تعرفه تبلیغات اینستاگرام بلاگرها + درآمد بلاگرهای ایرانی

در مقاله قبلی در مورد هزینه تبلیغات در اینستاگرام را بررسی کردیم و در این پست به طور اختصاصی در مورد تبلیغات اینستاگرام بلاگرها در بخش استوری صبحت خواهیم کرد. تعرفه تبلیغات بلاگرها بسته به نوع و سبک تبلیغ می‌تواند متفاوت باشد.

مواردی که می‌تواند تعرفه تبلیغات اینستاگرام بلاگر ها را تغییر دهد به شرح زیر است:

  • تعداد دنبال‌کننده‌ها و آمار بازدید استوری اینستاگرام
  • نوع و حوزه کاری کسب و کار درخواست‌کننده
  • زمان وساعت انتشار تبلیغات پیج توسط بلاگر در استوری‌
  • نیاز به تولید محتوای اختصاصی از طرف گرداننده پیج
  • ارسال نمونه کار و نیاز به مرجوعی آن‌ها
  • تعداد استوری‌های مورد نیاز
  • نیاز به آماده‌ سازی یا یادآوری تبلیغ
  • مستقیم یا غیر مستقیم بودن تبلیغات

تعرفه تبلیغات بلاگرها

بلاگرها در بخش‌های مختلف هزینه‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند. معمولا تعرفه تبلیغات بلاگرها در پست بیشتر از تبلیغات استوری اینستاگرام است. بلاگرها تبلیغات مربوط به حوزه‌های مختلف و موضوعات متفاوتی را در پیج‌های خود ارائه می‌دهند که معمولا هر بخش تعرفه و قیمت‌های گوناگونی دارد.

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

بلاگرهای لایف استایل و مد معمولا بیشترین هزینه‌ها را دریافت می‌کنند چرا که مخاطبان آنان بیشتر به دنبال این معرفی‌ها هستند. بلاگرهای سفر، غذا و آموزشی هزینه‌های کمتری به نسبت حوزه‌های قبلی دارند. البته این مقایسه بین پیج‌هایی با فالوور و آمار بازدید یکسان است و مشخصا تنها موضوع تعیین‌کننده تعرفه تبلیغ بلاگرها نخواهد بود.

در ادامه با توجه به دسته‌بندی حوزه فعالیت بلاگرها و اینفلوئنسرهای معروف اینستاگرام، پیج آن‌ها را معرفی و هزینه تبلیغاتشان را تعیین می‌کنیم.

تعرفه تبلیغ در پیج نیکا فلاحی

نیکا فلاحی، یکی از بلاگر های ایرانی معروف اینستاگرام که بیش از 4 میلیون دنبال‌کننده دارد، روزانه تعداد زیادی تبلیغ را در استوری‌های خود منتشر می‌کند. نیکا از سال‌ها پیش که در ایران بود به همراه دوستانش شروع به ساخت انواع ویدیوهای چالش اینستاگرام و کوتاه کرد و هم‌سنان خود را بسیار جذب نمود.

با گذشت سال‌ها و فعالیت مستمر نیکا و دوستانش در تیک‌تاک، یوتیوب و مخصوصا اینستاگرام، مخاطبان زیادی با پیج آن‌ها آشنا و محتواهای آن‌ها را دنبال می‌کنند. هزینه تبلیغات نیکا با توجه به آمار بازدید بالایش حداقل 15 میلیون تومان برای ساده‌ترین تبلیغات گزارش می‌شود. کسب‌وکارهای مرتبط با مد و استایل و هم‌چنین مهاجرت و گردشگری از این موقعیت استفاده خوبی می‌کنند.

تعرفه تبلیغ نیکا فلاحی حداقل 10 میلیون به ازای هر تبلیغ

هزینه تبلیغات در اینستاگرام سرنا امینی

تعرفه تبلیغات سرنا امینی جزو بالاترین رقم‌ها در اینستاگرام است. علت این قضیه بالا بودن تعامل این پیج با وجود داشتن 10 میلیون فالوور است. نرخ تعامل استاندارد برای پیج‌های بالای 1 میلیون 2 درصد است اما نرخ تعامل سرنا امینی در برخی پست ها به 15 درصد هم می‌رسد. اگر اقدام به تبلیغ در پیج سرنا امینی کنید و رقمی حدود 70 میلیون دیدید تعجب نکنید!

تعرفه تبلیغ پیج سرنا امینی  حداقل 70 میلیون به ازای هر تبلیغ

قیمت تبلیغات عرفان علیرضایی

عرفان علیرضایی که با ساخت کلیپ‌های طنز در اینستاگرام مشهور شد یکی از پر تعامل ترین پیج‌های سبک طنز دارد. قیمت تبلیغات این بلاگر از حدود 16 میلیون شروع می‌شود و بسته به هزینه‌های فیلم برداری و کارهای ادیت و غیره بالاتر هم می‌رود.

تعرفه تبلیغ در پیج‌های طنز و سرگرمی

پیج‌های طنز و سرگرمی معمولا هدف آموزشی یا فروش ندارند. این پیج‌ها از طرق مختلف مانند چالش، مسابقه، مصاحبه، نظردهی و… دنبال‌کنندگان خود را سرگرم می‌کنند. به واسطه فان بودن این پیج‌ها آمار بازدیدشان زیاد است. با توجه به توان بلاگرهای طنز در ورود به موضوعات و مباحث مختلف، امکان تاثیرگذاری تبلیغات در این پیج‌ها زیاد خواهد بود.

هزینه تبلیغات پیج کامیار

تبلیغات در پیج کامیار معمولا به شکل ویدیویی است که کسب و کار مربوطه توسط کامیار در یک یا چند ویدیو معرفی می‌شود. کامیار با بیش از پنج میلیون و سیصد هزار فالوور برای هر پست و استوری حداقل مبلغ 4600000 تومان را دریافت خواهد کرد. این مبلغ با توجه به نوع و حجم تبلیغ می‌تواند بسیار بیشتر هم باشد.

تعرفه تبلیغ کامیار 4.3 میلیون به ازای هر استوری

کامیار فعالیتش را سال‌ها پیش در حوزه طنز و به صورت صداگذاری و چالشی شروع کرد و روز به روز به طرفدارانش اضافه شد. نمایش زندگی مرفه و فعالیت فان در کنارآن  مخاطبان زیادی را برای این فرد به ارمغان آورد. ساخت کلیپ‌های با کیفیت و همکاری این فرد با افراد مختلف جهت ساخت کلیپ‌های طولانی و داستانی و مهم‌تر از آن فعالیت مشترک با طنزپردازان معروف و محبوب اینستاگرام از عاملان رشد پیج کامیار بوده‌است.

هزینه تبلیغات جواد خواجوی

جواد خواجوی طنزپرداز و دوبلر معروف اینستاگرام که می‌توان آن را از اولین دوبلرهای طنز اینستاگرام دانست. جواد در حال حاضر 3.8 میلیون فالوور دارد. این فرد فعالیت خود را با صداگذاری‌های خنده‌دار روی کلیپ‌های مختلف من جمله کلیپ حیوانات آغاز کرد.  به واسطه ایده‌پردازی جالب و متفاوت خیلی زود معروف شد. جواد خواجوی تبلیغات زیادی را مانند همکاران خود در پیجش منتشر نمی‌کند و همین امر می‌تواند عاملی بر تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات باشد.

با توجه به نوع و سبک تبلیغات درخواست شده، هزینه تبلیغات جواد خواجوی از رقم 5 میلیون تومان به ازای هر پست یا استوری آغاز می‌شود. این رقم 5 میلیونی با تغییر تعداد استوری و پست مورد نیاز و تبلیغات مستقیم و بنری یا تبلیغ در خلل صداگذاری‌ها می‌تواند متفاوت باشد. فعالیت جواد خواجوی در فضاهایی غیر از اینستاگرام مانند برنامه‌های سینمای خانگی و… به معروفیت این فرد کمک کرده ‌است.

تعرفه تبلیغ جواد خواجوی 5 میلیون به ازای هر استوری

هزینه تبلیغات علی صبوری

علی صبوری سال‌ها پیش فعالیت خود را در اینستاگرام آغازکرده بود اما شهرت و پیشرفت این فرد از جایی شروع شد که در برنامه خندوانه شبکه نسیم شرکت کرد. در این مسابقه علی صبوری نفر اول مسابقه استندآپ کمدی شد و بسیاری از مخاطبان تلویزیون صفحه مجازی او را دنبال کردند. از آن به بعد علی صبوری علاوه بر فعالیت در اینستاگرام به فعالیت در صدا و سیما و بازیگری نیز پرداخت و روز به روز به افرادی که این کمدین را می‌شناختند اضافه شد.

علی صبوری در حال حاضر بیش از سه میلیون و سیصد هزار فالور دارد. این بازیگر نسبت به گذشته تبلیغات کمتری را منتشر  می‌کند اما با توجه به دنبال‌کنندگان زیادش رقم حداقل 50 میلیونی را برای انتشار تبلیغات در پیجش در نظر گرفته است.

تعرفه تبلیغ علی صبوری 50 میلیون به ازای هر تبلیغ

هزینه تبلیغات پوربلک

پریسا معروف به پوربلک که به دختر هزارچهره اینستاگرام هم شهرت دارد با بیش از 5 میلیون فالوور در این فضا فعالیت می‌کند. این دختر با ایده‌های خلاقانه و گریم‌های جذاب انواع کلیپ‌های چالشی و سرگرم‌کننده را به اشتراک می‌گذارد که کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌است.

فعالیت پوربلک با سایر بلاگرهای فعال و معروف در اینستاگرام نیز از دلایل پیشرفت ایشان بوده‌است. پوربلک تبلیغات متنوعی را در پیج خود از روش‌های مختلف منتشر می‌کند که طبق شرایط هزینه آن‌ها متفاوت خواهد بود. برای تبلیغ در پیج پوربلک هزینه حداقل 15 میلیون تومانی را باید در نظر بگیرید که ممکن است تا چند صد میلیون نیز افزایش یابد.

هزینه تبلیغ در پیج‌های لایف استایل

پیج‌های فعال در حوزه لایف استایل یا همان سبک زندگی روند متفاوتی را برای فعالیت خود در نظر می‌گیرند. برخی به تولید محتوا در رابطه با زندگی عاشقانه، برخی به خانه‌داری و آشپزی و تعدادی به فرزنداری مشغول هستند. هر کدام سعی می‌کنند از روزمرگی‌ها و فعالیت‌های جذاب خود محتوا تهیه کنند و به اشتراک بگذارند.

به واسطه احساس نزدیکی بسیاری از این کاربران با این سبک پیج‌ها، یا نشان دادن زندگی‌های ایده‌آل اینستاگرامی کاربران زیادی این صفحات را به طور جدی و دائمی دنبال می‌کنند. این بازدید مداوم فضایی خوب برای تبلیغات مختلف را به وجود می‌اورد. در ادامه برخی از پیج‌های معروف در این حوزه و هزینه تبلیغات آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

هزینه تبلیغات پیج پانیذ

پانیذ نام دختر بچه‌ای 6 7 ساله است که از همان زمان تولد، مادرش پیجی را به نام او تاسیس و عکس‌ها و فیلم او را به اشتراک گذاشت. الهام حسینی، مادر پانیذ سال‌هاست در این پیج فعالیت دارد و البته در حال حاضر بیشتر زندگی شخصی و روزمره خود را به نمایش می‌گذارد و محتواهای مربوط به پانیذ کمتر است.

پیج پانیذ در حال حاضر 2.7 میلیون فالوور دارد و با وجود مشکلاتی که بارها برای پیج ایجادشده است، فعالیت این بلاگر کمی محدودتر از قبل شده‌است. با توجه به جذابیت زندگی خانواده پانیذ و سال‌ها فعالیت آن‌ها در مجازی، آمار تبلیغات این پیج مناسب ارزیابی می‌شود. البته هزینه تبلیغ هر رشته استوری در این پیج حدود 100 میلیون تومان گزارش می‌شود که نسبت به بسیاری از فعالان این حوزه بیشتر است.

هزینه تبلیغات پیج کوثر

کوثر که پیج آن را با خانم و آقای m هم می‌شناسند، بلاگر لایف استایلی است که در رابطه با خانواده سه نفره خود و روزمرگی‌هایشان پست و استوری‌های مختلفی را تهیه می‌کند. شروع فعالیت این زوج از همان زمان آغاز زندگی مشترک آغاز شد و کوثر با دوختن لباس‌های مختلف و محجبه مخاطبان اولیه‌اش را جذب کرد.

با گذشت زمان و معروفیت بیشتر این خانواده و بچه‌دار شدن آن‌ها، تعداد دنبال‌کنندگانشان روز به روز بیشتر شد تا جایی که در حال حاضر  به بیش از یک میلیون فالوور دست پیدا کرده‌اند. این بلاگر تبلیغات زیادی را در روز منتشر نمی‌کند و معمولا تبلیغاتش مربوط به کودکان و یا خانه‌داری و زندگی عادی و روزانه است. به همین جهت تبلیغات در پیج کوثر با روش‌های متنوعی می‌تواند جهت جذب مخاطبان مشترک، تاثیرگذار باشد.

هزینه تبلیغات صبا مرشدی

صبا مرشدی، مادر یک خانواده 4 نفری است که سبک زندگی و روزمره‌های خود را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک می‌گذارد. این فرد در حال حاضر قریب به 870 هزار دنبال‌کننده دارد و در روز تبلیغ‌های متعددی را در استوری‌هایش منتشر می‌کند.

تبلیغات پیج صبا مرشدی به روش‌های گوناگون ارائه می‌شود و با توجه به پیج هدف و سبک تبلیغ، قیمت تبلیغات اینستاگرامی‌اش متفاوت است. به طور کل هزینه تبلیغات صبا مرشدی از رقم 15 میلیون تومان به ازای هر تبلیغ شروع می‌شود. اکثریت تبلیغ‌های موجود در پیج به شکل چند استوری متوالی همراه با توضیحات صوتی یا تصویری صبا درباره آن می‌باشد.

تعرفه تبلیغ صبا مرشدی 15 میلیون به ازای هر تبلیغ

هزینه تبلیغ در پیج‌های تیک تاک

تیک تاکرها و افرادی که در این فضا فعالیت دارند معمولا فعالیت اصلیشان بر اساس چالش‌ها و محتواهای ترند است. تیک‌تاکرهای زیادی در حال حاضر به طور موازی در اینستاگرام نیز فعالیت دارند که پیج آن‌ها دنبال‌کنندگان زیادی دارد. به واسطه حضور گسترده جوانان و نوجوانان در پیج این افراد، تبلیغاتی با مخاطب هدف این رده سنی می‌تواند تاثیرگذار و پربازده باشد.

هزینه تبلیغات سلبریتی‌ها در اینستاگرام

معمولا سلبریتی‌ها بدون تلاش زیادی به دنبال‌کننده‌های بالایی در اینستاگرام می‌رسند. خوانندگان و بازیگران مطرح ایرانی و خارجی معمولا آمار بازدید بالایی را در پیج خود به ثبت می‌رسانند. اما اکثر آن‌ها به  واسطه وجهه اجتماعیشان مانند بلاگرها دنبال تبلیغات هر روزه و عادی نیستند.

معمولا سلبریتی‌ها با برندهای خاص و محدود همکاری می‌کنند و در ازای این همکاری هم هزینه‌های نسبتا زیادی دریافت می‌کنند. هزینه تبلیغات سلبریتی‌ها در اینستاگرام می‌تواند تا چند صد میلیون تومان هم تخمین زده‌شود.

هزینه تبلیغات اینفلوئنسر

هزینه تبلیغات اینفلئونسرهای اینستاگرام به عوامل مختلفی مانند درخواست شخصی، تعداد فالوور و لایک‌ها، آمار بازدید از استوری‌ها، بازدهی تبلیغات قبلی، نوع رقابت در حوزه مربوطه، نوع و روش تبلیغ، بازه فعالیت پیج مورد نظر و.. بستگی دارد.

اینفلوئنسرهای اینستاگرام

کاربران اینستاگرام معمولا زمان مشخصی از روز را به بازدید از پست و استوری‌های بلاگرها و اینفلوئنسرهای محبوبشان در اینستاگرام اختصاص می‌دهند. اینفلوئنسرها هم از این فرصت پیش‌آمده جهت معرفی و تبلیغ پیج‌ها و کسب‌وکارهای مختلف استفاده می‌کنند. به این ترتیب هم اینفلوئنسر درآمد دارد و به فعالیت حرفه‌ای و باکیفیت‌تر تشویق می‌شود و هم کارهای تازه کار و نوپا راحت‌تر مخاطبانشان را جذب می‌کنند.

قیمت تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات گسترده اینستاگرام در برندسازی می‌تواند نقش خوبی ایفا کند. یعنی حتی اگر با قرارگیری بنر تبلیغاتی اینستاگرام شما در تعداد زیادی پیج اینستاگرامی، جذب مخاطب و بازدید صفحات کاریتان افزایش چشمگیری نداشته باشد، اما تعداد بسیاری با نام برند شما آشنا خواهند شد. آشنایی کاربران با یک نام و برند، به اعتمادسازی و پیشرفت پیج کمک زیادی خواهد کرد. به این ترتیب بهتر است در کنار تبلیغات هدفمند حتما از تبلیغات گسترده هم استفاده کنید.

به همین واسطه چند پیشنهاد برای شما داریم! اول این که تبلیغات گسترده خود را در پیج‌های مرتبط با موضوع کاری خود منتشر کنید تا مخاطبان هدف بیشتری تبلیغات را مشاهده کنند. در ضمن بهتر است در صورتی که تبلیغات گسترده اینستاگرام شما در زمانی نسبتا محدودتر انتشار می‌شود، ساعت‌های پربازدید را برای این امر برگزینید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام بر اساس فالوور

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام به موارد مختلفی وابسته است. پیج‌های فعال با توجه به موضوع، تعداد مخاطب و آمار تعامل و بازدیدهایی که ثبت می‌کنند، قیمت تبلیغاتشان تعیین می‌شود. یکی از ملاک‌های اولیه و مهم تعیین هزینه تبلیغات در اینستاگرام بر اساس فالوور است. به طور کلی فرض می‌شود هرچه تعداد فالوور یا دنبال‌کننده یک پیج بیشتر باشد، بازدهی تبلیغات در آن به واسطه بیشتر دیده شدن تبلیغات بیشتر خواهد بود.

البته در رابطه با این موضوع باید دقت کنید که بسیاری از پیج‌های فعال در اینستاگرام برای افزایش هزینه تبلیغات خود به خرید فالوور فیک و غیرواقعی و حتی خرید لایک اینستاگرام روی می‌آورند و تعداد دنبال‌کننده‌ها به هیچ عنوان نمی‌تواند ملاکی مطمئن برای تعیین قیمت نهایی باشد.

راه‌های کاهش هزینه تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام مخصوصا برای کسب‌وکارهای نوپا و کوچک می‌تواند هزینه‌بر و دشوار باشد. در ادامه روش‌هایی را ارائه می‌دهیم تا با هزینه حداقلی تبلیغات اینستاگرامی خود را منتشر کنید:

1- تولید محتوای اختصاصی تبلیغات اینستاگرام

بسیاری از فعالان برای تولید محتوای اختصاصی تبلیغات و معرفی شما، هزینه‌های جداگانه و بالایی را در نظر می‌گیرند. اگر می‌توانید بنر و ویدیوهای تبلیغاتی تاثیرگذار و جذابی را تولید کنید، با استفاده از آن‌ها هزینه نهایی انتشار تبلیغ کمتر خواهد شد.

2- فالوور کمتر تبلیغ بیشتر

شما می‌توانید به جای اینکه به یک پیج با 5 میلیون فالوور سفارش تبلیغ دهید، به جای آن به ده پیج 100 یا 200 هزارتایی سفارش تبلیغات دهید. با توجه به محدودیت زمانی موجود برای استوری‌ها پیش‌بینی می‌شود که حالت دوم بازدهی و بازدید بیشتری را نتیجه خواهد داد.

3- انتخاب پیج‌های مرتبط برای تبلیغات اینستاگرام

جدا از این که اگر فعالیت شما به حوزه کاری بلاگر اینستاگرام نزدیک‌تر باشد، دریافت هزینه از شما نسبتا کمتر خواهد بود. در صورت این تشابه حوزه و مخاطبان و کاربران، بازدهی تبلیغات نیز به طور چشم‌گیری بیشتر خواهد بود. برای مثال یک پیج طلافروشی بهتر است در صفحات مربوط به خانه‌داری تبلیغ کند تا پیج‌های آموزشی و گردشگری.

4- بررسی تعاملات و آمار پیج‌ها قبل از تبلیغ در اینستاگرام

تعداد لایک و فالوور یک پیج همیشه نمی‌تواند دلیلی قاطع بر پربازده بودن تبلیغات موجود باشد. لازم است توسط ابزارهای و سایت های آنالیز پیج اینستاگرام، میزان بازدید واقعی، تعاملات مخاطبان و آمار فعالیت آن‌ها به دقت مورد بررسی قرار گیرد. به این ترتیب با توجه به بازدهی پیش‌بینی‌شده، ارزش تبلیغات به طور واقعی مشخص می‌شود.

5- استفاده از ریلز برای تبلیغات اینستاگرام

در کنار پست که معمولا بازدید و بازدهی آن از استوری‌های تبلیغاتی بیشتر است، گزینه جذاب‌تر استفاده از ریلز اینستاگرام برای تبلیغات است. در این ویدیوهای کوتاه که جدیدا بسیار محبوب هم شده‌اند، احتمال بازدید  و جذب بیشتر خواهد شد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *