چگونه از بورس پول در بیاوریم؟ بهترین روش های کسب درآمد از بورس

میزان کسب درآمد از بورس به عوامل زیادی مثل میزان دانش، عمق مهارت، تجربه عملی، آموزش مستمر و بزرگی سرمایه بستگی دارد. اما می‌­توان گفت که اگر به شکلی اصولی، شیوه معامله در بازار بورس را یاد بگیریم یا از مشورت متخصصان در این زمینه استفاده کنیم، هیچ بازاری را سودآورتر از بورس اوراق بهادار نخواهیم یافت.

برای شروع سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار نباید نگران سرمایه باشید. چون شما می­‌توانید با مبالغ کمتر از یک میلیون تومان هم فعالیت در بورس را آغاز کنید.
کسب درآمد از بورس همیشه با خطر ریسک همراه بوده است و راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. معمولا کسانی که به تازگی وارد بازار سرمایه شده‌اند نگرانی خود را با پرسیدن این پرسش مطرح می‌کنند: «آیا ممکن است یک‌شبه تمام پول در بورس اوراق بهادار از بین برود؟»
در حقیقت، بورس ایران محدودیتی معقول برای افزایش و کاهش قیمت در نظر گرفته است. یعنی اگر شما امروز سهمی را بخرید به هیچ وجه، قیمت آن سهم در روز بعدی نصف یا دو برابر نمی‌­شود. تمام سهم­‌ها در بازار بورس، یک دامنه نوسان دارند.
روش های کسب درآمد از بورس

روش اول: شما سهام شرکت «الف» را به قیمت ۲۵۰ تومان خریداری می­‌کنید. پس از مدتی آن سهام به قیمت ۴۵۰ تومان می‌رسد. اگر شما سهامی که خریدید را بفروشید میزان اختلاف قیمت خرید و فروش سهام، همان سود شما را تشکیل می‌دهد. البته در نظر داشته باشید که این تنها یک مثال برای روشن‌تر ماجرا است و احتمال هر چیزی در بورس وجود دارد. نمی­‌توان به‌طور صددرصد گفت که شما بعد از خرید یک سهام، سود می­‌کنید یا دچار ضرر می‌شوید. به‌ طور کلی، بورس یک بازی غیرقابل پیش‌بینی است.
روش دوم: شما سهام شرکت «ب» را می‌خرید. پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه، این شرکت مبلغی سود بین سهام­دارانش تقسیم می‌کند. اگر در زمانی که مجمع برگزار می­‌شود شما نیز سهام آن شرکت را در اختیار داشته باشید سود سهام آن به شما هم تعلق خواهد گرفت. البته ممکن است یک شرکت به دلیل زیا‌ن‌ده بودن، عدم تحقق پیش‌بینی‌ها، نیازهای شرکت به نقدینگی و … سود نقدی تقسیم نکند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تقسیم سود، پیش‌ بینی سود، زمان و حتی شیوه تقسیم آن به سایت کدال مراجعه کنید.

با توجه به مطالبی که برایتان گفتیم مشخص می‌شود که هیچ سودی به‌ عنوان «سود ماهیانه ثابت» در بورس وجود ندارد. اگر به دنبال سود ماهیانه ثابت هستید، باید سرمایه خود را در صندوق­‌های سرمایه‌ گذاری درآمد ثابت، سرمایه گذاری کنید. در واقع، میزان پول درآوردن از بورس به حجم سرمایه شما بستگی دارد. هر چقدر که سرمایه شما بیشتر باشد از آن طرف، پتانسیل کسب سود بیشتری از بورس خواهید داشت. البته نکته امیدوار کننده در بازار سرمایه‌ این است که سرمایه‌­های کوچک می­‌توانند با «سود مرکب» و در طول زمان، رشد زیادی داشته باشند. در این مورد هم طبق قانون بازار اوراق بهادار یک حداقل سرمایه­ گذاری وجود دارد که برای معاملات آنلاین ۱۰۰ هزار تومان و برای معاملات حضوری و تلفنی ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. رعایت نکته‌های زیر برای موفقیت در بازار بورس بسیار مهم هستند.
نکته‌هایی طلایی برای کسب درآمد از بورس

برای کسب درآمد از بورس، لازم است رصد خوبی روی سهام شرکت­‌های مختلف از طریق سایت «tsetmc.ir» داشته باشیم.
 مزایا و معایب این بازار را بشناسیم. یکی از مزایای بازار بورس این است که شما می‌توانید با هر میزان سرمایه اولیه در بازار فعالیت کرده و سرمایه‌ گذاری را شروع کنید. علاوه بر این می‌توانید هر روز در سایت کارگزاری خود سود و زیانتان را مشاهده کرده و از طریق سیستم معاملات آنلاین در لحظه، سهم دلخواه خود را بخرید یا سهم‌های خودتان را به فروش برسانید.
 از تصمیم‌ گیری هیجان‌زده اجتناب کنید. در بازار سرمایه لازم است هیجانی تصمیم نگیرید و حساب‌ شده عمل کنید به‌ خصوص در انتهای روند، محتاط باشید.
 تصمیم‌ گیرنده نهایی خودتان باشید. برای کسب درآمد مناسب از بورس با مطالعه شخصی، رصد کردن شرکت‌ها و شرکت در دوره‌های آموزشی مناسب، تصمیمات درستی در خریدن یا نخریدن یک سهم بگیرید.
 در ابتدای ورود به بازار سرمایه با سرمایه‌ای اندک کار را شروع کنید. توصیه می­‌شود در ابتدای راه کسب درآمد از بورس، رقمی به ارزش ۱ تا ۲ میلیون تومان خرید کنید. چون به این ترتیب و با توجه به محدوده تغییر قیمت ۵%، ضرر احتمالی، مقدار تکان‌دهنده‌ای نخواهد بود.
 وقتی تازه وارد بازار بورس شدید، سعی کنید که تنوع سبد سهامتان را زیاد نکنید و آن را در حد معقول نگه دارید. چون در ابتدای کار، میزان سرمایه شما کم است و پراکندگی در خرید سهام می‌تواند از سود شما بکاهد.

میزان کسب درآمد از  بورس چقدر است؟
مثلا اگر ۲۸ میلیون تومان وارد بورس کنیم حقوق مورد انتظار ماهانه ما می‌تواند یک میلیون تومان باشد، یک ماه ممکن است صفر باشد یک ماه ممکن است پنج میلیون تومان باشد و یک ماه می‌تواند منفی یک میلیون تومان هم باشد. برآیند این امر عددی حدود یک میلیون تومان است که می‌توانید بردارید، در واقع این جدول رو به زیادتر شدن است که اگر پنجاه و شش میلیون تومان بیارید در داخل بورس می‌توانید ماهانه ۲ میلیون تومان به عنوان حقوق از سود بازار بورس بردارید، مثلا عدد صد و دوازده میلیون تومان وارد بورس نمایید می‌توانید چهار میلیون تومان ماهیانه برداشت نمایید. در واقع عملا کسی که می‌تواند صد میلیون تومان یا بیشتر در بازار بورس سرمایه گذاری کند شاید برایش شغل دیگری توجیح خاصی با حقوق دو الی سه میلیون تومانی نداشته باشد بلکه می‌تواند با سرمایه گذاری در بورس به مبلغ ذکر شده تکیه کند. سایر اعداد در جدول ویدئو موجود است که می‌توانید برحسب آن سرمایه گذاری کرده و انتظار مبلغ برداشتی را از بازار بورس با سرمایه گذاری صحیح و درست داشته باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۶۹ رای)

۴.۴

ترتیبی که برای خواندن مقالات درآمد بورس به شما پیشنهاد میکنیم:

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *