هشدار جو بایدن به ایران / آمریکا کمک‌های نظامی به اسرائیل را افزایش می‌دهد؟

به گزارش خبر روز، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در نشستی با روسای جوامع یهودیان در آمریکا درباره تحولات در سرزمین های اشغالی فلسطین با بیان اینکه استقرار کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی ایالات متحده در نزدیکی اسرائیل باید به عنوان علامتی هشدارآمیز برای ایران تلقی شود، تصریح کرد: “ما در پیامی به صراحت به ایران گفتیم که مراقب باشد”.
رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: “حماس مرتکب جنایات وحشیانه شده و اسرائیل را مقصر می‌داند که غیرقابل باور است. فکر نمی کردم هیچ وقت چنین تصاویری ببینم.”
بایدن با تکرار ادعاهای مقامات و رسانه های  رژیم اسرائیل مدعی شد: “من مدت زیادی در این کار بوده‌ام اما هیچ گاه تصور نمی‌کردم که چنین چیزی ببینم، تصاویر تایید شده‌‌ای از سربریدن کودکان توسط تروریست‌ها.”

وی با بیان اینکه “کشورهایی در منطقه از جمله کشورهای عربی هستند که به ما کمک می‌کنند تا بر آنچه روی داده است، غلبه کنیم”، اضافه کرد: بیش از هزار غیرنظامی در اسرائیل قتل عام شدند که در میان آنها حداقل ۱۴ شهروند آمریکایی بود. اجازه دهید دوباره بگویم به هر کشور و هر سازمانی که به فکر سوءاستفاده از این موقعیت است؛ یک کلمه می‌گویم این کار را نکن، ممکن است قلب ما شکسته باشد، اما عزم ما روشن است.
اقدام بازگرداندن آمریکایی‌های بازداشت‌ شده توسط حماس
رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه واشنگتن برای بازگرداندن آمریکایی‌های بازداشت‌ شده توسط حماس اقدام می‌کند، گفت: به نتانیاهو اطلاع دادم طبق قوانین جنگ عمل کند.

بایدن همچنین اذعان کرد: از یهودیان آمریکا محافظت می کنیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که جنایات یهودستیزانه و نفرت‌پراکنی در ایالات متحده جایی داشته باشد.
]]>رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: ما در حال افزایش کمک‌های نظامی به اسرائیل هستیم. ناو هواپیمابر را به شرق مدیترانه منتقل کردیم و جنگنده‌های بیشتری را به آنجا می‌فرستیم و به روشنی برای ایرانی‌ ها توضیح دادیم که مراقب باشند.
نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.
پنج روز از حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود پنج هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار اسرائیلی کشته و هزار و 100 فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر چهارشنبه اعلام کرد که پنج هزار و ۳۳۹ نفر از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.
منبع: ایرنا

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *