آموزش استیکینگ در بایننس – خبر روز

فهرست این مقاله
چگونه در صرافی بایننس استیکینگ انجام دهیم؟
واژه دیفای (DeFi) به اکوسیستم مالی غیرمتمرکز اشاره دارد و برخلاف آن CeFi به معنای امور مالی متمرکز است. درواقع دیفای از طریق قراردادهای هوشمند بلاک چینی به کاربران خود خدمات مالی غیرمتمرکز ارائه می‌دهد. به دو دلیل عمده، نبود اطلاعات کافی و پیچیدگی کار با پلتفرم از پروژه‌های دیفای استقبال چندانی نمی‌شد؛ به همین دلیل بایننس پلتفرم استیکینگ دیفای را عرضه کرد تا برای کاربرانش امکان شرکت در پروژه‌های غیرمتمرکز مالی مرتبط را ایجاد کند. بایننس امکان دسترسی به دیفای را در محیطی کاربرپسند و به دور از پیچیدگی‌های مرسوم فراهم کرده است.
تعریفی از استیکینگ رمز ارز
استیکینگ در زبان ساده به معنای دریافت سود در ازای نگهداری یک رمز ارز در جایی مانند کیف پول یا حساب کاربری یک صرافی است. استیک‌کردن به دو صورت Locked و Flexible انجام می‌شود. برای شرکت در استیکینگ بایننس با یک کلیک ساده روی گزینه «Stake Now» می‌توانید به‌راحتی در پروژه‌های استیکینگ شرکت کرده و کسب درآمد کنید.
آموزش استیکینگ در بایننس
ابتدا وارد حساب کاربری خود در سایت Binance.com شوید.
سپس از منوی سمت چپ گزینه Earn و سپس Staking را انتخاب کنید.

از قسمت Staking، گزینه DeFi Staking را انتخاب کنید.

در این مرحله، شما می‌توانید تمام پروژه‌های Flexible قابل دسترس در بایننس را مشاهده کنید.

بعد از انتخاب دارایی موردنظر خود برای استیکینگ، روی گزینه Stake Now کلیک کنید.

در صفحه نمایش داده شده، تمام جزئیات پیشنهادی برای استیکینگ قابل مشاهده است. شما می‌توانید محاسباتتان را در این صفحه به دلخواه خودتان و با انتخاب گزینه استیکینگ متغیر Flexible یا قفل‌شده Locked تغییر دهید.

با تنظیم مدت‌زمان During نرخ درصد سود سالیانه برای محاسبات مختلف نمایش داده می‌شود.

با تعیین مدت‌زمان می‌توانید در این قسمت بهترین پیشنهاد را برای خودتان انتخاب کنید.

استیکینگ متغیر یا Flexible به شما اجازه می‌دهد سهام استیک‌شده را در زمان دلخواه خود آزاد کنید. با خروج از استیکینگ دارایی شما در روز جاری به حساب شما واریز می‌شود، اما برای استیکینگ قفل شده دوره زمانی مشخصی تعریف می‌شود. استیکینگ قفل‌شده بایننس در مقایسه با استیکینگ متغیر سود بیشتری دارد، اما نیازمند بلوکه‌شدن دارایی‌ها در مدت‌زمان مشخصی است.
البته در استیکینگ قفل‌شده نیز شما می‌توانید پیش از اتمام زمان تعریف‌شده، دارایی خود را از رهن خارج کنید، اما دیگر نمی‌توانید سودی را بابت دوره استیک‌شده دریافت کنید. در این مدل نیز دارایی استیک‌شده پس از آزادشدن در همان روز به حساب شما بازگردانده می‌شود.
در طول دوره استیکینگ دارایی شما قفل خواهد شد و شما نمی‌توانید هیچ‌گونه تراکنش و نقل و انتقالی را با دارایی‌های استیک‌شده خود انجام دهید. گزینه Available amount موجودی قابل استفاده در کیف پول شما را نمایش می‌دهد که می‌توانید آن را استیک کنید.
برای انجام استیکینگ یک مبلغ حداقلی (Minimum Locked Amount) تعریف شده است؛ چنانچه موجودی شما کمتر از این مقدار باشد، امکان استیکینگ برای شما مقدور نخواهد بود.

همچنین اگر کل سهمیه محصول موردنظر، کمتر از میزان موجودی کیف پول شما باشد، تنها سهمیه باقی‌مانده از آن را می‌توانید خریداری کنید. حال مقداری را که می‌خواهید برای استیکینگ در بایننس بلوکه کنید، در قسمت مشخص‌شده (شکل زیر) وارد و روی گزینه تأیید خرید کلیک کنید تا فرایند تکمیل شود.

همه جزئیات را می‌توانید در منوی Saving و سپس DeFi Staking (شکل زیر) مشاهده کنید.

وقتی سپرده را با موفقیت از استیکینگ خارج می‌کنید، بهره شما در ساعت صفر روز جاری محاسبه و مبلغ سود در ساعت ۱۲ نیمه شب، بین کیف پول‌ها توزیع می‌شود.

پس از تکمیل فرایند دارایی استیک‌شده به‌صورت خودکار، آزاد و موجودی شما به کیف پولتان بازمی‌گردد. چنانچه می‌خواهید قبل از اتمام دوره استیکینگ در بایننس موجودیتان را از گرو خارج کنید، روی گزینه Redeem earlier کلیک کنید.

توجه کنید که آزادکردن دارایی‌های استیک‌شده به زمان مشخصی نیاز دارد. چنانچه سهام استیک‌شده را زودتر از موعد در استیکینگ قفل‌شده آزاد کنید، هیچ بهره‌ای به شما تعلق نمی‌گیرد و سودی که کسب کرده‌اید، در زمان بازگرداندن دارایی به حسابتان کسر خواهد شد.

جمع‌بندی
روش‌های متعددی برای کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد که استیک‌کردن یکی از آن‌هاست. در این مقاله به آموزش استیکینگ در بایننس پرداختیم. استیکینگ در این صرافی به دو روش متغیر و قفل‌شده انجام می‌شود، اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود و این دریا آن‌قدر بزرگ است که هر فرد می‌تواند ماهی خودش را پیدا کند و روز به روز درآمد و سرمایه خود را افزایش دهد. شما می‌توانید با استفاده از مطالب گفته‌شده در این مقاله وارد سایت اصلی صرافی بایننس شوید و با طی‌کردن مراحل گفته‌شده به سوددهی برسید.
پرسش‌های متداول

کدام نوع استیکینگ در بایننس سود بیشتری دارد؟

استیکینگ قفل‌شده در مقایسه با استیکینگ متغیر سود بیشتری دارد، اما نیازمند بلوکه‌شدن دارایی‌ها در مدت‌زمان مشخصی است.

آیا امکان خارج‌کردن سهام استیک‌شده زودتر از موعد مشخص‌شده وجود دارد؟

آزادکردن دارایی‌های استیک‌شده به زمان مشخصی نیاز دارد. چنانچه سهام استیک‌شده را زودتر از موعد در استیکینگ قفل‌شده آزاد کنید، هیچ بهره‌ای به شما تعلق نمی‌گیرد و سودی که کسب کرده‌اید، در زمان بازگرداندن دارایی به حسابتان کسر خواهد شد.

استیکینگ در بایننس به چند روش انجام می‌شود؟

فرایند استیک‌کردن در بایننس به دو روش استیکینگ متغیر (Flexible) یا قفل‌شده (Locked) انجام می‌شود.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” صرافی بایننس “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *