حل مشکل کمبود تاکسی در گروی اصلاح ساز و کار شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی

به گزارش فارس، مهدی وحدت‌کار افزود: برخی پروژه‌ها پارادایمیک و سنگین است و تا حل نشود، ما بهبود خدمات حمل‌ونقلی پاراترانزیتی در تهران نخواهیم داشت، حتی اگر ۲ میلیون تاکسی به پایتخت اضافه و یا ناوگان نو بشود.  وی ادامه داد: حدود ۲۰ سال پیش شرکت‌های تاکسیرانی گفتند که می‌خواهند خصوصی سازی کنند این در حالیست که تاکسی خصوصی است. راننده هم از شهرداری حقوق نمی‌گیرد. خودش هم کرایه می‌گیرد بنابراین تاکسی از ابتدا خصوصی بود پس چه چیزی را می‌خواستند خصوصی سازی کنند؟ باید می‌گفتند که می‌خواهیم شرکتی سازی کنیم. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد: حالا اگر که شرکتی سازی کردند، هدفشان جز مردمی سازی تاکسی چه بود؟ مسافر کف خیابان بود و غروب در صف تاکسی می‌ماند. در این میان طی سال‌ها یک سری شرکت‌ مستقر شدند تا کار دفتری کنند. تاکسی‌ها را بین شرکت‌ها احصا کردند و هر شرکت بر اساس تعداد تاکسی‌ها ارزش گذاری شد. وی افزود: این کار اساسا غلط بود. مدل کاری این شرکت‌ها مبتنی بر خرید و فروش تاکسی‌هاست بنابراین تا این موضوع حل نشود، مشکل کمبود تاکسی حل نمی‌شود. وحدت‌کار در پایان گفت: طرفداران شرکتی سازی معتقدند که نمی‌شود کل تاکسی‌های پایتخت با تاکسیرانی در ارتباط باشند و باید جدا جدا زیرمجموعه شرکت‌ها باشند. بابد صددرصد شاهد انحلال برخی شرکت‌های تاکسیرانی باشیم که مدل ارائه خدماتشان منطبق بر رفاه مردم نیست.  پایان پیام/






شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *