طرح کاهش زباله‌گردی در تهران موفق خواهد بود؟

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آغاز طرح کاهش زباله‌گردها در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبر روز، رضا محمدی؛ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در رویداد طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که صبح امروز، سه‌شنبه، برگزار شد، اظهار کرد: ما 5 برنامه تحولی در سازمان مدیریت پسماند داریم که هدف نهایی‌مان کاهش زباله‌گردی است، چند روز قبل از پایان سال طرح کاهش زباله‌گردها شروع شد، امروز هم این طرح به‌عنوان یک اولویت دنبال شده است.

وی با بیان اینکه “قراردادهای قبلی ما ظرفیت کاهش زباله‌گردی را نداشت.”، گفت: قراردادهای گذشته باعث افزایش زباله‌گردی هم شده بود به‌طوری که زیرساخت قراردادهای ما مشکل جدی داشت. ما قراردادهایمان را اصلاح کردیم و از ظرفیت طرح جامع استفاده و یک قراردادی با همفکری اهالی این حوزه تنظیم کردیم. تمام ظرفیت‌های قانونی برای آراستگی شهر در این قرارداد دیده شده است.

محمدی ادامه داد: نرم‌افزار نوماند ابلاغ شده است و سه ماهی است که در حال کار است. این مسیر قانونی است که بتوان زباله را درست از مبادی تولید و با ظرفیت قانونی جمع‌آوری کرد تا بتوانیم شهری تمیز داشته باشیم. مکرر اشاره شده است که این قراردادهایی که اخیراً ابلاغ شده است چه تغییری در سطح شهر ایجاد کرده است که این تأثیر در میزان کاهش شکایت مردم به سامانه 137 نمایان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خاطرنشان کرد: من یقین دارم بحث‌ زباله‌گردی با ظرفیت‌های قانونی که در قراردادهای اخیر دیده شده است، برطرف می‌شود، البته نباید از ظرفیت پیمانکاران چشم‌پوشی کرد.

وی با اعلام اینکه “ما 4 گام برای این کار مدنظر داریم”، گفت: شناسایی محلات تفکیک غیرمجاز و مستندسازی از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گرفت. حسن اجرای این مراحل هم به‌عهده معاون خدمات شهری مناطق است.

منبع :

تسنیم

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *