پایان بورس امروز 25 تیر 1402/ روزگار سیاه بورس! – خبر روز

به گزارش خبر روز، نگاهی به نقشه بورس امروز نشان می‌دهد، 88 درصد از نمادهای بازار سهام در روز جاری منفی شدند و پورتفوی سهامداران خود را به زیان کشیدند. همچنین 246 نماد در بورس امروز در صف فروش نشستند و سهامداران چاره‌ای جز تماشای زیان خود نداشتند.

کجای کار می‌لنگد؟
علاوه بر دلایلی که در روز گذشته گفته شد، اعم از افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، شایعات مربوط به حذف تخفیفات پالایشی‌ها و داستان نامه‌ تکذیب شناسایی سود شپنا، باید گفت در حال حاضر بازار در شرایطی قرار دارد که اهالی آن در قیمت‌های بالا و میانه‌های روند صعودی وارد شدند.
در زمانی که روزبه‌روز ارزش سهام شرکت‌ها زیاد می‌شد، این افراد نگاه درستی به خرید نداشتند. اما پس از خروج صاحبان رانت اطلاعاتی در هفدهم اردیبهشت، تالار شیشه به یکباره فروریخت. همین امر سبب شد تا بازار سرمایه در جو فروش سنگین قرار گیرد و با هر خبری پایین بیاید.
از طرفی بورس، باز هم چشم به معاملات بازار فردوسی دوخت و نزول آن را تقلید کرد. در شرایط کنونی تنها دولت و حقوقی‌های بازار هستند که شاید بتوانند کمکی به حال و روز بازار سهام کنند که در حال حاضر این چنین نیست.
چارت شاخص کل نیز نشان می‌دهد با نزول سنگین امروز، حمایت داینامیک و تراز 0.38 فیبوناچی اصلاحی این نماگر از بین رفت و از نظر تکنیکالی، حال شاخص کل وخیم است.

در حال حاضر بورس ایران یا باید انتظار حمایت دولت را بکشد یا به نزول خود تا محدوده 1.980 میلیون واحد ادامه دهد.
]]>بورس امروز در یک نگاه
معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روند نزولی خود رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت شدید 49 هزار و 593 واحدی که معادل 2.39 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 21 هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص هم‌وزن همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد 2.68 درصدی به سطح 708 هزار و 496 واحدی رسید.
گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 9 میلیارد و 600 میلیون و ارزش معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را پنج هزار و 296 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 953 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.
بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم تکیمیا، وبملت و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، تکیمیا و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.
شتوکا با افزایش 6.99 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سدبیر نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.
ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های غفارس، شبندر و غشان تعلق گرفت. همچنین سهم‌های دتماد، وصندوق و ساوه نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وبملت، خودرو و خگستر خروج پول هوشمند داشتند.
]]>لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های شمواد، وثخوز و وآفر رقم خورد. همچنین ثاخت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد پارسیان بود.
گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خبر روز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *