ابعاد پردازنده اسنپدراگون 8s نسل ۳ چقدر از مدل استاندارد کوچک‌تر است؟

به گزارش خبر روز، تصویری که از پردازنده‌ی اسنپدراگون 8S نسل ۳ منتشر شده، نشان می‌دهند که این تراشه ۳۴٫۷۳ درصد کوچک‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است.

براساس گزارش آی‌تی‌هوم، اسنپدراگون 8S نسل ۳ دارای مساحت ۸٫۴۰×۱۰٫۶۶ میلی‌متر است، درحالی‌که مساحت اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به ۱۲٫۸۱×۱۰٫۷۱ میلی‌متر می‌رسد. 

تراشه‌ی اسنپدراگون 8S نسل ۳ در زمینه‌ی قدرت پردازشی، پایین‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قرار می‌گیرد. از طرفی، حافظه‌ی کش L2 و L3 در 8S نسل ۳ به‌ نصف مقادیر مشابه در برادر بزرگ‌ترش کاهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه اسنپدراگون 8S نسل ۳ یک هسته‌ی پرقدرت کمتر و یک هسته‌ی کم‌مصرف بیشتر دارد.

سرعت کلاک همه‌ی هسته‌های اسنپدراگون 8S نسل ۳ نسبت‌ به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کاهش پیدا کرده و فرکانس هسته‌ی قدرتمند X4 آن به ۳٫۰ گیگاهرتز رسیده است؛ در حالی که هسته‌ی X4 در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با حداکثر فرکانس ۳٫۴ گیگاهرتز عمل می‌کند.

اسنپدراگون 8S نسل ۳ بر پایه‌ی لیتوگرافی چهار نانومتری TSMC ساخته شده است و در واحد CPU شامل یک هسته‌ی قدرتمند X4، چهار هسته‌ی میانی A720 و سه‌هسته‌ی کم‌مصرف A520 می‌شود که به‌ترتیب در فرکانس‌های ۳٫۰، ۲٫۸ و ۲٫۰ گیگاهرتز پردازش انجام می‌دهند.

گرافیک داخلی این تراشه از نوع Adreno 735 است که قدرت کمتری در مقایسه‌ با Adreno 750 موجود در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارد.

اسنپدراگون 8s نسل ۳ از هوش مصنوعی محلی چندحالته پشتیبانی می‌کند و توانایی اجرای مدل‌های زبانی بزرگی با حداکثر ۱۰ میلیارد پارامتر را دارد و می‌تواند مدل‌هایی نظیر Llama 2 متا و جمنای نانو گوگل را اجرا کند.

هر دو تراشه‌ی سری اسنپدراگون ۸ از حداکثر ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5x پشتیبانی می‌کنند؛ با این تفاوت که فرکانس رم در اسنپدراگون 8S نسل ۳ به ۴٬۲۰۰ مگاهرتز و در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به ۴٬۸۰۰ مگاهرتز می‌رسد.

اسنپدراگون 8S نسل ۳ به مودم X70 مجهز است که سرعت کمتری نسبت‌ به X75 موجود در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ارائه می‌دهد. هر دو پردازنده از وای‌فای ۷ پشتیبانی می‌کنند.

اسنپدراگون 8S نسل ۳ قرار است در ماه‌های آینده وارد نسخه‌های اقتصادی‌ گوشی آنر، گوشی ریلمی و گوشی شیائومی شود. گوشی موتورولا مدل Moto X50 Ultra اولین محصول مجهز به این تراشه به‌حساب می‌آید که به‌تازگی رونمایی شد.

منبع :

زومیت

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *