کیف پول رمز ارز چیست؟ معرفی 14 از بهترین کیف پول ها

قبل از اینکه به طور تکنیکی به توضیح انواع کیف پول رمز ارز بپردازیم، بیایید کمی در مورد روش خاص شما برای ذخیره پول با هم صحبت کنیم. به این فکر کنید که چگونه پول نقد واقعی خود را ذخیره می‌کنید. قطعا آن را در دست خود نگه نمی‌دارید، بلکه آن را در کیف پول یا در یک حساب بانکی ایمن ذخیره می‌کنید. کیف پول کریپتوکارنسی‌ نیز از همان اصول اصلی پیروی می‌کند. در نتیجه، با داشتن یک کیف پول رمزنگاری شده، توانایی ارسال و دریافت بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی‌ها را خواهید داشت.
«والت» یا همان کیف پول رمز ارز یک برنامه‌ نرم‌افزاری یا سخن افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره می‌کند و با بلاک چین‌های مختلف در تعامل است تا کاربران بتوانند رمز ارز خود را بفرستند، دریافت کنند و بر تراز حساب خود نظارت داشته باشند. اگر قصد دارید از بیت‌کوین یا هر رمز ارز دیگری استفاده کنید، ابتدا باید یک کیف پول دیجیتالی داشته باشید. هیچ رمز ارزی به خودی خود در کیف پول قرار ندارد. بیت کوین و کریپتوکارنسی‌های مشتق ‌شده از آن، به صورت غیرمتمرکز در یک دفترکل عمومی به نام «بلاک چین» ذخیره و نگهداری می‌شوند.
چطور کیف پول رمز ارز ایرانی داشته باشیم؟
برای شروع از لینک زیر وارد شوید:
همین الان در سایت کیف پول من ثبت‌نام کنیدثبت نام

 
کیف پول رمز ارز چگونه کار می‌کند؟
در یک حساب بانکی معمولی، پول یا بهتر است بگوییم، ارزش آن نگهداری می‌شود. اما در کیف پول ارزهای دیجیتال، کلیدهای رمزنگاری شده عمومی و خصوصی نگهداری می‌شوند. در حقیقت، کوین‌ها نمی‌توانند در یک کیف پول فیزیکی ذخیره ‌شوند. چون کریپتوکارنسی‌ها وجود فیزیکی ندارند. آدرس کیف پول، چیزی شبیه به شماره حساب بانکی است. هیچ اشکالی ندارد اگر شما شماره حساب بانکی خودتان را به فرد دیگری بدهید، چون دیگران برای انتقال وجه به آن نیاز دارند. در دنیای ارزهای دیجیتال، اگر کسی بخواهد کوین‌هایتان را برایتان ارسال کند، شما می‌توانید به سادگی آدرس کیف پول خود را به او‌ بدهید و کوین‌تان را دریافت کنید. درست مانند حساب‌های بانکی، هیچ یک از دو آدرس کیف پول، شبیه به هم نیستند. در نتیجه، هیچ کس به جز شما نمی‌تواند پولتان را دریافت کند. همچنین، تعداد آدرس‌های کیف پول شما بدون محدودیت هستند. یعنی هر چند تا آدرس که دلتان بخواهد می‌توانید برای کیف پولتان بسازید.
به عنوان مثال (در خصوص بیت کوین) این آدرس کیف پولی است که تصور می‌شود متعلق به خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو است:
۱A1zP1eP5QGefi2DMPTfTL5SLmv7DivfNa
همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این آدرس یک ترکیب پیچیده از اعداد و حروف بزرگ و کوچک است. از آنجایی که اغلب بلاک چین‌ها دارای شفافیت هستند، می‌توان به آسانی پی برد که یک کیف پول خاص چه مقدار پول دارد و مالک آن چه تراکنش‌های مالی را در گذشته انجام داده است. با این حال آدرس یک کیف پول رمز ارز، هویت واقعی صاحب خود را نشان نمی‌دهد.
چگونه کلیدهای عمومی و خصوصی به یک آدرس کیف پول مرتبط می‌شوند؟
اکثر مردم تصور می‌کنند که کلید عمومی چیزی شبیه به آدرس یک کیف پول عمومی است. اما در حقیقت، آدرس کیف پول هر فرد، یک کلید خصوصی و عمومی منحصر به فرد دارد. کلید خصوصی این امکان را به شما می‌دهد تا به پول‌هایی که مربوط به آدرس کیف پول کریپتوی شماست، دسترسی داشته باشید. اجازه بدهید برای درک بهتر این موضوع یک مثال بزنیم. تصور کنید که می‌خواهید از حساب بانکی خود پولی را به حساب بانکی شخص دیگری انتقال دهید، در این صورت، اول باید رمز عبور شخصی خود را وارد کنید. هیچ کس دیگری به این رمز عبور دسترسی ندارد، حتی بانک. در غیر این صورت، اگر کسی آن را بفهمد، می‌تواند از حساب بانکی شما پول جابه‌جا کند! کلید خصوصی دقیقا همان کار را انجام می‌دهد و به طور خاص به آدرس کیف پول شخصی شما مرتبط است.
 کلید عمومی چیست؟
کلید عمومی از لحاظ ریاضی به آدرس کیف پول شما مرتبط است! با این حال، یک “ورژن هش“ به حساب می‌آید. عملکرد هش به شما این امکان را می‌دهد تا توالی حروف/اعداد که «ورودی» خوانده می‌شوند را در مجموعه جدیدی از حروف/اعداد به عنوان «خروجی» رمزگذاری کنید. در واقع با این کار پای یک لایه امنیتی به میدان باز می‌شود و تضمین می‌کند که کیف پول شما غیرقابل هک شدن است.
به عنوان مثال:
نمونه‌ای از کلید خصوصی:
۰۳bf350d2821375158a608b51e3e898e507fe47f2d2e8c774de4a9a7edecf74eda
نمونه‌ای از کلید عمومی:
۹۹b1ebcfc11a13df5161aba8160460fe1601d541
شاید در نگاه اول، این دو کلید کاملا متفاوت به نظر برسند اما فناوری نرم افزار تشخیص می‌دهد که این دو کلید به طور خاصی به یکدیگر مرتبط هستند. ارتباط بین کلیدها ثابت می‌کند که شما مالک کوین‌ها هستید و این امکان را برایتان مهیا می‌کند که هر وقت بخواهید بتوانید پول خود را انتقال دهید! در واقع ضرورتی ندارد از فن آوری و ماجراهایی که در پس زمینه رخ می‌دهند سردربیاورید. تراکنش‌های کیف پول رمز ارز چیزی شبیه به استفاده از Gmail و Hotmail هستند. نرم افزار تمام کارها را برایتان انجام می‌دهد.
انواع کیف پول رمز ارز
در حال حاضر انواع مختلفی از کیف پول‌ها در دسترس عموم هستند. کیف پول انتخابی شما به نیازهای شخصی‌تان بستگی دارد. اساسا، کیف‌ پول‌های مختلف، امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهند مانند امنیت، رفتار کاربر پسندانه یا حتی راحتی بیشتر.
محبوب ترین انواع کیف پول ارزهای دیجیتال عبارتند از:
کیف پول رمز ارز برای کامپیوتر
کیف پول‌های روی دسکتاپ باید در یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر خاص دانلود شوند و تنها از آن دستگاه خاص قابل دسترسی هستند. به طور کلی، این نوع از کیف پول‌ها ترکیب خوبی از امنیت و راحتی را ارائه می‌دهند. با این حال به یاد داشته باشید که اگر یک هکر توانایی کنترل از راه دور دستگاه شما را به‌دست آورد، خیلی راحت می‌توانند به کیف پول شما دسترسی پیدا کند.
کیف پول رمز ارز برای موبایل 
کیف پول روی موبایل بسیار شبیه به کیف پول روی دسکتاپ است. چون این نوع از کیف پول نیز به طور مستقیم در دستگاه شما دانلود می‌شود. معمولا از طریق دانلود اپلیکیشنی روی موبایل خود به کیف پول کریپتوکارنسی‌تان دسترسی پیدا می‌کنید. چنین دسترسی این امکان را به شما می‌دهد تا با اسکن کردن کد QR، کوین‌های خود را در یک فروشگاه خرج کنید.
کیف پول رمز ارز تحت وب
کیف پول روی وب بهترین سطح از راحتی به هنگام ارسال کوین‌ها به دیگران را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال، کم‌ترین سطح امنیت متعلق به این کیف پول است. چون معمولا تولیدکننده‌ آن کیف پول، کنترل کاملی روی سیستم دارد. یک نمونه از چنین کیف پولی، ذخیره کردن کوین‌ها در یک صرافی کریپتوکارنسی است. این صرافی، کوین‌های شما را روی سرور مرکزی خود ذخیره می‌کند. اگر این سرور هک شود، هکر می‌تواند به تمام پول‌های شما دسترسی داشته باشد. بهتر است که تنها تعداد کمی از کوین‌های خود را روی کیف پول تحت وب نگه دارید.
کیف پول رمز ارز کاغذی
کیف پول‌های کاغذی یکی از کم ارزش‌ترین کیف پول‌های کریپتو هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلیدهای عمومی و خصوصی خود را روی یک تکه کاغذ پرینت بگیرید و با این کار به سادگی می‌توانید سطح امنیت پول خود را بالا نگه دارید. چون در این روش، کلیدها به هیچ سروری متصل نیستند. در نتیجه راهی به جز در اختیار داشتن آن کاغذ برای دسترسی به کیف پول، وجود ندارد. زمانی هم که نیاز به انتقال وجه دارید، می‌توانید به سادگی کلیدها را وارد یک نرم ‌افزار یا کیف پول تحت وب کنید، یا حتی ساده‌تر از آن، فقط کد QR چاپ شده را اسکن کنید.
کیف پول رمز ارز سخت افزاری
به لحاظ امنیتی، هیچ کیف پولی بهتر از کیف پول سخت‌افزاری نیست. کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی است که تنها هدفش ذخیره‌سازی کلیدهای عمومی و خصوصی‌تان است. این دستگاه تنها در صورتی که نیاز به انتقال وجه داشته باشید به اینترنت متصل می‌شود. هنگام انتقال، شما باید پین شخصی خود را به طور مستقیم وارد دستگاه ‌کنید. این کار دسترسی هکرها به کلیدهای‌تان را تقریبا غیرممکن می‌سازد.
آیا امکان ذخیره انواع رمز ارز در یک کیف پول وجود دارد؟
این سوال بسیار مهمی است و جواب آن به کوین‌هایی که در دست دارید، بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما فقط بیت‌کوین دارید باید یک کیف پول داشته باشید که با رمز ارز بیت‌کوین سازگار باشد.
اگر رمز ارز بیت‌کوین و لایت‌کوین داشته باشید چطور؟
اگرچه هر کدام از آن‌ها دارای بلاک‌چین مختص به خود هستند، اما می‌توان از یک کیف پول چند ارزی استفاده کرد. کیف پول‌های چند ارزی به شما این امکان را می‌دهند تا کریپتوکارنسی‌های مختلف را درون یک کیف پول ذخیره کنید. این کار بسیار ساده‌تر از به کار بردن کیف پول‌های متفاوت برای کوین‌های مختلف است. با این حال، همه چیز به این بستگی دارد که کیف پول ارزی شما از چه امکاناتی پشتیبانی می‌کند.
آیا انواع کیف پول ارزهای دیجیتال امن هستند؟
به طور کلی، مهم نیست که از کدام کیف پول رمز ارز استفاده می‌کنید، اگر کسی به کلید خصوصی شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند به پولتان نیز دسترسی پیدا کند. پرسش کلیدی این است که چه کارهایی را برای پیش‌گیری از وقوع این اتفاقات می‌توان انجام داد؟ هر کیف پول رمز ارز که با اینترنت در ارتباط باشد – به عنوان مثال روی دسکتاپ، موبایل یا وب قرار داشته باشد-  همیشه امکان آسیب‌پذیری را با خود به دوش می‌کشد. هکرها همیشه راه‌های جدیدی برای دستیابی به اطلاعات دیگران پیدا می‌کنند و به همین دلیل باید هر کاری که لازم است برای محافظت از کلید خصوصی خود انجام دهید.
نتیجه گیری
کیف پول رمز ارز انواع مختلفی دارد که برای پاسخگویی به نیازهای گوناگونی ساخته شده‌اند. بهترین انتخاب برای شما، کیف پولی است که نیازها و ارزهای دیجیتال‌تان را پوشش دهد. برای امنیت بیشتر می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید. اگر زیاد به مسافرت می‌روید یا مشغله کاری زیادی دارید تعداد کمی از ارزهای دیجیتال‌ خود را روی موبایلتان نگه دارید تا به راحتی به پولتان دسترسی داشته باشید.
 تجربه شما در استفاده از کیف پول رمز ارز چیست؟ شما کدامیک را پیشنهاد می‌کنید؟ برایمان بنویسید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *