند شرایط را تغییر دهد، حتما مشتریان خود را مطلع خواهیم کرد.
اوکی کوین اولین صرافی نیست که معاملات ریپل را متوقف می‌کند. دیگر صرافی‌های رمز ارز از جمله بیت استمپ (Bitstamp)، کراس تاور (CrossTower)، بیکسی (Beaxy) هم معاملات ریپل را متوقف یا این رمز ارز را از فهرست ارزهای پشتیبانی‌شده خود خود خارج کرده‌اند. صرافی کوین بیس نیز قصد دارد از روز ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۳۰ دی) معاملات XRP خود را متوقف کند.
براساس اعلام اوکی کوین، از ساعت ۶:۳۰ صبح (به وقت تهران) روز ۴ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۵ دی) معاملات آنی، معاملات مارجین و سپرده‌گذاری‌های ریپل تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شود.
اوکی کوین همچنین از سرمایه‌گذارانی که در بازار جفت ارزهای ریپل/دلار معاملات مارجین باز دارند خواسته است تا دارایی‌های اسقراضی خود را قبل از ساعت ۶:۳۰ صبح (به وقت تهران) روز ۳ ژانویه (۱۴ دی) بازگردانند. اگر کاربری معاملات مارجین خود را نبندد، اوکی کوین به صورت خودکار معامله را تسویه کرده و موقعیت وی را می‌بندد.
اوکی کوین پیش از این از معاملات آنی و مارجین ریپل در بازار دلاری خود پشتیبانی می‌کرد. حجم معاملات روزانه ریپل در اوکی کوین حدود ۱۰۰,۰۰۰ دلار است که کمتر از ۱ درصد از مجموع معاملات این صرافی را تشکیل می‌دهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز