پیش بینی بورس امروز / تصویب رسمی نرخ سود سپرده جدید بانک مرکزی – خبر روز

به گزارش خبر روز، روز گذشته از دقایق ابتدایی شروع معاملات شیب صعودی شاخص کل آغاز شد و در فاز دوم و پس از ساعت 11 شاهد افزایش شدت تقاضا در بازار بودیم. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در پایان با رشد 41 هزار و 802 واحدی بر فراز ارتفاع یک میلیون و 538 هزار واحدی ایستاد.
شاخص هم‌وزن نیز همسو با نماگر اصلی موفق به ثبت رشد 2.37 درصدی شد. این صعود برای نماگر هم‌وزن رشد 10 هزار و 552 واحدی به همراه داشت. صنایع هتل و رستوران و همچنین شیرینی‌جات با رشد بیش از 3 درصد برترین عملکرد را بین سهام کوچک و متوسط داشتند.
همچنین عملکرد مطلوب نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رکورد ارزش و حجم معاملات همراه شد. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز گذشته در محدوده 6 هزار و 467 میلیاردی قرار گرفت تا اولین روز معاملاتی دی ماه 1401 از نظر ارزش معاملات بالاتر از تمام روزهای معاملاتی پاییز امسال قرار گیرد. نکته مهم دیگر حجم معاملات بود که در محدوده 14 میلیارد و 460 میلیون برگه سهم معامله شده قرار گرفت.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند.
انتشار اوراق گواهی سپرده عام با نرخ ۲۳ درصد
سخنگوی بانک مرکزی: هیات عامل بانک مرکزی در مصوبه امروز خود به بانک‌ها اجازه داد اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) با نرخ ۲۳ درصد منتشر کنند.
افزایش نرخ سپرده در کوتاه مدت موجب تقویت بازار رقیب بازار سرمایه یعنی بازار پول خواهد شد. بدین ترتیب با افزایش جذابیت سپرده‌گذاری در بانک علاقه افراد به سرمایه‌گذاری در بورس کاهش می‌یابد. در بلندمدت اما با افزایش ثبات و تصمیمات موثر بانک‌ها می‌توان شاهد بهبود شرایط کلی بورس و اقتصاد بود.

سراتو و اسپورتیج به ایران رسید؟
اولین محموله خودروهای وارداتی از برند کیا محصول کره جنوبی، بعد از ورود به بندر لنگه در استان هرمزگان، به گمرک شهریار تهران ترانزیت خواهد شد. تنوع ۶ گانه از محصولات کیا نظیر سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت، اسپورتیج در این محموله وارداتی وجود دارد.
آزاد شدن واردات خودرو در کشور به تعادل نسبی قیمت خودرو‌ها منجر خواهد شد. در حال حاضر با وجود مازاد تقاضای شدید که بر بازار خودروی خارجی حاکم است، قیمت‌ این خودرو‌ها به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته است.
از طرفی افزایش عرضه خودرو‌های خارجی بر قیمت خودروهای داخلی نیز تاثیر دارند و موجب کاهش نرخ فروش آن‌ها در بازار آزاد خواهند شد.
تخصیص سهام عدالت به جاماندگان تا دو ماه آینده
مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اختصاص سهام عدالت به جاماندگان طی یک یا دو ماه آینده خبر داد و گفت: بر اساس قانون بودجه امسال هر یک از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی که فاقد سهام عدالت هستند، حدود ۱۰ میلیون تومان سهام می‌گیرند. (ایرنا)
واگذاری سهام عدالت می‌تواند گردش نقدینگی را در اقتصاد کشور افزایش و اعتماد سهامداران نسبت به بورس افزایش دهد.
آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس خبر روز بخوانید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *