اخبار مهم در فارکس | چه اخباری را در فارکس دنبال کنیم؟

از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید قبل از انجام معامله در بازار فارکس به آن‌ها توجه کرد، اخبار در فارکس است. گاهی اوقات ممکن است نمودار یک جفت ارز در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت تکنیکالی برای بازکردن معامله باشد، اما ناگهان منتشرشدن یک خبر سبب به هم ریختن معاملات شود. بنابراین لازم است قبل از هرگونه معامله از نبودن اخبار تأثیرگذار مطمئن شوید. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی اینکه چه اخباری را در فارکس دنبال کنیم و 5 سایت مهم اخبار در فارکس بپردازیم.
مهم‌ترین اخبار تأثیرگذار در نوسان بازار
مهم‌ترین اخباری که در بیشتر مواقع سبب افزایش نوسان در بازار می‌شوند عبارت‌اند از:

توییت‌های اشخاص تأثیرگذار (مانند رئیس‌جمهور آمریکا، ایلان ماسک و غیره)
تغییرات در سیاست دولت
تغییرات در سیاست پولی بانک‌ها
نتایج پیش‌بینی‌نشده در انتشار داده‌های اقتصادی

با آگاهی از چنین اخباری، خطر پیش‌بینی و انجام معامله اشتباه در بازار کمتر می‌شود.
مهم‌ترین اخبار فاندامنتال فارکس
همان‌طور که گفتیم، پیش از انجام هرگونه معامله و بررسی استراتژی‌ها، ابتدا لازم است رویدادهای خبری را که ارزش معامله دارند، شناسایی کنیم. از آنجا که اخبار توانایی افزایش نوسانات در کوتاه‌مدت را دارند، باید به‌دنبال اخباری باشیم که بهترین پتانسیل را در حرکت بازار دارد. بازار فارکس به اقتصادی‌ترین اخبار منتشرشده در کشورهای مختلف به‌ویژه آمریکا واکنش نشان می‌دهد.
دلیل تأثیرگذاری اخبار آمریکا در بازار فارکس آن است که این کشور بزرگ‌ترین قطب اقتصاد جهان است و دلار آمریکا ارزی جهانی محسوب می‌شود. همچنین از آنجا که ارز آمریکا حدود 90 درصد معاملات فارکس را در بر می‌گیرد، داده‌ها و اخبار آن بسیار مهم هستند. علاوه بر گزارش‌های مرتبط به تورم و مذاکرات بانک مرکزی، لازم است به سایر اخبار جغرافیای سیاسی دقت کنیم. این اخبار عبارت‌اند از:

اخبار مربوط به جنگ
اخبار مربوط به بلایای طبیعی
اخبار مربوط به ناآرامی‌های سیاسی و انتخابات

ممکن است اهمیت میزان این اخبار به اندازه سایر اخبار نباشد، اما باز هم توجه به آن‌ها لازم است و ارزش پیگیری دارد.

بهترین سایت‌های اخبار فارکس
برای کسب درآمد دلاری و موفقیت خود در بازارهای مالی به‌ویژه بازار فارکس، باید به این نکته توجه کنید که این بازارها مانند بنگاه‌های شرط‌بندی نیستند و قواعد و اصول خاص خود را دارند. دو اصل مهم در بازار فارکس عبارت‌اند از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال که تسلط بر این دو لازم و بسیار ضروری است.
تحلیل تکنیکال به آنالیز فنی روند بازار با استفاده از استراتژی‌ها و ابزارهای لازم می‌پردازد و با استفاده از آن‌ها نقاط خرید یا فروش در بازار پیدا می‌شود، اما در تحلیل فاندامنتال که به آن تحلیل بنیادی نیز گفته می‌شود، اتفاقات بیرون از بازار فارکس مانند اخبار در فارکس تأثیرگذار هستند. در این میان تنها راه برای تحلیل فاندامنتال دنبال‌کردن سایت‌های معتبر خبری مربوط به فارکس است. با استفاده از این سایت‌های خبری می‌توانید پیش‌بینی‌های لازم برای انجام یک معامله را صورت دهید.
در ادامه، 5 سایت مهم و معتبر اخبار در فارکس را معرفی می‌کنیم.
سایت فارکس فکتوری (Forex Factory)
اولین و معتبرترین سایت خبری فارکس که می‌توان گفت تمامی افراد فعال در این بازار از آن استفاده می‌کنند، فارکس فکتوری است. از بخش‌های محبوب این سایت پرطرفدار می‌توان به بخش انجمن گفت‌وگو اشاره کرد. در این بخش تمامی کاربران اعم از مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند به تبادل‌نظر بپردازند یا اندیکاتورها و سیستم‌های معاملاتی خوب را به یکدیگر معرفی کنند.
سایت اف ایکستریت (FXStreet)
FXStreet یکی دیگر از سایت‌های پرطرفدار در حوزه اخبار، تحلیل بازار و جفت ارزهاست. این سایت بسیار کاربردی و کامل است و توسط تحلیل‌های ارائه‌شده در آن می‌توانید معاملات پربازده و عالی را انجام دهید. با استفاده از فیلترهای ارائه‌شده در این سایت کاربران می‌توانند دسته‌بندی اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را فیلتر کنند تا دیگر مجبور به بررسی تمامی خبرها نباشند.
این وب سایت همچنین ابزاری عالی و منحصر‌به‌فرد برای افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال است. با استفاده از اطلاعات ارائه‌شده در این وب سایت می‌توانید اطلاعات خود را درباره ارزها افزایش دهید. اگر شما معامله‌گر فارکس هستید، به شما توصیه می‌شود از بررسی روزانه این سایت که شامل مقالات و اخبار است، غافل نشوید.

سایت investing.com
از دیگر سایت‌های معتبر برای بررسی اخبار در فارکس investing.com است. در این سایت تمامی اخبار مربوط به حوزه فارکس و تقویم اقتصادی ارائه می‌شود. همچنین خبرهای منتشرشده در investing.com براساس زمان انتشار و میزان اهمیت آن‌ها قرار داده می‌شود.
این سایت شامل بخش‌های زیادی از جمله نمودار زنده جفت ارزها و ارزهای دیجیتال است. این نکته را فراموش نکنید که برای استفاده از اخبار و آموزش‌های investing.com تسلط نسبی به زبان انگلیسی لازم است.
سایت دیلی اف ایکس DailyFX
سایت دیلی اف ایکس را می‌توان یکی از بهترین سایت‌های اخبار فارکس دانست. سطح کیفیت اخبار و مقالات منتشرشده در این وب سایت به‌قدری بالاست که بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران حرفه‌ای در بازار فارکس نیز قبل از انجام معاملات خود از آن استفاده می‌کنند.
با استفاده از تقویم فارکس این سایت و تحلیل‌های آن می‌توانید نقش مهم و مؤثری را در بازار ایفا کنید. همچنین با استفاده از مقالات آموزشی ارائه‌شده در DailyFX می‌توانید به‌راحتی به یک معامله‌گر موفق و توانمند تبدیل شوید. این وب سایت با انتشار پیش‌بینی ‌دید وسیعی به آینده بازار به معامله‌گران ارائه می‌دهد. دیلی اف ایکس به بهشت معامله‌گران تکنیکال معروف است و مقالات و تحلیل‌های معامله‌گران زیادی در آن منتشر می‌شود.
سایت ایران بورس آنلاین
اگر شما از جمله افرادی هستید که تسلط زیادی به زبان انگلیسی ندارند با استفاده از سایت ایران بورس آنلاین می‌توانید به اخبار لحظه‌ای فارکس و همچنین تقویم اقتصادی دسترسی داشته باشید. در این سایت تمامی اخبار کاملاً فارسی و به سه رنگ زرد، نارنجی و قرمز نمایش داده می‌شود. رنگ زرد نشان‌دهنده اخبار کم‌اهمیت، رنگ نارنجی نشان‌دهنده اخبار با درجه اهمیت متوسط و رنگ قرمز نشان‌دهنده اخبار مهم است.
جمع‌بندی
امروزه تأثیر اخبار در فارکس و سایر بازارهای مالی بر کسی پوشیده نیست. در این مقاله به بررسی اخبار در فارکس، معرفی انواع اخبار و سایت‌های مهم خبری برای پیگیری این خبرها پرداختیم. همان‌طور که در بالا گفته شد یکی از عوامل مهم در تحلیل فاندامنتال اخبار منتشرشده هستند.
این اخبار درجه اهمیت متفاوتی دارند، اما لازم است قبل از انجام هرگونه معامله‌ای اخبار منتشرشده به‌خوبی بررسی شوند. همچنین سایت‌هایی که اخبار مربوط به فارکس را منتشر می‌کنند نیز بسیار مهم هستند، زیرا هرگونه خبر اشتباه می‌تواند سبب انجام یک معامله ناموفق و ضررهای زیادی شود.
در پایان به شما توصیه می‌کنیم قبل از انجام هرگونه معامله در بازار فارکس به‌خوبی اخبار مهم را بررسی کنید و با دقت کافی معامله خود را انجام دهید.
پرسش‌های متداول

مهم‌ترین اخباری که سبب نوسان در بازار می‌شوند کدام‌اند؟

برای کسب درآمد دلاری و موفقیت خود در بازارهای مالی به‌ویژه بازار فارکس، باید به این نکته توجه کنید که این بازارها مانند بنگاه‌های شرط‌بندی نیستند و قواعد و اصول خاص خود را دارند.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۴۷ رای)

۴.۴

ترتیبی که برای خواندن مقالات همه چیز در مورد فارکس به شما پیشنهاد میکنیم:

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *