طراحی مسابقه اینستاگرامی و ایده جایزه دادن

طراحی مسابقه اینستاگرامی یکی از مواردی است که به رشد صفحه شما کمک زیادی خواهد کرد طراحی و برگزاری مسابقه در اینستاگرام با الگوریتم های اینستاگرام تداخلی ندارد و در افزایش تعامل پیج موثر است. همچنین می تواند سبب افزایش جذب فالوور و فروش محصولات صفحه شما شود. شما با طراحی مسابقه اینستاگرامی به تمام اهداف موردنظرتان برسید، اگر به قوانین و اصول برگزاری مسابقه مسلط باشید.

برای برگزاری قرعه کشی و انتخاب یک روش عادلانه باید بسیار دقت به خرج دهید. زیرا اگر شرکت کنندگان احساس کنند شما برندگان را بدون قرعه کشی انتخاب کرده اید اعتبار پیج و کسب و کار شما کم ارزش شده و مسابقه شما تاثیر معکوس خواهد گذاشت.

برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی شما ممکن است هدف های مختلفی داشته باشید. متناسب با نوع هدفتان باید یک روش مناسب برای مسابقه را انتخاب کرده و سپس روی آن تمرکز کنید. همچنین انتخاب یک روش مناسب برای قرعه کشی نیز بسیار اهمیت دارد. در این مطلب با ایده های جذاب برای خلق مسابقه آشنا خواهید شد.

ایده های مسابقه آنلاین

همانطور که گفته شد مسابقه های اینستاگرامی به تعامل بیشتر و جذب فالوورهای واقعی کمک زیادی کند. در ادامه به ایده های مسابقه آنلاین می پردازیم که در رشد پیج شما موثر است

ایده مسابقه آنلاین

کامنت گذاشتن در پست مسابقه

یکی از ساده ترین راهکارها برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی این است که از فالورهای خود بخواهید زیر یک پست کامنت بگذارند. سپس از قرعه کشی از بین کامنت ها انجام داده و برنده را انتخاب کنید. با این کار تعامل صفحه اینستاگرام شما بسیار بالا می رود و حتی پست شما وارد اکسپلور خواهد شد.

مسابقه بهترین کپشن اینستاگرام

شما می توانید یک عکس را پست کنید و از فالوورها بخواهید بهترین کپشن متناسب با عکس را کامنت کنند. سپس کامنتی که بالاترین لایک را داشته باشد به عنوان برنده انتخاب می شود. این کار سبب تعامل زیاد با پیج شما و حتی میان کاربران شود. زیرا کاربران احساسات خود را نسبت به کامنت های دیگران به اشتراک می گذارند.

برگزاری مسابقه تگ اینستاگرام

تنها کافی است از فالوورهای خود بخواهید دوستانشان را زیر پست شما در کامنت ها تگ کنند. سپس برنده را از میان کسانی که افراد بیشتری را تگ کرده اند انتخاب نمایید. اگر صفحه شما جذاب باشد این کار سبب افزایش فالوور واقعی خواهد شد.

ایجاد نظرسنجی در استوری

شما به راحتی یک پرسش را در پست یا استوری خود مطرح کرده و برنده را اولین نفری که پاسخ صحیح را داد معرفی کنید. با این کار تعامل مخاطبان با پست یا استوری شما بسیار بالا می رود.

یک پست مسابقه طراحی کنید و از فالوورهای خود بخواهید آن را در صفحه خود به اشتراک بگذارند. برای این کار می توانید قوانینی نیز بگذارید. به طور مثال 24 ساعت استوری در پیج آن ها باقی بماند و سپس اسکرین شات بفرستند تا در قرعه کشی شرکت داده شوند. با این کار تعداد بازدید اینستاگرام شما افزایش یافته و اگر پیج جذاب و مفیدی داشته باشید سبب جذب فالوور و فروش محصول نیز می شود.

طراحی مسابقه اینستاگرامی

مراحل برگزاری مسابقه اینستاگرام

  1. برنامه ریزی برای اهداف: فرقی نمی کند که شما برای افزایش فالوورها قصد طراحی مسابقه اینستاگرام را دارید یا برای افزایش تعامل بین کاربران. اما باید هدف را مشخص کرده و خصوصیات کاربران خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید سایر مراحل را به خوبی انجام دهید.
  2. تعیین روش ورود به مسابقه: شما باید روش ورود به مسابقه را کاملا مشخص کرده و آن را در همان ابتدا به طور شفاف برای کاربران توضیح دهید.
  3. پیدا کردن هشتگ مناسب: هشتگ ها در اینستاگرام نقش بازاریابی را دارند. برای هشتگ گذاری پست مسابقه بسیار دقت کرده و این کار را با حوصله و دانش انجام دهید. سعی کنید از هشتگ هایی استفاده کنید که بعدا قصد استفاده از آن ها را ندارید.
  4. تصمیم گیری درباره نحوه انتخاب برندگان: باید نحوه انتخاب برندگان را از ابتدا تعیین کرده و شرکت کنندگان را از این روش انتخاب آگاه کنید.
  5. تعیین جایزه مناسب: برای انتخاب نوع جایزه باید ویژگی های مخاطبان و بودجه خودتان را درنظر بگیرید. جایزه باید متناسب با علایق شرکت کنندگان و مخاطبان شما باشد.
  6. تعریف شرایط و قوانین شرکت در مسابقه: کسانی که در مسابقات اینستاگرامی باید از یک قوانین پیروی کنند. بنابراین باید در ابتدا قوانینی که موردنظر شما است را برای شرکت کنندگان مشخص کنید.
  7. تبلیغ مسابقه : تا جایی که می توانید و در صفحه های اجتماعی متنوع پست مسابقه خود را به اشتراک گذاشته و آن را تبلیغ کنید.
  8. اعلام نتایج مسابقه: تمام سعی خود را بکنید که برنده به صورت عادلانه انتخاب شود و قرعه کشی آنلاین و در لایو استوری اجرا کنید.

بهترین سایت قرعه کشی مسابقه اینستاگرام

انتخاب روش قرعه کشی اینستاگرام یکی از مهم ترین مراحل طراحی مسابقه در اینستاگرام است. زیرا اگر کاربران ناعدالتی برای اعلام برندگان را مشاهده کنند، نسبت به پیج شما بی اعتماد می شوند. از بهترین روش ها برای تعیین برندگان استفاده از سایت هایی است که در این زمینه فعالیت دارند. برخی از سایت های معتبر برای برگزاری قرعه کشی مسابقه اینستاگرامی به شرح زیر می باشند.

سایت قرعه کشی مارکتینگ 98

سایت قرعه کشی مارکتینگ 98 یکی از بهترین سایت های قرعه کشی اینستاگرام است . شما لینک پست مربوط به مسابقه را در سایت قرار داده و تعداد منشن و تعداد برندگان را انتخاب کرده و روی دکمه قرعه کشی کلیک کنید.

مسابقه اینستاگرامی

سایت رند یاب

قرعه کشی رندوم اینستاگرام را با سایت رند یاب انجام دهید . استفاده از این سایت کاملا رایگان بوده و نیاز به وارد کردن اطلاعات حساب کاربری نخواهید داشت.

wask

سایت wask محیطی ساده و امن دارد و برای قرعه کشی نیازی به وارد کردن اطلاعات حساب کاربری نخواهید داشت. شما می توانید تنها با داشتن لینک پست مسابقه، قرعه کشی را انجام دهید.

Comment Picker

استفاده از این سایت نیز برای قرعه کشی رایگان است و انواع قرعه کشی در سایت های مختلف همچون اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب را انجام دهد. قرعه کشی این سایت

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *