آموزش کار + نحوه ثبت نام در کارگزاری اقتصاد بیدار

فعالیت در بورس به داشتن کارگزاری وابسته است. در این میان، کارگزاری اقتصاد بیدار یکی از گزینه‌های قدرتمند روی میز به شمار می‌رود.
در این قسمت از خبر روز، به سراغ آموزش کار با این کارگزاری می‌رویم، نکته‌های مهم آن را با هم بررسی کرده و به چند پرسش پُرتکرار در مورد این کارگزاری پاسخ می‌دهیم.
اگر شما هم می‌خواهید این کارگزاری را برای آغاز فعالیت جدی‌تان در بورس انتخاب کنید، تا پایان این جستجو همراهمان باشید.
چرا به سراغ معرفی کارگزاری اقتصاد بیدار رفتیم؟
«شرکت کارگزاری بیدار» که ما آن را بیشتر به نام «کارگزاری اقتصاد بیدار» صدا می‌زنیم از سال 1383 به عنوان «کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار»، «فرا بورس»، «بورس کالا» و «انرژی» به فعالیت مشغول است.
بعد از گذشت سال‌ها، هنوز هم این کارگزاری در ارائه خدمات به کاربرانش در اوج قرار دارد. نشانه این ماجرا هم دریافت رتبه «الف» در تمام بخش‌های خود از «سازمان بورس» است.
نگاهی به وب‌سایت کارگزاری اقتصاد بیدار
در حالت کلی، وب‌سایت این کارگزاری از شش بخش اصلی تشکیل شده است. بیایی نگاهی به این بخش‌ها بیندازیم:
صفحه اصلی سایت کارگزاری

بعد از وارد کردن آدرس این کارگزاری یعنی «ebidar.com» به صفحه اصلی سایت آن می‌رسیم. بخش‌های دیگر این مجموعه در این صفحه معرفی می‌شوند.
مواردی مثل «نگاهی کوتاه به دستاوردها و مشتریان این کارگزاری»، «اپلیکیشن»، «سرمایه گذاری مستقیم»، «سرمایه گذاری غیر مستقیم»، «معرفی چهار سامانه اصلی معاملاتی»، «معرفی سامانه تحلیل بیدار آنالیز»، «باشگاه مشتریان کارگزاری»، «بخش جوایز پر طرفدار» و «راهنمایی برای ارتباط با بخش پشتیبانی مجموعه» در صفحه اصلی سایت وجود دارند.
خدمات سبد گردانی

در این بخش «خدمات مدیریت دارایی» کارگزاری اقتصاد بیدار معرفی می‌شوند. این خدمات از دو بخش اصلی «صندوق‌های سرمایه گذاری» و «سبد گردانی اختصاصی» تشکیل شده‌اند.
باشگاه مشتریان کارگزاری افتصاد بیدار

خدمات باشگاه مشتریان کارگزاری بیدار شامل جایزه دادن در ازای فعالیت‌های گوناگون، قرعه کشی و … می‌شوند.
نکته جالب اینکه شما می‌توانید امتیازهایی که در اثر فعالیت در کارگزاری بیدار به دست می‌آورید را در حساب معاملاتی‌تان شارژ کرده یا آن را به کد تخفیف خرید از دیجی‌کالا، دریافت مشاوره سرمایه گذاری و … تبدیل کنید.
تحلیل سهام
در این بخش، تحلیل‌های مختلفی از صنایع بازار و نمادها در کنار تحلیل پرتفو به مشتریان ارائه می‌شوند.
چطور در کارگزاری اقتصاد بیدار ثبت نام کنیم؟
ثبت نام در کارگزاری اقتصاد بیدار از سه بخش اصلی اما ساده تشکیل شده است. نکته جالب اینکه شما می‌توانید ثبت‌نام «سجام» و کارگزاری را همزمان با هم انجام دهید. بیایید نگاهی به این گام‌ها بیندازیم:

دریافت کد بورسی
با افتتاح حساب در کارگزاری بیدار که شامل وارد کردن شماره موبایل و اطلاعات هویتی است در آن ثبت نام می‌کنید.
در این گام، مدارکی که باید دم دستتان باشند شامل «اصل شناسنامه»، «اصل کارت ملی»، «مشخصات کامل حساب بانکی‌تان مانند: نام بانکتان، شماره حسابتان، شماره شبا، کد و نام شعبه، نوع حسابتان (قرض‌الحسنه، کوتاه مدت یا بلند مدت)» می‌شوند.

احراز هویت در هر دو بخش
در ادامه، اگر قبلا در «سامانه سجام» ثبت‌نام نکرده‌اید می‌توانید با وارد کردن شماره موبایلی که به نام خودتان است، مراحل احراز هویت را بر اساس راهنمایی‌های نوشته شده در فرم، انجام دهید.
با این کار، احراز هویت شما هم در سامانه سجام و هم در کارگزاری اقتصاد بیدار انجام می‌شود.

انتظار برای تایید احراز هویت
پس از تکمیل ثبت‌نام و تایید احراز هویت «کد بورسی»، «نام کاربری» و «رمز عبور سامانه‌های معاملاتی کارگزاری» برای شما پیامک خواهند شد. با این اطلاعات، می‌توانید وارد سامانه‌های معاملاتی شده و معاملات خود را آغاز کنید.

آموزش بورس در کارگزاری اقتصاد بیدار
یکی از امکانات کارگزاری اقتصاد بیدار، آموزش بورس و تحلیل بازارهای مالی به افراد علاقه‌مند است.
اگر می‌خواهید خودتان مدیریت سرمایه‌تان را به دست بگیرید باید بر مواردی مثل: «تابلو خوانی» «آموزش تحلیل تکنیکال»، «آموزش تحلیل بنیادی»، «مدیریت سرمایه»، «مدیریت ریسک»، «تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی» و … مسلط شوید. کارگزاری بیدار در بخش «راهنمای کامل آموزش بورس» این موارد را به رایگان آموزش می‌دهد.
چطور بدون آموزش دیدن در بورس سرمایه گذاری کنیم؟
اگر شما هم جزو افرادی هستید که سرمایه کافی در اختیار دارند اما زمان یا علاقه کافی برای سرمایه گذاری و مدیریت دارایی‌شان را ندارند می‌توانید از خدمات سرمایه گذاری غیر مستقیم کارگزاری اقتصاد بیدار استفاده کنید. این کارگزاری چند راه را پیش پای شما می‌گذارد.
استفاده از سبد گردانی اختصاصی
در این روش، باید سرمایه شما حداقل 500 میلیون تومان باشد. اگر این حداقل سرمایه را دارید به سایت اقتصاد بیدار سر بزنید و فرمی که در سایت وجود دارد را پر کنید. بعد از این کار، کارشناسان این مجموعه با شما تماس می‌گیرند.
سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت سپر
در این صندوق می‌توانید سرمایه گذاری امن و سود روزشمار بیشتر از بانک را تجربه کنید.
سرمایه گذاری در صندوق ارزش آفرین بیدار

اگر به دنبال سرمایه گذاری روی سهام هستید اما نمی‌خواهید خودتان را درگیر خرید و فروش سهام، تحلیل‌ها یا تحمل مستقیم ریسک‌ها کنید می‌توانید در این صندوق سرمایه گذاری کنید.
سرمایه گذاری در صندوق سپرده ماندگار بیدار
به دنبال دریافت سود مطمئن از بورس هستید؟ نمی‌خواهید در قلب نوسان‌ها حضور داشته باشید و روی سرمایه‌تان ریسک کنید؟ سرمایه گذاری در این صندوق با نقدشوندگی بالایی که دارد بهترین گزینه برای شما است.
آشنایی با سامانه‌های معاملاتی کارگزاری اقتصاد بیدار
با روی کار آمدن اینترنت، کارگزاری‌های پیشرو به دنبال راه‌اندازی بسترهای آنلاین معاملاتی رفتند تا بتوانند همزمان با پیشرفت، خدمات خود را ارتقا دهند. در کارگزاری بیدار، چندین نوع سامانه معاملاتی برای سلیقه‌های مختلف راه‌اندازی شده‌اند. در ادامه، آنها را بررسی می‌کنیم.
سامانه بیدار تریدر
این سامانه که برای معاملات اوراق بهادار راه‌اندازی شده با محیطی ساده اما جذاب تمام نیازهای سرمایه گذاران حرفه‌ای را برآورده می‌کند. از ویژگی‌های بیدار تریدر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ارائه شده در دو نسخه موبایل و دسکتاپ
داشبوردی کامل برای تمام نیازهای معاملاتی
نمایش ساده و مفید اطلاعاتی مانند دارایی‌ها، مقدار دقیق سود و زیان در معامله‌ها
پشتیبانی قوی

سامانه تی اس ای تریدر
اگر از ظاهر سایت «مدیریت فناوری بورس تهران» خوشتان می‌آید و می‌خواهید در سایتی شبیه به آن دست به معامله حرفه‌ای بزنید می‌توانید به سراغ «tsetrader.com» بروید. در این سایت می‌توانید به راحتی، کارهای زیر را انجام دهید:

خرید و فروش تمام سهام‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس
امکان مدیریت سفارش‌ها با نمایش ریز اطلاعات
نمایش لحظه‌ای پرتفو
نمایش دقیق سود و زیان
امکان واریز و برداشت وجه
امکان تغییر آنلاین کارگزار ناظر

سامانه اکسیر
یکی دیگر از سامانه‌های خوش‌نام معاملاتی در کارگزاری بیدار «اکسیر» نام دارد. شما در این سامانه می‌توانید به راحتی در بازار سرمایه دست به معامله بزنید. بیایید نگاهی به ویژگی‌های آن بیندازیم:

بستری امن برای معامله
امکان ارسال سفارشات بیشتر از آستانه تعداد
امکان ارسال چندین سفارش به صورت همزمان
محیط کاربری ساده حتی برای سرمایه گذاران مبتدی

سامانه رایان همراه
سامانه موبایلی انجام معاملات در بازار سرمایه که توسط کارگزاری اقتصاد بیدار ارائه شده «رایان همراه» نام دارد. در این سامانه موبایلی می‌توانید علاوه بر بررسی اطلاعات بازار، دست به معامله‌های خرید و فروش بزنید.

سامانه کلاسیک برخط
اگر از قدیمی‌های بازار سرمایه باشید با این سامانه آشنا هستید. «کلاسیک برخط» سامانه‌ای است که در کنار قدمت بالا، همچنان در حال ارائه خدمات با کیفیت به سرمایه گذاران است؛ خدماتی مانند:

امکان خرید و فروش آنلاین انواع اوراق بهادار
سرعت بسیار بالا
ارائه گزارش‌های کاربردی از فعالیت کاربر
امکان خرید آسان عرضه اولیه

سامانه آفلاین کارگزاری اقتصاد بیدار
اگر به خرید و فروش آنلاین اوراق بهادار علاقه‌ای ندارید و می‌خواهید یک فرد مطمئن این کار را برایتان انجام دهید می‌توانید از این سامانه کمک بگیرید.
در سامانه آفلاین، شما می‌توانید سفارش‌های خرید و فروش را ثبت کنید، حتی کارگزار ناظرتان را تغییر دهید و گزارش‌های مختلفی را از وضعیت معاملاتی‌تان به دست آورید.

 
سابقه و تجربه را ملاک انتخابتان قرار دهید
انتخاب کارگزاری مطمئن یکی از اولین کارهایی است که باید برای آغاز سرمایه گذاری در بورس انجام دهید. بنابراین برای این انتخاب عجله نکنید و از میان بهترین کارگزاری‌ها گزینه‌ای که بهترین سابقه را دارد و کامل‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد برگزینید. پیشنهاد می‌کنیم کارگزاری اقتصاد بیدار را هم در بالای لیست خودتان قرار دهید.
سوالات متداول

آیا کارگزاری اقتصاد بیدار معتبر است؟

بله. این کارگزاری با بیش از 19 سال سابقه فعالیت و گرفتن رتبه «الف» از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در فهرست کارگزاری‌های برتر و معتبر برای معامله در بازارهای مالی داخلی قرار می‌گیرد.

آیا کارگزاری اقتصاد بیدار، خدمات آنلاین هم ارائه می‌دهد؟

بله. شما می‌توانید تمام فرایندهای ثبت‌نام در این کارگزاری را به صورت 100 درصد آنلاین انجام دهید. همچنین اگر در سامانه «سجام» هم ثبت‌نام نکرده‌اید با نام‌نویسی در کارگزاری اقتصاد بیدار، ثبت‌نام در سجام هم به رایگان برایتان انجام می‌شود. از این گذشته، کارگزاری بیدار انواع گوناگونی از پلتفرم‌های آنلاین معاملاتی را به کاربرانش ارائه می‌دهد.

آیا می‌توان بدون دانش معاملاتی هم از این بازارها سود گرفت؟

کارگزاری اقتصاد بیدار با ارائه چند نوع «صندوق سرمایه ‌گذاری» و امکان «سبدگردانی اختصاصی» به شما این فرصت را می‌دهد تا حتی بدون داشتن دانش تخصصی در زمینه بازارهای مالی باز هم بتوانید سود مناسبی را از آن خود کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۵۴ رای)

۴.۴

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *