نقد و بررسی صرافی MXC برای ایرانیان

متاسفانه به دلیل مسائل سیاسی و تحریم‌های اعمال شده بر ایران، فعالیت در بازارهای مالی جهانی همیشه با مشکلات و ریسک‌هایی همراه بوده است. رتبه بسیار خود، کارمزد پایین، امکانات مناسب و دیگر امتیازات صرافی MXC باعث شده است که بسیاری از ایرانیان به سمت آن جذب شوند. البته صرافی Mexc انتخاب بسیار مناسبی برای فعالیت تریدرها در هر دو بخش اسپات و فیوچرز، کپی تریدینگ و… است تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که نباید در این صرافی اقدام به احراز هویت کنید و اما در زمان استفاده از صرافی حتما از یک فیلترشکن با IP ثابت استفاده کنید.
آیا فعالیت کاربران ایرانی در صرافی MEXC توصیه می‌شود؟
فعالیت در صرافی مکسی به دلیل کارمزدهای بسیار مناسب و یا حتی رایگان و امکانات آن بسیار خوشایند است با این حال اگر بخش امنیتی وبسایت صرافی را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که نام ایران در میان کشورهایی قید شده است که این صرافی از ارائه خدمات به مردم آن معذور است. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که زبان فارسی یکی از زبان‌های تعبیه شده در محیط صرافی است تا به این ترتیب استفاده از صرافی برای کاربران ایرانی ساده‌تر شود. همچنین ویدئوهایی در سطح اینترنت وجود دارند که به توصیه مسئولین صرافی نحوه فعالیت در پلتفرم صرافی را به کاربران ایرانی و به زبان فارسی آموزش می‌دهد.
با همه اینها باید بدانید که فعالیت در بازارهای مالی و علی‌الخصوص بازار ارزهای دیجیتال به اندازه کافی ریسک بالایی دارد بنابراین باید تا جایی که امکان دارد با احتیاط فعالیت کرد.
از این رو توصیه می‌شود در صورت تصمیم به فعالیت در این صرافی حتما از یک فیلتر شکن با IP ثابت استفاده کنید. در زمان انتخاب سرور فیلترشکن مطمئن شوید که کشور انتخابی هیچ یک از کشورهای محدود شده از سوی صرافی نباشند.
همچنین به دلیل نکات امنیتی و همچنین اختیاری که صرافی در بستن حساب‌های مشکوک دارد بهتر است که سرمایه خود را برای مدت طولانی در صرافی نگه‌داری نکنید و پس از انجام معاملات سرمایه خود را به کیف پول انتقال دهید. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که در صورتی که میزان برداشت شما روزانه کمتر از 3 واحد بیت کوین و یا سرمایه‌ای معادل آن است بهتر است به احراز هویت فکر نکنید.
آیا صرافی mxc تحریم است؟
وبسایت صرافی مکسی فیلتر نیست و شما می‌توانید به راحتی و با گوگل کردن نام آن، وارد وبسایت شوید و آن را بررسی کنید، اما صرافی Mexc ایرانیان را تحریم کرده است و با مطالعه قوانین و نکات امنیتی سایت صرافی متوجه خواهید شد که کاربران برخی از کشورها از جمله ایران، عراق، کره شمالی و… اجازه فعالیت در این صرافی را ندارند. با این حال شما می‌توانید بدون احراز هویت و البته با داشتن برخی محدودیت‌ها از جمله محدودیت برداشت، در این صرافی فعالیت کنید اما توجه داشته باشید که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی نکات امنیتی همچون استفاده از VPN با آی‌پی ثابت را فراموش نکنید.
آیا صرافی mxc برای ایرانیان تحریم است؟
جواب به این سوال کمی پیچیده است، همان‌طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم با مطالعه قوانین سایت متوجه خواهید شد که ایرانیان حق استفاده از خدمات سایت و انجام معامله در این صرافی را ندارند اما جالب است بدانید که حتی زبان فارسی هم در محیط سایت تعبیه شده است تا کاربران فارسی‌زبان بتوانند بدون مشکل از آن استفاده کنند.
لذا ایرانیان بر روی کاغذ نباید از این صرافی استفاده کنند و بنا بر قانون مخالفت با پولشویی این صرافی می‌تواند حساب هر شخص با عملکرد مشکوک را مسدود کند، با این حال با کمک یک VPN با IP ثابت شما می‌توانید از این صرافی استفاده کنید. توجه داشته باشید که VPS تنها برای آن است که منطقه جغرافیایی شما جایی به جز ایران و البته دیگر کشورهای تحریم در این صرافی باشد وگرنه برای بررسی وبسایت شما می‌توانید بدون نیاز به فیلترشکن وارد سایت صرافی شده و آن را بررسی کنید.
ویژگی‌های صرافی MEXC
صرافی مکسی مانند هر صرافی رمز ارز دیگر بنا بر اهداف و برنامه‌ای که مشخص کرده است ویژگی‌هایی دارد که برخی از آنها با دیگر صرافی‌ها مشترک است در حالی که ممکن است برخی ویژگی‌های منحصر به فرد را نیز داشته باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی Mexc را لیست خواهیم کرد تا با بررسی آنها بتوانید متوجه شوید که آیا این صرافی برای شما قابل‌قبول است یا خیر.

صرافی Mexc از نوع متمرکز است و در سال 2018 شروع به فعالیت کرده است.
کاربران این صرافی در زمان نگارش این مقاله از 10 میلیون نفر تجاوز می‌کنند که از بیش از 170 کشور در حال دریافت خدمات از صرافی هستند.
کاربران ایرانی و برخی از دیگر کشورها مجاز به استفاده از خدمات این صرافی نیستند اما شما می‌توانید احراز هویت را انجام نداده و با پذیرش محدودیت برداشت حداکثر 3 واحد بیت کوین در هر شبانه‌روز از خدمات این صرافی بهره‌مند شوید البته با پذیرش ریسک‌های آن.
این صرافی دارای یک توکن بومی به نام MX است و دارندگان آن می‌توانند با شرکت در رای‌گیری‌های صرافی در آینده‌ی این صرافی نقش داشته باشند.
حجم معاملات این صرافی بسیار بالا و کارمزد معاملات آن در بخش فیوچرز بسیار کم است و این صرافی از این جهات با صرافی بایننس قابل مقایسه است.
معاملات بخش اسپات صرافی به صورت رایگان انجام می‌شوند و نیازی به پرداخت کارمزد ندارند.
در زمان نگارش این مقاله صرافی Mexc در هر دو بخش بازار اسپات و فیوچرز در رتبه‌های زیر 20 قرار گرفته است.
این صرافی امکان فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله اسپات، فیوچرز، مارجین، بخش دمو، کپی تریدینگ، ایردراپ، صندوق‌های ETF و… را برای کاربران خود فراهم کرده است.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۵۸ رای)

۴.۵

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *