چشم‌انداز بورس هفته / تقاضا به شاخص‌سازان بازمی‌گردد؟

به گزارش خبر روز، طی دو هفته اخیر عملکرد نمادهای کوچک از نمادهای شاخص‌ساز بهتر بوده است و عملکرد ضعیف شاخص‌سازان باعث روند نزولی شاخص کل شده است.
همچنین پیش‌بینی می‌شود در جریان معاملات این هفته از بازار سهام نیز تک‌سهم‌ها روند بهتری نسبت به شاخص‌سازان داشته باشند.

همچنین برخی از کارشناسان روند بورس هفته پیش‌رو را به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه نزولی می‌دانند اما پیش‌بینی می‌کنند در جریان معاملات دو هفته بعد معاملات بورس بهبود پیدا می‌کند.
حمید اسدی، حقوق‌دان بازار سرمایه با اشاره در رابطه با دلایل روند نزولی سهم‌های بنیادین گفت: اولا در جریان معاملات نیمه اول امسال سهم‌های بنیادین رشد زیادی داشتند و این موضوع باعث توقف مقطعی رشد این سهم‌ها شد و طبیعتا بعد از این اتفاق گرایش سهامداران به سهم‌های کوچک بیشتر شد. دومین دلیل مربوط به راحت‌تر بودن بازارگردانی در نمادهای کوچک‌تر است به نوعی که نقدشوندگی در این نمادها را بالا برده است و همچنین سهامداران به سود بیشتر نمادهای کوچک پی برده‌اند و از طرفی سرمایه‌گذاری در نمادهای بزرگ بلندمدت است و همین امر نیز در سهامداران بازدارندگی ایجاد می‌کند.
این کارشناس در رابطه با اعتماد از دست رفته سهامداران گفت: بعد از عملکرد ضعیف صندوق‌های دولتی اعتماد مردم به سهم‌های دولتی از بین رفته است و این موضوع نیز باعث گرایش سهامداران به سهم‌های کوچک شده است. این در حالی است که دولت قرار است صندوق دارا سوم را در بازار سهام عرضه کند که با این وضعیت فکر نمی‌کنم استقبالی از این صندوق شود.
آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس خبر روز بخوانید.
 
 
 

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز