بررسی سئو سایت | سایت سئو تگ

بررسی سئو سایت با ابزارهای رایگان آنالیز seo به صورت آنلاین می تواند جهت بالابردن و افزایش رتبه سایت در گوگل مفید باشد چک سئو سایت برای ایجاد بک لینک و بهینه سازی سرعت سایت بعد از طراحی سایت را قطعا هر سئو کار و مدیر سایتی باید انجام دهد با معرفی بهترین ابزارهای بررسی سئو سایت و آنالیز کامل وب سایت در خدمت شما هستیم با تیم سئو تگ همراه باشید

ابزارهای بررسی سئو سایت

بررسی سئو سایت با ابزارهای رایگان و پولی مختلفی انجام می شود از ابزارهای رایگان خود موتور جستجوی گوگل مثل گوگل وبمستر، گوگل آنالیتیکس گرفته تا وب سایت های رایگان بررسی و آنالیز سرعت سایت مانند GTmetrix و pingdom tools که هر کدام برای تحلیل و بهینه سازی سایت موثر و مفید هستند

آنالیز رایگان سئو وب سایت

در آنالیز سئو سایت به سئو داخلی , سئو خارجی و نحوه رفتارهای کاربر پس از ورود به سایت باید دقیق بررسی شده و عواملی مانند نرخ پرش کاربران , تحلیل کمپین های تبلیغاتی و میزان موفق بودن آن ها و نرخ تعامل کاربران با مطالب و محصولات سایت مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت تجربه کاربری و سایر موارد فنی رفع گردد

سایت خارجی بررسی سئو سایت

سایت های مختلفی برای آنالیز seo سایت وجود دارد ولی ما در سئو تگ سعی کردیم بهترین ابزارهای بررسی سئو سایت را معرفی کنیم اگر شما ابزار مفیدی دیگری را می شناسید می توانید از بخش نظرات با ما و دیگران کاربران به اشتراک بگذارید تا پس از بررسی به لیست سایت های آنالیز سئو اضافه کنیم

بررسی سئو سایت با SEO Site Checkup

یکی بهترین سایت های آنالیز سئو که شما می‌توانید از اکانت  ۱۴ روز رایگان آن استفاده کنید، Seo Site Checkup است . با استفاده از این سایت می‌توانید سایت خود را به سایت‌های دیگر مقایسه و تحلیل کنید. در واقع باید در کادری که نام دامنه خود را قید می‌کنید، مثل شکل بالا روی علامت + کلیک کنید سپس دامنه دیگری را وارد کنید و در نهایت گزینه Checkup را بزنید.

بررسی سئو سایت

این وب سایت یک آنالیز رایگان از سئو سایت شما ارائه می دهد. تمامی عناصر وب سایت از جمله آمار صفحات، داده های سایت، متا تگ ها، کیورد ها، عنوان سایت، هدینگ های H1، H2 و …، سایت مپ، حجم صفحه اصلی و سایر صفحات، آنالیزهای گوگل و پیج رنک گوگل و الکسا، تست سرعت، کش، لودینگ، جی کوئری و …، امنیت سرور وب سایت و بسیاری از آیتم های دیگر کنترل می شوند.

همچنین امکان گزارش گیری و ذخیره آن بصورت PDF و ارسال بصورت ایمیل بصورت ساده و رایگان فراهم است.  وب سایت SEO Site Checkup یکی از بهترین و معتبرترین سرویس دهندگان رایگاه SEO در جهان است که سازگاری کاملی با وب سایت های ایرانی با محتوای فارسی نیز دارد. استفاده از این وب سایت مفید و رایگان را جهت بررسی سئو سایت خود به شما کاملا توصیه می کنم.

برخی از آنالیز سئو که این سایت به شرح زیر می باشد :
۱) بررسی تکرار کلمات که در هدینگ‌های مختلف استفاده شده‌اند، نکاتی درباره توضیحات متا و عناوین به کار رفته، خاصیت alt در تصاویر و …
۲) بررسی نکاتی که در سرعت سایت شما مهم هستند مثل تعداد لینک‌های شکسته شده، لینک‌های که ریدایرکت شده‌اند، بررسی کش، استفاده از Gzip، فایل‌های Css و html که Monify شده‌اند و …
۳) نکاتی درباره سرور و امنیت سایت مثل استفاده از گواهی SSL، امنیت مرورگرهایی که استفاده شده‌‎اند و …
۴)‌ UI (رابط کاربری) سایت در صفحه موبایل و رسپانسیو
۵) نکاتی پیرامون سئو مثل Structure Data، وضعیت ایندکس شدن صفحات توسط موتورهای جستجو، معرفی آدرس‌هایی که شما دسترسی آن‌ها را برای بررسی ربات‌های گوگل مسدود کرده‌اید و …

بررسی سئو سایت با Woorank

از محبوب‌ترین ‌سایت های آنالیز سئو ، Woorank است که شما می توانید هر 24 ساعت یکبار به صورت رایگان از آن استفاده کنید در برخی موارد دیده شده که نقشه سایت ها را نادیده می گیرد یا  آنالیز های قبلی سایت شما را نشان می دهد که در این  موارد از سایت های دیگری می توانید استفاده نمایید در این سایت می‌توانید موارد زیر را برای آنالیز سایت خود پیدا کنید:

۱) بررسی تعداد هدینگ‌های سایت و محتوا شامل H1، H2، H3 و …
۲) فراوانی کلمات کلیدی در متن استفاده شده
۳) بررسی لینک‌های خارجی و داخلی و نیز لینک‌های شکسته شده
۴) نمایش سایت در موبایل و نکات مربوط به رسپانسیو سایت از جمله سرعت Load سایت در موبایل
۵) نکاتی درباره دامنه شما، زبان سایت، تعداد دامنه‌هایی که به دامنه اصلی شما در اصطلاح پارک شده‌اند (Parked Domain)، بررسی Structure Data درون سایت و …
۶) تشخیص سرور و تکنولوژی‌هایی که در سایت از آن‌ها استفاده می‌کنید شامل گواهی SSL، زبان برنامه‌نویسی و فریم ورک‌های استفاده شده و …
۷) اگر سایت شما دارای باگ (Bug به معنی اشکال یا خطا) باشد که گوگل نتواند سایت شما را از طریق خزنده‌هایی که دارد، بررسی کند، در اینجا به آن پرداخته می‌شود و این خطاها برای شما مشخص می‌شود.
۸) اگر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید در این سایت می‌توانید اطلاعاتی را درباره آن‌ها هم پیدا کنید مثلا چه تاریخی این پست درون شبکه اجتماعی قرار گرفته است یا چه تعدادی آن را مشاهده کرده‌اند و …
۹) بررسی رتبه الکسا سایت و مقایسه ترافیک سایت شما با دیگر وب سایت ها

بررسی سئو سایت با Ahrefs

بررسی سئو سایت

 

وب سایت Ahrefs از بهترین و معتبرترین ابزارهای بررسی سئو سایت است که از همان ابتدا باید اقدام به خرید یک اکانت کنید تا بتوانید از امکانات آن بهره ببرید.
این وب سایت نیز مانند Majestic SEO خدمات پیشرفته ای را در زمینه لینک ها، بک لینک ها، رفرنس ها و صفحات برتر و کلیه خروجی و ورودی های گذشته و فعلی به وب سایت ارائه می دهد. همچنین در بخش گزارش ها می توان گزارش کاملی را از وضعیت سئو وب سایت خود مشاهده کرد. با عضویت رایگان و ساده در این وب سایت، به سادگی می توان لیست بلندی از لینک های قسمت های مختلف وب سایت را بررسی و کنترل نمود.

یکی از نکات مهمی که در سئو مطرح می‌شود این است که سایت‌های موفق در صفحه اول گوگل، از چه سایت‌ها یا شبکه‌هایی لینک گرفته‌اند. چرا که لینک گرفتن یکی از عوامل مهم در سئو سایت هست حال یکی از بهترین سایت‌هایی که می‌تواند اطلاعات خوبی را درباره BackLink یک سایت به ما ارائه دهد، Ahrefs هست.
علاوه بر BackLink شما می‌توانید مشاهده کنید که چقدر از جستجوی ارگانیک (جستجویی که در آن مخاطب ما را صرفا از طریق گوگل پیدا کند نه شبکه‌های اجتماعی)، مخاطب جذب کرده‌‌اید.
در قسمت کلمات کلیدی، می‌توانید حجم جستجو کلمه کلیدی خود را دیده نیز از نرخ کلیک آن مطلع شوید و نیز از دیگر امکانات کلمه کلیدی استفاده کنید. بخش جالبی که در این سایت وجود دارد، Content Explorer است که شما می‌توانید در یک موضوع مشخص جستجو کنید و Ahrefs مثل یک موتور جستجو، بهترین محتوایی که مرتبط با موضوع شما است را به شما نمایش خواهد داد که در آن علاوه بر نمایش محتوا، محبوبیت آن در شبکه‌های اجتماعی، ترافیکی که از گوگل به خاطر این محتوا ایجاد شده است و … نیز مشخص می‌شود.

آنالیز سئو سایت با وب سایت MAJESTIC SEO

این وب سایت دارای یک ابزار رایگان قدرتمند سئو می باشد که برای آنالیز بک لینک ها بسیار مفید و قابل توجه می باشد. موتور جستجوی این سایت خلاصه ای از تمامی دامین های ارجاع شده و بک لینک های خارجی را به شما ارائه می دهد.

ابزار تاریخچه بک لینک این سایت به شما امکان می دهد تا تعداد بک لینک ها را برای سایت خود مشخص و همچنین تغییر و تحول آنها را در طول زمان پیگیری کنید. بنابراین می توان به راحتی ساخت لینک در وب سایت را مدیریت نمود.

با عضویت در وب سایت می توان به اطلاعات و قابلیت های بیشتری دست پیدا کرد. با وارد نمودن آدرس وب سایت، اطلاعاتی جامع از لینک های ورودی و خروجی به وب سایت، تاریخ ایجاد، تغییر یا حذف این لینک ها و موارد بیشماری از این دست در اختیار کاربر قرار می گیرد.

اگر تاکنون در مورد محدودیت نمایش فقط ۵ لینک به وب سایت شما در Alexa عصبانی و ناراحت بودید، اکنون می توانید به طور کامل و با جزئیات فراوان و بدون محدودیت این اطلاعات را بدست آورید.

ابزار بررسی و آنالیز کامل سایت با Google Webmaster Tools

بعنوان یک وب مستر (کسی که مالک یک سایت اینترنتی می باشد) حتما باید از Google Webmaster Tools استفاده کنید.

این ابزار رایگان سئو، این امکان را به شما می دهد تا به سرعت خطاهایی همانند صفحات ۴۰۴ و مشکلات redirection، مطالب کپی شده، بک لینک ها و ایندکس گذاری سایت ها را از جمله نقشه سایت و تکرار خطاهای crawl را کنترل و شناسایی کنید.

ابزارهای تست سرعت بارگذاری سایت

بررسی لود سایت با  GTmetrix

یکی دیگر از ابزارهای رایگان برای تست سرعت سایت gtmetrix است. این سایت تلفیقی از  PageSpeed گوگل و YSlow یاهو را به شما ارائه می‌دهد. و با این اطلاعات شما می‌توانید دید متفاوتی نسبت به موارد سایت خودتان داشته باشید. جی تی متریکس گزارش‌های شفافی ازهر دو سیستم ارائه می‌کند.
توسط این سایت می توانید از تمام ایراد هایی که باعث کندی در سایت شما شده اند اطلاع پیدا کنید و آن ها را رفع کنید، عکس های بهینه سازی شده مربوط به هرصفحه خود را دانلود کنید و سرعت سایت خود را به درصد با رنگ های سبز ، زرد و قرمز ببنید و نمودار تاریخچه بررسی وب سایت خود را نیز مشاهده فرمایید.

تست سرعت سایت با Pingdom Tools

ابزار تست سرعت سایت

سایت Pingdom یک ابزار رایگان سئو ارائه می دهد که با استفاده از آن می توانید سرور، شبکه و وب سایت خود را بررسی کنید. ابزارهای Pingdom می توانند زمان بارگذاری یک وب سایت، سرورهای DNS و تنظیمات یک دامنه و اتصال شبکه به یک سرور را مورد آزمایش قرار دهند. هشدارهای لازم می توانند از طریق SMS و ایمیل فعال شده و ارسال شوند.

ابزار تست سرعت سایت Google PageSpeed Insights

این سایت سرعت وب سایت را برای کاربران دسکتاپ و موبایل مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و به صورت اخطار مشکلات را نمایش می دهد و برای هر کدام از آنها راه کار پیشنهاد می کند ، توجه کنید که دسترسی به این سایت به دلیل تحریم برای اینترنت ایران امکان پذیر نمی باشد و باید از ابزار های تغییر آی پی استفاده کرد.

تجربه و نظر شما در مورد ابزارهای بررسی سئو سایت

نظر خود را  در مورد سایت ها و ابزارهای معرفی شده جهت  آنالیز سئو و سرعت سایت بیان کنید آیا این ابزارها برای شما مفید بوده یا ابزار بهتری نیز می شناسید همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به رفع مشکل سئو سایت می توانید از تیم سئو تگ کمک بگیرید

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *